آب و هوای کشور فرانسه

کشور فرانسه با توجه به وسعت زیاد خود به عنوان بزرگترین کشور اروپای غربی تلقی می گردد که در مناطق و شهرای مختلف خود دارای آب و هوایی متفاوت می باشد ، به طوری که می توان شبی سرد را در یک شهر فرانسه پسری کرده و بعد از طلوع آفتاب با سفر به شهر دیگری می توان از گرمای آن شهر لذت برد . آب و هوای کشور فرانسه با توجه به شرایط جوی از شهر به شهری متفاوت است . قسمت های شمالی و شمال شرقی کشور فرانسه دارای آب و هوای معتدل است . قسمت های جنوبی این کشور نیز آب و هوای مدیترانه ای دارند . قسمت های غربی کشور فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی می باشد که این مناطق دارای بارش بالایی بوده و زمستان هایی معتدل و تابستان هایی گرم را تجربه می کنند . به طوری که سایر مناطق معمولا از تابستان هایی گرم و گاهی طوفانی و زمستان هایی سرد برخوردارند . لازم به ذکر است که در شهر پاریس به ندرت برف می بارد و بارش باران به صورت نم نم به همراه مه است . خشک ترین ماه سال در فرانسه ، ماه می است و خشک ترین بخش این کشور ، سواحل مدیترانه در جنوب فرانسه می باشد که بارندگی در این مناطق در فصل های بهار و پاییز بسیار سنگین است .

برای اقامت و تابعیت در فرانسه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور فرانسه – آب و هوای کشور فرانسه در فصل بهار

آب و هوای فرانسه دارای چهار فصل است.  زیبایی فصل بهار و آب‌ و هوایی ملایم و دل‌نشین در شهرها و روستاهای فرانسه به‌ راحتی قابل حس کردن است. شاید زیبایی و هوای مناسب در این فصل , آن را به نام فصل عاشقانه ‌ها تبدیل کرده است . آب ‌و هوای کشور فرانسه در فصل بهار با خروش‌ و جوشش رودخانه‌ها و طبیعت سرسبزش کاملاً قابل ‌مشاهده می باشد.  آب ‌و هوای بهاری در کوه‌ های آلپ با رویش گل‌ها در میان انبوهی از برف برای مردمان کارناوال ونیز  می‌تواند دلیلی برای جشن گرفتن شمار آید. شهر پاریس در ماه‌ های مارس و آوریل در فصل بهار دارای آب ‌و هوای به نسبت ملایم و دارای دمایی بین ۱۰ تا ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بارش با میانگین ۵۰ میلی‌ متر می‌باشد. فصل بهار زمانی مناسب برای سفر کردن به کشور فرانسه می ‌باشد.

آب و هوای کشور  فرانسه – آب و هوای کشور  فرانسه در فصل تابستان

آب و هوای کشور فرانسه در فصل تابستان دلیل خوبی برای گردشگران به‌ منظور سفر به این کشور زیبا می ‌باشد. زیرا آب و هوا در این فصل بسیار دلپذیر بوده و از گرمای طاقت‌ فرسا در آن خبری نیست . درجه هوا در فصل تابستان در فرانسه تقریباً ۲۵ درجه سانتی‌گراد است .حیات ‌وحش در تابستان با توجه به فرایندهای شهری به‌ خوبی در این کشور حفظ‌ شده و دلیل آن آب ‌و هوای فرانسه در فصل تابستان می باشد .در این فصل ماهی‌ های گوناگونی از جمله قزل‌آلا، ساردین و شاه ‌ماهی در خلیج بیسکی توسط صیادان صید می ‌شود. آب‌ و هوای تابستان در ماه ‌های آگوست و ژوئن در شهر پاریس میانگین دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و همچنین دارای ۹ روز بارانی می ‌باشند.

شما می توانید برای مهاجرت به فرانسه مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور فرانسه –  آب و هوای کشور فرانسه در فصل پاییز

اغلب آب و هوای کشور فرانسه در فصل پاییز، آفتابی است و دارای آب ‌و هوای مخملی در کنار سواحل آن می باشد . با شروع فصل پاییز تعطیلات تابستانی به انتها رسیده و زمان برداشت شاه ‌بلوط می باشد. شهر پاریس ،پایتخت کشور فرانسه در ماه ‌های سپتامبر و اکتبر که فصل پاییز اغلب دارای آب‌ و هوایی با ۲۱ درجه سانتی‌گراد می ‌باشد که میزان بارش نیز در ماه‌ ها به ۸ روز می‌رسد. آب و هوای کشور فرانسه در پاییز حس و حال خاصی دارد.

آب و هوای کشور  فرانسه – آب و هوای کشور  فرانسه در فصل زمستان

در اغلب زمان ‌ها کشور فرانسه زمستانی با کمترین بارش برف شاهد خواهد بود . بنابراین کشور فرانسه دارای آب‌ و هوای به نسبت سرد نبوده و دارای آب‌ و هوایی ملایم در این فصل می ‌باشد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور فرانسه

آب و هوای کشور فرانسه

آب و هوای کشور فرانسه – بهترین زمان برای سفر به کشور فرانسه

کشور فرانسه از آن دسته از کشورهایی باشد که هر زمان از سال می توان به این کشور سفر کرد اما برخی از فصل بهار این کشور خیلی تعریف می کنند . به هر حال هر وقت زیادی گرم یا سرد باشد ، مردم فرانسوی جشن ‌ها و فستیوال‌ های مختلفی راه می‌اندازند تا بدی هوا به چشم نیاید و تنها چیزی که باید از قبل به آن دقت کرد،  این است که وقت تعطیلات، فرانسوی ‌ها به جاده می‌زنند ؛ از کریسمس گرفته تا سال نو و عید پاک، وقتی که مدرسه ‌ها که تعطیل است، همه مردم به سمت ساحل ‌ها و کوهستان ‌ها و سایر مناطق توریستی روانه می ‌شوند که این زمان ها، شهرها خلوت می‌ شوند و مغازه‌ ها تعطیل، قیمت هتل‌ها بسیار افزایش پیدا می کند و ساحل ها هم شلوغ می شوند. بهترین زمان برای سفر به فرانسه ماه های آوریل تا ژوئن و ماه های سپتامبر تا نوامبر هم از نظر آب و هوا و هم از نظر سایر جهات می باشد. بدترین ماه ها ، جولای و آگوست از نظر هجوم گردشگران است. در ماه های نوامبر تا ژانویه که هوا سرد می باشد و توریست کمتری به فرانسه مسافرت می کنند هتل ها ارزان تر است و فرصت مناسبی برای سفر ارزان تر به این کشور رویایی می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

2.8/5 - (6 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button