آب و هوای کشور چین

کشور چین با توجه به وسعت زیادی که دارد انتظار می رود شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف آن ، متنوع باشد . با توجه به شرایط آب و هوایی در کشور چین بهتر است قبل از سفر به این کشور از شرایط جوی اطلاع یافته و شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر را از قبل بررسی کرد تا دچار مشکل نشد . ممکن است در یک استان هوا گرم باشد ولی در استانی که در فاصله زیادی از آن قرار گرفته است ، هوا خنک شده باشد . بیشتر مناطق در این کشور در زمستان سرد و خشک و در فصل تابستان ، گرم و بارانی می باشد . با این حال می توان گفت کشور چین دارای پنج نقطه منطقه آب و هوایی از لحاظ دما و بارندگی در قاره آسیا است . با وجود این که آب و هوای کشور چین در تمامی کشور، معتدل است ، شمال آن زمستان های سرد ، طولانی و پربرف دارد در حالی در جنوب کشور چین تابستان های بسیار گرم و زمستان های معتدلی دارد .

یکی از روش های مهاجرت به چین از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به چین ” اطلاعات کسب کنید .

تقسیم بندی مناطق از نظر دمای کشور چین عبارتند از :

  • منطقه گرمسیری : استان خنان، جنوب تایوان، گوانگدونگ و استان یوننان (نماینده شهرستانها: هایکو، سانا)
  • مناطق نیمه گرمسیری : جنوب ایزوترم رودخانه چینگلینگ کوه هواهی (Huaihe)، شرق کوه های چینگهای و فلات تبت (مثال: شهرهای شانگهای، گوانگجو ، هنگ کنگ، ماکائو، گولین، هانگزوا، سوجو، کونمینگ، دالی، لیجیانگ، چنگدو)
  • منطقه گرم و مرطوب : منطقه میانی و پایین رودخانه زرد، شاندونگ ، شانشی و استان هبی (مثال: شهرهای جینان ، شی ان، تایوان ، لویانگ، چینگدوا، جنگجو)
  • منطقه مرطوب و معتدل : جیلین، شمال سین کیانگ، و بسیاری از هیلونگجیانگ، لیائونینگ و مغولستان داخلی (مثال: شهرهای پکن، شنیانگ، دالیان، ارومچی، هوهوت، دونگهانگ، لانژو)
  • منطقه سرد و مرطوب : شمال بخش استان هیلونگجیانگ و مغولستان داخلی (مثال: شهر هاربین)
  • آب و هوای فلات : آب و هوای فلات تبت (مثال: شهر لهاسا)

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در چین ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در چین توضیح دادیم .

آب و هوای کشور چین  – چهار فصل در کشور چین

چهار فصل در کشور چین به صورت زیر است :

  • فصل بهار در چین  : اغلب نقاط کشور چین آب و هوایی خنک دارد و طبیعت زیبایی در این فصل دیده می شود. بسیاری از گردشگران اوایل فصل بهار را به دلیل مناظر شگفت ‌انگیزی که شکوفه‌ های بهاری خلق می‌کنند انتخاب می‌کنند ولی لازم به ذکر است که وضعیت آب و هوایی در اوایل بهار در مناطق مختلف چین بسیار متفاوت است. اگر مقصد فرد شهرهای جنوبی چین باشد باید در اوایل فصل بهار (اوایل ماه مارس) هوایی گرم و شرجی از مشخصه ‌های ویژه این مناطق خواهد بود و به همین دلیل باز شدن گل ‌ها و شکوفه‌ ها هم کمی زودتر از سایر مناطق اتفاق می‌افتد ولی در مناطق شمالی چین هوایی بهاری را می توان تجربه کرد .
  • فصل تابستان در چین : تابستان ‌های کشور چین معمولا بسیار گرم و البته بارانی است. به طوری که بدون چتر و لباس بارانی مناسب قادر به بیرون رفتن از محل اقامت خود نخواهد بود.
  • فصل پاییز در چین :به طور کلی بهترین فصل برای سفر به چین ، فصل پاییز می باشد چرا که دمای هوا مناسب است و بارش باران نیز به شدت تابستان مشاهده نمی شود. ماه سپتامبر نیز تنها ماهی از سال است که موزه، قصر پکن برای بازدید عموم بازگشایی می شود . اگر فردی علاقه‌ مند به زیبایی ‌های فصل پاییز باشد و از رنگ‌ های پائیزی طبیعت لذت می‌برد اواخر فصل پاییز (نوامبر یا آذر) بهترین زمان برای مشاهده جلوه ‌های پاییز خواهد بود و در تمام مناطق چین طبیعت رنگ‌ های پائیزی خود را نمایان می ‌کند.
  • فصل زمستان در چین : زمستان‌ های کشور چین مخصوصا در شمال و همینطور استان تبت بسیار سرد می باشد و با افزایش ارتفاع سردی هوا و شدت بادها بیشتر خواهد شد. بنابراین اگر فردی قصد سفر در این فصل را دارد حتما دمای هوای منطقه مورد نظر را چک کند و لباس مناسبی همراه خود ببرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت چین مقاله ” اقامت در چین ” را مطالعه بفرمایید .

آب و هوای کشور چین  – بهترین زمان برای سفر به کشور چین

کشور چین یکی از ایده ‌آل‌ترین گزینه ‌ها برای سفر می باشد و در هر فصلی از سال می توان به آن سفر کرد، از زیبایی ‌ها و دیدنی‌ های این کشور بی ‌نصیب نخواهد ماند. با این حال بهترین زمان برای سفر به کشور چین ماه های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر می باشند . در این ایام، مطبوع ‌ترین آب و هوا و بی نظیر‌ترین مناظر در انتظار خواهد بود و البته هزینه سفر نیز کمی بالاتر خواهد رفت. از طرفی، سفر در سایر ماه‌ های سال نیز از نظر زیبایی و دلپذیر بودن دست کمی از این ایام نداشته و از آنجا که از ازدحام جمعیت نیز خبری نیست، شاید سفری بهتر و راحت ‌تر داشته باشد. به علاوه، سفر در سایر ماه‌ های سال کمی ارزان‌تر تمام می گردد .

آب و هوای کشور چین

آب و هوای کشور چین

آب و هوای کشور چین  – لباس مناسب برای سفر به کشور چین

لباس مناسب برای سفر به کشور چین در فصل های مختلف به شرح زیر می باشد :

  • فصل بهار (10-22 درجه سانتیگراد) : پوشیدن لباس های ژاکت، کت، کاپشن و تی ‌شرت‌ های آستین بلند بهترین گزینه‌ ها برای سفر در این زمان می باشند
  • فصل تابستان (22 درجه سانتیگراد و یا بیشتر) : در این ایام می‌توان به راحتی از تی‌ شرت، لباس ‌های آستین کوتاه، دامن و کفش صندل استفاده کرد اما بهتر است یک کلاه نقاب ‌دار و یک بارانی نیز محض احتیاط همراه خود داشته باشد.
  • فصل پاییز (10-22 درجه سانتیگراد) : حتما در این فصل، بارانی و کفش مناسب باید همراه خود داشت . همچنین ژاکت پشمی و دیگر لباس ‌های پاییزی سبک را نیز نباید فراموش کرد .
  • فصل زمستان ( 10 درجه سانتیگراد و یا کمتر) : در این فصل حتما پالتو، لباس‌ های کتانی و آستردار باید همراه خود داشت . توصیه می ‌شود که چکمه، دستکش و کلاه نیز همراه خود داشت تا در صورت نیاز از آن‌ ها استفاده کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

4/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button