آب و هوای کشور ژاپن

اگر فردی قصد دارد به کشور ژاپن سفر می کند ، بهتر است از آب و هوای مناطق مختلف آن آگاه باشد . کشور ژاپن به دلیل گستردگی طولی بسیار زیاد از تنوع آب و هوایی بسیار زیادی برخوردار است . با وجود اینکه آب و هوای کشور ژاپن عمدتا معتدل است اما تا حد زیادی از شمال تا جنوب متفاوت می باشد به طوری که شمال آن زمستان ها سرد، طولانی و پربرف ولی جنوب آن تابستان های بسیار گرم و زمستان های معتدلی دارد . به طور متوسط میزان بارندگی در ژاپن سالیانه 1800 میلیمتر می باشد . کشور ژاپن از نظر ویژگی های جغرافیایی به 6 منطقه آب و هوایی تقسیم می شود که عبارتند از :

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ژاپن ” را مطالعه فرمایید .

  • منطقه دریای ژاپن در هونشو در سواحل غرب : در فصل زمستان این منطقه ،  با بادهای شمال غربی و بارش برف سنگین همراه است . در فصل تابستان این منطقه خنک تر از منطقه اقیانوس آرام است، هر چند که گاهی اوقات تجربه دمای بسیار داغ را به دلیل(foehn )باد خشک وگرم دامنه کوه دارد.
  • منطقه شمالی هوکایدو : این منطقه با زمستانهای سرد و طولانی بارش سنگین و تابستان بسیار گرم همراه است .
  • منطقه کوهستانی مرکزی : این منطقه دارای آب و هوایی مرطوب و معمولی با تفاوت درجه حرارت زیادی بین تابستان و زمستان است. هر چند در فصل زمستان معمولا پوشیده از برف است. این رشته کوه از مناطق ناحیه چوگوکو و شیکوکو پناهگاه دریای داخلی Seto دارای بادهای فصلی و خفیف در طول سال می باشد .
  • سواحل اقیانوس آرام : این منطقه ، ویژگی های آب و هوا نیمه گرمسیری و مرطوب دارد که زمستان بارش برف خفیف گاه به گاه و هوا گرم است، تابستان هم به دلیل وزش باد فصلی در جنوب شرقی مرطوب می باشد.
  • جزایر ریوکیو: این جزیره دارای آب و هوای نیمه گرمسیری با تابستان های گرم است. بارش بسیار سنگین است، به خصوص در طول فصل های بارانی.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ژاپن شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ژاپن ” بیاندازید.

به طور کلی کشور ژاپن آب و هوای دریایی دارد و در اثر بادهایی که از سمت دریا می‎‌وزند (بادهای موسمی) چهار فصل مجزا دارد و اختلاف دما در فصول مختلف آن زیاد می باشد و به دلیل مجاورت با اقیانوس زلزله‌ های شدید زیرآبی می‌توانند در آنجا امواج عظیم و جذر و مدی ویرانگر به نام سونامی ایجاد کنند.

آب و هوای کشور ژاپن – آب و هوای کشور ژاپن در فصل بهار  

کشور ژاپن در فصل بهار ، روزهای نسبتاً گرم زیادی دارد. از اواخر فصل بهار یعنی ماه ژوئن تا آغاز فصل تابستان در ماه ژوئیه جبهه هوای بارانی بر فراز ژاپن متوقف می‌شود و روزهای بارانی ادامه می‌یابند که این دوره را فصل باران می‌نامند.

آب و هوای کشور ژاپن

آب و هوای کشور ژاپن

آب و هوای کشور ژاپن – آب و هوای کشور ژاپن در فصل تابستان

با پایان فصل بهار، فصل تابستان واقعی از راه می ‌رسد. هوای فصل تابستان به خاطر وجود هوای پرفشار اقیانوس آرام بسیار گرم و مرطوب می باشد . از اواخر فصل تابستان تا پاییز ، طوفان ‌های ایجاد شده برفراز آب‌ های جنوب ژاپن با عبور از کناره توده هوای پرفشار اقیانوس آرام به کشور ژاپن نزدیک می‌شوند و خاک آن را در می‌نوردند و گاهی موجب خسارات ناشی از طوفان و باران می‌گردند.

برای اقامت و تابعیت در ژاپن روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ژاپن ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور ژاپن – آب و هوای کشور ژاپن در فصل زمستان

با شروع فصل زمستان هوای پرفشار سیبری گسترش می‌ یابد و در اثر آن بادهای موسمی از سمت شمال ‌غرب وزیدن می‌گیرند. این بادهای موسمی در سر راه خود از جریان آب گرم تسوشیما که در دریای ژاپن جاری می باشد مقدار زیادی بخار آب به خود جذب می‌کنند و پس از سرد کردن آن، در جای‌ جای سواحل دریای ژاپن موجب بارش برف می شوند. این مناطق حاشیه دریای ژاپن جزو پربرف ‌ترین مناطق دنیا هستند و در نواحی کوهستانی گاهی تا بیش از ۳ متر برف می باشد .  بادهای موسمی شمال‌ غربی پس از آن ‌که در نواحی حاشیه دریای ژاپن موجب بارش برف می‌شوند، از آن نواحی می‌گذرند و به مناطق حاشیه اقیانوس آرام می ‌رسند. در این هنگام تقریباً تمام بخار آب خود را از دست می‌دهند و موجب پدید آمدن روزهای خشک و آفتابی در این مناطق می شوند .آب و هوای ژاپن درفصل زمستان به علت بارندگی ‌های ناشی از طوفان و فصل باران و نیز بارش برف در اثر بادهای شمال‌ غربی در فصل زمستان، کشور ژاپن جزو مناطقی از جهان است که بیشترین نزولات جوّی را دارند. این مسأله در کنار عاملی دیگر یعنی کوهستانی بودن، همه ساله خسارات بسیاری نظیر رانش زمین و سیل را به ژاپن تحمیل می‌کند.

پاییز در ژاپن : از ماه سپتامبر تا نوامبر است و با بادهای ملایم و درجه حرارت 8-10 درجه سانتیگراد مشخص می شود. در پاییز، نمایشگاه ها، کنسرت های موسیقی و مسابقات ورزشی در ژاپن برگزار می شود که زمان خوبی برای بازدید از ژاپن است که آب و هوا بسیار قابل تحمل تر از تابستان است. روزها معمولا معتدل هستند و چشم انداز رنگهای پاییزی تقریبا همانند شکوفه های گیلاس خیره کننده است.

با این حال، بازدید کنندگان ژاپن در پاییز باید آگاه باشند که این نیز فصلی با گردباد میتواند باشد در بخشهایی از جنوب ژاپن، که می تواند همه چیز را به حالت تعلیق درآورد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

2.3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button