استان های کشور صربستان

کشور صربستان ، یک کشور محاط در خشکی می باشد که در مرکز جنوب خاوری اروپا واقع شده است و بخش جنوبی جلگه پانونی و جنوب شبه جزیره بالکان را در برگرفته است . این کشور از شمال با مجارستان ، از شرق با رومانی و بلغارستان ، از جنوب با جمهوری مقدونیه و مونته نگرو و از غرب با کرواسی و بوسنی و هرزگوین همسایه است . پایتخت این کشور شهر بلگراد می باشد . این کشور به 29 ناحیه علاوه بر شهر بلگراد تقسیم شده است که ناحیه ها و شهر بلگراد خود به چندین شهر تقسیم شده اند . کشور صربستان 2 استان خودمختار کوزوو و متوهیا در جنوب و ویوودینا در شمال دارد . در ادامه قصد داریم شما را با استان های کشور صربستان آشنا کنیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به صربستان مقاله ” مهاجرت به صربستان ”  را مطالعه بفرمایید .

استان های کشور صربستان عبارتند از :

  • استان خودمختار وویوودینا در کشور صربستان

استان خودمختار وویوودینا ، یک استان خودمختار در شمال کشور صربستان است که پایتخت و بزرگترین شهر آن نووی ساد است. جمعیت این استان تقریباً ۲۷ درصد کل از جمعیت صربستان را تشکیل می ‌دهد. این استان اقلیت قابل ملاحظه‌ای مجاری ‌تبار دارد و به‌ عنوان بزرگترین مرکز کشاورزی نوین یوگسلاوی شناخته می ‌شد. استان خودمختار وویوودینا در واقع در برگیرنده وسیع ‌ترین دشت صربستان است که دنباله آن از شمال و جنوب به دشتهای جنوب مجارستان و شرق جمهوری کرواسی می ‌رسد و این منطقه به علّت عبور رودخانه دانوب و شاخه‌های گسترده آن، اقلیم مناسب و سیاست‌ های دولت مرکزی یوگسلاوی و پس از آن دولت صربستان، در مسیر توسعه، قدم‌ های سریعی برداشته ‌است. این استان به علّت وجود منابع گاز و نفت، نزدیک به ۸۰٪ صنایع مربوط به این دو ماده سوختنی در یوگسلاوی پیشین نیز در استان ووی ‌وودینا متمرکز شده ‌بود. استان ووی‌وودینا به ‌عنوان یک منطقه مرزی مورد ادعای کشور مجارستان است. در سال ‌هایی که کشور مجارستان خود درگیر بحران ‌های اقتصادی و سیاسی بوده، جذبه چندانی برای ساکنان مجار ووی ‌وودینا برای پیوستن به سرزمین اصلی خود احساس نمی‌ شد، اما تحولات بعدی در یوگسلاوی و مجارستان اوضاع نوینی ایجاد کرد.

استان های کشور صربستان

استان های کشور صربستان

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در صربستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در صربستان توضیح دادیم .

  • استان زنتراصربین در کشور صربستان

استان زنتراصربین ، یکی دیگر از استان های کشور صربستان می باشد .

برای اقامت و تابعیت در صربستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

  • استان خودمختار کوزوو در کشور صربستان

یکی از استان های کشور صربستان ، استان خودمختار کوزوو می باشد که پایتخت آن  شهر پریشتینا است . از مهم ‌ترین شهرهای استان کوزوو می ‌توان به ژاکووه ، پودژوه و پریزرن اشاره کرد.  این استان از نظر اقلیمی دارای آب و هوایی قاره‌ ای است به طوری که دارای زمستان ‌هایی سرد و پر برف و تابستان ‌هایی نسبتاً گرم می باشد . جریان ‌های هوای سرد آلپ و هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای باعث ایجاد تنوع آب و هوایی در این استان شده ‌است. استان کوزوو شامل 11 بخش می باشد که عبارتند از : دکان دراگاش، کاسونیک ، لیپیان ، میتروویسه، اوبیلیک، پریشتینا ،پریزرن، روهاوک ، ویتی و زوبین

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در صربستان تحصیل پزشکی در صربستان

کشور صربستان در جنوب اروپا واقع شده است و از جمله کشورهایی می باشد که با وجود امکانات مناسب ...

مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری در حال رشد است، به این دلیل که به زودی صربستان عضو ات...

مهاجرت به صربستان مهاجرت به صربستان

کشور صربستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد و پایتخت آن بلگراد است. همان طور که مستحض...

نظرات کاربران
Call Now Button