همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در چین روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در چین ،  تحصیل در چین ، اخذ ویزای کاری چین یا سرمایه گذاری در چین ، اخذ اقامت در چین از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج درچین می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

اشخاص زیادی تمایل به مهاجرت به کشورهایی را دارند که امکانات رفاهی بالایی داشته باشد و همچنین هزینه های اندک. کشور چین به جهت دارا بودن از امکانات رفاهی خوب و سطح آموزشی بسیار بالا و همچنین هزینه زندگی مقرون به صرفه مقصد بسیاری از مهاجران می باشد. از جمله راه های قانونی که برای مهاجرت وجود دارد مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت به وسیله ازدواج است. برای اخذ اقامت از کشور چین، ازدواج می تواند گزینه مناسبی برای ورود به این کشور باشد.

اخذ ویزا از طریق ازدواج  در چین – درخواست اقامت چین

اتباع خارجی در کشور چین باید تقاضای اقامت خود را توسط ارگان امنیت عمومی در شهرشان اعلام کنند. این درخواست در سطح شهری به وسیله ارگان امنیت عمومی بررسی می شود و سپس توسط ادارات امنیت در سطح استان بررسی می شود، توسط وزارت امنیت عمومی نیز تائید می شود و به تصویب می رسد.

در بیشتر کشورهای دنیا، ازدواج یکی از راه های اخذ تابعیت یک کشور است. در گذشته ازدواج با یک مرد از تبعه یک کشور باعث به اخذ تابعیت می شد. به طور مثال، در قوانین حقوقی به این صورت بود که اگر خانمی با یک آقای ایرانی ازدواج کند، به آن خانم تابعیت ایرانی داده می شد ولی اگر مرد خارجی با یک خانم ایرانی ازدواج می کرد، این ازدواج به اخذ تابعیت آن آقا منجر نمی شد. در حال حاضر این وضع اقامت در تمام دنیا تغییر کرده است. اگر شخصی با یک نفر در کشوری ازدواج کند، می تواند اقامت و بعد از مدتی تابعیت آن کشور را اخذ کند. توجه داشته باشید که اقامت با تابعیت فرق دارد.

اخذ اقامت چین از طریق ازدواج
اخذ اقامت چین از طریق ازدواج

انواع ویزای خانوادگی در چین

در چین چهار نوع ویزای خانوادگی ( چین ) وجود دارند که عبارتند از:

Q1: این نوع ویزا برای افرادی است که اعضای آن خانواده شهروندان چینی باشند و یا دارای اقامت دائم یا همان کارت سبز باشند و به جهت دیدار اعضای خانواده و یا جهت نگهداری از فرزندان می خواهند به چین  بروند و اخذ اقامت را داشته باشند. مدت زمان اقامت در این نوع ویزا بیش از ۱۸۰ روز می باشد و برای این ویزا نیاز به معاینه پزشکی است .

اعضای خانواده عبارتند از:  پدر و مادر و پسران و دختران و زن و شوهر و پدربزرگ و مادربزرگ و برادران و خواهران و و نوادگان و پدر و مادر.

 Q2: این نوع ویزا برای افرادی است که قصد دیدار بستگان خود را دارند. بستگان می توانند شهروندان چینی باشند که در چین زندگی می کنند و یا شهروندان خارجی با اقامت دائم چین (دارنده کارت سبز). مدت زمان اقامت در این نوع ویزا بیشتر از ۱۸۰ روز نیست و نیاز به انجام معاینات پزشکی نیز ندارد .

S1: این نوع ویزا برای افرادی است که به قصد دیدار از خارجی هایی که مشغول کار کردن و یا تحصیل در چین هستنداختصاص داده می شود. آنها پسران و دختران زیر سن ۱۸ سال، پدر و مادر، زن و شوهر و یا افرادی که به دلایل خصوصی به چین می روند. مدت اقامت در این نوع ویزا بیش از ۱۸۰ روز است و نیاز به معاینه پزشکی هم است .

S2: این نوع ویزا برای افرادی است که می خواهند برای دیدار خانواده خود به چین بروند. اعضای خانواده خارجیانی هستند که در حال کار در چین  و  تحصیل در چین هستند و یا بنا به دلایلی دیگر به چین رفته اند. مدت این اقامت از ۱۸۰ روز بیشتر نمی باشد و در این نوع اقامت نیازی به معاینات پزشکی نیز نیست.

جهت کسب آشنایی با کشور چین، بخش ” آشنایی با کشور چینرا مطالعه فرمایید.

  • کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در چین را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در چین و چگونگی مهاجرت به  چین  از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج چین – اقامت در چین می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در چین تحصیل در چین

تحصیل در چین می تواند موفقیت خوبی برای افرادی باشد که قصد تحصیل با هزینه های مناسب در یکی...

تحصیل پزشکی در چین تحصیل پزشکی در چین

همانطور که می دانید تحصیل پزشکی این روزها به علت شرایط خوب درآمد بسیار حائز اهمیت شده است . ...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

نظرات کاربران
Call Now Button