آموزش زبان فرانسه در روند مهاجرت تأثیر بسزایی دارد و کمک می کند تا متقاضیان مهاجرت، بتوانند امور زندگی خود را در دست بگیرند. آموزش زبان فرانسه از مهم ترین موضوعاتی است که برای مهاجرت باید به آن توجه نمود.
در صورتی که قصد مهاجرت به فرانسه را داشته باشید یا بخواهید در دانشگاه های این کشور به زبان فرانسه به تحصیل بپردازید،
امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی آموزش زبان فرانسه کمک بسزایی داشته باشد. همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با آموزش زبان فرانسه در مهاجرت، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

حتما بخوانید: تحصیل در فرانسه

آموزش زبان فرانسه
آموزش زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه در مهاجرت و شرایط عمومی

امروزه مهاجرت به کشور فرانسه و کشورهایی که به زبان فرانسوی صحبت می نمایند بسیار رونق دارد زیرا ارائه امکانات رفاهی و کیفیت بالای زندگی، مراکز آموزشی و شرایط تحصیل عالی، وضعیت اشتغال مناسب و غیره، سبب جذب این افراد برای مهاجرت است.
افراد با اهداف مختلفی اقدام به مهاجرت می نمایند، برخی برای ارتقاء سطح دانش و برخی برای اقامت دائمی و زندگی در یک کشور با استاندارد های بالا، به دنبال مهاجرت می باشند. در این بین یکی از چالش های بسیار مهمی که این روز ها اکثر متقاضیان مهاجرت، با آن درگیر هستند، آموزش و یادگیری زبان فرانسه می باشد.
مهاجرت به هر کشوری بدون آشنایی کامل با زبان سرزمین مقصد، اغلب به نتایج ناگواری منجر خواهد شد. در نتیجه تسلط به زبان فرانسوی و داشتن مدرک زبان، برای مهاجرت به کشورهای فرانسه و کبک کانادا، یک امر الزامی به شمار می آید.
زیرا زبان رسمی و اول این کشور ها زبان فرانسه است. در دانشگاه ها نیز شرط پذیرش، رسیدن به سطح معینی از زبان فرانسوی می باشد.

با توجه به نوع مهاجرت و کشوری که متقاضی بخواهد به آن مهاجرت نماید، نوع آزمون و نمره قبولی در آن نیز متفاوت خواهد بود. متقاضیان مهاجرت با ورود به هر کشور فرانسه چالش های خاص خود را تجربه می نمایند، از تهیه مسکن و مایحتاج روزانه گرفته تا پیدا کردن کار و معاشرت با افراد دیگر، با این چالش بزرگ درگیر می باشند.
حال آنکه دانش و تسلط به زبان فرانسه می تواند فرد را از سردرگمی و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزانه رهایی بخشد.
زیرا عامل اصلی زندگی در یک کشور که زبان مردمشان با زبان شما یکی نباشد، دانستن و تسلط بر زبان آن کشور است. اگر فردی بر زبان کشور مورد مهاجرت آگاهی کافی داشته باشد، مشکلات کمتری گریبان او را خواهد گرفت. از این رو متقاضیان باید زبان کشور مقصد مورد نظر خود را یاد بگیرند تا هر چه سریع تر در جامعه فرانسوی زبان مورد قبول واقع شوند.

آشنایی با زبان فرانسه – آموزش زبان فرانسه

زبان فرانسه یکی از زبان های رومی می باشد که از خانواده زبان های هندی اروپایی است. این زبان مشابه زبان هایی مثل ایتالیایی، پرتغالی، فرانسه، رومانیایی و برخی زبان های دیگر که همه از زبان لاتین محاوره ای در امپراطوری روم تاثیر گرفته است.
زبان فرانسوی در عین حال زبان کار و زبان رسمی در سازمان ملل، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک یا صلیب سرخ بین المللی نیز به شمار می آید. همچنین زبان فرانسه پیشینه ای بسیار غنی در فرهنگ، هنر، دیپلماسی، ادبیات و علم دارا می باشد.
از زبان فرانسه به دلیل وجود آثار ادبی فاخری که از گذشته بر جای مانده است به عنوان زبان شعر و ادبیات یاد می کنند که در نقاط مختلف دنیا محبوبیت خاصی دارد. در ایران نیز بیشترین درصد درخواست آموزش زبان بعد از زبان انگلیسی، به زبان فرانسوی تعلق دارد.

آشنایی با زبان فرانسه | آموزش زبان فرانسه
آشنایی با زبان فرانسه | آموزش زبان فرانسه

بیش از 20% از حروف الفبای زبان فرانسه از زبان ‌های دیگر مانند آلمانی، عربی، اسپانیایی، انگلیسی و دیگر زبان ها مورد استفاده قرار گرفته است. آموزش زبان فرانسه ممکن است با توجه به دانش نسبی افراد تا حدی سخت باشد اما زبان فرانسه نسبت به زبان انگلیسی جزئیات گرامری بیشتری دارد و برای یادگیری زبان فرانسه نسبت به زبان انگلیسی زمان بیشتری نیاز است.
در زبان فرانسه، اسامی دارای جنسیت گرامری، مذکر یا مؤنث می باشند. یکی از پیچیدگی های آموزش زبان فرانسه، تلفظ حروف است و با این که تلفظ حروف در فرانسه قواعد نسبتا مشخصی دارند اما این قواعد تا حدی پیچیده نیز هستند که به بیشتر مبتدیان در آموزش زبان فرانسه، توصیه می شود تلفظ کلمات را همراه آن به خاطر بسپارند.
زیرا در زبان فرانسه از طرفی بخش بزرگی از آواها از ترکیب چند حرف تشکیل می شوند و در اضافه بسیاری از حروف خوانده نمی شوند.

زبان فرانسه در 29 کشور دنیا به عنوان زبان رسمی آن کشور ها به حساب می آید. کشور هایی همچون فرانسه، بلژیک، بنین، بورکینافاسو، بروندی، توگو، جمهوری دموکرتیک کنگو، جیبوتی، چاد، روآندا، ساحل عاج، سنگال، سیشل، سوییس، کامرون، کانادا، گینة استوایی، لوکزامبورگ، ماداگاسکار، مالی، موناکو، نیجر، وانواتو، هاییتی، بخشی از کشور سوئیس و کانادا که شامل ایالت هایی مانند کبک، اونتاریو، نیوبرانزویک می شود، زبان فرانسه جزو زبان رسمی به حساب می آید.

ضرورت داشتن مدرک زبان فرانسه – آموزش زبان فرانسه

با توجه به این که یادگیری و آموزش زبان فرانسه پیش از مهاجرت به کشورهای فرانسه زبان، یکی از الزامات برای این کار به شمار می رود. نیاز و ضرورت به آموزش زبان فرانسوی بسیار احساس می شود.
برای داشتن زندگی رضایت بخش در کشور فرانسه و دیگر کشور های فرانسوی زبان، هیچ‌ چیز از یادگیری زبان فرانسه مهم ‌تر نیست. می توان با بررسی ضرورت داشتن مدرک و آموزش زبان فرانسه به اهمیت آن پی برد.
افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور ها  را دارند، داشتن مدرک زبان فرانسه جزو اولویت های اصلی به شمار می رود. به طوری که داشتن نمره قابل قبول در آزمون هایی که توسط دانشگاه های دولتی این کشور ها تعیین شده است، بسیار اهمیت دارد.
زیرا دروس در این دانشگاه ها به زبان فرانسه تدریس می شود. داشتن مدرک زبان فرانسه به افراد کمک می کند که شغل مناسب تر و در سطح بالاتری نیز پیدا نمایند.

در صورتی که در مهاجرت افراد به کشورهای فرانسوی زبان، به مدرک زبان فرانسه نیازی نباشد، باز هم لازم است که افراد به آموزش زبان فرانسه بپردازند.
زیرا برای معاشرت و داشتن کار مورد نظر افراد نیاز است که به زبان فرانسه تسلط داشته باشند، چون درصورت نداشتن تسلط به زبان فرانسه ممکن است زمان زیادی را بدون داشتن کار در این کشور ها سپری نمایند.
با توجه به هزینه هایی که ممکن است برای فردی که بیکار است پیش آید و شخص مجبور شود تا از از پس اندازش استفاده نماید، برای متقاضیان ایرانی با توجه به ارزش پول ایران به هیچ عنوان به صرفه نیست. لذا مقرون به صرفه تر است که افراد به آموزش زبان فرانسه بپردازند تا متحمل هزینه های سنگین تری نشوند.
از دیگر مسائلی که نداشتن مدرک زبان فرانسه در آن اثر می گذارد، شرایط اخذ اقامت کشور های فرانسوی زبان است. زیرا بدون داشتن مدرک زبان فرانسه امکان اخذ اقامت این کشور ها به ویژه کشور فرانسه و ایالت کبک کانادا، امکان پذیر نیست.

ضرورت داشتن مدرک زبان فرانسه
ضرورت داشتن مدرک زبان فرانسه

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت کاری

متقاضیانی که مهاجرت از طریق کار به کشورهای فرانسوی زبان را انتخاب می کنند، برای اخذ ویزای کاری به مدرک زبان فرانسه مورد تایید سفارت نیاز خواهند داشت.
مهاجرت به کشور هایی که شرایط رفاهی و استاندارد های بالایی برای زندگی دارند، همواره مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار گرفته است. زیرا مهاجران اغلب به دنبال کسب آرامش و پیشرفت در زندگی خود، به دنبال راهی در جهت ارتقا سطح کار خود نیز هستند. کشور های فرانسوی زبان همچون فرانسه و ایالت کبک کانادا علاوه بر دانشجویان، برای افراد فعال در کسب و کار های مختلف و تجار نیز بسیار جذاب است.
همچنین یکی از راه های اخذ اقامت این  کشورها، از طریق کار می باشد که عده زیادی از افراد به قصد اقامت به این کشور ها مهاجرت کاری می نمایند.
از این رو کشور فرانسه به علت برخوردار بودن از اقتصاد قوی، آب و هوای مناسب و عضو اتحادیه اروپا بودن و کشور کانادا به دلیل اقتصاد باز و جذب بالای نیروهای متخصص یکی از گزینه های مناسب برای اخذ ویزای کار برای متقاضیان به حساب می آید.

برخی از کشور های فرانسوی زبان همانند کشور فرانسه، دارای نرخ بیکاری بالایی می باشد، که نشان می دهد بازار کار در این کشور ها بسیار رقابتی می باشد و افراد ممکن است برای پیدا کردن کار دچار مشکل شوند. از این رو قطعاً دانش و تسلط به زبان فرانسه شانس افراد را در پیدا کردن کار بسیار بالا می برد.
کارفرمایان فرانسوی زبان نیز قطعا به افرادی پیشنهاد کاری می دهند که به زبان فرانسه تسلط کافی داشته باشند. به همین سبب دانش و تسلط به زبان فرانسه، یکی از مهم ترین شرایط برای پیدا کردن کار در این کشورها به شمار می آید.
لذا آموزش زبان فرانسه قبل از اقدام به مهاجرت کاری بسیار حائز اهمیت است. هرچه افراد دانش و مهارت بیشتری در زبان فرانسه داشته باشند می توانند با سرعت بیشتری در کار و حرفه خود در یک کشور خارجی، به پیشرفت دست پیدا نمایند.

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت کاری
مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت کاری

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت تحصیلی

یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به فرانسه و کشورهای فرانسوی زبان از طریق تحصیل است. وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در فرانسه و ایالت کبک کانادا و همچنین امکانات بالایی که ارائه می دهند باعث شده است متقاضیان مهاجرت به این کشور ها برای تحصیل نیز افزایش پیدا کنند.
همچنین دانشگاه های فرانسوی زبان کانادا و فرانسه از جایگاه بالایی به ویژه در سطح جهانی برخوردار هستند که از مهم ترین دلایل متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی به این کشورها به شمار می آید.
تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی و دوره‌ های زبان فرانسه، از راه ‌های مهم مهاجرت تحصیلی به حساب می‌آیند. از این رو لزوم کسب مدرک زبان فرانسوی برای اخذ پذیرش دانشگاه ها بسیار احساس می شود و تنها افرادی موفق به اخذ پذیرش می شوند که شرایط لازم را داشته باشند و نمره قابل قبولی در آزمون های زبان فرانسه که مورد قبول دانشگاه ها باشد، کسب نمایند.

متقاضیانی که بتوانند پذیرش تحصیلی دریافت کنند، با مراجعه به سفارت این کشور ها، اقدام به دریافت ویزای دانشجویی می کنند. با توجه به شرایط آموزش موسسات عالی و دانشگاه های معتبر که از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است، تحصیل در کشور فرانسه و برخی از ایالت های کشور کانادا را به گزینه ای بسیار مناسب برای افراد متقاضی تحصیل، تبدیل کرده است.
تحصیل در کشور فرانسه با شرایط خاصی رایگان می باشد. تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمام دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. اما از آنجایی که در این مقاطع به زبان فرانسوی تدریس می شود، نیاز به تسلط به زبان فرانسوی است.
لذا متقاضیان برای پذیرش در دانشگاه های فرانسه و تحصیل رایگان در این کشور، باید مدرک زبان فرانسه در سطح حداقل B2 را داشته باشند. همچنین برای دریافت بورسیه کشور فرانسه نیازمند مدرک زبان فرانسه مورد تایید می باشد. از این رو داشتن مدرک زبان فرانسه، شانس افراد را برای اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های معتبر بسیار بالاتر می برد.

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت تحصیلی
مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت تحصیلی

انواع آزمون های زبان فرانسه در مهاجرت

با توجه به نوع مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان، سطح زبان فرانسه مورد نیاز، نیز متفاوت خواهد بود. متقاضیان با توجه به انواع مهاجرت ‌ها به خصوص مهاجرت کاری و تحصیلی، نیازمند ارائه مدارکی می باشند که میزان دانش زبانی و سطح تسلط فرد را نشان دهد.
از این رو متداول ترین روش های سنجش دانش افراد در زبان فرانسوی، مدرک آزمون های زبان فرانسه است که مورد تایید سفارت این کشور نیز می باشد. متقاضیان با شرکت در این آزمون‌ ها، مهارت‌ های مختلف خود را که شامل مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندن می شود مورد ارزیابی قرار می دهند و می توانند حداقل نمره مورد نیاز را دریافت نمایند.
متقاضیان که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری به این کشور ها را داشته باشند، باید در آزمون های مورد نظر سطح زبان فرانسوی شرکت کنند تا سطح دانش زبان فرانسوی آنها سنجیده شود که بتوانند یا در دانشگاه ها پذیرش دریافت نمایند یا بتوانند از کارفرمایان فرانسوی، دعوت نامه کاری دریافت کنند.

آزمون DILF

دیپلم اولیه زبان فرانسوی است که توسط وزارتخانه‌های آموزش ملی و آموزش عالی فرانسه صادر می‌شود. یکی از آزمون های زبان فرانسه در سطوح ابتدایی که مقدم بر DELF و DALF است.
DILF تایید می‌کند که داوطلب دارای نمره‌ی A1 در چارچوب مرجع زبان‌های اروپایی یا CEFRL است که این نمرات را بیشتر توضیح خواهیم داد. حداقل سن برای شرکت در این آزمون 16 سال است و یک نکته‌‌ی مهمتر هم وجود دارد: فقط در خاک فرانسه می توانید این آزمون را بدهید!

آزمون DILF
آزمون DILF

آزمون های زبان فرانسه DILF (DELF و DALF)

دیپلم اولیه زبان فرانسه است که توسط وزارت آموزش ملی و آموزش عالی فرانسه صادر می گردد. این آزمون شامل آزمون های DELF  و DALF می شود که در چارچوب مرجع زبان‌های اروپایی یا CEFRL است.
برای شرکت در این آزمون ها نیاز است که شرکت کنندگان بالای 16 سال سن داشته باشند. آزمون‌های دیپلم مطالعات زبان فرانسه (DELF) و دیپلم پیشرفته زبان فرانسه (DALF) که توسط وزارت آموزش فرانسه و با همکاری مرکز بین المللی مطالعات آموزشی (CIEP) برگزار می ‌شوند.
این آزمون ها برای افراد غیر بومی فرانسه که زبان مادریشان محسوب نمی شود به عنوان تخصصی ترین آزمون ها برگزار می شود که 6 سطح دارد.
سطح DELF A1 سطح آغازگرها می باشد و سطح دوم DELF A2 سطح زیان مبتدی را تشکیل می دهد. سطوح DELF B1 و DELF B2 سطح میانه یا متوسط را شامل می شود و در سطح DALF C1 و DALF C2 به سطح پیشرفته و تخصصی خواهد رسید.

تنها تفاوت بین آزمون های DELF  و DALF در سطح آنها است. آزمون DELF به معنی دیپلم معمولی زبان فرانسه و آزمون DALF به معنی دیپلم پیشرفته زبان فرانسه می باشد.
در آزمون DELF سطوح A1 تا B2 و مربوط به سطوح مبتدی تا میانی است و در آزمون DALF دو سطح C1 و C2 را سطوح پیشرفته یادگیری زبان فرانسه در بر می گیرند.
در این آزمون ها 4 مهارت خواندن و نوشتن و شنیدن و مکالمه مورد ارزیابی قرار می گیرد که هر مهارت شامل 25 نمره می شود و حداقل نمره قبولی در این آزمون 50 نمره از 100 نمره نهایی، نیاز است. از آنجایی که مدرک این آزمون دیپلم زبان فرانسوی به حساب می آید، تاریخ انقضا ندارد.

آزمون های DELF و DALF
آزمون های DELF و DALF

آزمون زبان فرانسه (TEF)

آزمون زبان فرانسه (TEF) مخفف عبارت ” TEST D’ÉVALUATION DE FRANÇAIS ” است. این آزمون به منظور ارزیابی سطح آگاهی زبان فرانسه برای افرادی که زبان مادری فرانسوی ندارند، طراحی شده است که افراد بالای 16 سال اجازه دارند که در این آزمون شرکت نمایند.
آزمون (TEF) دارای 6 سطح است که شامل سطوح  A1، A2، B1، B2، C1، C2 می باشد. همچنین این مدرک اغلب برای گرفتن پذیرش در دانشگاه مورد نیاز است.
آزمون TEF انواع مختلفی دارد که هر کدام برای مقصد خاصی مورد نیاز است که مدرک حاصل از این آزمون به مدت 2 سال اعتبار دارد. برای ادامه تحصیل در فرانسه، کسب شهروندی فرانسه، برای مهاجرت به کانادا و دریافت شهروندی کانادا، برای مهاجرت به شهر کبک و … می توان از این آزمون ها استفاده کرد. این آزمون ها شامل موارد زیر می شوند:

آزمون زبان فرانسه (TEF)
آزمون زبان فرانسه (TEF)

  • آزمون  TEF Études

در این آزمون مهارت ‌های گفتاری و نوشتاری مورد ارزیابی قرار می گیرد و برای دانش آموزانی مناسب می باشد که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسه را داشته باشند.

  • آزمون  TEF Naturalisation

این آزمون یکی از آزمون های زبان فرانسوی است که برای دریافت شهروندی فرانسه مورد استفاده قرار می گیرد که هر 4 مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندن را مورد ارزیابی قرار می دهد.

  • آزمون TEF Carte de résident

افرادی که بخواهند کارت اقامت از دولت فرانسه دریافت نمایند به مدرک این آزمون نیاز خواهند داشت. این آزمون، یک آزمون تخصصی زبان فرانسه می باشد که برای تأیید مهارت شفاهی و کتبی سطحی A2 است.

  • آزمون TEF CANADA

افرادی که قصد اخذ اقامت کانادا در ایالت هایی که زبان فرانسوی، زبان رسمی آنها می باشد، می توانند با قبولی در این آزمون برای اخد تابعیت کشور کانادا اقدام نمایند. در این آزمون هر 4 مهارت درک شنیداری، درک مطلب، نوشتار و توانایی گفتار به زبان فرانسه مورد سنجش قرار می گیرد.

آزمون زبان فرانسه (TEF)
آزمون زبان فرانسه (TEF)

  • آزمون TEF Québec – TEFAQ

آزمون TEFAQ، برای ارزیابی زبان فرانسه ویژه ایالت کبک کانادا می باشد که بیشتر برای مهاجرت به کبک مورد استفاده قرار می گیرد. در این آزمون مانند آزمون TEF Canada  هر 4 مهارت درک شنیداری، درک مطلب، نوشتار و گفتار مورد ارزیابی قرار می گیرد با این تفاوت که دو بخش درک مطلب و نوشتار اختیاری می باشد و برای گرفتن امتیاز بیشتر می توان در این دو بخش شرکت نمود.

آزمون زبان فرانسه TCF

آزمون زبان TCF مخفف عبارت Test de Connaissance du Français است که توسط وزارت تحقیقات و آموزش عالی فرانسه برگزار می شود، این آزمون به ارزیابی مهارت های عمومی در زبان فرانسه داوطلبان غیر فرانسوی می پردازد.
که 2 بخش اختیاری و اجباری دارد. افرادی برای کار و حرفهٔ خود، ادامهٔ تحصیل یا در حوزه شخصی به یک مدرک زبان فرانسه نیازمند باشند در این آزمون شرکت می نمایند.
این آزمون سه بخش اجباری و 2 بخش اختیاری دارد که بخش های اجباری آن شامل درک شنیداری، درک مطلب و داشتن تسلط بر ساختار های زبانی می باشد. اما در بخش اختیاری از داوطلبان تولید نوشتاری و تولید شفاهی درخواست می شود. این آزمون شامل 6 سطح می شود که برای افراد بالای 16 سال مناسب است.

همچنین دریافت مدرک زبان فرانسه TCF برای افرادی که بخواهند شهروندی و تابعیت کشور فرانسه را دریافت نمایند، مورد استفاده قرار می گیرد که متقاضی باید بتواند در آن ها نمرهٔ سطح B1 را کسب کند.
اگر فردی در فرانسه دانشجو شود و یا در حال طی کردن سال اول دانشگاه در مقطع لیسانس باشد باید این مدرک را ارائه دهد. برای گرفتن این مدرک باید در مهارت درک نوشتاری، درک شنیداری، درک مطلب و تسلط برای ساختار های زبانی نمره خوبی کسب نماید.

آزمون زبان فرانسه TCF
آزمون زبان فرانسه TCF

مدرک زبان فرانسه TCF for Quebec

افراد برای مهاجرت به ایالت کبک کانادا به اخذ این مدرک نیازمند می باشند. برای موفقیت در آزمون، متقاضی باید نمره حداقل 16 در سطح B2  دریافت نماید. موارد آزمون برای این مدرک شامل تسلط بر ساختارهای زبانی، درک مطلب و درک شنیداری می باشد.

مزایای آموزش زبان فرانسه در مهاجرت

برای متقاضیان مهاجرت به کشور های فرانسه زبان که زبان رسمی و اول آنها زبان فرانسوی است، تسلط به زبان فرانسه بسیار اهمیت دارد. از این رو آموزش زبان فرانسه نیز دارای مزایای بسیاری است.
افرادی که بخواهند از هر طریقی اقدام به مهاجرت به این کشورها نمایند، با آموزش زبان فرانسه می توانند از امکانات و مزایای این کشور ها نیز بهره مند شوند و شرایط مهاجرت خود را سهولت بخشند. اولین مزیت آموزش زبان فرانسه، برقراری ارتباط با مردم این کشور ها می باشد.
زیرا مردم کشورهای فرانسه زبان جامعه گسترده ای را تشکیل می دهد که در حدود 20 کشور دنیا را شامل می شوند. پس تسلط به زبان فرانسه برای ارتباط با جامعه فرانسه بسیار نقش پر رنگی را ایفا می کند.
از دیگر مزایای آموزش زبان فرانسه برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور ها را دارند، ایجاد فرصت هایی برای کسب و کار نیز می باشد.

هر چه افراد تسلط بیشتری در زبان فرانسه داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مورد نظر خود را نیز خواهند داشت تا به پیشرفت کاری خود نزدیک تر شوند و شغل مورد نظر را سریع تر پیدا کنند.
مزیت دیگری که آموزش زبان فرانسه برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های فرانسه و ایالت های فرانسوی زبان کانادا را در بر دارد این است. که در صورتی که افراد به زبان فرانسه تسلط پیدا کنند و مدرک معتبری در این زمینه دریافت نمایند به راحتی می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های برتر کشور فرانسه، پذیرش تحصیلی دریافت نمایند و مدرک بسیار معتبری را بدون صرف هزینه های گزاف، دریافت نمایند.
به طور کلی متقاضیان مهاجرت به این کشورها، از هر طریقی، با داشتن تسلط و دانش کافی از زبان فرانسه می توانند زودتر وارد جامعه شوند و تمام کارهای ریز و درشت خود را به شخصه انجام دهند و برای امور ساده مثل پرداخت قبض، از افرادی که زبان فرانسه می دانند، کمک نگیرند.

مزایای آموزش زبان فرانسه در مهاجرت
مزایای آموزش زبان فرانسه در مهاجرت

توصیه هایی برای آموزش زبان فرانسه

افرادی که به دلایل مختلف قصد مهاجرت به کشور های فرانسوی زبان را دارند باید زمان زیادی را برای آموزش زبان فرانسه صرف نمایند تا بتوانند تسلط کافی بر زبان فرانسه را داشته باشند و مهارت های لازم را نیز کسب نمایند.
در این راه افراد به دلیل تعدد آموزشگاه ها و موسسات مختلف، دچار سردرگمی های بسیاری می شوند و انتخاب مسیر برایشان سخت می شود. این راه صبوری و آرامش زیادی را می طلبد. زیرا در این مسیر متقاضیان باید مطالب زیادی را در مدت کوتاهی یاد بگیرند.
بهتر است زبان آموزان، قبل از مهاجرت به کشور مقصد، تا جایی که امکان دارد در کشور خود به آموزش زبان فرانسه بپردازند و وقتی که وارد کشور مقصد می شوند، سریع تر به پیشرفت دست پیدا کنند. زیرا در صورتی که تسلط کافی نداشته باشند، ممکن است دیرتر بتوانند با افراد معاشرت کنند و کار مورد نظر خود را پیدا نمایند.

یکی از مسائلی که کمک می کند تا آموزش زبان فرانسه آسان تر شود، لذت بردن از آموزش است، در حقیقت اگر متقاضیان راهی پیدا نمایند تا از یادگیری زبان لذت ببرند، طبیعتا روند یادگیری ساده تر و سریع تر می شود.
استفاده از یک آموزشگاه و معلم خوب می تواند به یادگیری و آموزش افراد کمک بسزایی نماید. زیرا یک معلم توانا، مسیر اصلی را به زبان آموز نشان می دهد تا او در راهی که می رود گمراه نشود. همچنین می تواند منابع خوبی را به زبان آموز معرفی نماید.
شرکت در آزمون های آزمایشی نیز می تواند مهارت زبان آموزان را مورد ارزیابی قرار دهد تا بتوانند بر روی نقاط ضعف خود کار نمایند. آموزش گروهی نیز می تواند مشوق خوبی برای آموزش زبان فرانسه باشد و حس رقابت را در زبان آموزان برانگیزاند تا بتوانند برای رشد مهارت های خود تلاش بیشتری کنند.

سخن پایانی آموزش زبان فرانسه

آموزش زبان فرانسه در مهاجرت در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد مهاجرت به کشور فرانسه و کشور های فرانسوی زبان را دارید، بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور ها به آموزش زبان فرانسه بپردازید.
با توجه به نوع مهاجرت، به مدرک زبان با نمره قابل قبول نیاز است. از آن جایی که در سال های اخیر مهاجرت به کشور های دیگر در بین ایرانیان بسیار رواج پیدا کرده است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون موضوع مهم آموزش زبان فرانسه در مهاجرت مطالبی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
آشنایی با زبان فرانسه، ضرورت داشتن مدرک زبان فرانسه، مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت تحصیلی، مزایای آموزش زبان فرانسه در مهاجرت، انواع آزمون های زبان فرانسه، مدرک زبان برای مهاجرت کاری، توصیه هایی برای آموزش زبان فرانسه، از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسان ما در مؤسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای مهاجرت را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان می توانید با مشاوران مجرب ما در این امر تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول آموزش زبان فرانسه

✳️ انواع آزمون های زبان فرانسه کدامند؟

آزمون های زبان فرانسه DELF و DALF

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه

آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه 2 آزمون مهم برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزشی ترکیه محسوب می ش...

آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی

اگر قصد مهاجرت دارید یا آرزوی کار و یا تحصیل در خارج از کشور را دارید، باید حتماً قبل از هر ا...

آزمون تافل (TOEFL) آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل (TOEFL) برگرفته از سر واژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان ز...

نظرات کاربران
Call Now Button