آب و هوای کشور صربستان

کشور صربستان ، واقع در شبه جزیره بالکان و در جنوب اروپا می باشد و مدتی است که به یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری تبدیل شده است . شهر بلگراد پایتخت کشور صربستان هر ساله پذیرای جمعیت زیادی از گردشگران است و مسافران بیشتر در فصل تابستان به این شهر تاریخی سفر می کنند ولی مناطق مرتفع و کوهستانی نیز برای طرفداران اسکی در فصل زمستان جذاب و دوست داشتنی است . آب و هوای کشور صربستان قاره ای است به این صورت که زمستان های سرد و تابستان های گرم دارد . دمای هوای شهر بلگراد هم به طور میانیگن در ماه ژانویه صفر درجه و در ماه جولای 22 درجه سانتی گراد می باشد . کشور صربستان ممکن است مورد هجوم توده هوای سرد از جانب سیبری و توده هوای گرم از سمت آفریقای جنوبی قرار بگیرد به همین دلیل آب و هوای کشور صربستان بستگی به این تغییرات آب و هوایی دارد . قسمت جنوبی کشور صربستان کوهستانی است ، در نیتجه دمای هوا در این نقطه پایین تر است و به همین خاطر تابستان های خنکی دارد .

شما می توانید برای مهاجرت به صربستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به صربستان ” را مطالعه فرمایید .

طبق میانگین گیری سالانه آب و هوا، ماه جولای با دمای متوسط 23 درجه سانتیگراد گرمترین ماه در شهر بلگراد است و سردترین ماه ژانویه می باشد که دارای دمای 2 درجه سانتیگراد است و طولانی‌ ترین روز آفتابی دهم ماه ژوئیه می باشد. آب و هوای شمال صربستان دارای زمستان های سرد و تابستان های گرم و مرطوب با الگوهای بارندگی خوب است و نمونه یک آب و هوای قاره ای را نشان می ­دهد . جنوب کشور صربستان آب و هوای آدریاتیکی دارد که تابستان های آن گرم و خشک است و در فصل زمستان میانگین دمای روزانه نسبتا سرد با بارش باران سنگین در داخل کشور است. در شهر بلگراد، تابستان گرم و عمدتا آفتابی و فصل زمستان بسیار سرد است. در طی سال، درجه حرارت معمولا از 28 درجه فارنهایت تا 84 درجه فارنهایت متغیر است و به ندرت زیر 15 درجه فارنهایت یا بالاتر از 94 درجه فارنهایت می باشد .

آب و هوای کشور صربستان بارش باران در کشور صربستان

بارش باران در کشور صربستان با توجه به منطقه، الگوی متفاوتی دارد و ماه ژوئن کاملا بارانی می باشد . فصل بارندگی از ماه مه آغاز می ‌شود، در ماه ژوئن بارش ها به اوج می ‌رسد و در ماه ‌های جولای و آگوست کاهش می ‌یابد و تا پایان فصل تابستان کم و بیش ادامه دارد و به طور کلی منطقه های غربی نسبت به مناطق شرقی پرباران‌ تر هستند، و کمترین تعداد روزهای بارانی متعلق به ماه‌ های آگوست و سپتامبر می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در صربستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در صربستان ” است .

آب و هوای کشور صربستان آب و هوای کشور صربستان در فصل بهار

آب و هوای صربستان در فصل بهار متغیر می باشد و گاهی هوا ملایم و مطبوع است و گاهی سرد می‌شود و بارش پراکنده‌ی برف هم صورت می گیرد.

آب و هوای کشور صربستان

آب و هوای کشور صربستان

آب و هوای کشور صربستان آب و هوای کشور صربستان در فصل تابستان 

کشور صربستان در فصل تابستان گرم است و میانگین دمای هوا تغییرات عمده ‌ای را نشان می دهد و شب ‌ها معمولا سرد است. کمترین میزان دما در تابستان ۱۴ درجه و بیشترین دما ۳۰ درجه‌ سانتیگراد است. در مواقعی توده ‌های هوای گرم از سمت آفریقا بر آب و هوای منطقه اثر می گذارد و در این شرایط گاهی دمای هوا به ۴۰ درجه هم می ‌رسد ولی خوشبختانه این دوره‌های هوای گرم معمولا بسیار کوتاه هستند.

آب و هوای کشور صربستان آب و هوای کشور صربستان در فصل پاییز

کشور صربستان در فصل پاییز، خیلی بارانی نیست و فقط در نواحی غربی در ماه نوامبر بیشترین بارندگی صورت می گیرد. فصل پاییز فصلی خشک است که بارش های اندکی را دارد.

آب و هوای کشور صربستان آب و هوای کشور صربستان در فصل زمستان

از ماه دسامبر تا سپتامبر فصل زمستان کشور صربستان می باشد که آب و هوای این فصل بسیار سرد است به صورتی که بیشتر زمان هوا مه آلود و ابری است . همچنین در برخی از دوره ها تحت تاثیر بادهای سرد قطبی دمای هوا تا منفی 20 درجه سانتی گراد هم می رسد که می توان شاهد یخبندان شد .

در مقاله ” تحصیل در صربستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در صربستان اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور صربستان بهترین زمان سفر به کشور صربستان

فصل تابستان شلوغ‌ ترین فصل مسافرت در صربستان و ایده ‌آل‌ ترین زمان برای بازدید است. در طول فصل تابستان، دمای هوا بالا و بارندگی کم می باشد با این حال بسیاری از جشنواره ‌ها و رویداد‌های سرگرم‌ کننده در تابستان برگزار می ‌شود.  به همین دلیل در روز‌های گرم فصل تابستان نیز، گردشگران زیادی در صربستان دیده می ‌شوند.با اینکه هوا در طول فصل پاییز و بهار هنوز هم برای گشت و گذار خوب و مناسب است اما جمعیت مسافران و هزینه‌ های به طرز عجیبی کاهش می ‌یابد. فصل زمستان هم فصل اسکی می باشد که از ماده دسامبر آغاز می ‌شود و تا ماه مارس ادامه دارد. با اینکه زمستان در شمال صربستان سرد می باشد ولی هم این فصل و هم اسکی، مسافران خاص خود را دارد.

 

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button