آب و هوای کشور یونان

کشور یونان جز کشورهای اتحادیه اروپا به دلیل پیشرفت های فوق العاده ای که در زمینه های مختلف از جمله گردشگری ، املاک و مستغلات در حوزه های تحصیلی و دانشگاهی ، حوزه های بهداشت و درمان، حوزه های اجتماعی و اقتصادی و غیره توانسته است در سال های اخیر توجه های زیادی را به خود معطوف کند و به عنوان یکی از خواستارهای مهم ایرانی تلقی گردد . آب و هوای کشور یونان معتدل مدیترانه ای است . به طور کلی آب و هوای کشور یونان به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از : مدیترانه ای ، آلپی و معتدل . آب و هوای مدیترانه ای یونان عامل زمستان های بارانی و تابستان های خشک در این کشور محسوب می شود . مناطق ساحلی کشور یونان در طول سال از آب و هوای مطبوع برخوردارند درحالی که بخش هایی از این کشور که در ارتفاعات قرار دارند معمولا تحت تاثیر آب و هوای آلپی بوده و بارش برف در این مناطق مشاهده می شود . یکی از مزایای سفر به کشور یونان ، آب و هوای متنوع این کشور است که تقریبا در همه جا معتدل و آرام می باشد و تمامی فصل های این کشور دیدنی های خاص خود دارد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در یونان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در یونان توضیح دادیم .

آب و هوای یونان در فصل تابستان معمولا گرم و خشک است و در فصل زمستان می تواند سرد و مرطوب و آرام باشد. شمال کشور یونان در زمستان می تواند بسیار سرد باشد و برف غیر معمول نیست ولی در جنوب یونان و جزایر، زمستان خفیف تر خواهد شد. در طول فصل زمستان بسیاری از بخش های یونان ممکن است برف داشته باشد و در کوه ها در ارتفاع بالاتر انتظار می رود بارش برف زیادتر باشد. در ماه های نوامبر و فوریه بیشترین بارندگی در یونان و به خصوص شهر آتن اتفاق می افتد. دمای هوا در آتن و کشور یونان در این دو ماه پایین ترین حالت خود را تجربه می کند که در بدترین حالت 11 درجه سانتی گراد می باشد و کمتر از 10 درجه خیلی به ندرت گزارش می شود.

در فصل تابستان در روزهای گرم و خشک اغلب به وسیله بادهایی که در غروب وزیده می‌شوند ، آب و هوای یونان به خصوص در شمال، جزیره‌ ها و همین طور مناطق ساحلی کمی بهتر می‌شود . هر چند کشور یونان سواحل زیادی دارد و نزدیک اقیانوس قرار گرفته است ولی در فصل تابستان خشکی هوا را نمی توان نادیده گرفت. گاها هوا در تابستان در شهر آتن به شدت حالت خشک پیدا می کند. در ماه جولای آتن هوای گرم خفه‌ کننده ای پیدا می‌کند به طوری که درجه حرارت گاهی به 40 درجه سانتی گراد می‌ رسد. فصل زمستان در جنوب معتدل است اما در مناطق کوهستانی شمال هوا بسیار سرد می ‌شود به طوری که بارش برف و دمای زیر صفر درجه در این مناطق اصلا غیر معمول نخواهد بود. از ماه نوامبر تا ماه مارس فصل بارانی به خصوص در جزایر ایونی Ionian به شمار می آید . سردترین ماه در کشور یونان ماه ژانویه با دمای 10 درجه سانتیگراد می باشد . مرطوب ترین ماه ، ماه دسامبر است که به طور متوسط 97.6 میلی متر باران می بارد .

برای اقامت و تابعیت در یونان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در یونان ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای یونان

آب و هوای یونان

آب و هوای کشور یونان بهترین زمان برای سفر به کشور یونان

بهترین زمان برای سفر به کشور یونان از اوایل می ماه می باشد. زمانی که دمای هوا حدود 20 تا 21 درجه سانتی گراد است و بارندگی در این ماه نهایتا 1.5 سانتی متر می باشد. بهترین ماه برای رفتن به دریا در ماه اوت است که میانگین دمای دریا 25 درجه سانتیگراد می باشد . البته این دوره تا ژوئن ادامه پیدا می کند .  حداکثر دما در ماه ژوئن در یونان 25 درجه و میزان بارندگی نهایتا 2 میلیمتر است و ماه جولای نیز زمان مناسبی برای ایرانی ها  است. هر چند به عقیده مردم یونان ماه جولای هوای این کشور گرم است ولی دمای هوا نهایتا به 28 درجه و میزان بارندگی به 2 میلیمتر می رسد. در ماه سپتامبر دمای هوا کمی بهتر می شود و تا 24 درجه سانتی گراد نهایتا افزایش پیدا خواهد کرد و میزان بارندگی هر چند کمی بهتر می شود ولی از 4 میلیمتر بیشتر نمی شود .

دو هفته اول ماه ژوئن هوا فوق العاده می باشد و گرما و روز های خورشیدی نهایتا دمای 27 درجه دارند ، آسمان همواره نیمه ابری و بارندگی به ندرت اتفاق می افتد. در این ماه بچه ها و دانش آموزانی  هنوز مشغول به تحصیل هستند و خیابان ها هنوز شلوغ و پر تردد نشده و به راحتی می توان به همه جا سر زد. لازم به ذکر است که برای گذراندن تعطیلات در ساحل ، از ماه ژوئن تا سپتامبر برای شنا بسیار گرم و خوب است، البته افرادی که بدن مقاوم ‌تری دارند نیز می‌ توانند برای ماه های می و اکتبر سفر خود را تنظیم کنند .

یکی از روش های مهاجرت به یونان از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به یونان ” اطلاعات کسب کنید .

بهترین زمان برای سفر به یونان، فصل های بهار و پاییز به ویژه ماه‌ های مه، ژوییه، سپتامبر و اکتبر است .  در فصل‌ هایی از سال که مسافر کم است برخی از جزیره ‌های کوچک‌ تر، به حالت نیمه تعطیل در می‌ آیند بنابراین بین عید پاک تا اواسط ژوییه ، زمانی که هوا از هر نظر عالی است و جاهای دیدنی یونان چندان شلوغ نیستند ، می توان برای سفر به کشور یونان انتخاب کرد . در واقع می توان گفت از اواسط ژوییه تا آگوست، فصل گردشگری یونان به شمار می‌رود؛ با این حال همه جا بسیار شلوغ است و در ماه‌ های ژوییه و آوگوست که هوا بسیار گرم است، دمای هوا به ٤٠ درجه‌  سانتی‌گراد هم می‌ رسد .

آب و هوای کشور یونان لباس‌ مناسب برای سفر به کشور یونان

در فصل تابستان لباس ‌های سبک و وسایل حفاظت از آفتاب مانند عینک آفتابی باید همراه خود داشت . یک ژاکت سبک برای شب‌ ها به خصوص در جزایر مورد نیاز می باشد . برای فصل های بهار و پاییز بارانی یا لباس‌ های ضد آب توصیه می‌شود. ماه‌ های فصل زمستان به خصوص در نواحی شمالی ممکن است بسیار سرد باشد بنابراین فرد باید لباس ‌های مناسب برای هوای سرد به همراه داشته باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button