استان های کشور مالزی

کشور مالزی ، کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپورمی باشد . کشور مالزی از لحاظ جغرافیایی از دو قسمت کاملا جدا تشکیل شده است که در میان 1 تا 7 درجه عرض شمالی و 100 تا 119 درجه طول شرقی قرار گرفته است و دو بخش متمایز مالزی از طریق دریای چین جنوبی از یکدیگر جدا شده اند . سازمان های دولتی و وزارت خانه های این کشور در شهر جدید پوتراجایا واقع است . این کشور عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای همسود می باشد . کشور مالزی دارای 13 استان است که استاندار هر استان را اصطلاحا «شاه» می گویند . در  ادامه قصد داریم شما را با استان های کشور مالزی آشنا کنیم .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

استان های کشور مالزی عبارتند از:

  • استان فدرالی کوالالامپور در کشور مالزی

استان فدرالی کوالالامپور ، یکی از استان های کشور مالزی می باشد که مستقیما زیر نظر دولت اداره می شود . شهر کوالالامپور ، پایتخت این استان و کشور مالزی است .

  • استان لابوآن در کشور مالزی

استان لابوآن ، یکی از استان های کشور مالزی می باشد که مرکز آن شهر ویکتوریا است .

  • استان پوتراجایا در کشور مالزی

استان پوتراجایا ، یکی از استان های کشور مالزی می باشد که مرکز آن شهر پوتراجایا است .

  • استان جوهور در کشور مالزی

استان جوهور ، یکی از استان های مالزی می باشد که مرکز این ایالت شهر جوهور بهرو است .

  • استان کداح در کشور مالزی

استان کداح ، یکی از استان های کشور مالزی می باشد که به دارالامان معروف است . مرکز این استان ، شهر الو استار و شهر دیگر  آن شهر سونگای پتانی می باشد .جزیره های لنکاوی ، بخشی از استان کداح است .

  • استان کلانتان در کشور مالزی

استان کلانتان ، یکی از استان های کشور مالزی می باشد که مرکز این استان ، شهر کوتا بارو است . استان کلانتان با سیمای سنتی و روستا گونه خود مهد فرهنگ مالایی بوده ‌است. طبیعت این استان مخلوطی از روستاها، شهرهای کوچک و سواحل رودخانه‌ها می باشد و در میان خانه‌ های ساخته شده از دیرک‌های چوبی و سقف‌های پوشیده از ساقه‌های شالی، می ‌توان از فرهنگ دیرپای مالایی در کلانتان لذت برد .

در مقاله ” مهاجرت به مالزی ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مالزی اطلاعات کسب کنید .

  • استان ملاکا در کشور مالزی

استان ملاکا ، یکی از استان های کشور مالزی می باشد که پس از پرلیس و پنانگ سومین ایالت کوچک مالزی‌ است .این استان  از شمال به استان نگری سمبیلان و از جنوب به استان جوهور محدود می ‌شود. استان ملاکا در جنوب شبه جزیره مالایا و در کرانهٔ تنگه مالاکا جای گرفته ‌است. مرکز استان ملاکا شهر ملاکا است که مرکز تاریخی آن از تاریخ ۷ ژوئیهٔ ۲۰۰۸ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ است.

  • استان نگاری سمبیلان در کشور مالزی

استان نگاری سمبیلان ، یکی از استان های کشور مالزی می باشد که مرکز این استان، شهر سرمبان است و به بسیاری از مناطق دیدنی و مکان‌های تاریخی آن دسترسی دارد. استان نگری سمبیلان در غرب کشور مالزی پنینسولار و در ۵۰ کیلومتری جنوب کوآلالامپور واقع شده و اسم خود را از زمانی می ‌گیرد که شامل ۹ منطقه بوده ‌است .

  • استان پاهانگ در کشور مالزی

استان پاهانگ ، یکی از 13 استان های کشور مالزی می باشد که مرکز این استان شهر کوانتان است. استان پاهانگ وسیع‌ترین استان درکشور مالزی شبه‌جزیره‌ ای (قسمت غربی مالزی) و دو سوم آن پوشیده از طبیعت استوایی است. مهیج ‌ترین جاذبهٔ طبیعی این استان تامان نگارا  یا پارک نگارا یا پارک ملی یا جنگل ملی می باشد که ۱۰ میلیون سال قدمت دارد.

  • استان پراک در کشور مالزی

استان پراک ، یکی از 13 استان های کشور مالزی می باشد که بر ساحل غربی مالزی غربی قرار دارد و پایتخت آن شهر ایبوه است . همچنین این استان محل تولد صنعت لاستیک و کائوچو در این کشور (در شهر کوالا کانگسار) است . جزیره پانگ کور، از مهم ‌ترین مراکز توریستی مالزی، در این استان قرار دارد.

استان های کشور مالزی

استان های کشور مالزی

  • استان پرلیس در کشور مالزی

استان پرلیس ، یکی از استان های مالزی می باشد که کوچکترین استان است . این استان در قسمت شمالی ساحل غربی مالزی غربی قرار دارد و از شمال با کشور تایلند هم ‌مرز است.  پایتخت استان پرلیس کانگار نام دارد و پایتخت سلطنتی آن آرائو می باشد و شهر پادانگ بسار نیز از آن جهت که بر مرز مالزی و تایلند قرار دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

  • استان پنانگ در کشور مالزی

استان پنانگ ، یکی از استان های کشور مالزی می باشد که بسیاری آن را به نام «مروارید شرق» می ‌شناسند. بخش عمده این استان در یک جزیره واقع شده است که مرکز این استان در همین جزیره یعنی جزیره جرج تاون، است.

  • استان صباح در کشور مالزی

استان صباح ، یکی از استان های مالزی می باشد که در شمال شرقی این کشور واقع شده است و جزیی از جزیره بورنئو به شمار می آید . مرکز این استان کوتا کینابالو است و استان صباح دومین استان بزرگ بعد از ساراواک می ‌باشد.  این استان از جنوب با استان کالیمانتان شرقی و از جنوب شرقی با استان ساراواک هم‌ مرز است .

  • استان ساراواک در کشور مالزی

استان ساراواک ، یکی دیگر از استان های کشور مالزی می باشد که معروف به سرزمین منقارشاخیها است و بزرگترین استان کشور مالزی است . این استان در مالزی شرقی و در شمال غربی جزیره بورنئو قرار دارد و مرکز آن شهر کوچینگ است . مهمترین شهر و پایتخت آن کوچینگ است .

  • استان سلانگو در کشور مالزی

استان سِلانگور معروف به سلانگور دارالاحسان یکی از ۱۳ ایالت کشور مالزی است که بیش از ۴ میلیون جمعیت دارد.این استان بر ساحل غرب مالزی غربی قرار دارد و از شمال به پراک، از شرق به پاهانگ، از جنوب به نگری سمبیلان و از غرب به تنگهٔ ملاکا محدود می‌ شود. سه مرز این ایالت آبی عبارتند از : تنگه ملاکا از غرب، سونگای سپانگ (رودخانه سپانگ) از جنوب و سونگای برنام (رودخانه برنام) از شمال. منطقهٔ فدرال کوآلالامپور و همچنین منطقهٔ فدرال پوتراجایا توسط این استان محصور شده ‌اند.  همچنین این استان غنی ‌ترین و توسعه ‌یافته ‌ترین استان مالزی است . پایتخت استان سلانگور، شاه عالم است و شهر کلانگ نیز عنوان پایتخت سلطنتی را دارد.  شهر پتالینگ جایا نیز از مهمترین شهرهای این استان و کل مالزی است.

برای اقامت و تابعیت در مالزی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

  • استان ترنگانو در کشور مالزی

استان ترنگانو ، یکی از استان های کشور مالزی می باشد که برساحل شرقی شبه جزیره مالایا واقع است . بسیاری از زیباترین سواحل مالزی در این استان قرار دارند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری مالزی تحصیل در رشته پرستاری مالزی

تحصیل در رشته پرستاری مالزی آموزش های لازم را در خصوص انجام امور مربوط به بهبودی فرد بیمار ...

تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی

ویزای تحصیل گروه پزشکی در کشور مالزی برای افرادی که در کنکور پزشکی ایران موفق نبودند بسیار ...

بورسیه تحصیلی مالزی بورسیه تحصیلی مالزی

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند که تحصیلات خود را در دانشگاه های با کیفیت کشور های خارجی اد...

نظرات کاربران
Call Now Button