اخذ اقامت ترکیه و شرایط لازم برای دریافت آن در این مقاله مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار خواهد گرفت. افرادی که می خواهند به کشور ترکیه مهاجرت نمایند با بررسی شرایط و مدارک مورد نظر این کشور جهت مهاجرت خود، باید مطالبی را مورد مطالعه قرار دهند. مهاجرت از هر طریقی به کشور ترکیه نیازمند مدارکی می باشد که با آگاهی از آنها می توان بهتر دست به اقدام زد. از این‌ رو در این مسیر سوالات مختلفی برای متقاضیان به وجود می آید.
مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت ترکیه به چه مدارکی نیاز دارد؟ می توان بدون پاسپورت نیز برای ورود به کشور ترکیه اقدام نمود؟ انواع ویزای کشور ترکیه چیست؟ بدون ویزا هم می شود در ترکیه اقامت داشت؟ چه مدت می توان بدون ویزا در کشور ترکیه اقامت داشت؟ روش های تمدید ویزا چیست؟ اگر شخصی بدون ویزا در ترکیه اقامت داشته باشد، جریمه می شود؟

و همچنین سوالات دیگری که پاسخ تمام آنها را می توانید در این مقاله مطالعه فرمایید. این مطلب توسط متخصصان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه و تالیف شده است.
اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، بهتر است مطالعه دقیق تری در این زمینه داشته باشید، زیرا این راه پیچیدگی های خاصی دارد که نیاز به بررسی جزئیات آن دارد. در این مطلب به بررسی اخذ اقامت ترکیه خواهیم پرداخت تا متقاضیان بتوانند تصمیم درستی در شیوه مهاجرت خود به ترکیه اتخاذ نمایند.
امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی اخذ اقامت ترکیه کمک بسزایی داشته باشد. همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با اخذ اقامت ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

اخذ اقامت ترکیه
اخذ اقامت ترکیه

شرایط جدید اخذ اقامت ترکیه

کشور ترکیه از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار است زیرا 2 قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. ترکیه با کشورهای بسیاری از جمله ایران، عراق، سوریه، یونان، قبرس، بلغارستان، نخجوان آذربایجان، ارمنستان و گرجستان همسایه است و از شمال با دریای سیاه و در جنوب غربی با دریای مدیترانه در برگرفته شده است.
و همین عامل سبب شده است که اقتصاد ترکیه بر پایه تجارت از طریق دریا و کشتیرانی باشد و این از عوامل تاثیر گذار در رونق این کشور محسوب می گردد. پایتخت این کشور شهر آنکارا و بزرگترین شهر آن استانبول است که توریست های بسیاری را به خود جلب نموده است.  
زبان رسمی این کشور ترکی می باشد و افرادی که به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشند می توانند بهتر مراودات و نیازهای روزانه خود را برطرف نمایند. واحد پول ترکیه لیر و دین رسمی ترکیه نیز اسلام است.

اقامت ترکیه امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است به طوری که در سال های اخیر، ترکیه میزبان مهاجران زیادی بوده است. شمار زیادی از مهاجران نیز به مقصد کار و تحصیل به این کشور سفر کرده اند. در یک دهه گذشته، ایران در بین 5 کشور نخست بوده  که بیشترین گردشگر را به کشور ترکیه داشته است.
صرف نظر از سفرهای تفریحی که ایرانی ها به کشور ترکیه داشته اند، سرمایه گذاران نیز در سال‌ های اخیر به خرید ملک در ترکیه روی آورده اند. از این‌ رو سفر ایرانیان به کشور ترکیه می تواند به یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی درآمد و اقتصاد ترکیه باشد.
به طوری که طبق آمار سرانه هزینه هر شهروند ایرانی در سفر به این کشور به طور میانگین در حدود 693 دلار تخمین زده اند، این رقم نشان می دهد بیشتر از کشورهایی نظیر سوئد، هلند، بلژیک، آذربایجان، اوکراین و روسیه بوده است.

امکان سفر به ترکیه برای ایرانیان بدون ویزا

طبق اسناد موجود دولت‌ های ایران و ترکیه، از اواخر بهمن 1342 با امضای قراردادی، دریافت ویزا را برای ورود اتباعشان به خاک یکدیگر را لغو کردند. از این‌ رو ایرانیان برای ورود به کشور ترکیه نیازی نیست از قبل ویزا دریافت نمایند. کافی است با در دست داشتن پاسپورت معتبر خود در مرز های زمینی و هوایی این کشور وارد خاک ترکیه شد.
در این حالت فقط می توان به عنوان توریست وارد خاک ترکیه شد و به مدت حداکثر 90 روز در یک بازه زمانی 6 ماهه در این کشور اقامت داشت. حضور بیش از 3 ماه در ترکیه مستلزم اخذ اجازه رسمی از مقامات مربوطه و تمدید مدت اقامت خواهد بود. لازم به ذکر است که در این 90 روز اقامت در ترکیه نمی توان به کار یا تحصیل پرداخت.

اما اگر مدت زمان اقامت فرد بیش از زمان تعیین شده شود، به هنگام خروج فرد چه از مرز زمینی و چه مرز هوایی ترکیه، مشمول جریمه نقدی سنگینی خواهد شد که پلیس مرزی از فرد دریافت می نماید.
از این‌ رو اقامت توریستی و کوتاه مدت به عنوان اقامت در ترکیه محسوب نمی شود و فرد باید به کشور خود بازگردد. لازم به ذکر است که با این نوع ویزا فرد اجازه هیچ کار قانونی مانند خرید و فروش، تحصیل در ترکیه و یا کار در ترکیه را نخواهد داشت.

امکان سفر به ترکیه برای ایرانیان بدون ویزا
امکان سفر به ترکیه برای ایرانیان بدون ویزا

اقامت در ترکیه بدون پاسپورت

اخیرا کشور ترکیه برای حمایت از صنعت گردشگری خود اقدام به تصمیم های تازه ای کرده است. کشور ترکیه اعلام کرد که در جهت حمایت و جلب گردشگران، بخشی از هزینه سوخت هواپیماهای حامل گردشگران ایرانی و روس به کشور خود را بر عهده خواهد گرفت.

همچنین کشور ترکیه در تلاش است که برای ورود توریست های ایرانی و روس به این کشور اقدامات لازم را به عمل بیاورند که دیگر نیازی به داشتن پاسپورت برای ورود به این کشور نباشد و گردشگران بتوانند تنها با در دست داشتن کارت شناسایی خود به کشور ترکیه وارد شوند. اما لازم به ذکر است که این موضوع هنوز به تصویب نهایی نرسیده است و در مرحله بررسی می باشد.

روش های اخذ اقامت ترکیه

ترکیه یکی از کشورهای توریستی و در عین حال پر جاذبه است که سالانه درصد قابل توجهی از افراد تمایل به اقامت در ترکیه را دارند. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت ترکیه برای خود کنند.
انواع روش های سال 2022 به شرح زیر است:

اخذ اقامت ترکیه

متقاضیان مهاجرت به کشور ترکیه باید در ابتدا نوع مهاجرت به این کشور را انتخاب کنند تا بتوانند روش مناسب اخذ اقامت ترکیه و همچنین شرایط مربوط به آن را پیگیری نمایند.
متقاضی مهاجرت با آگاهی نسبت به شرایط خود و امکانات کشور ترکیه، پس از تعیین نمودن بهترین روش اقامت در ترکیه، باید برای ارسال درخواست اخذ ویزا اقدام نمایند.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل

وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در ترکیه و هزینه پایین زندگی، باعث شده است متقاضیان زندگی در ترکیه برای تحصیل نیز نرخ بالایی را به خود اختصاص دهند. یکی از راه های اقامت در ترکیه از طریق تحصیل است. متقاضیانی که قصد دارند در ترکیه به تحصیل بپردازند، حتما باید در ابتدا پذیرش دانشگاه را کسب کنند.
متقاضیان تحصیل در ترکیه پس از پایان تحصیلات خود می توانند با داشتن شرایط خاصی در این کشور بمانند و اقامت خود را در این کشور کسب نمایند.
دانشجویان تحصیلات عالی اجازه کار در این کشور را به مدت 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت دارند که با وجود آن، دانشجویان می توانند با کارهای پاره وقت در این کشور به زبان ترکی تسلط پیدا کنند و تجربه کاری خود را زیاد نمایند. از این‌ رو فرصت مناسبی پیدا می کنند که بعد از پایان یافتن تحصیلات خود، شغل مناسبی پیدا کرده و قرارداد کاری مناسبی دریافت نمایند.

دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی می توانند به مدت 1 سال، برای یافتن کار و عقد قرارداد با یک کارفرمای ترک، اقامتشان را تمدید کنند.
در این بین متقاضیان حتما باید مجوز کار نیز داشته باشند تا بتوانند به صورت قانونی در این کشور کار کنند. افرادی که به زبان ترکی تسلط داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مورد نظر خود دارند. همچنین کارفرمایان ترکی نیز، افرادی را استخدام می کنند که به زبان ترکی تسلط داشته باشند.
چنانچه متقاضیان بتوانند موفق به دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ترک شوند، می توانند اقامت تحصیلی خود را به ویزای اقامت کاری ترکیه تبدیل نمایند.
در ابتدا یک ویزای کار موقت برای متقاضی صادر می شود و در صورت تمدید قرار داد به مدت 5 سال اقامت کاری آنها تمدید می شود. در صورتی که متقاضیان در این کشور به مدت 8 سال کار کنند، می توانند اقامت دائم کشور ترکیه را کسب نمایند.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل
شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل

مدارک مورد ‌نیاز جهت اخذ اقامت تحصیلی

  • فرم درخواست اجازه اقامت
  • اصل و کپی پاسپورت
  • 4 قطعه عکس
  • مدرک تمکن مالی 4 هزار دلار (اگر هزینه‌های فرد، توسط برنامه‌ی نهادی عمومی تأمین شود، مثل داشتن بورسیه یا فاند، باید مدارک مربوط به آن در پرونده ذکر شود.)
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • برای دریافت اقامت تحصیلی، افراد زیر 18 سال نیازمند رضایت ‌نامه از جانب مادر، پدر یا نماینده قانونی خود می باشند.
  • بیمه درمانی معتبر (دانشجویان، تا 3 ماه پس از تاریخ ثبت ‌نام، تحت بیمه عمومی بهداشت قرار می‌گیرند و نیازی به ارائه بیمه درمانی معتبر ندارند. اما دانشجویان باید پس از بیمه شدن (حداکثر تا 3 ماه)، به دولت اطلاع دهند.)

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

اقامت در ترکیه از طریق کار یکی از بهترین روش های دریافت اقامت است. به منظور اخذ مجوز کار، ابتدا نیاز به یک پیشنهاد کاری از یک کارفرمای ترکیه ای است.
متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که تسلط به زبان ترکی استانبولی از جمله پیش نیازهای اصلی برای استخدام توسط کارفرمایان ترک است و مشاغلی که به زبان انگلیسی باشند بسیار محدود هستند.
کاریابی از طریق وب سایت های مربوط به فرصت های شغلی بین المللی در ترکیه امکان پذیر است. و برای شهروندان ایرانی به دلیل امکان سفر بدون‌ ویزا به ترکیه تا 90 روز می توانند به صورت حضوری اقدام به جست وجوی کار و سپس دریافت پیشنهاد شغلی کنند. پس از توافق با کارفرما، ابتدا به فرد اقامت 1 ساله اعطا می گردد که در صورت تمدید قرارداد کاری توسط کارفرما، مدت اقامت نیز تمدید می گردد.

همچنین ویزاهای کاری دیگری به نام های ویزای کار هنرمندان، ورزشکاران، خبرنگاران، تعمیرکاران فنی و اساتید دانشگاه نیز برای کار در ترکیه وجود دارند.
معمولا ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در ترکیه می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور نیز می باشد. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود.
متقاضیان پس از 8 سال زندگی پیوسته در کشور ترکیه در صورتی که قرارداد خود را تمدید کنند، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند تابعیت ترکیه را نیز کسب نمایند.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق کار
شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

ترکیه یکی از کشورهای توریستی و در عین حال پرجاذبه است که سالانه درصد قابل توجهی از افراد تمایل بهاقامت در ترکیه را دارند. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود، یکی از روش های سرمایه گذاری را انتخاب نمایند تا بتوانند بر اساس آن اقدام به درخواست اقامت ترکیه نمایند.
اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری با توجه به سیاست های کشور ترکیه در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به چند روش امکان پذیر است. افرادی که بتوانند در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست یابند.
روش های متعددی برای اقامت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری وجود دارد از جمله: ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک، خرید سهام و اوراق بهادار و غیره که بهترین آنها می توان خرید ملک را نام برد. این سرمایه گذاری ها براساس قانون کشور ترکیه منجر به اخذ به تابعیت ترکیه می شود.

در روش خرید ملک، متقاضی باید حداقل با مبلغی به ارزش 250 هزار دلار آمریکا، اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند که در این صورت می تواند پس از 6 ماه تابعیت کشور ترکیه را دریافت نماید.
حداقل سرمایه لازم برای اخذ اقامت ترکیه از طریق سپرده بانکی نیز 250 الی 500 هزار دلار آمریکا می باشد. حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید سهام، خرید اوراق قرضه دولتی و سرمایه گذاری در شرکت های سرمایه گذار در املاک نیز، مبلغ 500 هزار دلار آمریکا مورد نیاز می باشد.
همچنین حداقل سرمایه لازم برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق کارآفرینی و ثبت شرکت، مبلغی در حدود 2800 دلار آمریکا مورد نیاز است. افراد سرمایه گذار باید 5 سال در این کشور حضور مستمر داشته باشند می‌ توانند اقامت دائم ترکیه را به راحتی برای خود و خانواده شان را بدست آورند و از امکانات رفاهی و شهروندی این کشور استفاده نمایند.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری
شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

عموما افرادی که برای خرید ملک در کشور ترکیه اقدام می نمایند، به دنبال دریافت اقامت و تابعیت آن کشور نیز هستند. همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، متقاضیان با خرید ملک در ترکیه می توانند اقامت این کشور را با شرایط خاصی دریافت کنند که این یک مزیت بسیار مهمی است که این روش در بر دارد.
بازار املاک در کشور ترکیه نیز روز به روز در حال رشد است و هزاران ملک برای فروش و نیز صدها آژانس املاک در کشور ترکیه به وجود آمده است زیرا اتباع خارجی با خرید ملک در ترکیه، علاوه بر اخذ اقامت این کشور می توانند به سود قابل توجهی نیز دست پیدا کنند. متقاضیان خرید ملک برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، باید ملکی را به ارزش حداقل معادل 250 هزار دلار آمریکا، در ترکیه خریداری نمایند.

اتباع خارجی می توانند طبق قانون کشور ترکیه ملک مسکونی خریداری نمایند. اما شرط لازم برای اخذ اقامت، این است که ملک خریداری شده، به مدت 3 سال نباید فروخته شود.  
لازم به ذکر است که خریداران خارجی که با مبلغی به ارزش 250 هزار دلار آمریکا، اقدام به خرید ملک در ترکیه نمایند، می توانند طی مدت زمان 6 ماه برای خود و خانواده اش اقامت این کشور را دریافت نمایند. به این معنی است که در کمترین زمان هم سرمایه گذاری مفید صورت گرفته است و هم اقامت این کشور دریافت می شود.
افراد با خرید ملک در این کشور و ثبت آن در کشور ترکیه می‌ توانند اقامت دائم و پاسپورت ترکیه را نیز دریافت کنند. و از امکانات رفاهی و شهروندی این کشور استفاده نمایند.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک
شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک

یکی از سریع ترین و بهترین روش های گرفتن اقامت ترکیه، اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه یا همان اقامت توریستی ترکیه می باشد. همچنین این روش به علت هزینه پایین و زمان کوتاه دریافت اقامت، به روشی محبوب برای اخذ اقامت متقاضیان خارجی در این کشور تبدیل شده است.
در حقیقت این روش، یکی از انواع اقامت های کوتاه مدت ترکیه به حساب می آید و افراد می توانند با عقد قرارداد اجاره خانه در ترکیه، اقامت 1 ساله توریستی را دریافت نمایند و به مدت 1 سال در ترکیه اقامت داشته باشند.
اگر چه این قانون در ترکیه، در طی سال های اخیر، دستخوش تغییراتی نیز بوده است. از این‌ رو بهتر است قبل از انجام این کار مشاوره دریافت نمایید. اجاره ملک در ترکیه نیز، روشی مشابه با خرید ملک است، اما با این تفاوت که برخلاف خرید ملک پس از اسکان موقت در ترکیه، باعث دریافت اقامت دائم نمی‌شود.

ازاین‌رو بهتر است برای اجاره ملک به صورت جداگانه اقدام به درخواست ویزا نمود. اما در صورتی که با اقامت در ترکیه در فکر سکونت دائمی در این کشور می باشید، بهتر است یا با خرید ملک یا از طریق دیگر روش‌ها، درخواست خود را ارائه نمایید.
با اینکه این روش به اخذ اقامت دائم کشور ترکیه منجر نمی شود، اما متقاضیان می توانند با دریافت آن از حقوق شهروندی در ترکیه برخوردار شوند و در ترکیه زندگی کنند و یا حساب بانکی بین المللی باز نمایند.
مزیتی که این روش در پی دارد، این است که متقاضیان می توانند در زمان کوتاه و با هزینه پایین، از این‌ روش اقامتی استفاده نمایند تا مطمئن شوند که مهاجرت، انتخاب درستی برای آنها بوده است.

مدارک لازم جهت اخذ اقامت موقت کشور ترکیه از طریق اجاره ملک

  • اجاره نامه محضری در ترکیه
  • بیمه درمانی 1 ساله معتبر (افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال از ارائه این مدرک معاف هستند)
  • شماره مالیاتی (برای تمامی افراد)
  • فرم راندوو (درخواست مصاحبه)
  • نسخه اصلی و فتوکپی گذرنامه
  • چهار قطعه عکس بیومتریک (احراز هویت) تمام رخ – رنگی – 4*3
  • ترجمه شناسنامه به ترکی یا انگلیسی
  • ترجمه قباله ازدواج (برای افراد متأهل)
  • ترجمه شناسنامه فرزندان یا گواهی کفالت
  • فیش پرداختی هزینه‌های واریزی اداره مهاجرت (پول خاک و…)
شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک
شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق اجاره ملک

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی

ثبت شرکت یکی از بهترین و ایمن ترین راه های کارآفرینی است که برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه می باشد. با توجه به این که سرمایه گذاری و به ویژه کارآفرینی در کشور ترکیه مورد حمایت دولت قرار می گیرد، افراد بسیاری از این‌ روش استقبال می نمایند.
به طور کلی افراد برای ثبت شرکت در ترکیه، باید یک بیزینس پلن ارائه نمایند. این بیزینس پلن باید به تایید وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه برسد.

متقاضیان با راه انذاری یک کسب و کار در این کشور، اقامت یک ساله ترکیه را دریافت می کنند و در صورت تمدید و اخذ اقامت دائم، کارفرما باید مالیات و بیمه کارمندان را به مدت 5 سال به دولت ترکیه پرداخت کند.

انواع ثبت شرکت در ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه

انواع مختلفی از شرکت ها در ترکیه را که جهت کارآفرینی در این کشور به ثبت می رسند شامل موارد زیر می شود:

  • شرکت های مسئولیت محدود: این نوع شرکت با حضور تنها یک نفر نیز قابل تاسیس می باشند. حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز این نوع شرکت 2100 دلار الی 2600 دلار آمریکا است که معادل 10 هزار لیر ترکیه می شود.
  • شرکت های سهامی: این نوع شرکت با توجه به تعداد افراد سهام دار و سرمایه گذار به 2 دسته شرکت های سهامی عام و سهام خاص تقسیم می شود. حداقل سرمایه مورد نیاز در این نوع شرکت، در حدود 2800 دلار آمریکا است.
    در این نوع شرکت، سهم هر یک از سهامداران برابر می باشد و با توجه به قوانین موجود در کشور ترکیه در مجمع عمومی این شرکت ها حتماً باید افرادی از جانب وزارت بازرگانی ترکیه حضور داشته باشند.
  • شرکت های مختلط: در این شرکت ، احتمال دارد، 1 نفر و یا چندین مسئول بدهی ها و قرض های مربوط به شرکت در نظر گرفته شده باشند.
  • شرکت های تضامنی: در این نوع شرکت تمامی افراد سهام دار و سرمایه دار مسئول پرداخت بدهی ها و قرض های شرکت هستند.
  • تاسیس شرکت در مناطق آزاد ترکیه: افرادی که توانایی تولید کالایی خاص را داشته باشند، می توانند با خرید ملک و یا زمین جهت راه اندازی کسب و کار در مناطقی که توسط ادراه بازرگانی ترکیه، به آنها معرفی می شود، اقدام به راه اندازی شرکت و کسب و کار می کنند. متقاضیان کارآفرینی در ترکیه با تاسیس این نوع شرکت ها می توانند از تسهیلات مناسب بانکی نیز استفاده نمایند.
انواع ثبت شرکت در ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه
انواع ثبت شرکت در ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد

کشور ترکیه قوانین خاصی نسبت به اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می نماید، این، بدین معنا می باشد که تولد در خاک ترکیه برای افرادی که ترکیه ای نیستند، منجر به اخذ تابعیت نمی شود.
تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین فرزند شهروند ترکیه باشند. اما در صورتی که والدین اقامت کشور ترکیه را قبل از تولد فرزند دریافت کرده باشند، یا از طریق ازدواج، اقامت موقت ترکیه را دریافت کرده باشند، وقتی فرزندشان متولد شود می توانند اقامت ترکیه را به سادگی برای او نیز دریافت کنند.
لازم به ذکر است که اقامت و تابعیت دو مقوله جدا از هم می باشند. اقامت ترکیه به معنای اجازه زندگی و اشتغال در کشور ترکیه، بدون داشتن شناسنامه ترکیه ‌ای، بدون داشتن حق رأی و بدون اجازه اشتغال در یک سری مشاغل خاص می باشد.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد
شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

اقامت در ترکیه از طریق ازدواج روشی است که منجر به تابعیت و اقامت دائم کشور ترکیه می شود. با توجه به قوانین ترکیه، برای ازدواج با یک فرد ترکیه ای یا شخصی که پاسپورت این کشور را داشته باشد، باید بالای 18 سال باشند. همچنین این فرد نباید در کشور ترکیه پناهنده شده باشد.
روند کسب اقامت در ترکیه از طریق ازدواج، در حدود 3 تا 5 سال به طول می انجامد. لازم به ذکر است که شخص در این روند، مدت زمانی را نمی تواند در کشور ترکیه اقامت داشته باشد. تنها می تواند از طریق توریستی وارد کشور ترکیه شود.
همچنین مدت اقامت شخص به روش توریستی نمی تواند بیشتر از 90 روز شود. این ازدواج حتما باید در کشور ترکیه به ثبت رسیده باشد. به هنگام ثبت ازدواج در ترکیه، زوجین باید به زبان ترکی تسلط داشته باشند.

 لذا زبان انگلیسی و دیگر زبان ها در این مرحله به رسمیت شناخته نشده است و این امر تنها به زبان ترکی انجام می پذیرد. از موارد دیگری که باید به دولت مدارکی را ارائه دهند، مسکنی برای زندگی با هم، تمکن مالی مناسب هزینه های دو طرف و عدم سوء پیشینه است. همچنین شخص متقاضی ازدواج، باید از کنسول گریی کشور خود در ترکیه، برگه مبنی بر مجرد بودن خود را دریافت کند.
در صورتی که به دولت ثابت شود ازدواج طرفین برای کسب اقامت ترکیه است، جرم به حساب می آید و می تواند منجر به زندانی شدن و جریمه های سنگین مالی شود.
از این‌ رو زوجین باید به دولت ترکیه ثابت کنند که ازدواجشان واقعی است و مدارکی را نیز جهت اثبات واقعی بودن ازدواج باید ارائه نمایند. در ابتدا برای فرد متقاضی اقامتی بین 3 تا 5 سال صادر می شود و در صورت تداوم ازدواج می تواند منجر به تابعیت ترکیه شود.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج
شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق پناهندگی

روش پناهندگی یکی از راه های نامناسب جهت اخذ اقامت ترکیه می باشد. پناهندگان اشخاصی هستند که به دلایل مختلفی مانند مسائل مذهبی، سیاسی، عقیدتی، جنگ، نژاد، عضویت در گروه های خاص و مواردی از این قبیل که باعث می شود امنیت جانی در کشور که زندگی می کنند را نداشته باشند.
ممکن است به این دلایل فرد پناهنده در کشور خود مورد تعقیب باشد یا تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گیرد و خطرات دیگری که فرد را از کشورش دور می کند. به همین دلیل است که این افراد به کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو می باشند، پناه می برند.
با توجه به قوانین کنوانسیون ژنو، کشور مورد نظر باید حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای افراد پناهجو فراهم آورد تا آنها در امان باشند. اما باید در نظر داشت که کشور ترکیه در قبال پناهجویان، وظیفه حمایت موقت ا دارد و بعد از مدتی به کشور دیگری هدایت می شوند.

به همین خاطر بسیاری از قاچاقچیان انسان، توسط راه های بسیار نا امن و خطرناکی اقدام به جا به جایی این افراد می نمایند که بسیار خطرناک است. سالانه بسیاری از پناهجویان با این روش ها جان خود را از دست می دهند.
لذا این کشورها برای پناهجویان شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی در کمپ ها را در نظر می گیرد و فرآیند پیگیری پرونده ها را بسیار طولانی می کنند تا مانع پناهندگی افراد متقاضی شوند.
به همین دلیل این روش به هیچ وجه برای اخذ اقامت ترکیه توصیه نمی شود. همچنین موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ندارد و این مطلب صرفاً جهت افزایش آگاهی شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به عرض شما می رسد و پیشنهاد می شود تا با توجه به شرایط خود روشی مناسب را انتخاب نمایید.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق پناهندگی
شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق پناهندگی

انواع اقامت در ترکیه

به طور کلی 2 نوع اقامت برای کشور ترکیه وجود دارد: اقامت موقت و اقامت دائم.

  1. اقامت موقت ترکیه: اقامت موقت برای مواردی چون بازدید و گردش، کار و یا تحصیل به افراد داده خواهد شد. در برخی موارد نیز می توان اقامت های موقت را تمدید کرد. اقامت توریستی و گردشگری نیز جزو همین دسته قرار می گیرد.
    لازم به ذکر است که در این نوع اقامت، هر یک از شهروندان ایرانی در 6 ماه از آخرین ورود خود به ترکیه، می توانند 3 ماه در ترکیه بمانند و تا تمام شدن مدت زمان اقامت خود، باید نسبت به اخذ وقت اداره مهاجرت اقدام کنند و در صورتی که بتوانند از اداره مهاجرت وقت بگیرند، تا روز تعیین شده بیشتر از 3 ماه طول بکشد. به دلیل اینکه فرد در انتظار راندو یا همان وقت مصاحبه در اداره مهاجرت می باشد، می تواند به صورت قانونی در ترکیه حضور داشته باشد.
  2. اقامت دائم ترکیه: تحت شرایط خاصی کشور ترکیه ، به افراد غیر ترک اجازه اقامت بیشتر از 3 ماه را در این کشور می‌دهد. هزینه دریافت اقامت ترکیه، رایگان نیست و شرایطی برای کسب آن وجود دارد.
    برای دریافت اقامت دائم ترکیه، در ابتدا افراد متقاضی باید از طریق اقامت موقت اقدام کنند و بعد از چند بار تمدید اقامت موقت خود و سکونت در ترکیه به مدت 5 تا 8 سال و همچنین دارا بودن شرایط های دیگر، اقامت دائم خود را دریافت نمایند.
انواع اقامت در ترکیه | اخذ اقامت ترکیه
انواع اقامت در ترکیه | اخذ اقامت ترکیه

مدت اقامت در ترکیه بدون ویزا

متقاضیانی که به هر علتی در کشور ترکیه حضور دارند، زمانی که ویزا و اجازه اقامت آنها به پایان رسیده باشد، باید خاک کشور ترکیه را ترک کنند یا اقدامات لازم جهت تمدید اجازه اقامت خود از ادارات مربوطه را انجام دهند.
در صورتی که فرد بیشتر از مهلت معین شده در کشور ترکیه بماند هنگام خروج از ترکیه باید جریمه پرداخت نماید. چنانچه فرد جریمه مورد نظر را پرداخت کند، می تواند از کشور خارج شود.
همچنین بر طبق قانون 6458 ترکیه، اگر فردی که بیشتر از مدت زمان اقامت ویزای خود در این کشور مانده باشد، هنگام خروج از ترکیه اگر جریمه را پرداخت کند، منجر به دیپورتی نخواهد شد. برای اتباع هر کشوری محاسبه جریمه متفاوت خواهد بود و به عواملی همچون سن و تعداد روز اضافه ماندن در این کشور نیز بستگی خواهد داشت.

حتی برای شهروندان ایرانی، افراد بالای 18 سال و برای افراد زیر 18 سال نیز متفاوت خواهد بود. پرداخت جریمه باید در خاک کشور ترکیه صورت گیرد.
زیرا امکان پرداخت جریمه در کشور ایران وجود ندارد و عدم پرداخت جریمه، می تواند تبعات سنگینی را برای فرد در پی داشته باشد. بسته به شرایط و نظر افسر پلیس، در صورت پرداخت نکردن جریمه ممکن است 1 تا 5 سال، فرد مورد نظر دیپورت شود.
برای اینکه افراد دچار پیچیدگی های این مسائل نشوند، بهتر است یا از مشاوران یا وکلای کار کشته کمک بگیرند یا به مطالعه قوانین این کشور در خصوص اقامت در ترکیه بپردازند. یکی از قوانینی که می تواند در این خصوص به افراد کمک نماید، آگاهی از قانون V84 می باشد.

قانون V84 – اخذ اقامت ترکیه

افرادی که کارت اقامت ترکیه را نداشته باشند و بیشتر از زمان مجاز خود در کشور ترکیه مانده باشند، بعد از پرداخت جریمه و خروج از کشور ترکیه، به مدت 6 ماه نمی توانند وارد ترکیه شوند.
افرادی که کارت اقامتشان اعتبار ندارد و نسبت به تمدید آن اقدام نکرده اند، می توانند از قانون V84 استفاده نمایند. این افراد پس از این که در هنگام خروج از خاک ترکیه جریمه خود را پرداخت نمودند، زمانی که می خواهند دوباره وارد کشور ترکیه شوند، باید در زمان ورود خود تعهد دهند که ظرف مدت 10 روز از اداره اقامت وقت راندوو بگیرند.

مدت اقامت در ترکیه بدون ویزا
مدت اقامت در ترکیه بدون ویزا

درخواست تمدید اقامت – اخذ اقامت ترکیه

در خصوص ویزای توریستی ترکیه در زمانی که زمان مجاز یعنی به مدت 3 ماه به اتمام رسیده باشد، اگر فرد بخواهد بیش از سه ماه در ترکیه بماند و زمان اقامت خود را تمدید نماید، کافی است فرد دارای پاسپورت دارای اعتبار بیش از 6 ماه را داشته باشد تا بتواند برای تمدید مجوز اقامت اقدام نماید.
اگر فردی بخواهد اقامت بیش از 3 ماه در ترکیه را داشته باشد، می تواند نسبت به اخذ ویزای توریستی 6 ماهه ترکیه اقدام نماید به شرطی که قصد کار و تحصیل در ترکیه را نداشته باشد.
زیرا با داشتن این نوع ویزای توریستی افراد اجازه خرید و فروش، کار و تحصیل در ترکیه را نخواهند داشت. افراد متقاضی برای حضور بیشتر از 3 ماه، باید اجازه اقامت (İkamet İzni) دریافت نمایند. دریافت اجازه اقامت از طریق مراجعه به اداره مهاجرت ترکیه (Göç İdaresi) انجام خواهد شد.

برای درخواست اقامت بیشتر، افراد باید پیش از اتمام تاریخ اقامت به اداره مهاجرت ترکیه مراجعه کرده و سپس برای مدت 10 روز درخواست اقامت بیشتر داشته باشند.
لازم به ذکر است که تنها 1 بار می توان درخواست اقامت بیشتر کرد و برای بار دوم دیگر درخواست اقامت بیشتر پذیرفته نمی شود. در صورتی که افراد بخواهند اقامت توریستی 1 ساله ترکیه را دریافت نمایند، می توانند با اجاره یک منزل مسکونی در ترکیه و تایید اجاره نامه توسط یکی از دفاتر ثبت اسناد ترکیه، این کار را انجام دهند. برای افرادی که قصد خرید ملک در ترکیه را دارند، داشتن دفترچه اقامت الزامی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی 1 ساله ترکیه

  • پاسپورت معتبر همراه با کپی از صفحات آن
  • فرم درخواست اقامت 1 ساله ترکیه
  • ۴ قطعه عکس پاسپورتی
  • مدارک مربوط به اجاره خانه در ترکیه
  • داشتن بیمه درمانی معتبر برای افراد 16 تا 65 سال
  • فیش پرداختی هزینه های مربوط به صدور کارت اقامت 1 ساله
  • پرداخت هزینه های اداره مهاجرت
  • رسید مدارک موسسه تامین اجتماعی برای دریافت بیمه درمانی عمومی
  • رضایت نامه برای افراد زیر 18 سال

لازم به ذکر است که اداره مهاجرت ترکیه، ممکن است علاوه بر مدارک ذکر شده، مدارک دیگری نیز از افراد متقاضی درخواست نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی 1 ساله ترکیه
مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی 1 ساله ترکیه

هزینه های اقامت توریستی 1 ساله ترکیه

  • ترجمه پاسپورت برای هر نفر 40 لیر هزینه خواهند داشت.
  • هزینه های مالیات برای 1 سال اقامت در ترکیه، 89 لیر به همراه 80 دلار می باشد.
  • تاییدیه نوتر 120 لیر هزینه در بردارد.
  • هزینه مربوط به قبوض برق، آب و گاز حدود 500 لیر در ماه برای یک آپارتمان 85 متری.
  • هزینه بیمه درمانی که با توجه به سن و جنسیت و نوع بیمه ای که شخص دریافت می نماید، متفاوت می باشد که از 200 لیر شروع خواهد شد. البته ممکن است بیمه های تکمیلی هزینه های بیشتری نیز داشته باشند.
  • هزینه های مربوط به اجاره مسکن در ترکیه، به طور معمول در حدود 500 تا 3000 لیر تخمین زده شده است. البته به نوع آپارتمان نیز بستگی خواهد داشت.
  • هزینه های مربوط به دفترخانه های رسمی در ترکیه که جهت ثبت اجازه خانه در دفاتر رسمی پرداخت می شود که هزینه آن بستگی به ملک مورد اجاره دارد.
  • هزینه های مربوط به معاینات و آزمایش های پزشکی نیز می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

راه های دریافت اقامت توریستی 1 ساله

افراد می توانند از راه های زیادی اقدام به درخواست و دریافت اقامت 1 ساله ترکیه نمایند. علاوه بر اجاره کردن خانه که پیشتر به آن اشاره شد، راه های دیگر نیز وجود دارد.
در حقیقت افرادی که قصد داشته باشند بیش تر از 3 ماه در ترکیه حضور داشته باشند، می توانند یکی از روش های زیر را برای اقامت بیشتر خود در ترکیه انتخاب نمایند:

  • اقامت به منظور انجام تحقیقات علمی
  • دریافت اقامت گردشگری در صورت اجاره ملک
  • راه اندازی کسب و کار تجاری مطابق با قوانین دولت ترکیه
  • اقامت از طریق یادگیری زبان ترکی در دوره های مصوب دولت ترکیه
  • حضور در کارگاه های آموزشی
  • راه اندازی کسب و کار و برقراری ارتباطات تجاری (اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری)
  • اقامت توریستی یا اقامت ترکیه با اجاره خانه (به منظور مقاصد گردشگری)
  • حضور در برنامه ها و کارگاه های آموزشی شرکت های محلی ترکیه
  • اقامت تحصیلی یا شرکت در برنامه های بین المللی که مراکز آموزشی ترکیه برگزار می کنند
  • اخذ اقامت به منظور استفاده از برنامه های درمانی (بشر دوستانه)
  • شرکت در برنامه های آموزشی، تحقیقی، کارآموزی یا دوره های تخصصی از طریق سازمان های عمومی
  • اجازه اقامت برای قربانیان قاچاق انسان
  • اقامت ترکیه با خرید خانه (مالکیت اموال غیر منقول)
  • اقامت ترکیه از طریق ازدواج

همچنین اگر افراد بخواهند اقامت 1 ساله خود را تمدید کنند، باید مدارکی را ارائه نمایند که نشان دهد شرایطی که به استناد بر آن مشمول دریافت اقامت 1 ساله توریستی شده اند همچنان ادامه خواهد داشت و پا برجا است.

راه های دریافت اقامت توریستی 1 ساله
راه های دریافت اقامت توریستی 1 ساله

مدارک لازم برای اخذ اقامت ترکیه

متقاضیان زندگی در ترکیه از هر روشی که برای اخذ اقامت ترکیه اقدام نمایند به مدارکی برای ارائه نیاز خواهند داشت. به طور کلی برای اخذ اقامت ترکیه مدارکی مورد نیاز است که شامل موارد زیر می شود:

  • پاسپورت (گذرنامه) با اعتبار حداقل 6 ماه
  • اصل گذرنامه به همراه کپی و اسناد مربوط به سفرهایتان به خارج از ترکیه
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • تکمیل و ارائه فرم‌ های پروسه مهاجرتی مبتنی بر اطلاعات شخصی و خانوادگی
  • داشتن بیمه درمانی
  • ارائه پیشنهاد شغلی در صورت مهاجرت از طریق کار
  • در اختیار قرار دادن بلیت‌های رفت و برگشت به منظور اثبات برخورداری از توانایی مالی جهت خرید بلیت برگشت
  • مدارک تمکن مالی جهت نمایش تامین هزینه‌ های زندگی
  • گزارش پلیس محلی ترکیه
  • ارائه مستندات مربوط به اقامت ‌های قبلی

لازم به ذکر است که در هر روش مهاجرتی به ترکیه، ممکن است مدرک بیشتری از متقاضی درخواست شود.

اقامت در ترکیه و هزینه های زندگی در این کشور

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به اقامت در ترکیه باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور می باشد. در کشور ترکیه متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 3،240 TL لیر ترکیه است.
و هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 3000TL لیر ترکیه تخمین زده شده است. در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در ترکیه را مشاهده کنید:

عنوانهزینه (لیر ترکیه)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط120 TL
شیر (1 لیتر)       22.36 TL
یک قرص نان تازه (500 گرم)2.55 TL
برنج (سفید) (1 کیلوگرم)    5.64 TL
تخم مرغ (12 عدد)12.59 TL
مرغ (1 کیلوگرم)   9.66 TL
گوشت گاو (1 کیلوگرم)31.37 TL
سیب (1 کیلوگرم) 2.66 TL
موز (1 کیلوگرم)   6.29 TL
پرتقال (1 کیلوگرم)3.28 TL
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.47 TL
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.48 TL
پیاز (1 کیلوگرم)  1.59 TL
آب (بطری 1/5 لیتری)2.30 TL
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.50 TL
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی)         6.44 TL
بنزین (1 لیتر)26.30 TL
شارژ ماهانه‌ی آپارتمان 85 متر مربعی  490 TL
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر       1536 TL
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز       996 TL
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر       2642 TL
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز         1708 TL
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر583.45 TL
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز336.39 TL

هزینه های کلی دیگر دریافت اقامت موقت ترکیه

هزینه های اخذ اقامت 1 ساله ترکیه معمولا بین 1000 لیر تا 1500 لیر در نظر گرفته شده است که شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه دریافت کارت اقامت موقت (تحصیلی، دانشجویی، توریستی و…)، در سال 2021 با مدت اعتبار مشخص (بسته به مدت زمان تحصیل) 125 لیر.
  • هزینه اقامت 710 لیر.
  • هزینه بیمه سلامت بین 130 تا 800 لیر (به سن متقاضی بستگی دارد)
  • به علاوه هزینه اقامت ماه اول، حدود 29 لیر، در روز است. کل هزینه ماه اول حداقل 53 لیر، و حداکثر آن 272 لیر است.
  • هزینه ماه ‌های دوم و ماه‌ های بعد از آن، به ازای هر ماه پس از ماه اول، حدودا 181 لیر است.
اقامت در ترکیه و هزینه های زندگی در این کشور
اقامت در ترکیه و هزینه های زندگی در این کشور

مزایای اخذ اقامت کشور ترکیه

کشور ترکیه با دارا بودن از موقعیت خاص جغرافیایی، کشوری با سبک زندگی اروپایی و آسیایی می باشد. همچنین به علت همسایگی با کشور ایران، مردم ترکیه در بسیاری از فرهنگ ‌ها و سبک زندگی تشابهات بسیاری با مردم ایران نیز دارا می باشند.
اما از طرف دیگر ترکیه با کشورهای اروپایی نیز همسایه می باشد و به همین جهت زندگی در ترکیه، ترکیبی از سبک زندگی اروپایی را نیز در خود جای داده است.
در عین حال نیز مزایای بسیار بیشتری در زمینه اخذ اقامت ترکیه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی دارد. اخذ اقامت ترکیه، حتی با داشتن اقامت موقت ترکیه نیز دامنه بیشتری از امکانات در اختیار افراد قرار خواهد گرفت. برخی از مزایای اخذ اقامت کشور ترکیه به صورت مختصر در زیر به آنها اشاره می شود:

  • امکان افتتاح حساب در بانک ‌های ترکیه
  • دریافت وام های با سود بسیار پایین در صورت ایجاد کسب و کار در ترکیه
  • بهره ‌مندی از آموزش رایگان زبان ترکی برای افراد دارای اقامت ترکیه
  • بدون شرط حضور در ترکیه
  • اخذ ساده و سریع اقامت ترکیه ممکن است.
  • امکان اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه
  • اخذ ساده مجوز کسب و کار (کمتر از 1 هفته)
  • امکان اشتغال در ترکیه با حقوق پایه حدودا دو برابر ایران
  • امکان دریافت کارت اعتباری ویزا کارت یا مستر کارت برای پرداخت‌ های اینترنتی بین ‌المللی
  • سهولت در دریافت ویزای آمریکا، کانادا، انگلستان و ویزای شینگن برای ایرانیان مقیم ترکیه
  • بهره مندی از قیمت پایین و کیفیت بالای پوشاک ترکیه
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس بین المللی
  • امکان تحصیل فرزندان در مدارس ایرانی مورد تایید آموزش و پرورش
  • خرید خودرو های روز دنیا به صورت اقساطی و معاف از مالیات ترکیه برای ایرانیان

مزایای پاسپورت کشور ترکیه

همچنین اخذ اقامت کشور ترکیه و پاسپورت ترکیه دارای مزایای بسیاری است که در اقامت در ترکیه بسیار مورد توجه قرار می گیرد. ازاین‌رو به برخی از مزایای پاسپورت کشور ترکیه، اشاره می نماییم:

  • گذرنامه و شهروندی کشور ترکیه در طی مدت زمان نسبتاً کوتاهی تحویل داده می شود به طوری که بر اساس قانون جدید، می‌توان در 60 روز کاری، پاسپورت و شهروندی ترکیه را دریافت کرد.
  • پاسپورت کشور ترکیه جزو 30 پاسپورت برتر در دنیا قرار گرفته است
  • افرادی که پاسپورت کشور ترکیه را داشته باشند، می توانند از مزایای برنامه های بازنشستگی این کشور بهره‌مند شوند
  • برنامه های تحصیلی و آموزشی رایگان نیز برای شهروندان و افرادی که پاسپورت ترکیه را دارا باشند امکان پذیر می باشد
  • حق رای در هر نوع انتخاباتی نیز برای افراد امکان پذیر است
  • با داشتن پاسپورت ترکیه می توان  به 100 کشور بدون ویزا و به 26 کشور عضو شنگن با شرایط ورود آسان سفر کرد.
  • پاسپورت ترکیه این اجازه را می‌دهد که شهروند دو‌ تابعیت داشته باشد.
  • با داشتن پاسپورت ترکیه می توان  از تمام مزایای پزشکی ترکیه بهره‌ مند شد.
مزایای پاسپورت کشور ترکیه
مزایای پاسپورت کشور ترکیه

سخن پایانی اخذ اقامت ترکیه

اخذ اقامت ترکیه در این مقاله به صورت مفصل مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد زندگی در ترکیه را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید.
اقامت در ترکیه از طرق مختلفی صورت می پذیرد که با انتخاب درست می توانید برای اخذ اقامت خود اقدامات لازم را به عمل بیاورید. از آنجایی که در سال های اخیر، مهاجرت، توسط ایرانیان، بسیار افزایش پیدا کرده است، از این‌ رو بر آن شدیم تا پیرامون این موضوع، برای مخاطبان همیشگی خود، به بررسی کامل اخذ اقامت ترکیه بپردازیم.

در این مقاله موضوعات بسیاری اعم از سفر به ترکیه برای ایرانیان بدون پاسپورت، اقامت در ترکیه و روش های اخذ اقامت ترکیه، شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، خرید ملک، اجاره ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی، شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد، شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج، شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق پناهندگی، از طریق  افراد مشهور، موفق و هنرمندان و غیره مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.
کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت کشور ترکیه را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول اخذ اقامت ترکیه

انواع روش های اخذ اقامت ترکیه چیست؟

اخذ اقامت ترکیه از روش های مختلفی امکان پذیر است از جمله: اقامت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، خرید ملک، پناهندگی، تولد، ازدواج و…

مزایای اخذ اقامت ترکیه چیست؟

امکان افتتاح حساب در بانک ‌های ترکیه
دریافت وام های با سود بسیار پایین در صورت ایجاد کسب و کار در ترکیه
بهره ‌مندی از آموزش رایگان زبان ترکی برای افراد دارای اقامت ترکیه
بدون شرط حضور در ترکیه
اخذ ساده و سریع اقامت ترکیه ممکن است.
امکان اخذ شهروندی و پاسپورت ترکیه
و…

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button