کشور ایسلند در تاریخ 1 دسامبر 1918 از دانمارک جدا شد. این کشور تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن
ماهیگیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دهه 1990 تبدیل به یکی از مرفه‌ ترین کشورهای جهان شود. و حتی از لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال 2005 رتبه اول را در میان کشورهای جهان به‌ دست‌ آورد.

کشور ایسلند دارای بازاری آزاد است و میزان مالیات در این کشور نسبت به دیگر اعضای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نسبتاً پایین است.
ایسلند تا سال 1918 جزئی از پادشاهی نروژ و پس از آن بخشی از پادشاهی دانمارک بود و در سال 1918 به استقلال رسید. هم ‌اینک ایسلند کم‌ جمعیت‌ ترین کشور عضو پیمان ناتو است و تنها عضو این سازمان است که ارتش دائمی ندارد. سفارت دانمارک در تهران امور مربوط به صدور روادید ایسلند را انجام می ‌دهد.
همچنین این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایسلند با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

جغرافیا و آب و هوای کشور ایسلند

جغرافیا:

کشور ایسلند با مساحت 103.000 کیلومتر مربع کمی بزرگ تر از کره جنوبی است و کناره‌های حاشیه ‌ای جزیره در جنوب غرب جزیره ایسلند، دوسوم جمعیت این کشور را در خود جای داده ‌است.
زمین این کشور از نظر آتشفشانی و زمین ‌شناختی فعال است و در آن آبفشان های بسیاری یافت می‌ شود; و انرژی زمین ‌گرمایی نیز در بسیاری از نقاط آن در دسترس است.
منطقه داخلی جزیره بیشتر از فلاتی تشکیل شده که با ماسه‌ زارها، کوه‌ها و یخچال ها پوشیده شده ‌است. شمار زیادی از رودخانه ‌هایی که از این یخچال ‌ها سرچشمه می‌ گیرند نیز با گذر از زمین‌ های پست ‌تر به سوی دریا سرازیر می ‌شوند.

جغرافیا و آب و هوای کشور ایسلند
جغرافیا و آب و هوای کشور ایسلند

آب و هوا:

منطقه ایسلند که کمی پایین‌ تر از مدار قطبی واقع شده آب ‌و هوای سرد و قطبی دارد ولی حضور جبهه‌ هایی از هوای معتدل از سرمای شدید این جزیره کاسته ‌است.
جریان‌های آب گرم گلف استریم در کرانه‌ های جنوبی کشور ایسلند نیز سبب افزایش نسبی دما و جلوگیری از یخبندان ‌های گسترده در زمستان می‌ شود.

شهرهای مهم کشور ایسلند

شهر ریکیاویک بزرگ ترین شهر کشور ایسلند است و بعد از آن شهرهای زیر را می ‌­توان نام برد:

  • آکوریری
  • هافنارفیوردور
  • ویک
  • و…

شهرهای مهم کشور ایسلند
شهرهای مهم کشور ایسلند

گردشگری در کشور ایسلند

کشور ایسلند، جزیره آتش و یخ، تبدیل به یکی از بهترین مقاصد جهان برای گردشگران شده است. برای این کشور کم جمعیت که در دامنه قطب شمال و در بالای یکی از فعال ترین مناطق آتشفشانی جهان واقع شده است.
تعداد زیادی جاذبه های دیدنی معرفی شده که ما در این جا به چند نمونه از آن اشاره می ­‌کنیم: 

  • تور کشتی و مشاهده نهنگ
  • دریاچه آبی گرینداویک
  • چشمه های آب گرم
  • روشنایی شمالی(شفق قطبی) آرورا بوریلیس
  • پارک ملی لاندمنالاوگار
  • و…

گردشگری در کشور ایسلند
گردشگری در کشور ایسلند

مهاجرت به کشور ایسلند

کشورهای اسکاندیناوی از مرفه ترین کشورهای جهان به شمار می ‌روند. در سال های اخیر ایسلند بیشتر با فوتبال خود و تشویق ایسلندی مورد توجه قرار گرفته است.
اما همین کشور کوچک با توجه به رعایت استانداردهای جهانی موفق شده در خیلی از رتبه های امنیتی و رفاهی در رتبه های برتر مهاجرتی قرار بگیرد.
مهاجرت به کشور ایسلند از چند طریق زیر امکان پذیر می‌ باشد:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • و…

 یکی از پرطرفدارترین راه ها از طریق تحصیل می باشد.
فرد با اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها و یا کالج های این کشور برای ویزای تحصیلی اقدام کند و پس از رساندن خود به آن کشور دست به اقدام کاریابی و اخذ اقامت می ‌زند.

به این نکته توجه کنید که تحصیل در این کشور رایگان نیست اما بسیار گران هم نیست. و با توجه به اجازه کار شما می ­‌توانید هزینه ها را تامین کنید.

مهاجرت به کشور ایسلند
مهاجرت به کشور ایسلند
3.2/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

نظرات کاربران
Call Now Button