استان های کشور فرانسه

کشور فرانسه ، یکی از کشورهای اروپای غربی می باشد که دارای منطقه ها و قلمروهای زیادی در آنسوی دریاست و یکی از سه کشوری است که دارای سواحلی هم در دریای مدیترانه و نیز اقیانوس اطلس می باشد . از نظر مساحت ، کشور فرانسه کمابیش اندازه افغانستان است و بزرگترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در همه قاره اروپا محسوب می شود . این کشور ، در رتبه دومین کشور پرجمعیت پس از آلمان در اتحادیه اروپا می باشد . یکی از تقسیمات کشوری فرانسه ، ناحیه است که کاربرد این واژه معتادل کاربرد واژه استان در تقسیمات در دیگر کشورهاست . طبق تقسیم بندی جدید صورت گرفته در سال 2016 میلادی ، کشور فرانسه 18 استان دارد که 13 استان در بخش اصلی فرانسه قرار دارند که در این مقاله قصد داریم با استان های کشور فرانسه آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فرانسه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به فرانسه ” بیاندازید.

  • استان بورگونی – فرانش –کنته در کشور فرانسه

استان بورگونی – فرانش –کنته ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که در سال 2016 میلادی با ادغام بورگوین، و فرانش-کنته به وجود آمده ‌است .

  • استان آکتین – لیموزن –پراتو – شرانت در کشور فرانسه

استان آکتین – لیموزن –پراتو – شرانت ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که در جنوب غربی این کشور واقع شده و بر اثر اصلاحات سرزمینی ۲۰۱۴ با ادغام ناحیه آکیتن، لیموزن، و پواتو-شرانت به وجود آمد .

  • استان نرماندی یا نورماندی در کشور فرانسه

استان نرماندی یا نورماندی ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که در شمال غربی این کشور واقع شده است . این استان در طول تاریخ به یکی از قدرتمندترین دوک ‌نشین‌ های اروپا تبدیل شد و قدرت دوک نورماندی با قدرت پادشاه فرانسه برابری می‌ کرد .

  • استان گرانت است در کشور فرانسه

استان گرانت است ، یکی از استان های فرانسه می باشد که در  شمال غربی این کشور واقع شده است . مرکز اداری و بزرگترین شهر این استان ، استراسبورگ می باشد .

  • استان او – دو – فرانس در کشور فرانسه

استان او – دو – فرانس ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که در سال 2014 میلادی با ادغام نور-پا-دو-کاله، و پیکاردی ایجاد شد.

  • استان اوورنی – رون – آلپ در کشور فرانسه

استان اوورنی – رون – آلپ ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد .

  • استان برتان در کشور فرانسه

استان برتان ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که در شمال غربی این کشور واقع شده است و بین کانال مانش در شمال و خلیج بیسکای در غرب قرار دارد. مرکز این استان ، شهر رن است . این استان با استان های بس نورماندی و پی دو لا لوآر هم‌ مرز است.

  • استان وال – دلوآر در کشور فرانسه

استان وال – دلوآر ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که در مرکز فرانسه، متمایل به شمال غرب آن کشور واقع شده‌ است. بزرگترین شهر این استان، تور در غرب استان و مرکز آن اورلئان در شمال شرق استان واقع شده است .

در مقاله ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه اطلاعات کسب کنید .

  • جزیره کرس در کشور فرانسه

جزیره کرس ، یکی از جزایر کشور فرانسه، چهارمین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه (پس از سیسیل، ساردنی و قبرس) و همچنین زادگاه ناپلئون اول امپراتور فرانسه می باشد . این جزیره در باختر ایتالیا، جنوب شرقی فرانسه و در شمال جزیره ساردنی قرار گرفته ‌است . مرکز این جزیره شهر آژاکسیو می باشد و یک ‌سوم مردم این جزیره در دو شهر اصلی آن یعنی آژاکسیو و باستیا زندگی می ‌کنند.

  • استان گویان در کشور فرانسه

استان گویان ، یکی از استان های فرانسه می باشد که در شمال آمریکای جنوبی در همسایگی کشورهای سورینام، گویان و برزیل و در جنوب دریای کارائیب است.

  • استان گوادلوپ در کشور فرانسه

گوادلوپ ، مجمع ‌الجزایری واقع در غرب اقیانوس اطلس در دریای کارائیب، جنوب مونتسرات و شمال دومینیکا می باشد که یکی از پنج شهرستان فرادریایی فرانسه به شمار می ‌رود.

استان های کشور فرانسه

استان های کشور فرانسه

  • استان ایل – دو – فرانس در کشور فرانسه

استان ایل – دو – فرانس ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که در شمال کشور فرانسه واقع است و شامل هشت شهرستان می باشد اما به دلیل اهمیت پاریس، ایل-دو-فرانس همچنان معنی «پاریس متروپولیتن» را در اذهان تداعی می ‌کند.

  • استان مارتینیک در کشور فرانسه

استان مارتینیک ، جزیره ‌ای در دریای کارائیب در آمریکای مرکزی، جنوب دومینیکا، شمال سنت لوسیا و ۴۸۳ کیلومتری شمال شرق ونزوئلا می باشد که از جمله مستعمرات فرادریاهای فرانسه به شمار می‌ رود و یکی از ۴ ناحیه‌ های ورا دریای فرانسه به شمار می ‌آید.

  • استان مایوت در کشور فرانسه

استان مایوت ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که در گذشته مستعمره فرانسه و امروزه بخشی از خاک آن به شمار می ‌روند اضافه شد.

  • استان پی دو لا اوآر در کشور فرانسه

استان پی دو لا اوآر ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که در غرب این کشور واقع شده است و مرکز این استان نانت می ‌باشد .

  • استان پروانس – آلپ- کوت دازور در کشور فرانسه

استان پروانس – آلپ- کوت دازور ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که شامل ۶ منطقه است .

برای اقامت و تابعیت در فرانسه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

  • استان رئونیون در کشور فرانسه

استان رئونیون ، یکی از استان های کشور فرانسه می باشد که جزیره ‌ای در جنوب غربی اقیانوس هند و یکی از ناحیه ‌های فرای دریاهای فرانسه و نزدیک‌ ترین خشکی به این جزیره در ۱۷۰ کیلومتری آن کشور موریس است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

نظرات کاربران
Call Now Button