استان های کشور برزیل

کشور برزیل ، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که پایتخت آن شهر برازیلیا است . این کشور که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس را در برمی گیرد . برزیل ، شرقی ترین کشور قاره آمریکا است و با کشورهای اروگوئه ، آرژانتین ، پاراگوئه ، بولیوی ، پرو ، کلمبیا ، ونزوئلا ، گویان ، سورینام و گویان فرانسه هم مرز است . در واقع کشور برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی سایر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد . کشور برزیل یک فدراسیون می باشد که از 26 ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده که در مجموع 27 واحد فدرال را تشکیل می دهند . ایالت های کشور برزیل استقلال چشمگیری از دولت در نظام قانون گذاری ، تامین اجتماعی دولتی و نظام مالیاتی دولتی دارند . هر ایالت دارای شهرداری های خاص خود می باشد که شهرداری ها نیز شورای قانون گذاری و شهردار خاص خود را دارند که دارای استقلال بوده و از دولت فدرال و دولت ایالتی نیز مستقل می باشند و یک شهرداری ممکن است چندین شهرک را نیز در بر بگیرد ولی این شهرک ها فاقد دولتی مستقل هستند . در این مقاله قصد داریم با استان های کشور برزیل به عبارتی ایالت های کشور برزیل آشنا شویم .

یکی از روش های مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به برزیل ” اطلاعات کسب کنید .

ایالت های کشور برزیل عبارتند از :

  1. ایالت اکری در کشور برزیل

اکری یکی از کشورهای مستقل پیشین می باشد که به یکی از ایالت‌ های کشور برزیل تبدیل شده ‌است و در شمال غرب آن واقع است و با کشورهای بولیوی و پرو هم ‌مرز است.

  1. ایالت آلاگواس در کشور برزیل

ایالت آلاگواس ، یکی از ۲۷ ایالت ‌های کشور برزیل است که در شمال شرقی این کشور قرار دارد و  بین ایالت‌ های پرنامبوکو و سرژیپه قرار دارد که مرکز ایالت آلاگواس شهر ماسایو می باشد .

  1. ایالت آماپا در کشور برزیل

ایالت آماپا ، یکی از ۲۷ ایالت‌ های کشور برزیل می باشد که در در شمال این کشور قرار دارد. در سال ۲۰۰۶ جمعیت آن ۶۱۵،۷۱۵ نفر تخمین زده شده است. این ایالت با کشورهای گویان فرانسه و سورینام هم مرز است و اقیانوس اطلس در شرق و ایالت پارا در جنوب آماپا واقع شده اند. مرکز این ایالت شهر ماکاپا است .

  1. ایالت آمازوناس در کشور برزیل

ایالت آمازوناس ، یکی از ایالت های کشور برزیل می باشد .

  1. ایالت باهیا در کشور برزیل

ایالت باهیا ، یکی از ۲۷ ایالت ‌های کشور برزیل است که در شمال شرقی این کشور همجوار اقیانوس اطلس قرار دارد.این ایالت چهارمین ایالت پر جمعیت برزیل بعد از سائوپائولو، میناس گرایس، و ریودوژانیرو است. مرکز ایالت باهیا شهر سالوادور می باشد .

  1. ایالت سئارا در کشور برزیل

ایالت سئارا ، یکی از ایالت های کشور برزیل می باشد که در شمال شرقی این کشور قرار دارد. این ایالت از شمال با اقیانوس اطلس، از شرق با ایالت‌ های ریوگرانده دو نورتی و پاراییبا، از جنوب با پرنامبوکو، و از غرب با پیائویی همجوار می باشد و مرکز این ایالت شهر فرتالیزا است.

  1. ایالت اسپیریتو سانتو در کشور برزیل

ایالت اسپیریتو سانتو ، یکی از ایالت های جنوب شرقی برزیل می باشد که مرکز این ایالت شهر ویتوریا و بزرگترین شهر آن ویلا ولها است.

  1. ایالت گوییاس در کشور برزیل

ایالت گوییاس ، یکی از ایالت‌ های کشور برزیل است که در مرکز این کشور قرار دارد و مرکز این ایالت شهر گویانیا می ‌باشد.

  1. ایالت مارانیائو در کشور برزیل

ایالت مارانیائو ، یکی از ایالت‌ های کشور برزیل است که در شمال شرقی این کشور قرار دارد که مرکز این ایالت شهر سائو لوئیس است.

  1. ایالت ماتو گروسو در کشور برزیل

ایالت ماتو گروسو ، یکی از ایالت ‌های کشور برزیل است که در غرب این کشور قرار دارد و با ایالت ‌های روندونیا، آمازوناس، پارا، توکانتینس، گوییاس، ماتو گروسو دو سول و کشور بولیوی هم ‌مرز است.

  1. ایالت ماتوگروسو جنوبی در کشور برزیل

ایالت ماتوگروسو جنوبی ، یکی از ایالت های کشور برزیل می باشد که در جنوب این کشور قرار دارد و مرکز این ایالت کامپوگرانده است.

  1. ایالت میناس گرایس در کشور برزیل

ایالت میناس گرایس ، یکی از ایالت‌ های کشور برزیل است که در شرق این کشور قرار دارد و این ایالت، دومین ایالت پرجمعیت، ثروتمند، و چهارمین از لحاظ وسعت محسوب می ‌شود. شهر بلو هوریزونته، مرکز ایالت میناس جرایس می باشد و این شهر سومین شهر بزرگ برزیل است . افرادی که در این ایالت متولد می شوند مینیرو گفته می شود.

استان های کشور برزیل

استان های کشور برزیل

  1. ایالت پارا در کشور برزیل

ایالت پارا ، یکی از ایالت ‌های کشور برزیل است که در شمال این کشور قرار دارد.

در مقاله ” اقامت در برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت برزیل اطلاعات کسب کنید .

  1. ایالت پارائیبا در کشور برزیل

ایالت پارائیبا ، یکی از ایالت های کشور برزیل می باشد که در شرق این کشور قرار دارد و مرکز این ایالت شهر ژواو پسوا است .

  1. ایالت پرنامبوکو در کشور برزیل

ایالت پرنامبوکو ، یکی از ایالتهای کشور برزیل می باشد که در منطقه شمال‌ شرقی آن کشور قرار دارد که از شمال با ایالت‌ های پارایبا و سه ارا، از غرب با پیاوی، از جنوب با الاگواس و باهیا و از شرق با اقیانوس اطلس هم ‌مرز است. شهر رسیفی پایتخت ایالت پرنامبوکو است و یکی از زیباترین نقاط شهری کشور برزیل یعنی بوا ویاگم را در خود جای داده ‌است.

  1. ایالت پیاوی در کشور برزیل

ایالت پیاوی ، یکی از ایالت های کشور برزیل می باشد که در شمال شرقی این کشور قرار گرفته است. این ایالت با ۶۶ کیلومتر، کمترین خط ساحلی را در میان ایالت ‌های برزیل دارد و پایتخت آن ترسینا تنها پایتخت یک ایالت در شمال شرقی این کشور است که یک شهر ساحلی نیست.

  1. ایالت ریودوژانیرو در کشور برزیل

ایالت ریودوژانیرو ، یکی از ایالت های برزیل است و بعد از ایالت سائوپائولو دارای بزرگترین اقتصاد این کشور است که در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته است و پایتخت این ایالت شهر ریو دو ژانیرو است.

  1. ایالت ریو گرانده شمالی در کشور برزیل

ایالت ریو گرانده شمالی ، یکی از ایالت های کشور برزیل می باشد که در بخش شمال شرقی این کشور واقع شده ‌است. مرکز این ایالت شهر ناتال است

  1. ایالت ریو گرانده جنوبی در کشور برزیل

ایالت ریو گرانده جنوبی ، جنوبی ‌ترین ایالت در کشور برزیل است و مرکز ایالت شهر پورتو الگره می ‌باشد. از شهرهای ایالت ریو گرانده جنوبی می‌توان به سانتا ماریا اشاره کرد. این ایالت از شمال با ایالت سانتا کاتارینا، از شرق با اقیانوس اطلس، از جنوب با اروگوئه و از غرب با آرژانتین هم ‌مرز است.

  1. ایالت روندونیا در کشور برزیل

ایالت روندونیا ، یکی از ایالت های برزیل می باشد که در شمال غربی این کشور قرار گرفته است. پایتخت این ایالت شهر پورتو ولیو است .

  1. ایالت رورایما در کشور برزیل

ایالت رورایما ، شمالی‌ ترین و کم‌ جمعیت ‌ترین ایالت در کشور برزیل است و در ناحیه آمازون قرار گرفته ‌است. این ایالت با ایالت‌ های پارا و آمازوناس و با کشورهای ونزوئلا و گویان همسایه ‌است و پایتخت این ایالت، شهر بوا ویستا می باشد .

  1. ایالت سانتا کاتارینا در کشور برزیل

ایالت سانتا کاتارینا ، یکی از ایالت‌ های جنوبی کشور برزیل است.

  1. ایالت سائو پائولو در کشور برزیل

ایالت سائو پائولو یکی از ایالت‌های کشور برزیل می باشد و مرکز اقتصاد این کشور است که در جنوب شرقی کشور برزیل قرار گرفته است و و مهمترین شهر آمریکای جنوبی است.

  1. ایالت سرژیپه در کشور برزیل

ایالت سرژیپه ، کوچکترین ایالت در کشور برزیل است که در شمال شرقی این کشور قرار دارد.

  1. ایالت توکانتینس در کشور برزیل

ایالت توکانتینس ، یکی از ایالت های مرکزی کشور برزیل می باشد و جوان ‌ترین ایالت برزیل به حساب می ‌آید.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در برزیل ” را مطالعه فرمایید .

  1. ایالت پارانا در کشور برزیل

ایالت پارانا ، یکی از ایالت های برزیل می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری برزیل تحصیل در رشته پرستاری برزیل

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری برزیل هستند . اولین ...

تحصیل پزشکی در برزیل تحصیل پزشکی در برزیل

کشور برزیل، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که قبلا مستمعره کشور پرتغال...

مهاجرت به برزیل مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل و روش های مختلف اقامت در برزیل در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. افراد خا...

نظرات کاربران
Call Now Button