اخذ ویزای توریستی جمهوری چک(Czech)

جمهوری چک یکی از کشورهای عضو قرارداد شینگن است و ویزای توریستی چک به صورت ویزای توریستی شینگن صادر می شود.افراد خارجی که ویزای شینگن در گذرنامه خود دارند شانس بیشتری برای اخذ ویزای دوباره خواهند داشت.ویزای توریستی شینگن عموما برای دو هفته صادر می شود و فرد متقاضی اجازه کار یا اقامت بیش از مدت اعتبار در هیچ کدام از کشورهای عضو شینگن را ندارد.اخذ ویزای توریستی جمهوری چک با فراهم آوردن مدارک متعددی میسر است.به صورت کلی برای اخذ این ویزا هر یک از کشورهای مورد نظر شخص متقاضی بایستی کنسولگری و یا سفارت کشور مورد نظر را متقاعد کند که پس از ورود فرد به کشور مورد نظر، فرد به طور حتمی به کشور خود باز خواهد گشت و افسر ویزا را قانع نمایند که به ایران باز خواهند گشت.

گفتنی است شانس اخذ ویزای توریستی کشور چک برای افرادی که خانواده خود را در ایران دارند بسیار بیشتر می باشد و در صورت اقدام با خانواده و یا اگر فرد مجردی برای ویزای توریستی اقدام نماید از شانس پایین تری برخوردار هستند. بطور مثال اگر در یک خانواده 3 نفری پدر یا مادر خانواده به صورت انفرادی اقدام به دریافت ویزای توریستی کشور چک نمایند شانس زیادی جهت اخذ ویزای توریستی خواهند داشت ولیکن اگر همه خانواده جهت اخذ ویزای توریستی اقدام نمایند شانس افراد کاهش می یابد.

ویزاهای توریستی در اقصی نقاط دنیا به دو صورت ویزای تک وروده (Single entry ) و یا ویزای چند وروده (Multiple  ) به افراد متقاضی اختصاص می یابند. بصورتی که معمولا برای اولین بار ویزای تک وروده صادر می شود. لازم بذکر است ویزای توریستی چک همانند سایر کشورهای حاضر در حوزه شینگن، به افرادی که موفق به اخذ ویزای توریستی این کشور شوند، مجوز ورود و خروج به همه کشورهای حوزه این پیمان را می دهد. این مطلب بدین معناست که فرد متقاضی ویزای توریستی کشور چک می تواند بدون هیچ محدودیتی وارد کشورهای دیگر اروپا شوند و حتی زمان باقی مانده از ویزای توریستی خود را در کشور دیگر در حوزه شینگن سپری نماید.

بصورت کلی افراد پس از ورود به کشور چک می توانند یک فرصت شغلی مناسب و یا یک زمینه کار آفرینی را جهت اقامت این کشور برگزینند و پس از ورود به کشور ایران برای آنها اقدام نمایند تا موفق به اخذ اقامت این کشور شوند. روش دومی که افراد در راستای اخذ اقامت چک پس از ورود به کشور اتخاذ می نمایند، اقدام جهت اخذ اقامت از طریق انواع پناهندگی می باشد. برای تقاضای ویزای جمهوری چک (ویزای کشورهای شنگن) حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه انجام می‌شود. اولین مرحله برای تقاضای ویزای هر کشوری، تکمیل فرم تقاضای ویزا و الصاق عکس به آن است.دریافت فرم تقاضای ویزا، از طریق وب‌سایت سفارت جمهوری چک در تهران و همین‌طور مراجعه‌‌ی حضوری به سفارت امکان‌پذیر است ولی وقت مصاحبه به صورت تلفنی به متقاضیان داده نخواهد شد.اگر خانوادگی سفر می‌کنید برای هر کدام از اعضاء باید فرم جداگانه‌ پر کنید.فرم تقاضای ویزا باید در دو نسخه تکمیل شود.
به دلیل بالا بودن تعداد متقاضیان، در ماه‌های تابستان ( از می تا اکتبر) و همچنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت ملاقات با بخش ویزای سفارت چند هفته طول بکشد. علاوه بر این بررسی مدارک و پاسخ‌گویی دو هفته زمان می‌برد. لازم است برای تعیین تاریخ سفرتان، به این زمان‌ها توجه داشته باشید.

آدرس سفارت جمهوری چک در تهران:

فرمانیه، بالاتر از دیباجی شمالی، شماره ١٩٩.
تلفن: ٢٢٢٨٨١٤٩ـ٠٢١
٢٢٢٨٨١٥٣ـ٠٢١
آدرس اینترنتی: www.mzv.cz/tehran
ساعت کاری: یکشنبه تا پنج‌شنبه ۱۲-۹

مدارک مورد نیاز:

مدارکی که علاوه بر فرم باید در وقت ملاقات و انجام مصاحبه همراه داشته باشید، شامل موارد زیر است:
توجه: از همه‌ی مدارک باید یک کپی هم موجود باشد؛ اصل مدارک بعد از مطابقت به شما برگردانده می‌شود و کپی آن‌ها در پرونده‌ی شما در سفارت چک می‌ماند.
کلیه‌ی مدارک فارسی باید ترجمه‌ی رسمی انگلیسی شده باشند.

ویزای توریستی جمهوری چک

ویزای توریستی جمهوری چک

1) شناسنامه ایرانی
 2) گذرنامه
اعتبار گذرنامه باید حتماً شش ماه بیشتر از تاریخ خاتمه‌ی اعتبار ویزای درخواستی باشد.کپی را باید از صفحات یک تا پنج گذرنامه و همین‌طور صفحاتی که در آن‌ها مهر ویزا خورده، تهیه کنید.
3) سه قطعه عکس رنگی
توجه : چنانچه اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی ویزا ذکر شده باشد، باید دو قطعه عکس رنگی از هر کدام از همراهان نیز در مدارک موجود باشد.
ویژگی‌های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، در ابعاد ۴*۶ که کمتر از سه‌ماه پیش گرفته شده و کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس همخوانی داشته باشد.
طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.
4) آدرس محل کار و منزل به طور دقیق

5) اسنادی مبنی بر وضعیت شغلی متقاضی:
· برای کارمندان بخش دولتی: ترجمه‌ی آخرین حکم کارگزینی
· برای کارمندان بخش خصوصی‌: گواهی اشتغال به کار
· برای صاحبان شرکت‌های خصوصی: ترجمه‌ی روزنامه رسمی شرکت به همراه رزومه‌ی شرکت به زبان انگلیسی، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی.
· برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها: کارت بین‌المللی دانشجویی یا کارت عضویت هیئت علمی.
· برای مشاغل آزاد: ترجمه جواز کسب و یا کارت بازرگانی
6) مشروح عملیات آخرین ماه حساب بانکی شخصی.

پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهرشده به سفارت ارائه شود.

ترجمه‌ی یک سند مالکیت، دو سری کپی از اصل مدارک فارسی

7) بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد چک.
8) در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌ شده‌  هتل در جمهوری چک برای کل مدت اقامت.
بصورت کلی فرد در صورت داشتن مدارک ذیل شانس بیشتری برای اخذ آن خواهد داشت؛

  • مدارک شناسایی مورد نیاز فرد نظیر پاسپورت، شناسنامه و ترجمه های آن
  • نامه های بانکی که نشان دهنده ی گردش مالی و استطاعت مالی افراد می باشد
  • اسناد مالکیت زمین یا ملک
  • نامه های کاری فرد که نشان دهنده ی وابستگی افراد به ایران است
  • نامه اشتغال متقاضی به تحصیل در دانشگاه های ایران شانس خود را در جهت اخذ ویزای توریستی کشور چک، افزایش دهند.

هزینه ویزای جمهوری چک:

  • بزرگسالان: ۶۰ یورو
  • کودکان (۶ الی ۱۲سال):  ۳۵ یورو

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه همواره کشور فرانسه مقصد محبوبی برای گردشگران بوده اس...

مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئد مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئد

برای اقامت کوتاه مدت و بازدید از کشور سوئد می بایست اقدام به دریافت ویزای توریستی سوئد نمای...

نظرات کاربران
Call Now Button