همانطور که در مقاله های “حقوق مهاجرت” به بررسی روش های مهاجرت پرداختیم و در مورد “اخذ تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند” که یکی از روش های مهاجرت می باشد توضیحات کاملی ارایه دادیم و قول داده بودیم که به بررسی روش ها و قوانین کشورهای مختلف در این زمینه نیز مقاله قرار دهیم، یک مقاله مرجع و کامل را برای شما دوستان عزیز فراهم کرده ایم.

اخذ اقامت روسیه از طریق تولد

در مقاله “اخذ اقامت در روسیه از طریق تولد فرزند” که کارشناسان گروه آتیه آفرینان ایرانیان برای شما هموطنان عزیز گردآوری و در اختیارتان قرار داده شده است، می توانید کلیه اطلاعات، شرایط و سوالات مربوط به اخذ تابعیت کشور روسیه از طریق تولد ،  را به صورت کامل کسب کرده و آگاهی کامل در زمینه اخذ اقامت در روسیه از طریق تولد فرزند را داشته باشید .

اخذ اقامت در روسیه از طریق تولد

مهاجرت از طریق تولد دراین کشور( روسیه) موضوعی است که در این مقاله سعی به بررسی و تحلیل آن داریم. در واقع یکی ازراه های مهاجرت به روسیه ، تولد آن کشورمی باشد. اما به طور کلی تولد در کشور ها از دو سیستم تبعیت می نماید. یک سیستم خون و دیگری سیستم خاک می باشد. اما مطابق با قوانین و مقررات روسیه، این کشور بر طبق سیستم خون می باشد که تنها تابعیت از سوی پدر یا مادر به فرزند قابل انتقال می باشد. در صورتیکه شخص تمایل داشته باشد فرزند خود را در روسیه به دنیا آورد میان بیمارستان های دولتی و خصوصی مختار می باشد یکی را انتخاب نماید. نکته ای که از اهمیت بالائی برخوردار می باشد و بد نیست در همین ابتدا به آن بپردازیم این است که، در صورتیکه هزینه ها برای تبعۀ خارجی از اهمیت برخوردار باشد، بیمارستان های مسکو، خدماتی را به صورت رایگان در اختیار اتباع خارجی که اجازۀ اقامت موقت در این کشور را دارند فراهم نموده است. البته یکی از مدارکی که نیاز هست حتماً شخص دارا باشد، بیمۀ سلامت این کشور است همانطور که در مطالب فوق نیز به برای شما شرح داده شد بعضی از کشورها سیستم خاک و بعضی از کشورها سیستم خون را پذیرفته اند به طور مثال کشور انگلیس در سال های گذشته اگر فرزندی در خاک کشور وی متولد می شد را صرف نظر از ملیت والدین وی می پذیرفت و به وی تابعیت اعطا می کرد ولی اکنون اکثر کشورها سیستم خون را قبول دارند وحتما یکی از والدین فرزند متولد شده بایستی ملیت آن کشور را دارا باشند تا تابعیت شامل حال فرزند نیز گردد در غیر این صورت تابعیت و حتی در بیشتر کشورها اقامت نیز به فرزند و یا والدین وی تعلق نمی گیرد.
قانون شهروندی و اخذ اقامت و یا تابعیت کشور روسیه توسط دولت فدرال روسیه بررسی می گردد و از سال ۲۰۰۲ اصلاحات و تغییراتی نیز در آن به وجود آمده است و مطابق با بند برتری قانون اساسی در کشور روسیه معاهدات بین المللی از دولت فدرال این کشور(فدراسیون روسیه) نسبت به قوانین داخلی روسیه در اولویت قرار دارند. ئیس جمهور روسیه پوتین قوانین ساده تری در باب اعطای تابعیت کشور روسیه به وجود آورد که یکی از مواردی که تغییر کرد این بود که اگر شخص این امکان را داشته باشد که بتواند به زبان روسی صحبت کند و همچنین حداقل یکی از اجداد وی اقامت دائم یکی از ایالت های داخل مرزهای فدراسیون فعلی روسیه را دارا باشد تابعیت روسیه به وی تعلق می گیرد. اساسا دو چیز در اخذ تابعیت روسیه و واجد شرایط بودن یک کودک برای شهروندی روسیه مهم می باشد:
محل تولد کودک و همچنین ملیتی که والدین وی دارا می باشند. قانون تابعیت روسیه شرایط مختلفی از ترکیب این دو عامل دارد که مقداری این مورد را پیچیده می کند. تابعیت روسیه به کودک اعطا می شود اگر در زمان تولد والدین و یا مادر مجرد و یا پدر مجرد وی ملیت روسیه را داشته باشند و صرف نظر از اینکه فرزند در کدام کشور و در کجا به دنیا آمده باشد.
چنانچه یکی از پدر یا مادرکودک ملیت روسی داشته باشد ولی دیگری یک شخص بدون تابعیت است و خود و یا محل زندگی او ناشناخته باشد و حتی به عنوان شخص گم شده و از دست رفته شناخته شده باشد صرف نظر از محل تولد کودک تابعیت کشور روسیه به وی اعطا می گردد.
چنانچه یکی او والدین ملیت روسی داشته باشد ولی دیگری ملیتی خارجی داشته باشد و نوزاد در خاک کشور روسیه متولد گردد تابعیت روسیه نیز به وی تعلق می گیرد.

اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور روسیه | اخذ اقامت روسیه از طریق تولد | کشور روسیه | تولد در روسیه
اخذ تابعیت از طریق تولد در کشور روسیه | اخذ اقامت روسیه از طریق تولد | کشور روسیه | تولد در روسیه

چنانچه یکی از والدین ملیت روسی داشته باشد و دیگری ملیت خارجی داشته باشد و نوزاد در خارج از خاک کشور روسیه متولد شود تا زمانی که ملیت کشور دیگری به وی تعلق نگرفته است و به عبارتی به وی اعطا نشده است هم چنان تابعیت روسی به کودک تعلق می گیرد.
چنانچه پدر و مادر نوزاد ملیت خارجی داشته باشند و یا به عبارتی بدون تابعیت باشند.
نکته بسیار مهمی قابل ذکر است این که یک نوزاد یا بچه با دارا بودن یکی از موارد مذکور خود به خود به شهروند روسی با ملیت این کشور تبدیل نمی شود بلکه بایستی موارد فوق کاملا بررسی شود و به تایید رسد همچنین تمامی مراحل امور اداری و رسمی طی شود و والدین کودک تمامی مدارک و اسناد را به دفتر اداره مهاجرت ( فدرال روسیه ) در محل خود مراجعه کنند و یا اگر فرزند در خارج از این کشور (روسیه)به دنیا آمده است بایستی به بخش کنسولگری سفارت روسیه در کشوری که حضور دارند مراجعه کنند و تمامی مدارک را در  جهت تایید مدارک فوق ارائه نمایند. پس از این مراحل چنانچه شرایط بررسی گردید و صحت مدارک ارائه شده به تایید رسید یک علامت( تمبر استاندارد) بر روی گواهی تولد نوزاد چسبانده خواهد شد که تحت قانون تابعیت روسی به کودک اعطا می گردد..

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از کشور روسیه مقاله “آشنایی با کشو روسیه” را مطالعه بفرمائید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و دو پاسپورت گرفتن برای فرزندتان در کشور روسیه و روش های اخذ اقامت در روسیه از طریق تولد فرزند را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت در روسیه از طریق تولد فرزند می توانید با کارشناسان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button