آموزش زبان ایتالیایی در روند مهاجرت تأثیر بسزایی دارد و کمک می کند تا متقاضیان مهاجرت، بتوانند امور زندگی خود را در دست بگیرند. آموزش زبان ایتالیایی از مهم ترین موضوعاتی است که برای مهاجرت باید به آن توجه نمود.
در صورتی که قصد مهاجرت به ایتالیا را داشته باشید یا بخواهید در دانشگاه های این کشور به زبان ایتالیایی به تحصیل بپردازید، آموزش زبان ایتالیایی از واجبات تصمیم شما به حساب می آید.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی آموزش زبان ایتالیایی کمک بسزایی داشته باشد. همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با آموزش زبان ایتالیایی، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

حتما بخوانید: تحصیل در ایتالیا

آموزش زبان ایتالیایی
آموزش زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی در مهاجرت و شرایط عمومی

امروزه کشور ایتالیا با ارائه امکانات، رفاه و کیفیت بالای زندگی، مراکز آموزشی و شرایط تحصیل عالی، وضعیت اشتغال مناسب و غیره، سبب شده است تا افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور باشند.
افراد با اهداف مختلفی اقدام به مهاجرت می نمایند، برخی برای ارتقاء سطح دانش و برخی برای اقامت دائمی و زندگی در یک کشور با استاندارد های بالا، به دنبال مهاجرت هستند.
در این بین یکی از چالش های بسیار مهمی که این روزها اکثر متقاضیان مهاجرت، با آن درگیر هستند، آموزش و یادگیری زبان ایتالیایی می باشد. تسلط به زبان ایتالیایی و داشتن مدرک زبان، برای مهاجرت به کشور ایتالیا، یک امر الزامی به شمار می آید. با توجه به نوع مهاجرت و کشوری که متقاضی بخواهد به آن مهاجرت نماید، نوع آزمون و نمره قبولی در آن نیز متفاوت خواهد بود.

زبان رسمی این کشور ایتالیایی است. متقاضیان مهاجرت با ورود به هر کشور ایتالیا چالش های خاص خود را تجربه می نمایند، از تهیه مسکن و مایحتاج روزانه گرفته تا پیدا کردن کار و معاشرت با افراد دیگر، با این چالش بزرگ درگیر هستند. حال آنکه دانش و تسلط به زبان ایتالیایی می تواند فرد را از سردرگمی و دست و چنجه نرم کردن با مشکلات روزانه رهایی بخشد.
زیرا عامل اصلی زندگی در یک کشور که زبان مردمشان با زبان شما یکی نباشد، دانستن و تسلط بر زبان آن کشور است. اگر فردی بر زبان کشور مورد مهاجرت آگاهی کافی داشته باشد، مشکلات کمتری گریبان او را خواهد گرفت. از این رو متقاضیان باید زبان کشور مقصد مورد نظر خود را یاد بگیرند.

آشنایی با زبان ایتالیایی – آموزش زبان ایتالیایی

زبان ایتالیایی از خانواده زبان های رومی و هندواروپایی است که یکی از شاخه های زبان لاتین به شمار می آید و شباهت بسیاری به زبان های دیگر لاتین مانند اسپانیایی، فرانسوی، رومانیایی و پرتغالی دارد. زبان ایتالیایی رایج ترین زبان بومی در اروپا می باشد که در حدود 15 درصد از جمعیت کل اروپا به این زبان صحبت می نمایند.
همچنین 3 درصد از مردم اروپا نیز زبان ایتالیایی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده اند. زبان ایتالیایی زبان رسمی کشور ایتالیا است که در کشور های دیگری همچون  سوئیس، سومالی، کرواسی، اسلوونی، سان مارینو، واتیکان نیز بسیار رواج دارد.
همچنین زبان ایتالیایی در کشور آرژانتین و ایالت متحده آمریکا نیز یکی از زبان های رایج به شمار می رود. اگرچه  بیشتر این افراد را مهاجران ایتالیا تشکیل می ‌دهند.

 لازم به ذکر است که زبان ایتالیایی پس از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی، پنجمین زبانی است که مردم جهان برای یادگیری آن را انتخاب می نمایند.
آموزش و خواندن زبان ایتالیایی جزو یکی از آسان ترین زبان ها به شمار می رود زیرا در زبان ایتالیایی شکل نوشتاری به شکل گفتاری آن بسیار شبیه می باشد به طوری که تقریبا تمام حروف و صداهای آن با هم تطابق کامل دارند، به همین دلیل برخی زبان شناسان معتقد اند که زبان ایتالیایی ایده آل ترین زبان از نظر نوشتار آوایی می باشد.
این ویژگی زبان ایتالیایی phonemic orthography نام دارد. در ساختار زبان ایتالیایی حروف انگلیسی x، y،  j،  k، w در وجود ندارند. زبان ایتالیایی یک زبان آوایی است و هر حرف با صدای مجزایی شناخته می شود به طوری که بین تلفظ و هجی کلمات تفاوت‌ هایی وجود دارد.

آموزش زبان ایتالیایی
آشنایی با زبان ایتالیایی

ضرورت داشتن مدرک زبان ایتالیایی – آموزش زبان ایتالیایی

با توجه به این که یادگیری و آموزش زبان ایتالیایی پیش از مهاجرت به کشور ایتالیا، یکی از الزامات برای این کار به شمار می رود، می توان با بررسی ضرورت داشتن مدرک و آموزش زبان ایتالیایی به اهمیت آن پی برد.
افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا را دارند، داشتن مدرک زبان ایتالیایی جزو اولویت های اصلی به شمار می رود. به طوری که داشتن نمره قابل قبول در آزمون هایی که توسط دانشگاه های دولتی تعیین شده است، بسیار اهمیت دارد.
داشتن مدرک زبان ایتالیایی به افراد کمک می کند که شغل مناسب تر و در سطح بالاتری نیز پیدا نمایند. در صورتی که در مهاجرت افراد به ایتالیا به مدرک زبان ایتالیایی ضروری نباشد، باز هم نیاز است که افراد به آموزش زبان ایتالیایی بپردازند.

 زیرا برای معاشرت و داشتن کار نیاز است که زبان ایتالیایی را بدانند، چون در صورت نداشتن تسلط به زبان ایتالیایی ممکن است زمان زیادی را بدون داشتن کار در کشور ایتالیا سپری نمایند.
با توجه به هزینه هایی که ممکن است برای فردی که بیکار است پیش آید و شخص مجبور به استفاده از پس اندازش می باشد که این هزینه ها به یورو است و برای متقاضیان ایرانی با توجه به ارزش پول ایران به هیچ عنوان به صرفه نمی باشد. لذا به صرفه تر است که افراد به آموزش زبان ایتالیایی بپردازند تا متحمل هزینه های سنگین تری نشوند.
از دیگر مسائلی که نداشتن مدرک زبان ایتالیایی در آن اثر می گذارد، شرایط اخذ اقامت کشور ایتالیا است. زیرا بدون داشتن مدرک زبان این کشور امکان اخذ اقامت کشور ایتالیا، امکان پذیر نخواهد بود.

مدرک زبان ایتالیایی برای مهاجرت کاری – آموزش زبان ایتالیایی

یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت، رسیدن به زندگی بهتر با شرایط و استاندارد های مناسب برای کسب آرامش و پیشرفت در زندگی می باشد. افرادی که مهاجرت از طریق کار به کشور ایتالیا را انتخاب می نمایند، برای اخذ ویزای کاری به مدرک زبان ایتالیایی نیاز دارند.
علاوه بر اینکه سفارت کشور مورد نظر به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارد، کارفرمایان نیز برای سنجش افراد در زبان انگلیسی، به این مدرک احتیاج دارند.
برای زندگی در کشور ایتالیا نیاز است تا فرد مهاجر بتواند با افراد جامعه ارتباط برقرار نماید. افرادی که به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن کار مور نظرشان خواهند داشت.

دانش و تسلط به زیان ایتالیایی، یکی از مهم ترین شرایط برای پیدا کردن کار در ایتالیا است. لذا آموزش زبان ایتالیایی قبل از مهاجرت بسیار حائز اهمیت است. هرچه افراد دانش و مهارت بیشتری در زبان ایتالیایی داشته باشند می توانند با سرعت بیشتری در کار و حرفه خود در یک کشور خارجی پیشرفت نمایند.
با توجه به این که نرخ بیکاری در کشور ایتالیا زیر 9.8 درصد بوده است، نشان می دهد رقابت برای پیدا کردن کار در ایتالیا شدید است. اقتصاد و بازارهای کاری کشور ایتالیا دارای شرایط مطلوب و با ثباتی نیست.
لذا افرادی که دارای مدرک زبان ایتالیایی باشند و به این زبان تسلط کافی داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن کار مورد نظر و کارفرمای ایتالیایی دارند.

مدرک زبان ایتالیایی برای مهاجرت کاری
مدرک زبان ایتالیایی برای مهاجرت کاری

نمره قابل قبول در مدرک زبان ایتالیایی برای مهاجرت کاری، با توجه به شرایط کشور ایتالیا تعیین می شود. از مسائل دیگری که در این امر اثر دارد، نوع کار و سمتی که شخص می خواهد در آن مشغول به کار شود، می تواند تعیین کننده باشد.
به طور مثال فردی که در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در یک رشته فنی اقدام به اخذ ویزای کاری می نماید به نمره زبان بالاتری نسبت به فردی دارد که تحصیلات کمتری دارد. زیرا سمتی که این شخص در آن مشغول به کار می شود نیاز به تسلط و مهارت زبانی بیشتری نیز خواهد داشت.

مدرک زبان ایتالیایی برای مهاجرت تحصیلی – آموزش زبان ایتالیایی

هزینه تحصیل و زندگی در کشور ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است و با توجه به شرایط خاص بورسیه های تحصیلی که کشور ایتالیا برای دانشجویان به خصوص دانشجویان خاورمیانه در نظر گرفته است، هر ساله به تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور افزوده می شود.
در دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شود. دانشگاه های دولتی ایتالیا از رتبه بندی بالایی در جهان برخوردار هستند و اخذ پذیرش از این دانشگاه ها الزامات و شرایط خاصی دارد. تحصیل در دانشگاه‌ های ایتالیا به صورت کامل رایگان نیست و اغلب مبلغی را به عنوان شهریه دانشگاهی تعیین می‌ کنند.‌
اما دانشگاه‌ های ایتالیا بورسیه های تحصیلی متنوعی را جهت رفاه حال دانشجویان‌ بین‌ المللی و حمایت از آنها در نظر گرفته اند. در این بین داشتن مدرک زبان ایتالیایی برای دانشگاه های دولتی بسار مهم است زیرا در صورتی که متقاضیان بخواهند به زبان انگلیسی تحصیل نمایند، باید در دانشگاه های خصوصی اقدام به پذیرش نمایند.

برای تحصیل رایگان در ایتالیا و استفاده از بورسیه های تحصیلی شرایطی برای اثبات مدارک زبان نیاز است که این مدارک یا باید به زبان انگلیسی و یا به زبان ایتالیایی باشد.
برای مراجعه به سفارت قبل از اخذ پذیرش، ارائه مدرک زبان انگلیسی با حداقل نمره 5 آیلتس و برای زبان ایتالیایی حداقل نمره B1 الزامی است. لازم به ذکر است سفارت ایتالیا در این زمینه بسیار سخت گیری دارد و کمبود مدارک در این زمینه شانس متقاضیان را برای دریافت پذیرش پایین می آورد.
مدارک زبان مورد نیاز برای پذیرش در رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود، در مقطع کارشناسی آیلتس 6، برای مقطع کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 و برای مقطع دکتری آیلتس 6.5 یا 7 لازم است. برای رشته هایی که به زبان ایتالیایی تدریس می شوند نیز مدرک B2 زبان ایتالیایی مورد نیاز می باشد.

مدرک زبان ایتالیایی برای مهاجرت تحصیلی
مدرک زبان ایتالیایی برای مهاجرت تحصیلی

انواع آزمون های زبان ایتالیایی در مهاجرت

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، با توجه به نوع مهاجرت به کشور ایتالیا سطح زبان ایتالیایی مورد نیاز نیز متفاوت است. متقاضیان با توجه به انواع مهاجرت ‌ها به خصوص مهاجرت کاری و تحصیلی، نیازمند ارائه مدارکی می باشند که میزان دانش زبانی فرد را نشان دهد.
از این رو متداول ترین روش های سنجش دانش افراد در زبان ایتالیایی، مدرک آزمون های زبان ایتالیایی است. متقاضیان با شرکت در این آزمون‌ ها، مهارت‌ های مختلف خود را که شامل مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندن می شود مورد ارزیابی قرار خواهند داد و می توانند حداقل نمره مورد نیاز را دریافت نمایند.
متقاضیان که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری به این کشور را داشته باشند، باید در آزمون های مورد نظر سطح زبان ایتالیایی شرکت کنند تا سطح دانش زبان ایتالیایی آنها سنجیده شود که بتوانند یا در دانشگاه ها دولتی پذیرش دریافت نمایند یا بتوانند از کارفرمایان ایتالیایی، دعوت نامه کاری دریافت نمایند.

انواع آزمون های زبان ایتالیایی در مهاجرت

آزمون زبان ایتالیایی چیلز (CILS)

آزمون چیلز  (Esame CILS) مخفف عبارت “Certificazione di Italiano come Lingua Straniera” است که یکی از معتبرترین آزمون‌ های بین ‌المللی سنجش مهارت در زبان ایتالیایی می باشد. آزمون CILS توسط دانشگاه سیه نا در ایتالیا طراحی و برگزار می گردد. گواهی آزمون CILS اولین گواهی زبان ایتالیایی می باشد که شش سطح قابلیت ارتباطی زبانی را از چارچوب مرجع مشترک اروپا به کار گرفته است.
دو سطح در مبتدی، دو سطح در فراگیر مستقل و دو سطح نیز در فراگیر پیشرفته دارد. این آزمون قابلیت‌ های ارتباطی زبانی و چهار مهارت پایه مورد ارزیابی قرار می دهد.

لازم به ذکر است یکی از برگزار کننده های این آزمون در ایران، مدرسۀ ايتاليايی در تهران «پيترو دلّا واله » است که زیر نظر کنسولگری ایتالیا در تهران فعالیت می نماید.
دانشجویان پس از قبولی در این آزمون مجاز به تحصیل در ایتالیا خواهند شد. این آزمون دارای 100 نمره می باشد که به پنج مهارت بیست نمره ای  تقسیم می شود و برای قبولی در این آزمون، متقاضیان باید از هر مهارت، حداقل نمره 11 را کسب نمایند، این بدین معنا است که حداقل نمره قبولی در این آزمون 55 می باشد.

آزمون زبان ایتالیایی چیلز (CILS)
آزمون زبان ایتالیایی چیلز (CILS)

آزمون زبان ایتالیایی چلی (CELI)

آزمون زبان ایتالیایی چلی (CELI)، مخفف عبارت ” Certificato di Conoscenza della Lingua Italiana” است که یکی دیگر از آزمون های رسمی و معتبر بین المللی زبان ایتالیایی می باشد. آزمون CELI توسط دانشگاه پروجا در ایتالیا طراحی و برگزار می شود.
در حال حاضر این امکان وجود دارد که این آزمون در تهران توسط مجتمع فنی تهران برگزار شود که زیر نظر سفارت ایتالیا و مورد تایید آنها به حساب می آید. مدرک. گواهی حاصل از آزمون CELI را می توان برای پذیرش تحصیلی و اقدامات کاری، مورد استفاده قرار داد.

این آزمون سطوح مختلفی دارد، CELI Impatto (سطح A1 CEFR) سطح پایه است که برای افرادی مناسب است که تازه می خواهند شروع به خواندن زبان ایتالیایی نمایند و هیچ دانش از این زبان ندارند. CELI 1 (سطح A2 CEFR) و CELI 2 (سطح B1 CEFR) دو سطح متوسط است.
CELI 3 (سطح B2 CEFR) و  CELI 4 (سطح C1 CEFR)، دو سطح پیشرفته است که بیشتر برای پذیرش در دانشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و CELI 5 (سطح C2 CEFR) برای افرادی است که می خواهند تسلط کامل تری بر زبان ایتالیایی داشته باشند.

آزمون زبان ایتالیایی چلی (CELI)

آزمون PLIDA

آزمون PLIDA مخفف عبارت ” Progetto Lingua Italiana Dante Alighieri ” می باشد که به معنای پروژه زبان ایتالیایی دانته آلیگیری است. این آزمون توسط انجمن دانته آلیگیری برگزار می شود که بر اساس اصول ارتباطی طراحی شده است و به ارزیابی توانایی افرادی می پردازد که می خواهند دانش خود را در زبان ایتالیایی مورد سنجش قرار دهند.
همچنین آزمون PLIDA به طور رسمی به عنوان گواهی صلاحیت در زبان ایتالیایی توسط وزارت امور خارجه به رسمیت شناخته شده است و می تواند برای ثبت نام دانشگاه ها یا برای اخذ اجازه اقامت طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد. آزمون  PLIDA در شش سطح A1 تا C2 وجود دارد که با توجه به سطوح آن چارچوب مرجع مشترک اروپا، تعیین خواهد شد.

همچنین داوطلبان می توانند آزمون را در هر سطحی که بخواهند شرکت نمایند. این آزمون 6 سطح دارد که دو سطح اول  (PLIDA A1 و PLIDA Juniors A1) سطح ارتباط، سطح بقاء شامل دو سطح (PLIDA A2 ، PLIDA Juniors A1)، بخش ایتالیایی پایه شامل دو سطح، یکی سطح محدود (PLIDA B1 و PLIDA JUNIORS B1) و سطح پیشرونده (PLIDA B2 و PLIDA JUNIORS B2) می شود. سطح پیشرفته نیز شامل دو سطح (PLIDA C1  و PLIDA C2) می شود.

آزمون PLIDA
آزمون PLIDA

مزایای آموزش زبان ایتالیایی در مهاجرت

آموزش زبان ایتالیایی برای متقاضیان مهاجرت به کشور ایتالیا مزایای بسیاری دارد. افرادی که بخواهند از هر طریقی اقدام به مهاجرت به کشور ایتالیا را نمایند، با آموزش زبان ایتالیایی می توانند از امکانات و مزایای این کشور نیز بهره مند شوند و شرایط مهاجرت خود را آسان تر کنند.
اولین مزیت آموزش زبان ایتالیایی، برقراری ارتباط با مردم این کشور است. همچنین یادگیری زبان ایتالیایی با توجه به این که زبان ایتالیایی نیز همانند زبان انگلیسی، ریشه لاتین دارد، لغات مشترک بسیاری نیز با زبان انگلیسی دارد و در عین حال ساده تر از انگلیسی می باشد و جزو یکی از زیبا ترین زبان ‌های گفتاری نیز شناخت شده است.
از دیگر مزایای آموزش زبان ایتالیایی برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور ایتالیا را دارند، ایجاد فرصت هایی برای کسب و کار است. هر چه افراد تسلط بیشتری در زبان ایتالیایی داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مورد نظر خود را نیز خواهند داشت.

از دیگر مزایای آموزش زبان ایتالیایی این است که متقاضیان تحصیل در دانشگاه های ایتالیا، می توانند در صورت داشتن مدرک زبان ایتالیایی به صورت رایگان اقدام به پذیرش نمایند.
زیرا دانشگاه های دولتی ایتالیا به زبان ایتالیایی آموزش می دهند و متقاضیان شرکت در آن باید به زبان ایتالیایی تسلط داشته باشند. به طور کلی متقاضی مهاجرت در ترکیه از هر طریقی، اگر به زبان ایتالیایی تسلط کافی داشته باشد، امکان این که سودجویان بتوانند از او سو استفاده کنند، بسیار کم تر خواهد شد.
از آنجایی که کشور ایتالیا مهد فرهنگ و قدمت تاریخی می باشد، هنر و آثار تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. با آموزش زبان ایتالیایی می توان به درک بهتر هنرهای ایتالیا و آشنایی با این آثار پرداخت.

توصیه هایی برای آموزش زبان ایتالیایی در مهاجرت

افرادی که به دلایل مختلف قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارند باید زمان زیادی را برای آموزش زبان ایتالیایی صرف نمایند تا بتوانند تسلط کافی بر زبان ایتالیایی را داشته باشند و مهارت های لازم را نیز کسب نمایند.
در این راه افراد به دلیل تعدد آموزشگاه ها و مؤسسات مختلف، دچار سردرگمی های بسیاری می شوند و انتخاب مسیر برایشان سخت می شود. این راه صبوری و آرامش زیادی را می طلبد. زیرا در این مسیر متقاضیان باید مطالب زیادی را در مدت کوتاهی یاد بگیرند.
بهتر است زبان آموزان، قبل از مهاجرت به کشور مقصد، تا جایی که امکان دارد در کشور خود به آموزش زبان ایتالیایی بپردازند و وقتی که وارد کشور مقصد می شوند، سریع تر به پیشرفت دست پیدا کنند.
زیرا در صورتی که تسلط کافی نداشته باشند، ممکن است دیرتر بتوانند با افراد معاشرت کنند و کار مورد نظر خود را پیدا نمایند.

یکی از مسائلی که کمک می کند تا آموزش زبان ایتالیایی آسان تر شود، لذت بردن از آموزش است، در حقیقت اگر متقاضیان راهی پیدا نمایند تا از یادگیری زبان لذت ببرند، طبیعتا روند یادگیری ساده تر و سریع تر خواهد شد.
استفاده از یک آموزشگاه و داشتن یک معلم خوب می تواند به یادگیری و آموزش افراد کمک بسزایی نماید. زیرا یک معلم توانا، مسیر اصلی را به زبان آموز نشان می دهد تا او در راهی که می رود گمراه نشود. همچنین یک معلم توانا می تواند منابع خوبی را به زبان آموز معرفی کند.
شرکت در آزمون های آزمایشی نیز می تواند مهارت زبان آموزان را مورد ارزیابی قرار دهد تا بتوانند بر روی نقاط ضعف خود کار نمایند. آموزش گروهی نیز می تواند مشوق خوبی برای آموزش زبان ایتالیایی باشد و حس رقابت را در زبان آموزان برانگیزاند تا بتوانند برای رشد مهارت های خود تلاش بیشتری نمایند.

توصیه هایی برای آموزش زبان ایتالیایی در مهاجرت
توصیه هایی برای آموزش زبان ایتالیایی در مهاجرت

سخن پایانی آموزش زبان ایتالیایی

آموزش زبان ایتالیایی در مهاجرت در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارید، بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور به آموزش زبان ایتالیایی بپردازید. با توجه به نوع مهاجرت، به مدرک زبان با نمره قابل قبول نیاز است.
از آن جایی که در سال های اخیر مهاجرت به کشور های دیگر در بین ایرانیان بسیار رواج پیدا کرده است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون موضوع مهم آموزش زبان ایتالیایی در مهاجرت مطالبی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. آشنایی با زبان ایتالیایی، ضرورت داشتن مدرک زبان ایتالیایی، مدرک زبان ایتالیایی برای مهاجرت تحصیلی، مزایای آموزش زبان ایتالیایی در مهاجرت، انواع آزمون های زبان ایتالیایی، توصیه هایی برای آموزش زبان ایتالیایی، از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای مهاجرت را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور ایتالیا می توانید با مشاوران مجرب ما در این امر تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول آموزش زبان ایتالیایی

 ✳️ انواع آزمون های زبان ایتالیایی کدامند؟

آزمون زبان ایتالیایی چیلز (CILS)
آزمون زبان ایتالیایی چلی (CELI)
آزمون PLIDA

 ✳️ آیا تحصیل به زبان ایتالیایی در کشور ایتالیا رایگان است؟

بله

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه

آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه 2 آزمون مهم برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزشی ترکیه محسوب می ش...

آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی

اگر قصد مهاجرت دارید یا آرزوی کار و یا تحصیل در خارج از کشور را دارید، باید حتماً قبل از هر ا...

آزمون تافل (TOEFL) آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل (TOEFL) برگرفته از سر واژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان ز...

نظرات کاربران
Call Now Button