استان های کشور روسیه

کشور روسیه ، پهناورترین کشور جهان می باشد که در شمال اوراسیا قرار دارد . این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع شده است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی و نیز با دریای خزر ، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی دارد . این کشور با 14 کشور اسیایی و اروپایی مرز زمینی و با کشور های پیرامون دریای برینگ ، دریای ژاپن ، دریای کاسپین ، دریای سیاه و دریای بالتیک ارتباط آبی دارد . کشور روسیه به 85 واحد فدرال تقسیم بندی شده است که از 85 واحد فدرال ، 46 واحد آن به صورت استان اداره می شوند که این 46 استان به همراه 39 واحد دیگر در کنار همدیگر کشور روسیه را به وجود آورده اند . در این مقاله قصد داریم با استان های کشور روسیه بیشتر آشنا شویم .

استان های کشور روسیه عبارتند از :

  1. استان آمور در کشور روسیه

استان آمور ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که در 8 هزار کیلومتری خاور شهر مسکو قرار گرفته است و مرکز آن شهر بلاگووشچنسک است .

  1. استان آرخانگلست در کشور روسیه

استان آرخانگلست ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که در Northwestern Federal District  واقع شده‌ است. مرکز این استان شهر Arkhangelsk  می باشد  همچنین این استان دربرگیرنده Franz Josef Land  و مجمع‌الجزایر Novaya Zemlya  می‌باشد. علاوه بر اینها Nenets Autonomous Okrug نیز زیر نظر استان آرخانگِلسک اداره می‌ گردد .

  1. استان آستراخان در کشور روسیه

استان آستراخان ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که در بخش شمالی دریای خزر قرار گرفته است و مرکز این استان ، شهر آستراخان است .

  1. استان بیلگاراد در کشور روسیه

استان بیلگاراد ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که این استان در مرز کشور اوکراین و از نظر جغرافیایی در لبه دشت روسیه میانی واقع شده است . مرکز این استان ، شهر بیلگاراد می باشد .

  1. استان بریانسک در کشور روسیه

استان بریانسک ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز آن شهر بریانسک است .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور روسیه دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور روسیه  ” را مطالعه نمایید.

  1. استان چلیابینسک در کشور روسیه

استان چلیابینسک ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز آن شهر چلیابینسک است . این استان در منطقهٔ زمانی یکاترینبورگ قرار دارد.

  1. استان چیتا در کشور روسیه

استان چیتا ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که با ناحیه خودگردان آگین-بوریات در همدیگر ادغام شدند و تشکیل سرزمین زابایکالسکی را دادند. ناحیه خودگردان آگین-بوریات در این استان قرار دارد .

  1. استان ایرکوتسک در کشور روسیه

استان ایرکوتسک ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز این استان ، شهر ایرکوتسک است . این استان در جنوب شرقی سیبری و در حوضه آبریز رودهای آنگارا، لنا و نیژنیایا تونگوسکا قرار دارد .

  1. استان ایوانوف در کشور روسیه

استان ایوانوف ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که سه شهر اصلی این استان، ایوانوفو (مرکز استان)، کینِشْما و شویا نام دارند.

  1. استان کالینینگراد در کشور روسیه

استان کالینینگراد ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که در کرانه دریای بالتیک واقع است. این استان ، یکی از بخش‌ های ناحیه فدرالی شمال غربی به شمار می ‌آید و از بقیه خاک روسیه جداست و به همراه مدوژیه – سانکووا دو برون‌ بوم فدراسیون روسیه را تشکیل می دهند. استان کالینینگراد، توسط لیتوانی، لهستان و کرانه‌های دریای بالتیک محدود شده‌ است. بزرگ‌ترین شهر آن که مرکز این استان هم هست شهر کالینینگراد می باشد .

  1. استان کالوگا در کشور روسیه

استان کالوگا ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که پایتخت آن شهر کالوگا  است .

  1. استان کامچاتکا در کشور روسیه

استان کامچاتکا ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که در تاریخ ۱ جولای سال ۲۰۰۷ با ناحیه خودگردان کوریاک در هم ادغام شدند و در حال حاضر بخشی از یک سرزمین یکپارچه به نام سرزمین کامچاتکا محسوب می شود .

  1. استان کمروو در کشور روسیه

استان کمروو ، یکی از استان های روسیه می باشد و در جنوب باختری سیبری یعنی در جایی که دشت سیبری غربی به کوه‌های سیبری جنوبی می‌پیوندد واقع شده ‌است. مرکز این استان شهر کمروف  می باشد .

استان های کشور روسیه

استان های کشور روسیه

  1. استان کیروف در کشور روسیه

استان کیروف ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز این استان ، شهر کیروف است .

  1. استان کوستروما در کشور روسیه

استان کوستروما ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز این استان ، شهر کوستروما است .

  1. استان کورگان در کشور روسیه

استان کورگان ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که و مرکز این استان شهر کورگان است. این استان در منطقه زمانی یکاترینبورگ قرار گرفته است.

  1. استان کورسک در کشور روسیه

استان کورسک ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز این استان ، شهر کورسک است .

  1. استان لنینگراد در کشور روسیه

استان لنینگراد ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز اداری این استان شهر سن‌ پترزبورگ است ولی این شهر خود یک واحد فدرالی جدا به‌ شمار می‌ آید و در تقسیمات کشوری روسیه از استان لنینگراد جداست.

  1. استان لیپتسک در کشور روسیه

استان لیپتسک ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز آن شهر لیپتسک است .

  1. استان ماگادان در کشور روسیه

استان ماگادان ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که پایتخت آن شهر ماگادان است.

  1. استان مسکو در کشور روسیه

استان مسکو ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که به ‌طور رسمی ۱۶ بخش و ۴۴ شهر را شامل می ‌شود. این استان رسماً در ۱۴ ژانویه ۱۹۲۹ تشکیل شد و از شمال و شمال غرب با استان تِوِر، از شرق و شمال شرق با استان ولادیمیر، از جنوب با تولا، از جنوب غرب با کالوگا و از غرب با اسمولِنسک مرز مشترک دارد. استان مسکو یکی از پرتراکم‌ ترین استان‌ های روسیه به شمار می آید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به روسیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به روسیه ” بیاندازید.

  1. استان مورمانسک در کشور روسیه

استان مورمانسک ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که در شمال غربی این کشور قرار گرفته است و مرکز آن شهر مورمانسک می باشد .

  1. استان نیژنی نووگورود در کشور روسیه

استان نیژنی نووگورود ، یکی از استان های روسیه می باشد که مرکز آن شهر نیژنی نووگورود است و چهارمین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو، سن پترزبورگ و نووسیبیرسک است. رودخانه ولگا از منطقه نیژنی نووگورود عبور می کند . دومین شهر بزرگ این استان شهر آرزاماس می باشد .

  1. استان نووگورود در کشور روسیه

استان نووگورود ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که در ناحیه فدرالی شمال غربی در میان مسکو و سن پترزبورگ قرار دارد . مرکز آن شهر ولیکی نووگورود و این استان دارای ۱۰ شهر است.

  1. استان نووسیبیرسک در کشور روسیه

استان نووسیبیرسک ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز این استان شهر نووسیبیرسک است . این استان در جنوب شرقی دشت سیبری غربی واقع شده و در کوهپایه‌های کوهستان سالایر در میان رودخانه‌های اُب و ایرتیش قرار دارد .

  1. استان اومسک در کشور روسیه

استان اومسک ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که در جنوب غربی سیبری واقع شده و پایتخت آن شهر امسک است. مهم‌ترین رودخانه این استان رود ایرتیش می باشد .

  1. استان اورنبورگ در کشور روسیه

استان اورنبورگ ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که در ناحیه فدرالی ولگا قرار دارد.

  1. استان اریول در کشور روسیه

استان اریول ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز آن شهر اریول است. این استان در جنوب غربی بخش فدرالی مرکزی قرار دارد و در شمال آن استان تولا و استان کالوگا قرار دارند جنوب آن استان کورسک و شرق آن استان لیپتسک می باشد .

  1. استان پنزا در کشور روسیه

استان پنزا ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز آن شهر پنزا است .

  1. استان پسکوف در کشور روسیه

استان پسکوف ، یکی از استان های کشور روسیه می باشد که مرکز این استان شهر پسکوف است و با کشورهای استونی، لاتویا و بلاروس هم ‌مرز می ‌باشد.

برای اقامت و تابعیت در روسیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در روسیه ” را مطالعه فرمایید .

سایر استان های کشور روسیه به شرح زیر می باشد :

  1. استان روستوف در کشور روسیه
  2. استان ریازان در کشور روسیه
  3. استان ساخالین در کشور روسیه
  4. استان سامارا در کشور روسیه
  5. استان ساراتوف در کشور روسیه
  6. استان اسمالنسک در کشور روسیه
  7. استان سوردلوفسک در کشور روسیه
  8. استان تامبوف در کشور روسیه
  9. استان تومسک در کشور روسیه
  10. استان تور در کشور روسیه
  11. استان تولا در کشور روسیه
  12. استان تیومن در کشور روسیه
  13. استان اولیانوفسک در کشور روسیه
  14. استان ولادیمیر در کشور روسیه
  15. استان ولگوگراد در کشور روسیه
  16. استان ولوگدا در کشور روسیه
  17. استان ورونژ در کشور روسیه
  18. استان یاروسلاول در کشور روسیه

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به روسیه مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه و روش های اقامت در روسیه در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به روسی...

تحصیل در روسیه تحصیل در روسیه

کشور روسیه شرایط مناسبی را جهت تحصیل در روسیه و دریافت ویزای تحصیلی روسیه فراهم می ...

تحصیل در رشته پرستاری روسیه تحصیل در رشته پرستاری روسیه

بیشتر دانشجویان برای تحصیل در رشته پرستاری روسیه به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در رشته ...

نظرات کاربران
رضا

درود عالی

آتیه آفرینان

با سلام. ممنون از نگاهتون.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button