به دلیل پهناور بودن کشور کانادا، آب و هوای این کشور را نمی توان مثلا سرد و خشک و یا گرم و معتدل توصیف کرد. اما با شناخت جغرافیای کانادا و اینکه چه ایالتی در کدام قسمت از این کشور واقع شده است شاید بتوان ارزیابی دقیق تری از آب و هوای کشور کانادا بدست آورد. کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه می باشد که از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس امتداد دارد. آب و هوا در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است.

آب و هوای کشور کانادا سرد و قطبی می باشد ولی به طور کلی این کشور، کشور سردسیری است. در مناطق شمالی این کشور که نزدیک به قطب می باشد، آب و هوای کشور کانادا کاملا سرد و متوسط دمای سال در این مناطق بسیار پایین می باشد (عمدتا زیر صفر). اما در مناطق جنوبی و مرزهایی که با کشور آمریکا دارد، آب و هوا با مناطق شمالی کاملا متفاوت است.

شهرهایی هم با آب و هوای معتدل وجود دارند که به عنوان بهترین مکان برای زندگی در کانادا از نظر آب و هوا یاد می شوند. از لحاظ پاکی هوا در مقایسه با ۹۰ کشور دیگر، کشور کانادا رتبه سوم پاک ترین هوا پس از استونی و جزیره ماری تیوس در شرق ماداگاسکار را دارد.

در مقاله ” مهاجرت به کانادا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به کانادا اطلاعات کسب کنید.

بخش های جنوب غربی کانادا و استان های بریتیش کلمبیا و شهر ونکوور دارای آب و هوای معتدل تری هستند. در پایتخت کانادا (اتاوا)، دمای هوا در شب های زمستانی گاهی به ۳۵ درجه ی سانتی گراد زیر صفر می رسد. تورنتو نیز دارای آب و هوای سرد است.

به طور کلی در تمام نقاط کانادا کمابیش برف سنگینی می بارد. شهرهای محبوب برای زندگی در کانادا، هلیفکس، مونترال، تورنتو، کلگری و ونکوور هستند. آب و هوای این ۴ شهر بسیار با یکدیگر متفاوت است.
سردترین مکان ها در کانادا عمدتا در شمال یوکان و قلمروی شمال غربی و نوناووت است که دما به منفی ۳۰ درجه ی سانتی گراد می رسد. به طور کلی هوا در قسمت های شمالی کانادا سردتر از قسمت های جنوبی کانادا می باشد.

آب و هوای کشور کانادا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری کانادا مقاله ” کار در کانادا ” را مطالعه بفرمایید.

بیشتر جمعیت کانادا در مناطق جنوبی این کشور و نزدیک مرز آمریکا زندگی می کنند. زیرا آب و هوای کانادا در این نواحی معتدل‌تر است و این قسمت ها پررونق ترین بخش های این کشور و همچنین جز مناطق پر بازدید برای گردشگران کشور کانادا محسوب می شوند.
شهرهای انتاریو، ونکوور و شهرهای اطراف استان بریتیش کلمبیا از نقاط گرم کانادا به شمار می آیند. موقعیت مناطق، به ویژه فاصله از اقیانوس ها، بر آب و هوا تاثیر می گذارد. مثلا شهرستان ساحلی در بریتیش کلمبیا، مانند ویکتوریا، دارای آب و هوای گرم تر از شهرستان های داخلی مانند وینیپگ در مانیتوبا هستند.

دو ناحیه در کشور کانادا، شهر ویندسور در استان اونتاریا و ویکتوریا در استان بریتیش کلمبیا به عنوان گر‌مترین شهرهای کانادا با هم در رقابت هستند که دمای میانگین سالانه هر دو حدود ۱۵ درجه‌ سانتی گراد می باشد.
در مناطق جنوبی استان آلبرتا، مانیتوبا و ساسکاچوان که از چمنزار پوشیده شده است، دمای هوا از ۳۸ درجه سانتی گراد در فصل تابستان و منفی ۲۴ سانتی گراد در زمستان متغییر می باشد. هوای استان هایی که در محدوده اقیانوس اطلس قرار گرفته اند متاثر از شرایط آب و هوایی اقیانوس می باشد.
اطراف اقیانوس اطلس یعنی نیوبرانزویک، جزیره پرینس ادوارد، نوااسکوشیا و نیوفاندلند دارای زمستان های سرد ولی تابستان های معتدلی می باشند. در استان های انتاریو و کبک بیش ترین ناپایداری دما وجود دارد که دارای تابستان های گرم و زمستان های سرد می باشد.

دو فاکتور شدیداً موثر بر آب وهوای این محل ها وجود دارد اول این که بخش‌های شمالی و شمال شرقی توسط کوهستان‌های بلند سنگی محاصره شده که از ورود توده هوای سرد جلوگیری می‌کند.
دومین فاکتور تاثیر شگرف اقیانوس آرام است. اطراف سواحل کانادا و آلاسکا، جریان های هوایی نسبتاً گرمی عبور می‌کنند. بنابراین آب وهوای این نواحی درطول سال نسبتاً معتدل و همانند جنوب انگلیس است. البته کمی گرمتر، مثلاً در دوماه سرد سال یعنی دسامبر و ژانویه، دمای روزانه ۷ درجه در این نواحی مشاهده می شود.

کشور کانادا دارای ۴ فصل مشخص زمستان، بهار، تابستان و پاییز می باشد. آب و هوای کانادا و شدت دما در این فصول در سرتاسر کشور متفاوت اعلام شده است. بنابراین شدت دما در یک فصل مثلا در ونکوور همانند مونترال یا هلیفکس نیست. در شهر ونکوور در فصل زمستان برف به ندرت بر روی زمین دیده می شود اما زمستان های بارانی و سردی دارد. بارش برف در تورنتو از ماه دسامبر تا ماه مارس می باشد.
فصل تابستان نیز از اواخر ماه مه آغاز می شود و تا ماه سپتامبر ادامه دارد. شهر ونکوور تابستان های گرمی دارد اما گرمای آن مرطوب نیست. گرم ترین ماه های سال در کانادا ماه های جولای و آگوست می باشد.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در کانادا ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور کانادا در فصل بهار

فصل بهار در کشور کانادا کوتاه می باشد. فصل بهار در بسیاری از نقاط بارانی است و دمای هوا به تدریج در طول روز بالا می رود.

آب و هوای کشور کانادا در فصل تابستان

فصل تابستان از ماه ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد، دمای هوای روز بین ۲۰ تا ۳۰ درجه ی سانتی گراد می باشد. جنوب انتاریو و کبک در تابستان، اغلب  شرجی است.

آب و هوای کشور کانادا در فصل پاییز

فصل پاییز از ماه سپتامبر آغاز می شود. هوا در این فصل خنک می گردد و در مناطق شمالی و مناطق کوهستانی کانادا از نیمه دوم اکتبر بارش برف شروع می شود.

آب و هوای کشور کانادا در فصل پاییز

آب و هوای کشور کانادا در فصل زمستان

در کشور کانادا ، فصل زمستان بسیار سرد است. برف از ماه دسامبر تا مارس یا حتی آوریل روی زمین می ماند. زمستان های کشور کانادا سرد و طولانی می باشد و مناطق شمالی کشور زمستان های سخت تری دارد.

در جنوب غربی بریتیش کلمبیا، باران در زمستان از بارش برف شایع تر می باشد. بسته به محل اقامت ممکن است در طول نخستین زمستان و برف غافلگیر شد لذا باید با لباس مناسب سفر کرد که از زیبایی منحصر به فرد زمستان کانادا نیز لذت برد. لوازمی از قبیل کلاه، چکمه ، دستکش و کاپشن زمستانی ضروری می باشند.

بهترین زمان برای سفر به کشور کانادا

بهترین زمان برای سفر به کشور کانادا ماه های سپتامبر و اکتبر می باشد زیرا دو فصل بهار و پاییز از بهترین و دلپذیر ترین فصل های کانادا به شمار می روند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Call Now Button