آموزش زبان آلمانی در روند مهاجرت تاثیر بسزایی دارد و کمک می کند تا متقاضیان مهاجرت، بتوانند امور زندگی خود را در دست بگیرند. آموزش زبان آلمانی از مهم ترین موضوعاتی است که برای مهاجرت باید به آن توجه نمود.
اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان و مهاجرت به اتریش را دارید، آموزش زبان آلمانی از الزامات این کار به حساب می آید. تسلط به زبان آلمانی می تواند به افراد کمک کند تا در زندگی، کار و تحصیل در کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارند، به موفقیت بیشتری دست پیدا نمایند. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی آموزش زبان آلمانی کمک بسزایی داشته باشد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سؤالات خود در رابطه با آموزش زبان آلمانی، می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

حتما بخوانید: تحصیل در کشور آلمان

آموزش زبان آلمانی
آموزش زبان آلمانی

حتما بخوانید: تحصیل در اتریش

آموزش زبان آلمانی در مهاجرت و شرایط عمومی

امروزه کشور آلمان و اتریش با ارائه امکانات، رفاه و کیفیت بالای زندگی، مراکز آموزشی و شرایط تحصیل عالی، وضعیت اشتغال مناسب و غیره، سبب شده است تا افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشورها باشند.
افراد با اهداف مختلفی اقدام به مهاجرت می نمایند، برخی برای ارتقاء سطح دانش و برخی برای اقامت دائمی و زندگی در یک کشور با استاندارد های بالا، به دنبال مهاجرت هستند. در این بین یکی از چالش های بسیار مهمی که این روز ها اکثر متقاضیان مهاجرت، با آن درگیر هستند، آموزش و یادگیری زبان آلمانی است.
تسلط به زبان آلمانی و داشتن مدرک زبان، برای مهاجرت به کشور آلمان و اتریش ، یک امر ضروری به شمار می رود. با توجه به نوع مهاجرت و کشوری که متقاضی بخواهد به آن مهاجرت نماید، نوع آزمون و نمره قبولی در آن نیز متفاوت خواهد بود. آموزش زبان آلمانی برای آشنایی با فرهنگ و ارتباط اجتماعی آن جامعه ارزش بسیار زیادی دارد.

زبان رسمی این کشورها، آلمانی می باشد و متقاضیان مهاجرت با ورود به کشورهای آلمان و اتریش چالش های خاص خود را تجربه می نمایند، از تهیه مسکن و مایحتاج روزانه گرفته تا پیدا کردن کار و معاشرت با افراد دیگر، با این چالش بزرگ درگیر هستند.
حال آنکه دانش و تسلط به زبان آلمانی می تواند فرد را از سردرگمی و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات روزانه رهایی بخشد. زیرا عامل اصلی زندگی در یک کشور که زبان مردمشان با زبان شما یکی نباشد، دانستن و تسلط بر زبان آن کشور است.
اگر فردی بر زبان کشور مورد مهاجرت آگاهی کافی داشته باشد، مشکلات کمتری گریبان او را خواهد گرفت. از این رو متقاضیان باید زبان کشور مقصد مورد نظر خود را یاد بگیرند. آموزش زبان آلمانی می تواند شرایط زندگی متقاضیان را آسان تر کند و سریع تر به با جامعه پیوند دهد.

آشنایی با زبان آلمانی – آموزش زبان آلمانی

زبان آلمانی، مانند زبان انگلیسی و هلندی، از ریشه ژرمن (Germanic) سرچشمه می گیرد. آلمانی و انگلیسی هر دو از خانواده زبان ‌های هند و اروپایی هستند. زبان آلمانی، با داشتن بیش از 5.3 میلیون لغت، در حدود بیش از 8 برابر زبان انگلیسی لغت دارد و از این نظر زبانی بسیار وسیع و غنی به حساب می آید.
آموزش زبان آلمانی و دانش و تسلط به آن می تواند در زندگی و در زمینه های مختلفی مانند ادبیات و علم، تا هنر و ورزش و اقتصاد و کار، برای افراد سودمند باشد و یادگیری آن می تواند بسیار ارزشمند باشد.
آلمانی زبانی تصریفی است، یعنی کلمات آن از نظر جنسیت دستوری با هم متفاوت هستند. بدین معنا می باشد که همه اسم‌ ها در یکی از 3 دسته مذکر، مونث، یا خنثی قرار می ‌گیرند. یکی از گیج کننده ترین بخش‌ های زبان آلمانی در ابتدای آموزش و یادگیری قسمت جنسیت کلمات و نظام دستوری آن است.

همین مسئله یکی از تفاوت ‌های اصلی بین زبان آلمانی و انگلیسی به شمار می رود. آموزش زبان آلمانی برای افرادی که به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشند ساده تر است زیرا در زبان انگلیسی و آلمانی، هزاران لغت نزدیک و مرتبط در آنها وجود دارد که اصطلاحا به آنها هم ریشه می گویند.
زبان آلمانی در بین زبان های حوزه اروپا به عنوان یکی از سخت ترین زبان ها شناخته شده است. همچنین اکثر کلمات طولانی آلمانی کلمه ‌هایی ترکیبی هستند که از ادغام دو یا چند کلمه کوتاه‌ تر ایجاد شده‌ اند.
با این حال زبان آلمانی یکی از پرکاربرد ترین زبان‌ ها در بین کشورهای اروپایی به شمار می رود. مردم کشور آلمان، اتریش و لیختن اشتاین، سوئیس و لوکزامبورگ، استان بول زانو بوزن در شمال ایتالیا، تیرول جنوبی، بخش ‌های شرقی بلژیک، جوامع شرق اروپا و همچنین شمال و جنوب امریکا، جوامعی هستند که به زبان آلمانی صحبت می کنند. از این رو دانش و تسلط به زبان آلمانی، می تواند مزایای بسیاری برای افراد متقاضی آموزش زبان آلمانی در بر داشته باشد.

آشنایی با زبان آلمانی
آشنایی با زبان آلمانی

ضرورت داشتن مدرک زبان آلمانی – آموزش زبان آلمانی

با توجه به این که یادگیری و آموزش زبان آلمانی پیش از مهاجرت به کشورهای آلمان و اتریش، یکی از الزامات برای این کار به شمار می رود. برای داشتن زندگی رضایت‌ بخش در آلمان، هیچ‌ چیز از یادگیری زبان آلمانی مهم ‌تر نیست. می توان با بررسی ضرورت داشتن مدرک و آموزش زبان آلمانی به اهمیت آن پی برد.
افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان و اتریش را دارند، داشتن مدرک زبان آلمانی جزو اولویت های اصلی به شمار می رود. به طوری که داشتن نمره قابل قبول در آزمون هایی که توسط دانشگاه های دولتی کشور آلمان تعیین شده است، بسیار اهمیت دارد. زیرا اگر دروس در این دانشگاه ها به زبان آلمانی تدریس می شود.
داشتن مدرک زبان آلمانی به افراد کمک می کند که شغل مناسب تر و در سطح بالاتری نیز پیدا نمایند. در صورتی که در مهاجرت افراد به آلمان به مدرک زبان آلمانی ضروری نباشد، باز هم نیاز است که افراد به آموزش زبان آلمانی بپردازند.

زیرا برای معاشرت و داشتن کار مورد نظر افراد نیاز است که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند، چون درصورت نداشتن تسلط به زبان آلمانی ممکن است زمان زیادی را بدون داشتن کار در این کشور ها سپری نمایند.
با توجه به هزینه هایی که ممکن است برای فردی که بیکار است پیش آید و شخص مجبور می شود تا از پس اندازش استفاده نماید که این هزینه ها به یورو است و برای متقاضیان ایرانی با توجه به ارزش پول ایران به هیچ عنوان به صرفه نمی باشد.
لذا مقرون به صرفه تر است که افراد به آموزش زبان آلمانی بپردازند تا متحمل هزینه های سنگین تری نشوند. از دیگر مسائلی که نداشتن مدرک زبان آلمانی در آن اثر می گذارد، شرایط اخذ اقامت کشورهای آلمان و اتریش است. زیرا بدون داشتن مدرک زبان آلمانی امکان اخذ اقامت کشور آلمان و اتریش، امکان پذیر نخواهد بود.

مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت کاری

متقاضیان مهاجرت به کشورهایی که شرایط و استانداردهای بالایی برای زندگی دارند، همواره بسیار زیاد است زیرا افراد برای کسب آرامش و پیشرفت در زندگی خود به دنبال راهی در جهت ارتقا می گردند.
متقاضیانی که مهاجرت از طریق کار به کشور آلمان و اتریش را انتخاب می نمایند، برای اخذ ویزای کاری به مدرک زبان آلمانی نیاز خواهند داشت.
از آنجایی که اخذ ویزای کاری به صورت های متفاوت انجام می شود، برای هر روش با توجه به شرایط هر فرد نیاز به مدرک زبان آلمانی خاص خود می باشد و در این مرحله نیاز به آموزش زبان آلمانی بسیار احساس می شود. کشور آلمان علاوه بر دانشجویان، برای افراد فعال در کسب و کارهای مختلف و تجار بسیار جذاب است.

زیرا این کشور دارای بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه اروپا به حساب می آید. همچنین یکی از قطب های برتر صادرات در دنیا است که صنایع مختلفی را به خود اختصاص داده است.
با توجه به این که آلمان، کشور قدرتمند صنعتی است، شرکت ها و کارخانه های بزرگی در این کشور استقرار دارند و همین موضوع سبب شده است تا فرصت های شغلی بسیاری در آن رشد نماید. زبان آلمانی، یکی از رایج ‌ترین و پر کاربردترین زبان‌ ها در بیزینس و کسب ‌و کار به شمار می آید و برای رشد کاری و شغلی بسیار کاربردی و مفید است.
یکی از امکاناتی که کشورهای آلمان و اتریش برای افرادی که جویای کار در این کشور ها هستند، فراهم کرده است، ویزای جستجوی کار یا ویزای job seeker است که یکی از مدارک اصلی برای بدست آوردن این ویزا داشتن حداقل مدرک زبان آلمانی است.

مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت کاری
مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت کاری

اگرچه متقاضیان برای اخذ ویزا با دارا بودن پیشنهاد کاری یا job offer و دریافت کارت آبی یا blue card نیز به حداقل مدرک B1 زبان آلمانی نیاز خواهند داشت. افرادی که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن کار مورد نظرشان دارند.
از این رو دانش و تسلط به زبان آلمانی، یکی از مهم ترین شرایط برای پیدا کردن کار در این کشورها به شمار آید.
لذا آموزش زبان آلمانی قبل از اقدام به مهاجرت کاری بسیار حائز اهمیت است. هرچه افراد دانش و مهارت بیشتری در زبان آلمانی داشته باشند می توانند با سرعت بیشتری در کار و حرفه خود در یک کشور خارجی پیشرفت نمایند.

مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت تحصیلی

کشور آلمان و اتریش اهمیت زیادی به آموزش و تربیت افراد تحصیل کرده برای آینده کشورش می دهد. از این رو کشور آلمان به یک قطب علمی در دنیا نیز تبدیل شده است و تحصیل در این کشور با شرایط خاصی رایگان می باشد.
با توجه به شرایط آموزش موسسات عالی و دانشگاه های معتبر که از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است، تحصیل در کشور آلمان را به گزینه ای بسیار مناسب برای افراد متقاضی تبدیل نموده است. کشور آلمان هر ساله از افراد زیادی که برای تحصیل به این کشور می آیند استقبال ویژه ای می نماید.

همچنین تحصیل در دانشگاه های آلمان می تواند فرصت بی نظیری را برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور را رقم بزند. متقاضیان می توانند با ورود به دانشگاه های آلمان، آینده بسیار روشنی را برای خود میسر سازند زیرا امکانات و سطح تدریس و آموزش در این کشور بسیار بالا است. همچنین نظام آموزشی قوی در این کشور، فارغ التحصیلان را برای ورود به بازار کار نیز آماده خواهد کرد. دانشجویان برای ورود به دانشگاه های دولتی آلمان که به صورت رایگان ارائه می شود، نیاز به مدرک زبان آلمانی در سطح  A2 یا B1 را دارند.
اگرچه نمره قابل قبول به دانشگاه و رشته موردنظر دانشجو نیز بستگی دارد و مقطع تحصیلی در نمره زبان آلمانی بسیار اهمیت دارد. در صورتی که دانشجویان نتوانند نمره قبولی لازم در زبان آلمانی را کسب نمایند، امکان ورود به دانشگاه های دولتی آلمانی میسر نخواهد شد.

تدریس دروس به زبان انگلیسی نیز در دانشگاه های خصوصی آلمان آموزش داده می شود اما دانشجویان باید در ازای تحصیل شهریه های سنگینی پرداخت نمایند.
آموزش زبان آلمانی این فرصت را به دانشجویان می دهد تا از امکانات تحصیل به صورت رایگان در این کشورها استفاده نمایند. همچنین یکی از مدارک اصلی برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی این کشور، نمره قابل قبول در آزمون های زبان آلمانی است که سطح C1 برای ورود به رشته پزشکی قابل قبول است.

مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت تحصیلی
مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت تحصیلی

انواع آزمون های زبان آلمانی در مهاجرت – آموزش زبان آلمانی

با توجه به نوع مهاجرت به کشور آلمان، سطح زبان آلمانی مورد نیاز، نیز متفاوت خواهد بود. متقاضیان با توجه به انواع مهاجرت ‌ها به خصوص مهاجرت کاری و تحصیلی، نیازمند ارائه مدارکی می باشند که میزان دانش زبانی فرد را نشان دهد.
از این رو متداول ترین روش های سنجش دانش افراد در زبان آلمانی، مدرک آزمون های زبان آلمانی است که مورد تایید سفارت این کشور نیز می باشد.
متقاضیان با شرکت در این آزمون‌ ها، مهارت‌ های مختلف خود را که شامل مهارت گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندن می شود مورد ارزیابی قرار می دهند و می توانند حداقل نمره مورد نیاز را دریافت نمایند.
متقاضیان که قصد مهاجرت تحصیلی و کاری به این کشور را داشته باشند، باید در آزمون های مورد نظر سطح زبان آلمانی شرکت کنند تا سطح دانش زبان آلمانی آنها سنجیده شود که بتوانند یا در دانشگاه ها دولتی پذیرش دریافت نمایند یا بتوانند از کارفرمایان آلمانی، دعوت نامه کاری دریافت کنند.

انواع آزمون های زبان آلمانی در مهاجرت
انواع آزمون های زبان آلمانی در مهاجرت

آزمون زبان آلمانی TestDaF

آزمون TestDaF مخفف عبارت “Test Deutsch als Fremdsprache” است که به معنی ” آزمون آلمانی به عنوان زبان خارجی” می باشد. یکی از معتبرترین مدارک زبان آلمانی برای پذیرش و تحصیل در آلمان، مدرک آزمون TestDaF است و آزمونی استاندارد برای داوطلبان غیر آلمانی است که جهت ارزیابی دانشجویانی که قصد تحصيل در آلمان را دارند يا اساتید و پژوهشگرانی که قصد دارند در دانشگاه‌ های آلمان مشغول به کار شوند، طراحی شده است.

 اين آزمون در مؤسسه TestDaF واقع در شهر هاگن آلمان طراحی و تصحيح می ‌شود و در 80 كشور جهان به ‌طور هم‌ زمان در مراكز رسمی و مجاز، برگزار می شود.  
به طوری که همه شركت ‌كنندگان در اين آزمون به سؤالات يكسانی پاسخ خواهند داد. آزمون تست داف TestDaF به 4 بخش مهارت درک مطلب، شنیداری، نوشتن و صحبت کردن تقسیم می ‌شود و مدت زمان آن در مجموع 160 دقیقه است. نتايج آزمون TestDaf نیز شامل  TDN 3، TDN 4 و TDN 5 می شود که اخذ سطح TDN 4 برای پذیرش در دانشگاه های آلمان مورد نیاز است.

آزمون زبان آلمانی TestDaF
آزمون زبان آلمانی TestDaF

آزمون زبان آلمانی DSH

آزمون DSH مخفف عبارت ” Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang ” است که به معنی “آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه” می باشد.
این آزمون از دیگر مدارک معتبر زبان آلمانی به شمار می آید که توسط دانشگاه‌های آلمان برگزار می شود. آزمون DSH شامل دو بخش کتبی و شفاهی می شود.
آزمون کتبی شامل بخش‌های مهارت درک شنیداری (20% کل آزمون)، درک مطلب (20% کل آزمون)، درک مطالب علمی (10% کل آزمون) و مهارت نوشتن (20% کل آزمون) می شود و آزمون شفاهی (30% کل آزمون) که برای ارزیابی توانایی صحبت کردن متقاضی به زبان آلمانی است و در حدود 20 دقیقه زمان خواهد برد.
مقیاس نمره DSH بین 3 -1 است که 3 بالاترین نمره ممکن می ‌باشد و مدارک در 3 سطح DSH 1 (سطح B2)، DSH 2 (سطح C1) و DSH 3 (سطح C2) می باشد.

آزمون زبان آلمانی DSH
آزمون زبان آلمانی DSH

آزمون زبان آلمانی Goethe

موسسه آموزش گوته یا Goethe با برگزاری آزمون های استاندارد از زبان آموزان، یکی از شناخته ‌شده ‌ترین مدارک زبان آلمانی را ارائه می دهد. آزمون های موسسه Goethe در 6 سطح از A1 برای فراگیران مبتدی تا C2 برای افرادی در سطح پیشرفته هستند برگزار خواهد شد. آزمون سطوح  A1، A2 و B1 در دو بخش برای بزرگسالان و کودکان نیز ارائه می شود.
یکی ازمون های که موسسه گوته برگزار می نماید، آزمون GOETHE-TEST PRO می باشد که از روش Business Language Testing Service یا BULATS  که بسیار شناخته‌ شده است، استفاده می نماید.
این آزمون بسیار پیشرفته است و از فناوری هوشمند استفاده می نماید. به طوری که تمام شرکت ‌کنندگان در این آزمون، در یک سطح آغاز می نمایند.
برنامه این آزمون، سؤال بعدی را بر مبنای پاسخ قبلی انتخاب می‌ نماید و سطح دشواری به طور خودکار با مهارت زبان شرکت‌ کننده تنظیم می‌ شود. به این ترتیب امکان رد شدن در آزمون وجود ندارد.

آزمون زبان آلمانی Goethe
آزمون زبان آلمانی Goethe

آزمون Telc

آزمون‌ Telc مخفف عبارت ” The European Language Certificates ” است، این آزمون برای سنجش 10 زبان دیگر رایج در اروپا از جمله زبان آلمانی، مورد استفاده قرار می گیرد.
از دیگر آزمون های زبان آلمانی می توان به آزمون های ÖSD یا  Österreichisches Sprachdiplom و KDS یا Kleines Deutsches Sprachdiplom و ZOP یا Zentrale  Oberstufenprüfung  و GDS یا Großes Deutsches Sprachdiplom اشاره نمود.

مزایای آموزش زبان آلمانی در مهاجرت

برای متقاضیان مهاجرت به کشورهای آلمان و اتریش که زبان رسمی و اول آنها زبان آلمانی است، تسلط به زبان آلمانی بسیار اهمیت دارد. از این رو آموزش زبان آلمانی نیز دارای مزایای بسیاری است.
افرادی که بخواهند از هر طریقی اقدام به مهاجرت به این کشورها نمایند، با آموزش زبان آلمانی می توانند از امکانات و مزایای این کشور نیز بهره مند شوند و شرایط مهاجرت خود را سهولت بخشند.
اولین مزیت آموزش زبان آلمانی، برقراری ارتباط با مردم این کشور است. زیرا مردم کشور آلمان و اتریش تعصب خاصی بر روی زبان خود دارند و اگر به فرض زبان انگلیسی را نیز بلد باشند، در کشور خود از آن استفاده نمی کنند.
پس تسلط به زبان آلمانی برای ارتباط با جامعه آلمانی بسیار نقش پر رنگی را ایفا می نماید. زبان آلمانی یکی از زبان های قاعده مند است و همین امر یادگیری آن را در عین حال که سخت می باشد، ساده تر می کند.

از دیگر مزایای آموزش زبان آلمانی برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور ها را دارند، ایجاد فرصت هایی برای کسب و کار است. هر چه افراد تسلط بیشتری در زبان آلمانی داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مورد نظر خود را نیز خواهند داشت تا به پیشرفت کاری خود نزدیک تر شوند و شغل مورد نظر را سریع تر پیدا کنند.
مزیت دیگری که آموزش زبان آلمانی برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آلمان در بر دارد این است که در صورتی که افراد به زبان آلمانی تسلط پیدا کنند و مدرک معتبری در این زمینه دریافت نمایند به راحتی می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های برتر کشور آلمان پذیرش تحصیلی دریافت نمایند و مدرک بسیار معتبری را بدون صرف هزینه های گزاف، دریافت نمایند.
به طور کلی متقاضیان مهاجرت به این کشورها، از هر طریقی، با داشتن تسلط و دانش کافی از زبان آلمانی می توانند زودتر وارد جامعه شوند و تمام کارهای ریز و درشت خود را به شخصه انجام دهند و برای امور ساده مثل پرداخت قبض، از افرادی که زبان آلمانی می دانند، کمک نگیرند.

مزایای آموزش زبان آلمانی در مهاجرت
مزایای آموزش زبان آلمانی در مهاجرت

توصیه هایی برای آموزش زبان آلمانی

افرادی که به دلایل مختلف قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند باید زمان زیادی را برای آموزش زبان آلمانی صرف نمایند تا بتوانند تسلط کافی بر زبان آلمانی را داشته باشند و مهارت های لازم را نیز کسب کنند.
آموختن اولین زبان خارجی ممکن است یکی از سخت ترین کارهای دنیا باشد. انتخاب روش های مفید و اینکه از کجا باید شروع کرد می توانند راه را بسیار دشوار سازد. در این راه افراد به دلیل تعدد آموزشگاه ها و موسسات مختلف، دچار سردرگمی های بسیاری می شوند و انتخاب مسیر برایشان سخت می شود.
این راه صبوری و آرامش زیادی را می طلبد. زیرا در این مسیر متقاضیان باید مطالب زیادی را در مدت کوتاهی یاد بگیرند. بهتر است زبان آموزان، قبل از مهاجرت به کشور مقصد، تا جایی که امکان دارد در کشور خود به آموزش زبان آلمانی بپردازند تا وقتی که وارد کشور مقصد می شوند، سریع تر به پیشرفت دست پیدا کنند.

زیرا در صورتی که تسلط کافی نداشته باشند، ممکن است دیرتر بتوانند با افراد معاشرت کنند و کار مورد نظر خود را نیز پیدا کنند.
یکی از مسائلی که کمک می کند تا آموزش زبان آلمانی آسان تر شود، لذت بردن از آموزش است، در حقیقت اگر متقاضیان راهی پیدا کنند تا از یادگیری زبان لذت ببرند، طبیعتا روند یادگیری ساده تر و سریع تر پیش می رود.
استفاده از یک آموزشگاه و معلم خوب نیز می تواند به یادگیری و آموزش افراد کمک فراوانی کند. زیرا یک معلم توانا، مسیر اصلی را به زبان آموز نشان می دهد تا او در راهی که می رود گمراه نشود. همچنین می تواند منابع خوبی را به زبان آموز معرفی کند.
همچنین شرکت در آزمون های آزمایشی نیز می تواند مهارت زبان آموزان را مورد ارزیابی قرار دهد تا بتوانند بر روی نقاط ضعف خود کار کنند.

آموزش گروهی نیز می تواند مشوق خوبی برای آموزش زبان آلمانی باشد و حس رقابت را در زبان آموزان برانگیزاند تا بتوانند برای رشد مهارت های خود تلاش بیشتری کنند. نکات دیگری که می تواند به متقاضیان آموزش زبان آلمانی کمک نماید تا از اشتباهات رایج زبان آموزان تازه کار به دور بمانند:

  • تلفظ و یادگیری الفبا آلمانی
  • کلید دستیابی به گفتار و تلفظی روان، تمرین است.
  • در ابتدا باید با زبان آشنا شد، نه این که تلفظی کامل و بدون نقص داشته باشید.
  • بدون تردید شروع به آلمانی صحبت کردن کنید.
  • به جای تمرکز بر منابع آموزشی، بر خود زبان تمرکز نمایید.
  • روش های زیادی برای یادگیری وجود دارد کافی است روشی که با آن راحت تر هستید را انتخاب نمایید.

توصیه هایی برای آموزش زبان آلمانی
توصیه هایی برای آموزش زبان آلمانی

سخن پایانی آموزش زبان آلمانی

آموزش زبان آلمانی در مهاجرت در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان و اتریش را دارید، بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور به آموزش زبان آلمانی بپردازید.
با توجه به نوع مهاجرت، به مدرک زبان با نمره قابل قبول نیاز است. از آن جایی که در سال های اخیر مهاجرت به کشورهای دیگر در بین ایرانیان بسیار رواج پیدا کرده است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون موضوع مهم آموزش زبان آلمانی در مهاجرت مطالبی را مورد بررسی و مطالعه قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
تفاوت‌ مهاجرت با آموزش زبان آلمانی و بدون آن، مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی، انواع آزمون های بین المللی زبان آلمانی، توصیه هایی برای آموزش زبان آلمانی، از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای مهاجرت را ارائه خواهند داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر و به روز یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت به کشور آلمان و اتریش می توانید با مشاوران مجرب ما در این امر تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول آموزش زبان آلمانی

✳️ انواع آزمون های زبان آلمانی کدامند؟

آزمون زبان آلمانی TestDaF
آزمون زبان آلمانی DSH
آزمون زبان آلمانی Goethe
آزمون Telc

✳️ مزایای آزمون زبان آلمانی چیست؟

آموزش زبان آلمانی این فرصت را به دانشجویان می دهد تا از امکانات تحصیل به صورت رایگان در این کشورها استفاده نمایند. همچنین یکی از مدارک اصلی برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی این کشور، نمره قابل قبول در آزمون های زبان آلمانی است که سطح C1 برای ورود به رشته پزشکی قابل قبول است.

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه

آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه 2 آزمون مهم برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزشی ترکیه محسوب می ش...

آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی

اگر قصد مهاجرت دارید یا آرزوی کار و یا تحصیل در خارج از کشور را دارید، باید حتماً قبل از هر ا...

آزمون تافل (TOEFL) آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل (TOEFL) برگرفته از سر واژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان ز...

نظرات کاربران
Call Now Button