آشنایی با روش های مهاجرت

مهاجرت یعنی جابه جایی مردم از مکانی به مکانی دیگر برای کار یا زندگی می باشد و معمولا مردم به دلیل دور شدن از شرایط یا عوامل نامساعد مانند فقر ، بیکاری ، بیماری ، مسائل سیاسی ، کمبود غذا ، بلایای طبیعی ، جنگ و کمبود امنیت مهاجرت می کنند . در 50 سال اخیر ، تعداد مهاجران در جهان افزایش یافته و روز به روز هم بیشتر می شود . با افزایش درخواست برای مهاجرت ، شرایط پذیرش کشورها نیز سخت تر شده و این مسیر روز به روز پیچیده می شود که در این مقاله تحت عنوان آشنایی با روش های مهاجرت قصد داریم بیشتر در مورد شرایط مهاجرت و روش های مهاجرت صحبت کنیم .

آشنایی با روش های مهاجرت حداقل شرایط لازم برای مهاجرت

حداقل شرایط لازم برای مهاجرت به شرح زیر می باشد :

  1. پشتکار زیاد، لازمه شروع مهاجرت

ابتدایی ترین شرط برای مهاجرت ، تصمیم راسخ است . بنیان مهاجرت خود فرد مهاجر می باشد و همه چیز در مراتب بعدی قرار می گیرد.

  1. داشتن بودجه و سرمایه کافی

برای داشتن یک مهاجرت موفق باید بودجه کافی داشت و لازم است بدانید که مهاجرت های تحصیلی از جمله ارزان ترین و مهاجرت های سرمایه گذاری از گران ترین روش های مهاجرت هستند. هر نوع مهاجرت و هر مقصدی برای مهاجران هزینه های مختلفی در برخواهد داشت.

  1. داشتن هدف مشخص

هر فردی برای مهاجرت خود باید هدف مشخصی داشت به عنوان مثال برای تحصیل ، کار و یا فقیط خروج از وطن . گفتن عباراتی مانند زندگی بهتر، آسایش، آرامش و … کافی نیست زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که در کشور مقصد شرایط خوبی نصیب شود  .

  1. مدرک زبان

اخذ مدرک زبان همواره یکی از موانع جدی مهاجرت به شمار می آید از طرفی شاید یکی از مهم ترین شرایط مهاجرت، داشتن مدرک زبان است . شرایط مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان به برخی از کشورها وجود دارد اما اگر فرد بتواند مدرک زبان خود را دریافت کند برای وی یک مزیت مثبت در نظر گرفته شده است و اگر فرد مدرک زبان ندارد حداقل تلاش کند که زبان را یاد بگیرد زیرا برای برقرار کردن ارتباط با مردمان آن کشور از طریق خوب صحبت کردن صورت می گیرد .

  1. مهارت کافی

اغلب مهاجران ترجیح می دهند با پیدا کردن کار مناسب مهاجرت کنند تا به راحتی از پس هزینه های خود برآیند اما حقیقت این است که اگر فرد هیچ مهارت خاصی نداشته باشد ، نمی تواند در مهاجرت کاری موفق شود چون دلیلی وجود ندارد که کشورهای دیگر خواستار جذب نیروی غیر ماهر باشند و روی تبعه خارجی سرمایه گذاری کنند.

  1. داشتن تحصیلات کافی

فرد برای مهاجرت باید یا قصد تحصیل در مقصد را داشته باشد یا خود از تحصیلات بالایی برخوردار باشد. امروزه دنیا مکانی برای افراد بی سواد و بدون مهارت ندارد و واقعیت این است که بدون مدرک تحصیلی و مهارت کارآمد، روند مهاجرت بسیار سخت و اغلب غیر ممکن می باشد . البته در این مورد گاهی استثنا نیز وجود دارد به عنوان مثال اگر مهاجر در یکی از رشته های هنری دارای سابقه ای بالا یا مهارت های فوق العاده باشد مدرک تحصیلی دیگر در اولویت نخواهد بود.

  1. متکی به خود

افراد بسیاری به دلیل داشتن اقوام و یا دوستانی در کشورهای دیگر علاقه مند به مهاجرت به آن مقصد هستند و احساس می کنند وجود آن ها روند مهاجرت آنها را بسیار آسان خواهد کرد اما حقیقت چیز دیگری است . وجود اقوام درجه یک در کشور مقصد امتیاز محسوب شده و روند مهاجرت فرد را آسان می کند اما لازم است بدانید که پس از رسیدن به مقصد باید بتوان خود فرد بدون هیچ پشتوانه ای و تنها با اتکا به نفس زندگی را از همه لحاظ تامین کند . امروزه هزینه زندگی در کشورهای پیشرفته جهان روزها زیاد است و اغلب زوج ها هر دو کار می کنند تا از پس هزینه های زندگی برآیند.

آشنایی با روش های مهاجرت

آشنایی با روش های مهاجرت

  1. مهاجرت فقط از طریق راه های قانونی

مهاجرت فقط از طریق راه های قانونی انجام شود.زیرا معایب راه های غیر قانونی بسیار زیاد هستند مانند: عدم امنیت جانی و مالی، قانون شکنی، آینده ای تاریک و غیره. تنها مزیت این روش رسیدن به کشور مقصد است . امروزه برای ورود به کشورهای پیشرفته باید دلیل خوبی داشت در غیر صورت فرد در مجرم خواهد بود و هرگز به زندگی رویایی مورد نظر نخواهد برسد. پناهندگی نیز جز همین روش های غیر قانونی می باشد و تنها برای کمک به افرادی که حقیقتا دچار مشکلی حل نشدنی هستند تعبیه شده نه افرادی که قصد دارند بدون هیچ بودجه، مهارت و زحمتی مهاجرت کنند.

  1. استفاده از وکیل خوب

استفاده از وکیل خوب یکی از شرایط لازم برای مهاجرت به خارج از کشور است .

  1. مهاجرت بدون کارت پایان خدمت

از شرایط اولیه مهاجرت داشتن سن قانونی 18 سال می باشد و برای پسران علاوه بر این موضوع، قانون گذراندن دوره سربازی نیز وجود دارد. بسیاری از افراد قصد دارند که بدون داشتن کارت پایان خدمت مهاجرت کنند به عبارتی که راه های فرار از آن غیر قانونی است و تنها در شرایطی که مهاجر وضعیت خاصی داشته باشد به او اجازه مهاجرت بدون کارت پایان خدمت داده می شود .

آشنایی با روش های مهاجرت انواع روش های مهاجرت

انواع روش های مهاجرت عبارتند از :

  1. مهاجرت از طریق تخصص شغلی

کشورهایی مثل کانادا و استرالیا که افرادی را بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کار و سطح زبان ارزیابی کرده و به آنها اقامت می دهند . از جمله مزایای این روش می توان به هزینه پایین آن اشاره کرد

  1. مهاجرت از طریق ثبت شرکت (معمولا در اروپا)

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کشورهایی مانند اسلواکی، لهستان، آلمان و غیره معروف است و یکی از بهترین روش های مهاجرت می باشد که در این روش برای فرد شرکتی ثبت می شود و به وی اجازه کار و هرگونه فعالیت تجاری با شرکت داده می شود . از جمله مزایای مهاجرت از طریق ثبت شرکت به شرح زیر می باشد :

  • اخذ اقامت و دریافت حقوق شهروندی
  • فرد نیاز به استخدام کارمند در شرکت ثبت شده ندارد .
  • فرد نیازی به نشان دادن سابقه شغلی و مدرک زبان ندارد .
  • فرد می تواند در تمامی کشورهای عضو حوزه شینگن کار، زندگی یا تحصیل کند .
  • امکان داشتن انواع حساب های بین المللی و دریافت  Mastercard، Visacard و سایر کارت های اعتباری معتبر
  • خرید و فروش و داشتن انواع سند منقول و غیر منقول به نام خود
  • امکان دریافت ویزای کشورهایی مانند آمریکا، کانادا و استرالیا به پشتوانه داشتن اقامت اروپا
  • با داشتن کارت اقامت می توان از هر جایی به تمامی کشورهای حوزه شنگن سفر کرد.

پرداخت حداقل مالیات 3000 تا 4000 یورو به صورت سالانه و تا 5 سال از معایب مهاجرت از طریق ثبت شرکت می باشد . بهترین کشور برای مهاجرت به اروپا کشور اسلواکی است . لذا این کشور فرد را مجبور به ماندن در خاک اسلواکی نکرده و می تواند در هر یک از کشورهای های حوزه شنگن کار، زندگی یا تحصیل کرده و یا حتی در ایران بماند .

  1. مهاجرت از طریق خرید ملک

فرد در در تمامی کشورهای اروپایی به جز کشور سوئیس می تواند با خرید ملک یا خرید سهام شرکت های سهامی عام به مبلغ حداقل 160.000 یورو اقامت اروپا را کسب کرد . مزایای این روش به همراه مزایای گفته شده در روش فوق آن است که از مالیات سالانه برحسب درآمد خود معاف می باشند .  از معایب این روش آن است که باید 9 درصد ارزش افزوده به همراه حق بنگاه املاک را پرداخت کند و با توجه به کشور انتخابی ممکن است از همان ابتدا به جای اقامت، تنها ویزا دریافت کند . البته با خرید املاک گرانتر (بالای 500 هزار یورو) احتمالا بعد از یک سال می توان اقامت را دریافت کرد .

  1. مهاجرت از طریق تمکن مالی

هم اکنون روش تمکن مالی تنها برای کشورهای اسپانیا، ایتالیا و یونان وجود دارد. در واقع در این روش باید در یکی از حساب های بانکی خود در ایران باید مبلغی بین 50.000 تا 300.000 یورو داشته باشد و پرینت آن را ارائه دهد و ضمنا این کار را باید سالانه و تا 5 سال انجام داد . مزایای مهاجرت از طریق تمکن مالی این است که مالیاتی برای فرد وجود دارد . سایر معایب مهاجرت از طریق تکمن مالی عبارتند از :

  • سال اول به فرد اقامتی تعلق نمی گیرد و تنها یک ویزای مولتی 1 ساله خواهد داشت.
  • پس از یک سال با بررسی شرایط فرد ممکن است به وی اقامت تعلق بگیرد.
  • فرد اجازه اشتغال و تجارت ندارد.

دو روش دیگر برای مهاجرت وجود دارد که عبارتند از :

  1. مهاجرت از طریق ازدواج
  2. مهاجرت از طریق پناهندگی

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button