آکادمی ملی علوم اوکراین (National Academy of Sciences of Ukraine)

آکادمی ملی علوم اوکراین در 27 نوامبر سال 1918 میلادی تاسیس شده و نام آکادمی علوم اوکراینی را به خود گرفت و سپس در سال  1921 به آکادمی علوم سراسری اوکراینی تغییر نام یافت . از سال 1936 تا 1991 نام آکادمی علوم اوکراین اتحادیه شوروی را گرفت و پس از فروپاشی شوروی به آکادمی علوم اوکراین تغییر نام پیدا کرده و در نهایت در سال 1994 نام آکادمی ملی علوم اوکراین بر این موسسه علمی نهاده شد . لازم به ذکر است که آکادمی ملی علوم اوکراین با قدمت ترین آکادمی در میان آکادمی های علوم شوروی سابق می باشد . آکادمی ملی علوم اوکراین ، یک سازمان علمی دولتی می باشد که در ترکیب آن اعضای حقیقی، اعضای کریسپاندینت و اعضای خارجی وارد می شوند .روش های بسیاری برای مهاجرت به اوکراین وجود دارد یکی از روش های مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اوکراین شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به اوکراین ” بیاندازید.

تحصیل در اوکراین و تحصیل در آکادمی ملی علوم اوکراین به این صورت است که در ابتدا آکادمی ملی علوم اوکراین از ۳ بخش علمی ( تاریخ و فلسفه . ریاضیات و فیزیک . علوم اجتماعی ) شامل ۳ انستیتو. ۱۵ کمیسیون علمی و کتابخانه ملی شکل گرفت که به مرور زمان تعداد آنها افزایش یافته و هم اینک آکادمی ملی علوم اوکراین دارای ۱۴ بخش علمی متشکل از ۱۷۰ انستیتو و دیگر موسسه های علمی دیگر می باشد که بیش از ۱۵۰۰۰ نفر پرسنل در این مراکز مشغول به کار می باشند. آکادمی ملی علوم اوکراین دارای ۶ مرکز علمی منطقه ای در سرتاسر اوکراین بوده که همگی آنان زیربط وزارت آموزش و علوم اوکراین می باشند.

آکادمی ملی علوم اوکراین تلاش فراوانی برای گسترش روابط علمی  بین الملل خود و همچنین جامعه علمی جهانی بکار می برد . موسسه های آکادمی ملی علوم اوکراین شرکت فعالی برای انجام فعالیت های تحقیقاتی مشترک با دیگر سازمان های تحقیقاتی خارجی  دارند. قرار داد های خارجی  بسته شده آکادمی ملی علوم اوکراین با بیش از ۵۰ کشور دنیا بوده که از این میان می توان به مواردی همچون همکاری با آکادمی های علوم اتریش ‚  آمریکا ‚ چین و هند اشاره نمود .

آکادمی ملی علوم اوکراین همچنین قرارداد همکاری با مرکز ملی علوم تحقیقاتی فرانسه (  CRNS ) ‚ مجمع تحقیقاتی آلمان ( DFG )‚ انستیتوی بین المللی سیستم آنالیز کاربردی اتریش ( IISA ) و بسیاری از آکادمی های علوم حوزه دریای سیاه دارد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اوکراین مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در اوکراین ” است .

عملکرد اقتصاد خارجی  آکادمی ملی علوم اوکراین در حال گسترش بوده و محققان موسسات آکادمی ملی علوم اوکراین سفارشات تحقیقاتی مختلفی از سازمانها و شرکت های خارجی  گرفته و به انجام میرسانند که در این میان انستیتوی جوش برق پاتون ‚ انستیتوی گاز ‚ انستیتوی فیزیک مواد نیمه هادی لاشکاروا ‚ انستیتوی فرانسویچا ‚ انستیتوی مواد فوق سخت نقش به سزایی داشته و با کشورهایی چون ژاپن ‚ آمریکا ‚ فرانسه ‚ هلند ‚چین ‚ مصر ‚ ایران و ترکیه همکاری دارند . آکادمی ملی علوم اوکراین دارای دو کتابخانه بزرگ در سطح اوکراین می باشد که یکی از آنها در شهر کی یف و دیگری در لووف واقع است. کتابخانه واقع در کی یف ورنادسکاوا نام داشته و با ۱۶ میلیون انتشارات جزء ده کتابخانه بزرگ دنیا می باشد(شایان ذکر است که در این کتابخانه غرفه ایران وجود دارد). کتابخانه دیگر کتابخانه استپانیک لووف است.

دانشمندان آکادمی ملی علوم اوکراین موفقیت های بسیاری در زمینه علوم پایه و علوم کاربردی در سطح جهانی داشته و در حساب آنها بیش از ۹۰ درصد اکتشافات اوکراین به چشم می آید . این اکتشافات کاربرد وسیعی در صنعت و کشاورزی داشته و همچنین باعث پیشرفت فرهنگی نیز شده اند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اوکراین ” را مطالعه فرمایید .

آکادمی ملی علوم اوکراین

آکادمی ملی علوم اوکراین

از جمله استفاده های آکادمی ملی علوم اوکراین می توان به واکنش هسته ای تبدیل هسته لیتیم به هسته هلیم ‚ ساخت دستگاه سرعت دهنده ذرات باردار و کشف آب سخت اشاره نمود . در سالهای جنگ جهانی دوم آکادمی ملی علوم اوکراین روی به صنایع دفاع آورده و از جمله کارهای آنها می توان به سیستم های بمب افکن هوایی و فن آوری جوش بدنه تانک شاره کرد . در این دوران دانشمندان زیست شناس و طبیبان نیز سهمی از موفقیت ها را به خود اختصاص داده و روش ها درمان و داروهای جدیدی را به ثبت رساندند .

آکادمی ملی علوم اوکراینرشته های تحصیلی آکادمی ملی علوم اوکراین

برای تحصیل در اوکراین می توانید در یکی از رشته های تحصیلی آکادمی ملی علوم اوکراین که شامل :

رشته های مقطع کارشناسی آکادمی ملی علوم اوکراین  و کارشناسی ارشد آکادمی ملی علوم اوکراین به شرح زیر است :

  • رشته فرهنگ شناسی آکادمی ملی علوم اوکراین
  • رشته فلسفه آکادمی ملی علوم اوکراین
  • رشته روزنامه نگاری آکادمی ملی علوم اوکراین
  • رشته تاریخ آکادمی ملی علوم اوکراین
  • رشته زبانشناسی آکادمی ملی علوم اوکراین
  • رشته مترجمی آکادمی ملی علوم اوکراین
  • رشته علوم سیاسی آکادمی ملی علوم اوکراین

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به عنوان بزرگترین مرکز تجارت و اعزام دانشجو در ایران با داشتن ...

مهاجرت به اوکراین مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین و روش های مختلف اقامت در اوکراین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اجاز...

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین تحصیل در رشته پرستاری اوکراین

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین به عنوان یک کشور اروپایی، انتخاب بیشتر دانشجویان است تا مدرک...

نظرات کاربران
بی نام

سلام ببخشيد ميخواستم بدونم کسایی که علوم پایه خوندن هم می تونن برای خوندن رشته های پزشگی در ترکیه اقدام کنن،اگه بتونن شرایطش چی هست?باتشکر

آتیه آفرینان

با سلام. بله. ترکیه هم محدوده سنی ندارد و میتوانید اقدام کنید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button