آب و هوای کشور مکزیک

کشور مکزیک ، کشوری کوهستانی و مرتفع که تنها قسمتی از آن مسطح می باشد که در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است . از آنجا که ارتفاع این کشور از 500 متر بیشتر می باشد لذا درجه حرارت نسبت به عرض جغرافیایی و ارتفاع زمین ، متغیر است . از مهمترین ارتفاعات این کشور می توان به کوه های مادره غربی ، مادره شرقی ، مادره جنوبی و همچنین فلات مکزیک اشاره کرد . جلگه های کشور مکزیک عمدتا در کناره ها واقع شده اند . بیابان ها نیز قسمت هایی از کشور مکزیک را شامل می شوند . بلند ترین نقطه کشور مکزیک ، قله سیتلال تپتل (اوریسابا) با 5700 متر ارتفاع است . تا این جا کمی با جغرافیای کشور مکزیک آشنا شدیم حال قصد داریم در این مقاله آب و هوای کشور مکزیک را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم .

در مقاله ” اقامت در مکزیک ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت مکزیک اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور مکزیک در نواحی مرتفع معتدل کوهستانی و در سایر نواحی گرم و مرطوب و یا خشک می باشد . در شمال این کشور خشک و غیر قابل کشت بوده، در حالی که جنوب، مرطوب و گرم است. آب و هوا در شهر مکزیکو سیتی گرم و معتدل است .در فصل تابستانها باران زیاد می بارد در حالی که در زمستان میزان آن کم است . آب و هوای کشور مکزیک به وسیله سیستم کوپن به عنوان Cwb طبقه بندی می شود . میانگین دما در در شهر مکزیکو سیتی 15.9 سانتی گراد است و میانگین بارندگی در اینجا به 625 میلی متر می رسد .

 

آب و هوای مکزیک

آب و هوای مکزیک

یکی از روش های مهاجرت به مکزیک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به مکزیک ” اطلاعات کسب کنید .

خشک ترین ماه در کشور مکزیک ، ماه دسامبر است که میزان بارش در آن 6 میلی متر است و بیشترین میزان بارش با میانگین 124 میلی متر در ماه جولای رخ می دهد. گرم ترین ماه سال در کور مکزیک ژوئن است که متوسط میانگین دما 18.3 درجه سانتی گراد می باشد و ژانویه سردترین ماه است که میانگین دمای آن 12.6 درجه سانتی گراد می باشد . لازم به ذکر است که تفاوت میزان بارش در خشک ترین و مرطوب ترین ماه سال 118 میلی متر است و در طی سال دما به میزان 5.7 درجه سانتی گراد تغییر می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مکزیک می توانید مقاله ” تحصیل در مکزیک ” را مطالعه فرمایید .

جالب است بدانید که لقب کشور همیشه بهار را به کشور مکزیک اختصاص داده شده است.  دلیل این نام این است که مدار راس السرطان از میان این کشور می گذرد و حرکت هوا باعث ریزش باران در ماهای خرداد تا مهر شده است و از همه جالب تر ، تنها جایی که در آن برف می بارد قله های آتشفشانی است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

1.3/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری مکزیک تحصیل در رشته پرستاری مکزیک

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری مکزیک هستند . اولین ...

تحصیل دندانپزشکی در مکزیک تحصیل دندانپزشکی در مکزیک

کشور مکزیک در دانشگاه های خود رشته های متفاوتی را از جمله رشته دندانپزشکی ارائه می دهد. در ...

تحصیل در مکزیک تحصیل در مکزیک

تحصیل در مکزیک دارای متقاضیان زیادی است. این کشور دارای آب و هوای مرطوب و مساعد است، لذا ...

نظرات کاربران
Call Now Button