استان های کشور بلغارستان

کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که از شمال با کشور رومانی ، از غرب با جمهوری پیشین یوگسلاوی (صربستان و مقدونیه) و از جنوب با یونان و ترکیه هم مرز است . همچنین در خاور این جمهوری ، دریای سیاه قرار دارد . پایتخت این کشور ، شهر صوفیه می باشد . از سال 1999 میلادی بدین سو کشور بلغارستان به 28 استان تقسیم شده است که در این مقاله قصد داریم شما را با استان های کشور بلغارستان آشنا کنیم .

برای اقامت و تابعیت در بلغارستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

استان های کشور بلغارستان به شرح زیر می باشد :

  • استان بلاگووگراد در کشور بلغارستان

استان بلاگووگراد ، نام یکی از استان های کشور بلغارستان می باشد که در قدیم این نام گورانا جومایا بود و در زمان فرمانروایی ترکان عثمانی با نام فارسی جومای بالا نامیده می ‌شد.این استان در جنوب شرقی بلغارستان در مرز یونان و مقدونیه واقع شده است . استان بلاگووگراد در کرانه‌ های رود استروما که مرز طبیعی میان یونان و بلغارستان است قرار دارد و از منطقه بزرگ ‌تر جغرافیایی به نام مقدونیه پیرین به شمار می ‌آید.شهر اصلی آن شهر بلاگووگراد می باشد و نام دیگر شهرهای آن عبارتند از : بانسکو ، گوجه دلچِو ، ملنیک ، پتریچ ، رازلوگ ساندانسکی و سیمیتلی .

  • استان بورگاس در کشور بلغارستان

استان بورگاس ، نام یکی از استان ‌های کشور بلغارستان می باشد که در کرانه دریای سیاه واقع شده است. مرکز این استان شهر بورگاس می باشد که چهارمین شهر بزرگ بلغارستان است . این شهر دارای یک بندر بزرگ و دو دانشگاه با جمعاً ۶۰۰۰ دانشجو و مراکز گردشگری پرطرفدار است.  شهرستان های این استان عبارتند از : آیتُس ، بورگاس ، کامنو ، کارنُبات ، پُمُریه ، پریمُرسکو ، مالکو تارنُوو ، روئن، سُزُپُل ، سردُتس ، سونگورلاره ، نِسِبار و تْسارِوو .

  • استان دوبریچ در کشور بلغارستان

نام یکی از استان های کشور بلغارستان ، استان دوبریچ می باشد که در شمال شرقی این کشور قرار گرفته است و مرکز آن شهر دوبریچ می باشد .

  • استان گابرووو در کشور بلغارستان

استان گابرووو در کشور بلغارستان ، یکی از استان های این کشور می باشد که در شمال غربی واقع شده ‌است .

  • استان خاسکوو در کشور بلغارستان

استان خاسکوو ، یکی از استان‌ های کشور بلغارستان می باشد که مساحت این استان ۵٬۵۳۳.۳ کیلومتر مربع و شهر خاسکوو مرکز این استان است .

  • استان کرجالی در کشور بلغارستان

یکی از استان های کشور بلغارستان ، استان کرجالی در کشور بلغارستان می باشد که اکثریت جمعیت این استان ترک هستند.

  • استان کیوستندیل در کشور بلغارستان

استان کیوستندیل ، یکی از استان ‌های کشور بلغارستان می باشد که مساحت این استان ۳٬۰۸۴ کیلومتر مربع و مرکز این استان شهر کیوستندیل است.

  • استان لووچ در کشور بلغارستان

استان لووچ در کشور بلغارستان ، یک استان در این کشور می باشد که در شمال واقع شده‌ است .

  • استان مونتانا در کشور بلغارستان

یکی از استان های کشور بلغارستان ، استان مونتانا می باشد که 11 تا شهرستان دارد .

استان‌ های کشور بلغارستان

استان‌ های کشور بلغارستان

  • استان پازارجیک در کشور بلغارستان

استان پازارجیک ، نام یکی از استان‌ های کشور بلغارستان می باشد .

  • استان پرنیک در کشور بلغارستان

استان پرنیک ، یکی از استان های کشور بلغارستان می باشد که استان در باختر بلغارستان و در مرز صربستان قرار است .  مرکز این استان ، شهر پرنیک است و 6 شهرستان دارد و از جمله شهرهای مهم دیگر آن رادومیر Radomir، برزنیک Breznik، تران Tran، باتانووتسی Kovachevtsi و زمن Zemen هستند.

  • استان پلون در کشور بلغارستان

استان پلون ، یکی از استان های کشور بلغارستان می باشد که مساحت آن کیلومتر مربع و مرکز این استان شهر پلون است.

  • استان پلودیو در کشور بلغارستان

استان پلودیو در کشور بلغارستان ، نام یکی از استان‌ های این کشور می باشد .

  • استان رازگراد در کشور بلغارستان

یکی از استان های کشور بلغارستان ، استان رازگراد می باشد که شهر رازگراد ، پایتخت این کشور است . این استان 7 شهرستان دارد . ترکها بزرگترین گروه قومی ساکن این استان می باشند .

  • استان روسه در کشور بلغارستان

استان روسه در کشور بلغارستان ، نام یکی از استان های این کشور می باشد که مرکز این استان ، شهر روسه است . همچنین این استان 8 شهرستان دارد که عبارتند از : Borovo ، Byala ، Dve mogili ، Ivanovo ، Slivo pole ، Tsenovo و Vetovo .

شما می توانید برای مهاجرت به بلغارستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

  • استان شومن در کشور بلغارستان

استان شومن ، نام یکی از استان های کشور بلغارستان می باشد که در شمال شرقی این کشور واقع شده ‌است. این استان ۳٬۳۸۹٫۷ کیلومتر مربع مساحت دارد.

  • استان سیلیسترا در کشور بلغارستان

یکی از استان های کشور بلغارستان ، استان سیلیسترا می باشد که مرکز آن شهر سیلیسترا است . معروفیت این استان به خاطر پلیکان‌ هایش، زردآلو و کنیاک آن می باشد و  این استان خاکی حاصلخیز دارد و ناحیه ‌ای سنتاً کشاورزی است. شهرهای دیگر این استان عبارتند از :  توتراکان، آلفاتار، دولووو و گلاوینیتسا.

  • استان اسلیون در کشور بلغارستان

استان اسلیون ، یکی از استان های کشور بلغارستان می باشد که در مرکز واقع شده ‌است .

  • استان اسمولیان در کشور بلغارستان

یکی از استان های بلغارستان ، استان اسمولیان  می باشد که مساحت آن ۳٬۱۹۳ کیلومتر مربع و همچنین مرکز این استان شهر اسمولیان است.

  • استان صوفیه در کشور بلغارستان

استان صوفیه نام یکی از استان ‌های کشور بلغارستان می باشد و مساحت این استان ۷,۰۵۹ کیلومتر مربع و همچنین مرکز این استان شهر صوفیه است.

  • استان صوفیه سیتی در کشور بلغارستان

استان اسمولیان ، یکی از استان ‌های بلغارستان می باشد که  ۱٬۳۴۴ کیلومترمربع مساحت دارد .

  • استارا زاگورا در کشور بلغارستان

نام یکی از استان‌ های کشور بلغارستان ، استارا زاگورا می باشد که شهرستان های این کشور عبارتند از : Nikolaevo ، Bratya Daskalovi ، Opan ، Pavel Banya ، Chirpan ، Galabovo ، Gurkovo ، Kazanlak ، Maglizh ، Radnevo ، Shipka و Stara Zagora .

  • استان ترگرویشته در کشور بلغارستان

استان ترگرویشته در کشور بلغارستان ، نام یکی از استان های این کشور می باشد که مرکز آن شهر ترگرویشته است . این استان 5 تا شهرستان دارد . 36 درصد جمعیت از این استان را ترک ها تشکیل می دهند .

  • استان وارنا در کشور بلغارستان

استان وارنا ، نام یکی از استان ‌های کشور بلغارستان می باشد که مساحت این استان ۳۸۲۰ کیلومتر مربع است. همچنین مرکز این استان شهر وارنا می باشد و مهمترین منطقه وارنا، گلدن سندز en:Golden Sands است که مردم شهر وارنا طی تابستان درآمد خود را از این منطقه توریستی کسب می‌کنند. این منطقه تنها در تابستان پذیرای توریست و مسافران می باشد زیرا در سایر فصل‌ ها و ماه ‌ها این منطقه از هوای بسیار سردی برخوردار است به نحوی که این منطقه را به طور کل تعطیل می کنند .

  • استان ولیکو تارنوو در کشور بلغارستان

استان ولیکو تارنوو در کشور بلغارستان ، نام یکی از استان‌ های این کشور است که مرکز آن شهر ولیکو تارنوو می باشد و 10 تا شهرستان دارد .

  • استان ویدین در کشور بلغارستان

یکی از استان ‌های کشور بلغارستان ، استان ویدین می باشد و به مرکزیت شهر ویدین در شمال غربی ‌ترین نقطه بلغارستان در مرز رومانی و صربستان و مونته‌ نگرو واقع شده است.

  • استان وراتسا در کشور بلغارستان

یکی از استان ‌های کشور بلغارستان ، استان وراتسا است که مساحت این استان ۳٬۶۱۹٫۷ کیلومتر مربع می باشد و همچنین مرکز این استان شهر وراتسا است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

  • استان یامبول در کشور بلغارستان

یکی از استان های کشور بلغارستان، استان یامبول است و از جمله شهرستان های این استان عبارتند از : Boljarovo ، Elhovo ، Jambol ، Straldza و Tundza

 

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به بلغارستان از طریق سرمایه گذاری

یکی از کشورهایی که با سرمایه گذاری در آن می توان به سود و اخذ اقامت رسید، کشور بلغارستان می ...

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی بلغارستان هزینه های تحصیل در گروه پزشکی بلغارستان

کشور بلغارستان در اروپا از لحاظ مساحت در رتبه چهاردهم قرار گرفته است . گرچه کیفیت زندگی و سط...

تحصیل پزشکی در بلغارستان تحصیل پزشکی در بلغارستان

کشور بلغارستان از دیگر کشورهای مجذوب برای متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی با توجه به پیشر...

نظرات کاربران
Call Now Button