استان های کشور هلند

کشور هلند ، کشوری کوچک در شمال غربی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر آمستردام است ولی به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارت خانه ها و سفارت خانه ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده اند . لازم به ذکر است که کشور هلند از شرق با آلمان و از جنوب با بلژیک همسایه است و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا هم مرز است . استان های کشور هلند تقسیمات اداری بین دولت ملی و شهرستان های محلی می باشند که مسئولیت مسائل منطقه ای و با اهمیت کمتر را برعهده دارند . دولت هر استان از سه بخش مهم تشکیل شده است که عبارتند از : دولت استانی ، شاخه اجرایی و مامور عالی رتبه . در ادامه مطلب قصد داریم با استان های کشور هلند بیشتر آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هلند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هلند ” بیاندازید.

استان های کشور هلند عبارتند از :

  1. استان اُفِرَیسِل در کشور هلند

استان اُفِرَیسِل ، یکی از 12 استان هلند است که در شرق مرکزی این کشور قرار دارد و پایتخت آن شهر زووله می باشد .

  1. استان اوترخت در کشور هلند

استان اوترخت ، یکی از استان های کشور هلند می باشد که مرکز آن شهر اوترخت است .

  1. استان برابانت شمالی در کشور هلند

استان برابانت شمالی ، یکی از استان ‌های کشور هلند است که در جنوب این کشور واقع شده ‌است و مرکز این استان شهر سِرتوخِن‌بوس و بزرگترین شهر آن آیندهوون می باشد .

  1. استان خرونینگن در کشور هلند

استان خرونینگن ، یکی از استان های کشور هلند می باشد که در شمال شرقی این کشور قرار گرفته است و این استان از شرق با ایالت نیدرزاکسن آلمان، از جنوب با درنته، در غرب با فریسلاند و در شمال با دریای وادن همسایه است. مرکز این استان شهر خرونینگن می باشد .

  1. استان خلدرلاند در کشور هلند

استان خلدرلاند ، یکی از استان‌ های کشور هلند است که در مرکز و شرق این کشور قرار دارد و مرکز این ایالت آرنهم می ‌باشد . شهرهای نیمیخن و آپلدورن دو شهر دیگر پرجمعیت این استان می‌ باشند. از دیگر شهرهای این استان می توان به واخنینگن، هیده، زوتفن، دوتینخم، هاردرویک، هیپه، ویخن، تل و زیفنار اشاره کرد .

استان های کشور هلند

استان های کشور هلند

  1. استان درنته در کشور هلند

استان درنته ، یکی از استان ‌های کشور هلند است که در شمال شرقی این کشور قرار دارد و مرکز این استان شهر آسن است. لازم به ذکر است که این استان با استان‌ های افریسل، فلیوولاند، خرونینگن و با کشور آلمان همسایه ‌است.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور هلند دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور هلند ” را مطالعه نمایید.

  1. استان زیلاند در کشور هلند

استان زیلاند ، یکی از استان‌ های کشور هلند می باشد  که در جنوب غربی این کشور واقع شده ‌است. مرکز این استان شهر میدل‌ بورخ می باشد . این استان از تعدادی جزیره تشکیل شده و با کشور بلژیک نیز همسایه است . زیلاند به معنای «سرزمین دریا» است و بخش ‌های بزرگی از این استان نیز در زیر سطح دریا قرار گرفته است .

  1. استان فریسلند در کشور هلند

استان فریسلند ، یکی از ۱۲ استان هلند می باشد و این استان در شمال غربی این کشور قرار دارد. شهر لیوواردن مرکز این استان است و ساکنان فریسلاند فریسی و هلندی هستند.

  1. استان فلیوولاند در کشور هلند

استان فلیوولاند ، دوازدهمین و تازه‌ ترین استان کشور هلند می باشد و مرکز این استان لیلی ‌استاد است. این استان از سه منطقه پلدر شمال شرقی (نورداوست‌ پُلدر)، فلفولانت شرقی و فلفولانت جنوبی تشکیل شده که هر سه آن مناطق، زمین‌ هایی هستند که به طور مصنوعی و بدست انسان از دریا خشک شده ‌اند.

  1. استان لیمبورخ در کشور هلند

استان لیمبورخ ، جنوبی ‌ترین استان از استان ‌های دوازده‌ گانه هلند می باشد که  این استان در جنوب ‌شرقی ‌ترین بخش هلند قرار دارد و با استان‌ های خلدرلاند و برابانت شمالی از شمال، آلمان از شرق، بلژیک از جنوب و جنوب غرب همسایه است . مرکز این استان، شهر ماستریخت می باشد .

  1. استان هلند جنوبی در کشور هلند

استان هلند جنوبی ، یکی از استان‌ های کشور هلند می باشد و  مرکز آن شهر لاهه و از دیگر شهرهای مهم آن بندر روتردام است.

برای اقامت و تابعیت در هلند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در هلند ” را مطالعه فرمایید .

  1. استان هلند شمالی در کشور هلند

استان هلند شمالی ، یک استان در کشور هلند می باشد که در دریای شمال و در شمال غربی این کشور قرار گرفته‌ است و مرکز این استان هارلم و بزرگترین شهر این استان آمستردام می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور هلند زبان رسمی کشور هلند

کشور هلند کشوری کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با 16.5 میلیون نفر جمعیت می ...

مهاجرت کاری هلند مهاجرت کاری هلند

مهاجرت کاری هلند یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده ...

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری هلند همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. چه آنها که ...

نظرات کاربران
Call Now Button