آشنایی با زبان فرانسوی

زبان فرانسوی یا زبان فرانسه ای ، یکی از سه زبان رایج دنیا می باشد که در کنار زبان انگلیسی و آلمانی از مهمترین زبان های جهان می باشند زبان هندو اروپایی از خانواده زبان های رومی است که توسط 136 میلیون نفر در سراسر جهان به عنوان زبان مادری صحبت می شود . زبان فرانسوی یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل متحد ، یکی از دو زبان کاری این سازمان (همراه با انگلیسی) و زبان رسمی سازمان های متعدد بین المللی یا محلی از جمله اتحادیه اروپا می باشد . زبان فرانسوی ، زبانی کاملا علمی و دانشگاهی است و امروزه همچنان در کنار زبان انگلیسی ، یکی از زبان های دیپلماتیک محسوب می شود . حدود 190 میلیون نفر ، زبان فرانسوی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند و 200 میلیون نفر دیگر نیز آن را به عنوان یک زبان اکتسابی استفاده می کنند . اکثر گویشوران این زبان در کشور فرانسه هستند که مبدا این زبان است و سایر گویشوران به طور عمده در کانادا ، به خصوص کبک ، نیو برانزویک و اونتاریو و نیز بلژیک ، سوئیس ، لوکزامبورگ و مناطقی در ایالت مین آمریکا و لوییزیانا حضور دارند . بیشتر افرادی که زبان فرانسوی ، زبان دوم آنهاست در آفریقای فرانسوی زبان زندگی می کنند که با شک می توان گفت تعداد آنها از گویشوران بومی بیشتر شده است . اگرچه زبان اسپانیایی پس از زبان انگلیسی از نظر تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند در مقام سوم قرار دارد که مقام اول متعلق به زبان چینی می باشد . امروزه با پیشرفت روابط بین الملل ، بهبود صنعت گردشگری و بهبود بستری مناسب برای مهاجرت یا ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی ، یادگیری زبان فرانسوی می تواند به فرد کمک بزرگی کند اما لازم است بدانید که یادگیری هر زبانی از جمله زبان فرانسوی نیازمند صرف هزینه و زمان است که بسیاری از علاقه مندان به دلیل کمبود وقت و یا هزینه های بالای آموزشی از یادگیری این زبان منصرف شده اند . این مقاله جهت آشنایی با زبان فرانسوی برای متقاضیان تنظیم شده است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در فرانسه ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در فرانسه ” است .

زبان فرانسوی یک زبان با ریشه Romance می باشد ولی این دلیلی نیست که به آن زبان عشق نیز می گویند . برای آشنایی با زبان فرانسه بهتر است بدانید که زبان فرانسوی دومین زبان مورد استفاده در فضای مجازی می باشد. کشور کانادا جز کشور هایی است که برای پذیرش مهاجر مخصوصا به ایالت کبک از متقاضیان زبان فرانسوی را طلب می کند . بر طبق تحقیقات صورت گرفته زبان فرانسوی دومین زبان تاثیر گذار در دنیا می باشد. در سال های اخیر صحبت به زبان فرانسوی و گویش های آن رونق بسیاری در میان توریست ها، دانشجویان و متخصصان مختلف پیدا کرده است. فرانسوی ، زبانی که به زبان سیاست معروف است!

زبان فرانسوی نیز مانند سایر زبانها دارای سطوح مختلفی می باشد که عبارتند از : A1/A2_ B1/B2 _C1/C2 که A1 مبتدی ترین سطح و C2 پیشرفته ترین سطح آن است . فرد متناسب با هدف خود می تواند سطح مورد نظر خود را فرا بگیرد و سپس آزمون داده و مدرک آن سطح را اخذ کند . مدرک ­های رسمی و معتبر زبان فرانسه  DALF, DELF, TEF, TCF است که برخی برای مهاجرت و برخی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور نیاز است . مدارک DELF و DALF دیپلم ­های زبان فرانسه می باشند که از سوی وزارت آموزش فرانسه صادر شده و برای ورود به برخی دانشگاه های فرانسوی لازم است و اعتبار آنها دائمی  است. مدارک TEFو TCF برای ادامه تحصیل در برخی دانشگاه ها و مهاجرت به کانادا لازم می باشند که دارای مدت اعتبار محدودی هستند.

آشنایی با زبان فرانسوی دلایل یادگیری زبان فرانسوی

دلایل یادگیری زبان فرانسوی عبارتند از :

  • یش از ۲۶۰ میلیون نفر در پنج قاره به زبان فرانسوی صحبت می کنند و در حدود ۷۰ کشور در جهان زبان فرانسوی زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی است.
  • زبان فرانسوی ، زبان خارجی ای می باشد که پس از زبان انگلیسی بیشترین طرفدار را میان زبان آموزان دارد.
  • کشور فرانسه دارای بزرگترین شبکه موسسات فرهنگی خارج از این کشور است که در آن ها زبان فرانسوی به بیش از ۷۵۰۰۰۰ نفر در سال آموزش داده می شود
  • زبان فرانسوی در عین حال زبان کار و زبان رسمی در سازمان ملل، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک یا صلیب سرخ بین المللی می باشد .
  • زبان فرانسوی، زبان بین المللی تئاتر، هنرهای بصری، رقص، معماری، آشپزی، مد و… می باشد و تسلط به زبان فرانسوی نه تنها یعنی دسترسی به نسخه اصلی مهم ترین متون ادبیات فرانسه و فرانسوی زبان بلکه یعنی دسترسی به سینما و ترانه های موسیقی.
  • با یادگیری زبان فرانسوی می توان به آسانی زبان های دیگر لاتینی را مثل اسپانیولی، ایتالیایی، پرتغالی یا حتی رومانیایی را آموخت .

در مقاله ” مهاجرت به فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به فرانسه اطلاعات کسب کنید .

آشنایی با زبان فرانسوی

آشنایی با زبان فرانسوی

آشنایی با زبان فرانسوی ساختار زبان فرانسوی

الفبای زبان فرانسوی بر اساس الفبای لاتین می باشد و 26 حرف ساده دارد. علاوه بر حرف های ساده ، حرف ترکیبی «œ» و حرف‌ های زبَرنشانه ‌دار «à â è é ê ë î ï ô û» نیز در نوشتار این زبان استفاده می شود . 85 درصد کلمات زبان فرانسوی از لاتین، 1.5 درصد از آلمانی، 0.1 درصد از عربی، 0.1 درصد از اسکاندیناوی، 12 درصد از اسپانیایی و ایتالیایی و انگلیسی و باقی زبان‌ ها گرفته شده ‌است.

آشنایی با زبان فرانسوی ویژگی ‌های گرامری زبان فرانسوی

زبان فرانسوی از نظر ریشه ‌ای نقاط اشتراک زیادی با زبان لاتین دارد و برخی از ویژگی ‌های گرامری زبان فرانسوی عبارتند از :

  • جنسیت اسامی : در زبان فرانسوی اسامی همیشه جنسیت گرامری دارند که این جنسیت می ‌تواند مذکر یا مؤنث باشد. همچنین حالت جمع نیز به صورت یک جنسیت سوم در این زبان شناسایی می ‌شود . جنسیت اسامی را در ساده ‌ترین حالت ممکن می ‌توان از روی حروف تعریف آن‌ ها شناسایی کرد که حرف تعریف le نشان دهنده اسامی مذکر، حرف تعریف la نشان دهنده اسامی مؤنث و حرف تعریف les نشان دهنده اسامی جمع می باشد .
  • جمع بستن اسامی : ساختار گرامری حالت جمع برای اسامی به زبان انگلیسی بسیار نزدیک می باشد. در زبان فرانسوی نیز مانند انگلیسی در یک قاعده کلی برای ساختن حالت جمع یک اسم به آن پسوند s- اضافه می‌ کنیم که برای این قاعده البته دارای استثناهایی هم وجود دارد .
  • حروف تعریف : در زبان فرانسوی مانند زبان ایتالیایی سه نوع حروف تعریف وجود دارد که عبارتند از : «حروف تعریف معرفه»، «حروف تعریف نکره» و «حروف تعریف جزئی یا مقداری». حروف تعریف معرفه برای اسامی به کار می ‌رود که برای مخاطب شناخته شده ‌است. حروف تعریف نکره برای اسامی به کار می ‌رود که برای مخاطب ناشناخته است یا شناخت آن اهمیتی ندارد و حروف تعریف جزئی یا مقداری برای اشاره به مقادیری از کمیت‌ های شمارش ‌پذیر یا شمارش ‌ناپذیر استفاده می شود .در زبان فرانسوی در نتیجه هم‌ نشینی حروف اضافه با حروف تعریف چهار تکواژ مرکب (au, aux, du, des) به وجود می ‌آید. همچنین بسته به خصوصیات آوایی اسم یا صفتی که بعد از این حروف تعریف آورده می‌ شود ممکن حذف یا پیوند رخ دهد

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور فرانسه دارید می توانید مقاله ” تحصیل در فرانسه  ” را مطالعه نمایید.

  • در جمله‌هایی از لحاظ معنایی نیازی به حضور ضمیر فاعلی یا مفعولی در ساختار جمله نیست و یا مخاطب از روی صرف فعل می ‌تواند به آن پی ببرد و حذف ضمیر ضربه ‌ای به ساختار دستوری جمله نمی ‌زند . زبان ‌هایی که ضمایر فاعلی و مفعولی را در چنین موقعیتهای حذف اجباری یا اختیاری می‌کنند به اصطلاح ضمیرانداز می‌ گویند اگر زبانی به درجه ‌ای ضمیرانداز باشد که تنها اجازه حذف ضمیر فاعلی و نه مفعولی را بدهد به آن فاعل تهی می ‌گویند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اطلاعات عمومی کشور بلژیک اطلاعات عمومی کشور بلژیک

اطلاعات عمومی کشور بلژیک بلژیک (به فرانسوی: Belgique) با نام رسمی (Belxiye) پادشاهی بلژیک (به هلندی: K...

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان اطلاعات عمومی کشور بلغارستان

اطلاعات عمومی کشور بلغارستان کشور بلغارستان با نام رسمی جمهوری بلغارستان در جنوب شرقی ارو...

اطلاعات عمومی کشور رومانی اطلاعات عمومی کشور رومانی

اطلاعات عمومی کشور رومانی کشور رومانی به رومانیایی România کشوری است در جنوب شرقی اروپا و پای...

نظرات کاربران
Call Now Button