کشور قبرس کشوری جزیره ‌ای است، در شرق دریای مدیترانه که پایتخت آن شهر نیکوزیاست. قسمتی از شمال جزیره قبرس شمالی (بخش ترک ­نشین) توسط ارتش ترکیه اشغال شد.
و ساکنان آن مسلمان و ترک ‌زبان قبرسی هستند و بخش جنوبی (اروپایی) این جزیره عموما یونانی ­نشین هستند. در قبرس هر دو زبان ترکی و یونانی زبان‌ های رسمی محسوب می­ شوند.
یونانی‌ها، مسیحی ارتودوکس و ترک­ های قبرس، مسلمان هستند. جزیره قبرس بعد از جزیره ساردنی و سیسیل، سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه‌ است.
جمهوری قبرس از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا شده است و از نقاط گردشگر پذیر مدیترانه ‌است. در ژانویه 2008 نیز به حوزه یورو پیوست و جمعیت کل جزیره 1.100.000 نفر است.

جمعیت جمهوری قبرس بدون احتساب قبرس شمالی 620 هزار نفر است. 57% مردم این جزیره یونانی و 43% نیز از ترکان قبرس هستند.
اسکندر مقدونی، در 333 سال پیش از میلاد قبرس را از ایران جدا کرد. نام این کشور به دلیل صادرات مس فراوان در گذشته‌­ های دور از کلمه کوپروس (مس) می‌ باشد.
حدود 12% زمین‌های این کشور زیر کشت است و در آن مرکبات، سیب زمینی، گندم، زیتون و جو به عمل می‌ آید. پرورش گوسفند، بز و خوک نیز رایج است.
صنایع این کشور چندان پیشرفته نیست و نهایتا شامل صنایع دستی و محلی می ‌باشد. اما گردشگری، منبع درآمد مهمی برای قبرس به ‌شمار می ‌آید.
همچنین این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به قبرس با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

جغرافیا و آب و هوای کشور قبرس

جغرافیا:

درازای جزیره قبرس در طولانی‌ ترین شکل خود 240 کیلومتر و پهنای آن در عریض‌ ترین حالت، 100 کیلومتر است.
منابع مختلف، کشور قبرس را از دید جغرافیایی، گاه جزئی از اروپا، گاهی بخشی از غرب آسیا و گاه عضوی از خاورمیانه، به‌ شمار می ­آوردند.
بلندترین نقطه در قبرس کوه الیمپوس است که در مرکز کوهستان ترودوس واقع شده و 1952 متر ارتفاع دارد. قبرسی ‌های یونان و قبرسی ‌های ترکیه با مرزی به نام «خط سبز» تفکیک شده‌ اند که تا نیکوزیا (لفگوشا) کشیده می ‌شود.
که پایتخت قبرس شمالی و جنوبی را به 2 بخش تقسیم می ‌کند. در حال حاضر پنج تقاطع مرزی وجود دارد که 24 ساعته برای عبور و مرور شهروندان باز است.

جغرافیا و آب و هوای کشور قبرس
جغرافیا و آب و هوای کشور قبرس

آب و هوا:

کشور قبرس دارای اقلیم گرمسیر با تابش آفتاب در تمام روزهای سال است. بهار و پاییز گرمای خوشایندی دارند اما روزهای تابستان بلند، خشک و داغ با دمای حدود 30 تا حتی 40 درجه است.
گرما با وزش نسیم در مناطق ساحلی کاهش می ­یابد. زمستان ها اغلب ملایم اما همراه با طوفان ­های گرمسیری گاه و بیگاه است.

شهرهای مهم کشور قبرس

جمهوری قبرس به 6 استان تقسیم شده است که نام شهرهای آن عبارتند از:

  • فاماگوستا
  • گیرنه
  • لارناکا
  • لیماسول
  • نیکوزیا
  • پافوس

شهرهای مهم کشور قبرس
شهرهای مهم کشور قبرس

گردشگری در کشور قبرس

قبرس جزیره ‌ای کوچک با تاریخی بزرگ و موقعیت جغرافیایی ویژه ­ای است که، طی قرن‌های متمادی، امپراطوری‌های مختلف همواره چشم طمع به آن داشته ‌اند.
در آن زمان، موقعیت مطلوب این جزیره آن را به دارایی ارزشمند، برای کسانی تبدیل کرده بود که در منطقه مدیترانه شرقی به قدرت می رسیدند.
مسافرانی که علاقه ‌مندی ‌­هایی فراتر از شن‌ها و آفتاب ساحل دارند نیز مطمئنا اوقاتی خوش را در قبرس خواهند گذراند. کشور قبرس سرشار از اماکن باستان ‌شناسی، کلیساهای زیبای بیزانسی، صومعه‌ ها و موزه‌ هاست.
علاوه بر این، این کشور مکانی فوق‌ العاده برای کوه ‌نوردی نیز به شمار می ‌رود و گنجینه‌ ای سرشار از گیاهان و حیوانات منحصر به‌ فرد دارد.

گردشگری در کشور قبرس
گردشگری در کشور قبرس


از جمله این مکان­ ها می­ توان موارد زیر را نام برد:

  • شهر باستانی کورایون
  • لارناکا
  • شبه جزیره کارپاس
  • شهر باستانی سالامیس
  • کیپ گرکو
  • ساحل نیسی
  • و …

فرهنگ مردم کشور قبرس

کشور قبرس ازسال 1878 تا سال 1960 مستعمره بریتانیا بود و ساکنین آن به زبان انگلیسی بسیار مسلط هستند. حتی امروزه کشور انگلیس پایگاه­ های نظامی خود را در کشور قبرس حفظ کرده است.
در مورد مردم این کشور باید بدانید در صورتی که، توانایی و تمایل خود را حتی با بیان چند کلمه یونانی، در برقراری ارتباط با مردم نشان دهید، قطعا با گرمی مورد استقبال قرار خواهید گرفت.

فرهنگ مردم کشور قبرس
فرهنگ مردم کشور قبرس

قبرسی ­ها معمولا بیشتر از دیگر ملیت­ ها، با بزرگان خود رسمی هستند. کشور قبرس مردمی بسیار میهمان نواز دارد. کافیست مودبانه چیزی را بخواهید هرچند در حد کم آن­ها دریغ نمی کنند.
پذیرایی آن­ها از انواع مواد غذایی و نوشیدنی که شما میل دارید، می ­باشد. به علاوه سر وقت حاضر شدن در وعده ­های اجتماعی، ارزش محسوب می ­شود که در قبرس بسیار به آن اهمیت داده می ­شود.

مهاجرت به کشور قبرس

قبرس کشوری است مطلوب که جذابیت زیادی برای مهاجران بین المللی دارد. مهاجرت به کشور قبرس از راه­ های مختلفی امکان پذیر است که در زیر به آن اشاره می­ کنیم:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یک شهروند قبرسی
  • و…

 بیشترین مهاجرت به قبرس با مهاجرت از طریق تحصیل، تمکن مالی و سرمایه گذاری صورت می ­پذیرد. این پروسه، قوی ­ترین و جذاب­ ترین بخش برای مهاجرت به این کشور است.

مهاجرت به کشور قبرس
مهاجرت به کشور قبرس


به علاوه، این پروسه می ­تواند منجر به اقامت دائم و اخذ تابعیت این کشور شود. مهاجرت از راه تحصیل بهترین راه مهاجرت است به خاطر دانشگاه­ های مورد تایید و معتبر این کشور، همچنین شهریه­ های مناسب و هزینه زندگی پایین همگی دست به دست هم می­ دهند تا این کشور مهاجران زیادی را به خود جذب کند.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

نظرات کاربران
Call Now Button