همانطور که در مقاله های “حقوق مهاجرت” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند” که یکی از روش های مهاجرت می باشد توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در این زمینه نیز مقاله قرار دهیم، یک مقاله مرجع و کامل را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد

در مقاله “اخذ اقامت در استرالیا از طریق تولد فرزند” که کارشناسان گروه آتیه آفرینان ایرانیان برای شما هموطنان عزیز گردآوری و در اختیارتان قرار داده شده است، می توانید کلیه اطلاعات، شرایط و سوالات مربوط به اخذ تابعیت کشور استرالیا از طریق تولد ،  را به صورت کامل کسب کرده و آگاهی کامل در زمینه اخذ اقامت در استرالیا از طریق تولد فرزند را داشته باشید .

اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد – تولد فرزند در استرالیا

تولد فرزند در کشورهایی نظیر برزیل، کانادا و ایالات متحده آمریکا که در دادن تابعیت، از قانون خاک پیروی می کنند، یکی از راه های مهاجرت است. قاره اقیانوسیه وکشور استرالیا بر اساس سیستم حقوقی کامن لا(حقوق عرفی) که تحت نظارت مستقیم ملکه بریتانیا اداره می شود و سیاست های مهاجرتی آنها برگرفته از قانون مهاجرت انگلستان می باشد قرار دارد و تولد فرزند در استرالیا را یکی از علل و عوامل اعطاء تابعیت استرالیا تعیین نموده بود. ولی طبق قانون جاری شرط ارائه تابعیت تنها از قاعده خون پیروی می کند و روش خاک به صورت فرعی مورد قبول می باشد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد – قانون خون و خاک در استرالیا

دادن تابعیت براساس حقوق بین الملل خصوصی، از یکی از راههای تولد فرزند در کشور محل اعطا تابعیت، یا تولد فرزند درهر نقطه دنیا از والدین اهل کشوری که سیستم خون را پذیرفته است، صورت می گیرد. هیچ کشوری حق ندارد که اتباع خود را ازتابعیت آن کشور خارج نماید. این امر درحقوق بین الملل امری نکوهیده است.

اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد – اخذ پاسپورت استرالیا با تولد فرزند در استرالیا

با توجه به قانون استرالیا مبنی بر اعطاء تابعیت از سیستم خون، تولد فرزند در استرالیا، قطعا و در هر شرایطی باعث گرفتن پاسپورت و شناسنامه استرالیایی برای فرزند متولد شده در استرالیا نمی شود. یکی از 3 شرط زیر برای دادن تابعیت استرالیایی به فرزندان متولد شده مورد نیاز می باشد:

1- در صورتی که هر یک از والدین دارای تابعیت کشور استرالیا باشد، فرزند متولد شده، صرفنظر از محل تولد، تابعیت کشور استرالیا را اخذ خواهد کرد.

2- در صورتی که هر یک از والدین دارای ویزای اقامت دایم استرالیا باشد، فرزند متولد شده در کشور استرالیا، تابعیت کشور استرالیا را اخذ خواهد کرد.

3- در صورتی که هر یک از والدین دارای ویزای اقامت دایم استرالیا باشد، فرزند متولد شده در خارج از کشور استرالیا، حق برخورداری از تابعیت کشور استرالیا را نخواهد داشت و صرفا میتواند از طریق والدین، از مزایای ویزای دایم استرالیا بهره مند شود.

این 3 مورد مربوط به کسانی است که یکی از والدین اقامت یا تابعیت استرالیا را داشته باشد.

فرزندانی با پدر و مادری که مقیم دائم یا شهروند استرالیایی نیستند و در خاک استرالیا متولد می شوند در یک پروسه سخت و طولانی می توانند به تابعیت استرالیا برسند و باید ده سال پس از تولد در این کشور اقامت داشته باشند.

این بدین معنی است که والدینی که در استرالیا دارای ویزای موقت هستند، امکان اخذ آنی ویزای دایم استرالیا را برای فرزندان خود صرفا از طریق تولد آنها در کشور استرالیا نخواهند داشت.

اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور استرالیا | اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد | تولد فرزند در استرالیا
اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور استرالیا | اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد | تولد فرزند در استرالیا

برای درک بهتر شرایط اقامت فرزندان و همچنین وضعیت اقامت والدین آنها و محل تولد فرزند، لطفا تک تک شرایط زیر را در نظر بگیرید:

در صورتی که هر یک از والدین دارای تابعیت کشور استرالیا باشد، فرزند متولد شده، صرفنظر از محل تولد، تابعیت کشور استرالیا را اخذ خواهد کرد.

در صورتی که هر یک از والدین دارای ویزای اقامت دائم استرالیا باشند، فرزند متولد شده در کشور استرالیا، تابعیت کشور استرالیا را دریافت خواهد کرد.

در صورتی که هر یک از والدین دارای ویزای اقامت دایم استرالیا باشند، فرزند متولد شده در خارج از کشور استرالیا، حق برخورداری از تابعیت کشور استرالیا را نخواهد داشت و صرفا میتواند از طریق والدین، از مزایای ویزای دایم استرالیا بهره مند شود.

شرایط ذکر شده در بالا، صرفا مربوط به خانواده هایی است که حداقل یکی از والدین، دارای ویزای دایم و یا تابعیت استرالیا هستند.

حالا اگر هیچ کدام از والدین فرزند حق اقامت دایم این کشور را نداشته باشند آیا امکان اخذ اقامت دایم و یا تابعیت استرالیا برای نوزادانی که در خاک استرالیا متولد میشود وجود دارد؟

بله ولی تحت شرایطی سخت، دشوار و طی زمانی بسیار طولانی! افرادی که در استرالیا متولد می شوند و والدین آنها در بدو تولد یا بعد از زمان تولد، ویزای دایم استرالیا یا تابعیت این کشور را نداشته اند، تنها در صورتی میتوانند تابعیت این کشور را اخذ کنند که ده سال پس از تولد در این کشور اقامت داشته باشند.

این بدین معنی است که والدینی که در استرالیا دارای ویزای موقت هستند، امکان اخذ آنی ویزای دایم استرالیا را برای فرزندان خود صرفا از طریق تولد آنها در کشور استرالیا نخواهند داشت.

اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد – وضعیت تابعیت کودکان متولد شده در استرالیا:

اکثر کشورهای جهان در قوانین خود در رابطه با دادن تابعیت، سیستم خون را اعمال می کنند به این معنی که فرزند تابعیت کشوری را می گیرد که پدر یا مادر کودک تابع آن کشور باشد. اما برخی کشور های دیگر مانند کانادا سیستم خاک اعمال می شود و چنانچه فرزند در خاک آن کشورمتولد شود تابعیت آنجا به فرزند داده می شود. تولد در استرالیا  به طور خودکار منجر به تابعیت نمی شود و در صورتی تابعیت استرالیا به کودک متولد شده در خاک استرالیا داده می شود که حداقل یکی از پدر یا مادر تابعیت استرالیا را داشته باشند، در واقع سیستم خون اعمال می شود و همچنین بستگی به تاریخ تولد کودک دارد به عبارت دیگر درحال حاضر در استرالیا سیستم خاک اعمال نمی شود.

کودکانی که در خارج از خاک استرالیا متولد می شوند و پدر و مادر آنها مجوز اقامت دائم استرالیا را دارند برای اینکه بتوانند به کشور استرالیا وارد شوند و به طور دائم در استرالیا بمانند به ویزای اقامت دائم نیاز دارند بنابراین برای کودک نیز باید در خواست ویزای اقامت دائم نمود. اکثر کودکانی که در خارج از استرالیا متولد می شوند و پدر و مادر آنها اقامت دائم استرالیا را دارند برای فرزند باید ویزای کودک (subclass 101 ) صادر شود که این ویزا اجازه می دهد که بتوان کودک را وارد استرالیا نمود و بتواند با پدر و مادر خود در استرالیا زندگی کند.

ویزای کودک این اجازه را به والدین واجد شرایطی که فرزند خود را حمایت مالی می نمایند می دهد که با این ویزا، فرزندشان در استرالیا به طور نامحدود زندگی کند. در این ویزا والدین می توانند از جانب فرزندان زیر ۱۸ سال درخواست ویزا نمایند اما باید دارای یکی از شرایط زیر باشند :

تابعیت استرالیا را داشته باشند.

اقمت دائم استرالیا را داشته باشند.

شهروند واجد شرایط نیوزیلند باشند.

نکته قابل توجه در این ویزا child visa subclass101)) این است  که هنگامی که برای این ویزا در خواست می شود کودک باید در خارج از خاک استرالیا باشد.

اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد – اخذ تابعیت از طریق فرزند خواندگی

یکی از روش هایی که باعث می شود به شخص تابعیت استرالیا داده شود علاوه بر تولد، فرزند خواندگی است. در این حالت شخص شهروند استرالیا محسوب می شود. شخص باید به موجب قانون لازم الاجرا به فرزند خواندگی گرفته شود و اینکه حداقل یکی از زن و مردی که کودک را به عنوان فرزند خوانده می پذیرند تابعیت استرالیا را داشته باشند و در استرالیا به عنوان مقیم دائم حضور داشته باشند.

همچنین در صورتی که یک کودک در خاک استرالیا به عنوان کسی که پدر و مادر او را رها کرده باشند یافت شود، تابعیت استرالیا به او داده می شود مگر اینکه تابعیت کشور دیگر او ثابت شود .

اخذ اقامت استرالیا از طریق تولد -شهروندان سابق استرالیایی

در مواردی ممکن است اتفاق بیفتد که پدر یا مادر کودک تابعیت استرالیایی خود را از دست داده باشند چنانچه این امر قبل از تولد کودک صورت گیرد تابعیت استرالیایی از طریق خون به کودک اعطا نخواهد شد اما این کودک از راه اعطای تابعیت استرالیایی می تواند تابعیت استرالیا را بگیرد در این روش محدودیت سنی وجود ندارد و اشخاص بالای ۱۸ سال می توانند در خواست نمایند.

در حالت عادی و به طور معمول کودکان زیر ۱۸ سال نمی توانند با اعمال خود موجب شوند که تابعیت خود را از دست بدهند اما پدر و مادر کودک می توانند بر تابعیت استرالیایی طفل موثر باشند . چنانچه پدر یا مادر طفل تابعیت استرالیایی خود را از دست بدهد این امر می تواند موجب سلب تابعیت طفل نیز بشود .

چنانچه طفل تابعیت کشور دیگری را نداشته باشد تابعیت استرالیایی طفل باقی می ماند. در حقوق استرالیا تا قبل از ۲۲ نوامبر۱۹۸۴ اینگونه بود که تنها از دست رفتن تابعیت یکی از پدر یا مادر که معمولا پدر بود بر تابعیت طفل نیز تاثیر می گذاشت اما از ۲۲ نوامبر ۱۹۸۴ با از دست رفتن تابعیت استرالیایی هر یک از پدر یا مادر، تابعیت استرالیایی طفل نیز از او سلب می شود مگر اینکه یکی از پدر یا مادر شهروند استرالیا باقی بمانند و یا اینکه در صورت فوت قبل از مرگ شهروند استرالیا بوده باشند که در این صورت کودک نیز تابعیت استرالیایی او کماکان به قوت خود باقی است .

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از کشور استرالیا مقاله “آشنایی با کشو استرالیا” را مطالعه بفرمائید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان در کشور استرالیا و روش های اخذ اقامت در استرالیا از طریق تولد فرزند را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت در استرالیا از طریق تولد فرزند می توانید با کارشناسان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
KASRA

ببخشید چند تا سوال داشتم1. ایا در صورتی که یک زوجین با ویزای ازدواج به استرالیا رفته باشند تا 2 سال باید این رابطه پا برجا باشد تا بتوان برای اون فردی که اسپانسر شونده اقامت دایم گرفت....ایا اگر زود تر بچه دار شوند ممکنه اسپانسر شونده و بچه تابعیت بگیرند2. ایا میشه در صورتی که کسی با ویزای ازدواج به استرالیا رفت ( طبق قانون باید مدارکی اورد که اون همسر توانایی ساپورت مالی تا 2 سال را دارد ایا میتونه هرکسی نهایتش 1 هفته بعد از ورود کار پیدا کند و تمام وقت کار کند و تحصیل کند؟3. بعد از اینکه اون فرد اسپانسرشونده اقامت دایم گرفت بعد از چند سال میتونه برای اخذ پاسپورت استرالیا و تابعیت استرالیا درخواست دهد؟ممنون میشم جواب دهید

سارا جوادی

با سلام با تولد فرزند ، درصورتی که متقاضی یا همسر تابعیت داشته باشند فرزند هم تابعیت می گیرد.درغیر این صورت فرزند اقامت میگیرد.همسر اجازه کار و تحصیل دارد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button