آموزش زبان انگلیسی در روند مهاجرت تاثیر بسزایی دارد و کمک می کند تا متقاضیان مهاجرت، بتوانند امور زندگی خود را در دست بگیرند. آموزش زبان انگلیسی از مهم ترین موضوعاتی است که برای مهاجرت باید به آن توجه نمود.
در صورتی که قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان دارید یا بخواهید در دانشگاه های کشورهای دیگر به زبان انگلیسی به تحصیل بپردازید، آموزش زبان انگلیسی از واجبات تصمیم شما به حساب می آید.

امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی آموزش زبان انگلیسی کمک بسزایی داشته باشد. همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با آموزش زبان انگلیسی، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

آموزش زبان انگلیسی
آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی در مهاجرت و شرایط عمومی

امروزه کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا، آمریکا، استرالیا، انگلستان و غیره، با ارائه امکانات و رفاه و کیفیت بالای زندگی، مراکز آموزشی و شرایط تحصیل عالی، وضعیت اشتغال مناسب و غیره، سبب شده اند تا افراد زیادی متقاضی مهاجرت با این کشور ها نمایند. افراد با اهداف مختلفی اقدام به مهاجرت می نمایند، برخی برای ارتقاء سطح دانش و برخی برای اقامت دائمی و زندگی در یک کشور با استاندارد های بالا، به دنبال مهاجرت هستند.
در این بین یکی از چالش های بسیار مهمی که این روزها اکثر متقاضیان مهاجرت، با آن درگیر هستند، آموزش و یادگیری زبان انگلیسی می باشد. تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان، برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان، یک امر الزامی به شمار می آید.
با توجه به نوع مهاجرت و کشوری که متقاضی بخواهد با آن مهاجرت نماید، نوع آزمون و نمره قبولی آن متفاوت خواهد بود.

متقاضیان مهاجرت با ورود به هر کشور انگلیسی زبان چالش های خاص خود را تجربه می نمایند، از تهیه مسکن و مایحتاج روزانه تا پیدا کردن کار و معاشرت با افراد دیگر، با این چالش بزرگ درگیر هستند. حال آنکه دانش و تسلط به زبان انگلیسی می تواند فرد را از سردرگمی و دست و چنجه نرم کردن با مشکلات روزانه رهایی بخشد.
زیرا عامل اصلی زندگی در یک کشور که زبان مردمشان با زبان شما یکی نباشد، دانستن و تسلط بر زبان آن کشور است. اگر فردی بر زبان کشور مورد مهاجرت آگاهی کافی داشته باشد، مشکلات کمتری گریبان او را خواهد گرفت. از این رو متقاضیان باید زبان کشور مقصد مورد نظر خود را یاد بگیرند.

تفاوت‌ مهاجرت با آموزش زبان انگلیسی و بدون آن

با توجه به این که یادگیری زبان پیش از مهاجرت به هر کشوری، یکی از الزامات برای این کار به حساب می آید، می توان با بررسی ضرورت داشتن مدرک و آموزش زبان انگلیسی به اهمیت آن پی برد.
برخی از کشور های انگلیسی زبان، برای این که مهاجران را در کشور خود بپذیرند، داشتن مدرک زبان انگلیسی یکی از الزامات در مدارک مورد نظرشان است که جزو ابتدایی ترین شرایط و مدارک در این خصوص به حساب می آید.
اگرچه افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور های انگلیسی زبان را دارند، داشتن مدرک زبان جزو اولویت های اصلی به شمار می رود. به طوری که داشتن نمره قابل قبول بسیار اهمیت دارد. به همین منظور افرادی که مدرک زبان مورد نیاز کشور مقصد مورد نظر را نداشته باشند، دامنه انتخاب آنها بسیار محدود تر خواهد شد.

داشتن مدرک زبان انگلیسی به افراد کمک می کند که شغل مناسب تر و در سطح بالاتری نیز پیدا کنند. در صورتی که در مهاجرت افراد به مدرک زبان انگلیسی نیاز نباشد، باز هم نیاز است که افراد به آموزش زبان انگلیسی بپردازند.
زیرا برای معاشرت و داشتن کار نیاز است که زبان انگلیسی را بدانند، چون در صورت نداشتن تسلط به زبان انگلیسی ممکن است زمان زیادی را بدون داشتن کار در آن کشور سپری نمایند.
با توجه به مخارج سنگین در کشورهای انگلیسی زبان نسبت به کشور ایران، به صرفه تر است که افراد به آموزش زبان انگلیسی بپردازند تا متحمل هزینه های سنگین نشوند. از دیگر مسائلی که نداشتن مدرک زبان انگلیسی در آن اثر می گذارد، شرایط اقامت آن کشور است. زیرا بدون داشتن مدرک زبان آن کشور امکان اخذ اقامت آن کشور، امکان پذیر نخواهد بود.

تفاوت‌ مهاجرت با آموزش زبان انگلیسی و بدون آن
تفاوت‌ مهاجرت با آموزش زبان انگلیسی و بدون آن

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری – آموزش زبان انگلیسی

مهم ترین دلیل مهاجرت رسیدن به زندگی بهتر با شرایط و استاندارد های بهتر برای کسب آرامش و پیشرفت در زندگی است. افرادی که مهاجرت از طریق کار را به کشور های انگلیسی زبان انتخاب می نمایند، برای اخذ ویزای کاری به مدرک زبان انگلیسی نیاز خواهند داشت. علاوه بر اینکه سفارت کشور مورد نظر به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارد، کارفرمایان نیز برای سنجش افراد در زبان انگلیسی، به این مدرک احتیاج دارند.
برای زندگی در یک کشور انگلیسی زبان نیاز است تا فرد مهاجر بتواند با افراد جامعه برقراری ارتباط داشته باشد. افرادی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن کار مور نظرشان خواهند داشت.
لذا آموزش زبان انگلیسی قبل از مهاجرت بسیار حائز اهمیت است. هرچه افراد دانش و مهارت بیشتری در زبان انگلیسی داشته باشند می توانند با سرعت بیشتری در کار و حرفه خود در یک کشور دیگر پیشرفت کنند.

نمره قابل قبول در مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت کاری با توجه به کشور مورد نظر تعیین می شود. از مسائل دیگری که در این امر اثر دارد، نوع کار و سمتی که شخص می خواهد در آن مشغول به کار شود، می تواند تعیین کننده باشد.
به طور مثال فردی که در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در یک رشته فنی اقدام به اخذ ویزای کاری می نماید به نمره زبان بالاتری نسبت به فردی دارد که تحصیلات کمتری دارد. زیرا سمتی که این شخص در آن مشغول به کار می شود نیاز به تسلط و مهارت زبانی بیشتری دارد.

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی – آموزش زبان انگلیسی

از آن جایی که در برخی از کشور های انگلیسی زبان مانند کشور های آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا و غیره که حرف اول را در آموزش می زنند و کیفیت بالای آموزش را به دانشجویان ارائه می نمایند، مقصد متقاضیان بسیاری برای مهاجرت تحصیلی به این کشورها شده است و مزایای بسیاری که این کشور های پیشرفته در اختیار دانشجویان قرار می دهند، موجب شده است تا روند مهاجرت تحصیلی دانشجویان از سراسر جهان را افزایش دهد.
متقاضیان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بین المللی در کشورهای انگلیسی زبان، نیاز به مدرک و نمره قبولی در آزمون های مربوطه دارند.
معروف ترین شناخته شده ترین آزمون های زبان برای پذیرش در دانشگاه های بین المللی اغلب آزمون آیلتس IELTS و تافل TOEFL می باشد که اکثر دانشگاه های بین المللی در این کشورها به مدرک زبان در این 2 آزمون را نیاز دارند و نمره قابل قبول برای آنها به مقطع و رشته تحصیلی افراد بستگی خواهد داشت.

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی
مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت تحصیلی

به طور مثال در کشور آمریکا نمره قابل قبول برای کالج و مقطع کارشناسی در حدود 79-80 برای آزمون تافل و 6 برای آزمون آیلتس می باشد. در مقطع کارشناسی ارشد به نمره قابل قبول در حدود 81 تا 87 در آزمون تافل و در آزمون آیلتس حدود 6.5 نیاز است و برای دوره دکتری به نمره زبان انگلیسی در حدود حدود 90 به بالا در تافل و آیلتس 6.5-7 نیاز می باشد.
در کشور کانادا نیز نمره قابل قبول در این آزمون ها برای ورود به  کالج و دوره کارشناسی در حدود 80 برای آزمون تافل و حدود 6 برای آزمون آیلتس نیاز است. در مقطع کارشناسی ارشد نیز نمره قابل قبول، حدود 89 تا 94 برای آزمون تافل و 6.5 برای آزمون آیلتس ضروری است و برای مقطع دکتری نمره قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه ها، در حدود 90 تا 105 برای آزمون تافل و 7 برای آزمون آیلتس می باشد.
نکته ای که در این بین قابل ذکر است، تفاوت نمره آزمون برای دانشگاه و سفارت است، ممکن است دانشگاهی نمره بالایی برای اخذ پذیرش نیاز نداشته باشد اما سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی به دانشجویان به حداقل نمره 6 در آیلتس آکادمیک نیاز دارد و متقاضیان در صورتی که نتوانند مدارک لازم برای سفارت را تامین نمایند، موفق به اخذ ویزای تحصیلی نمی شوند. از این رو نمره آزمون زبان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی – آموزش زبان انگلیسی

متقاضیان با توجه به انواع مهاجرت ‌ها به خصوص مهاجرت کاری و تحصیلی، نیازمند ارائه مدارکی می باشند که میزان دانش زبانی فرد را نشان دهد. از این رو متداول ترین روش های سنجش دانش افراد در زبان انگلیسی، مدرک آزمون های بین المللی زبان انگلیسی می باشد.
متقاضیان با شرکت در این آزمون‌ها، مهارت‌ های مختلف خود را که شامل مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندن می شود مورد ارزیابی قرار دهند و بتوانند حداقل نمره مورد نیاز را دریافت کنند.
از معروف ‌ترین آزمون‌ های بین ‌المللی زبان انگلیسی که اعتباری جهانی نیز دارند و همچنین برای اخذ انواع ویزای تحصیلی و کاری مورد استفاده قرار می گیرند می توان به آزمون های آزمون تافل (TOEFL)، آزمون آیلتس (IELTS)، آزمون دولینگو (Duolingo) و آزمون PTE اشاره نمود.

انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل به انگلیسی مخفف عبارت “Test of English as a Foreign Language” است که در سطح جهانی بسیار شهرت دارد و از اعتبار بالایی برخوردار می باشد.
این آزمون توسط سازمان (ETS) به صورت هفتگی در نهاد های مورد تایید این سازمان در سراسر جهان برگزار می‌ شود. در بیش از 11 هزار دانشگاه و بیش از 150 کشور در سراسر جهان از جمله  استرالیا، کانادا، نیوزلند، آمریکا، بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی و آسیایی، آزمون تافل (TOEFL) اعتبار دارد. هدف از این آزمون، سنجش مهارت های زبان انگلیسی افرادی است که به عنوان افراد خارجی محسوب می شوند.

آزمون تافل که تنها در قالب دانشگاهی (Academic) برای متقاضیان ارائه می‌ شود که به 2 صورت آزمون کاغذی (PBT) و آزمون اینترنتی (IBT) برگزار می شود. البته شکل اینترنتی آن متداول تر است.
متقاضیان در آزمون تافل  (TOEFL) سوالاتی را پاسخ خواهند داد که به 4 مهارت اصلی مهارت نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن تقسیم می شود. به طور کلی نمره کل آزمون تافل از 120 نمره است که حداکثر نمره در هر بخش 30 امتیاز می باشد. مدت زمان برگزای آزمون تافل (TOEFL) نیز 3 ساعت است.

آزمون تافل (TOEFL)
آزمون تافل (TOEFL)

آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون آیلتس مخفف عبارت (The International English Language Testing System) می شود که به معنای یک سیستم سنجش بین ‌المللی زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌ های بین ‌المللی زبان انگلیسی به شمار می ‌رود. این آزمون در دو نوع مختلف عمومی (General) و یا دانشگاهی (Academic) برگزار می ‌شود.
امتحان آکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبانی را ارزیابی می کند که قصد دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی به بالا در یک دانشگاه انگلیسی زبان ادامه دهند.

همچنین آزمون آیلتس (IELTS) برای سنجش افرادی است که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان و یا کشورهایی که از انگلیسی برای مکالمات و برنامه ‌های آموزشی یا اداری خود استفاده می ‌نمایند، به کار یا تحصیل مشغول شوند.
به طور کلی نمره آزمون آیلتس از میانگین چهار مهارت محاسبه می ‌شود و حداکثر نمره قابل کسب در هر مهارت 9 می باشد و نمره کلی نیز از 9 محاسبه می‌گردد که به دو شکل کامپیوتری و کاغذی برگزار می شود که مدت زمان آن 2 ساعت و 45 دقیقه است که مهارت های گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندن را ارزیابی می نماید.

آزمون آیلتس (IELTS)
آزمون آیلتس (IELTS)

آزمون دولینگو (Duolingo)

این آزمون یکی از محبوب‌ترین و جدیدترین آزمون های آنلاین زبان انگلیسی است. به علت آنلاین بودن و سادگی برگزاری این آزمون و با توجه به شیوع ویروس کرونا، بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در سراسر جهان اعتبار آن را به رسمیت شناختند.
به علاوه، این آزمون نسبت به دیگر آزمون‌های بین‌المللی بسیار به صرفه بوده و تنها با مبلغ 49 دلار می‌توان در آن ثبت نام کرد. مدت زمان این آزمون نیز حدود 1 ساعت می باشد. متقاضیان می‌توانند پس از گذشت 30 روز از آزمون اول، برای شرکت مجدد در این آزمون اقدام نمایند.

نتایج این آزمون نیز بعد از 2 روز اعلام شده و متقاضیان به راحتی می‌توانند از خانه در این آزمون شرکت کنند. علاوه بر این باید گفت که این آزمون به صورت تطبیقی (Adaptive) طراحی شده، بدین معنی که با توجه به مهارت شرکت‌کننده درجه سختی آن متغییر است. آزمون دولینگو 3 بخش ادارد؛ بخش اول مقدمه آزمون، بخش دوم سوالات تطبیقی و بخش سوم مصاحبه ویدیویی و نوشتن متن. اگرچه هدف کلی این آزمون بررسی مهارت‌های چهارگانه است، اما آن‌ها به شکل متفاوتی ارزیابی شده که در قالب‌های مهارت ادبی Literacy (خواندن و نوشتن)، مکالمه conversation (شنیدن و گفتن)، تولید Production (نوشتن و گفتن) و درک مطلب Comprehension (خواندن و شنیدن) تقسیم‌بندی شده‌اند.

تلاش دولینگو بر این است تا مهارت‌های متقاضیان را در 5 بخش اصلی درک واژگان (English Vocabulary)، قرارگیری کلمات در جمله (Syntax)، تلفظ (Phonetics)، بیان واژگان (Stress and intonation) و مهارت‌های خواندن، نوشتن و گوش دادن به طور کلی بسنجد. امتیاز کلی آزمون دولینگو 160 است که به صورت میانگین محاسبه گردیده شده و در قالب یک طیف ارائه می‌شود (مثلا 120-160). مدت زمان اعتبار این آزمون هم مانند تافل و آیلتس، 2 سال می باشد.

آزمون دولینگو (Duolingo)
آزمون دولینگو (Duolingo)

آزمون PTE

آزمون زبان انگلیسی پیرسون (Pearson Test of English) برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی افراد غیر انگلیسی زبان طراحی گردیده و در قالب‌ دانشگاهی (academic) و عمومی (General/ Home) برگزار می گردد.
این آزمون همچون دولینگو در تمامی روزهای سال برگزار می شود. نمرات این آزمون از یک سیستم سنجیده شده و نتایج آن پس از 48 ساعت ارائه می‌شود. آزمون PTE در پنجاه کشور مختلف دنیا برگزار می شود که متاسفانه شامل ایران نمی‌شود.
از مزیت‌های این آزمون نسبت به تافل و آیلتس می‌توان به مقرون به صرفه بودن آن و ارسال رایگان نتایج به دانشگاه‌های درخواستی اشاره کرد.

هزینه این آزمون در کشور ترکیه معادل 1000 لیر است و علاوه بر ویزای تحصیلی، برای دریافت ویزای کاری و خانوادگی بریتانیا، استرالیا و نیوزلند هم مورد قبول است.
این آزمون نیز مانند دیگر آزمون‌های زبان، مهارت‌های 4 گانه خواندن، نوشتاری، گفتاری و شنیداری را ارزیابی کرده که در قالب سیستم امتیازدهی جهانی انگلیسی (GSE) در مقیاس عددی 10-90 ارائه خواهد شد.

آزمون PTE
آزمون PTE

توصیه هایی برای آموزش زبان انگلیسی

افرادی که به دلایل مختلف قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند باید زمان زیادی را برای آموزش زبان انگلیسی صرف نمایند تا بتوانند تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشند و مهارت های لازم را کسب نمایند.
در این راه افراد به دلیل تعدد آموزشگاه ها و موسسات مختلف، دچار سردرگمی های بسیاری می شوند و انتخاب مسیر برایشان سخت می شود. این راه صبوری و آرامش زیادی را می طلبد. زیرا در این مسیر متقاضیان باید مطالب زیادی را در مدت کوتاهی یاد بگیرند تا مدرک زبان خود را در مدارک مورد نیاز مهاجرتی خود ارائه نمایند.
بهتر است زبان آموزان، قبل از مهاجرت به کشور مقصد، تا جایی که امکان دارد در کشور خود به آموزش زبان انگلیسی بپردازند و وقتی که وارد کشور مقصد می شوند، سریع تر به پیشرفت دست پیدا کنند. زیرا در صورتی که تسلط کافی نداشته باشند، ممکن است دیرتر بتوانند با افراد معاشرت کنند و کار مورد نظر خود را پیدا نمایند.

یکی از مسائلی که کمک می کند تا آموزش زبان انگلیسی آسان تر شود، لذت بردن از آموزش است، در حقیقت اگر متقاضیان راهی پیدا نمایند تا از یادگیری زبان لذت ببرند، طبیعتا روند یادگیری ساده تر و سریع تر می شود.
استفاده از یک آموزشگاه و معلم خوب می تواند به یادگیری و آموزش افراد کمک بسزایی نماید. زیرا یک معلم توانا، مسیر اصلی را به زبان آموز نشان می دهد تا او در راهی که می رود گمراه نشود. همچنین می تواند منابع خوبی را به زبان آموز معرفی نماید.
شرکت در آزمون های آزمایشی نیز می تواند مهارت زبان آموزان را مورد ارزیابی قرار دهد تا بتوانند بر روی نقاط ضعف خود کار نمایند. آموزش گروهی نیز می تواند مشوق خوبی برای آموزش زبان انگلیسی باشد و حس رقابت را در زبان آموزان برانگیزاند تا بتوانند برای رشد مهارت های خود تلاش بیشتری نمایند.

توصیه هایی برای آموزش زبان انگلیسی

سخن پایانی آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی در مهاجرت در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد مهاجرت به کشور های انگلیسی زبان را دارید، بهتر از قبل از مهاجرت به آموزش زبان انگلیسی بپردازید. با توجه به نوع مهاجرت، در اکثر کشور های انگلیسی زبان به مدرک زبان با نمره قابل قبول نیاز است.
از آنجایی که در سال های اخیر مهاجرت به کشور های دیگر در بین ایرانیان بسیار رواج پیدا کرده است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون موضوع مهم آموزش زبان انگلیسی در مهاجرت مطالبی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. تفاوت‌ مهاجرت با آموزش زبان انگلیسی و بدون آن، مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی، انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، توصیه هایی برای آموزش زبان انگلیسی، از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای مهاجرت را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان می توانید با مشاوران مجرب ما در این امر تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول آموزش زبان انگلیسی

✳️ انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی کدامند؟

آزمون تافل (TOEFL)
آزمون آیلتس (IELTS)
آزمون دولینگو (Duolingo)
آزمون PTE

✳️ در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی چه مهارت هایی نیاز است؟

مهارت‌ های مختلف که شامل مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندن می شود.

4/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه

آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه 2 آزمون مهم برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزشی ترکیه محسوب می ش...

آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی

اگر قصد مهاجرت دارید یا آرزوی کار و یا تحصیل در خارج از کشور را دارید، باید حتماً قبل از هر ا...

آزمون تافل (TOEFL) آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل (TOEFL) برگرفته از سر واژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان ز...

نظرات کاربران
Call Now Button