آب و هوای کشور روسیه

کشور روسیه ، یک کشور وسیع می باشد و آب و هوای کشور روسیه به دلیل داشتن وسعت زیاد در نقاط مختلف ، متفاوت است که این عامل سبب جذب بسیاری از افراد شده است . مناطق شمالی این کشور ، دارای آب و هوای سرد و خشک می باشد و سردی هوا در این مناطق به گونه ای است که حتی خاک آن نیز باد می زند . مناطق جنوبی کشور روسیه همیشه سرسبز می باشد و این مناطق دارای زمستان های طولانی و فوق العاده سرد و تابستان های کوتاه و گرم و خشک است و در نهایت مناطق مرکزی کشور روسیه از آب و هوای اروپایی برخوردار است . به طور کلی آب و هوای کشور روسیه بسیار سرد است به گونه ای که دمای هوا در زمستان به 60 – درجه سانتی گراد می رسد و دمای هوا در فصل تابستان در مناطق شمالی روسیه 20 درجه سانتی گراد می باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به روسیه مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به روسیه ” را مطالعه فرمایید .

اختلاف دما در فصل های تابستان و زمستان در نواحی گوناگون این سرزمین اختلاف دما بسیار زیاد است و در زمستان ها برف بسیار می بارد. درجه دما در شهر مسکو در نیمه تابستان البته برای مدت کوتاهی تا 30 درجه سانتی گراد نیز می رسد و در فصل زمستان ممکن تا 35 و 40 درجه نیز کاهش یابد. کناره های دریای سیاه از آب و هوای معتدل برخوردار می باشد . در برخی از نواحی مرکزی روسیه میزان دما در تابستان و زمستان از 5 درجه زیر صفر تا 23 درجه تغییر می کند. در نواحی شمال کشور روسیه این تفاوت شدیدتر بوده و از 20 درجه زیر صفر تا 17 درجه سانتی گراد متغیر است . در شمال شرقی کشور روسیه، دما تا حدود 60 درجه زیر صفر در فصل زمستان کاهش می یابد.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور روسیه دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور روسیه ” را مطالعه نمایید.

آب و هوای کشور روسیهبهترین زمان برای سفر به کشور روسیه

ماه مرداد و اوایل شهریور ماه جزء گرم ترین ماه های روسیه محسوب می شوند پس اگر فردی علاقه به سرما ندارد بهتر است که در این ماه ها به روسیه سفر کند و اگر فردی علاقه مند به برف و یخ نیز باشد و کاری با هوای سرد و کولاک نداشته ‌باشد، زمستان‌ های کشور روسیه فوق‌ العاده ‌اند، روزهایی که برف جلوه ‌ای فوق ‌العاده به همه‌ چیز می ‌بخشد. لازم به ذکر است سفر به روسیه به هیچ عنوان در فصل بهار خوب نیست و سفر به یاد ماندنی و خاطره انگیزی را برای شما خلق نمی کند زیرا در این فصل برف ها آب می شوند و حجم برف های آب شده زیاد است، رفت و آمد و گشت و گذار در خیابان های روسیه بسیار دشوار خواهد بود. لذا نمی توان از سفر خود لذت برد و مکان های دیدنی روسیه را بازدید کرد .

برای اقامت و تابعیت در روسیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در روسیه ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور روسیه

آب و هوای کشور روسیه

آب و هوای کشور روسیه – لباس مورد نیاز در کشور روسیه

افرادی که در فصل تابستان از روسیه بازدید می کنند بهتر است ترکیبی از لباس های سبک و خنک (الیاف طبیعی مانند کتان و پنبه بهترین هستند) همراه خود داشته باشند اما در فصل زمستان بهتر است لباس های لایه لایه از پشم و کشمیر که بهترین محافظین و نگهدارنده گرما می باشند ، همراه داشته باشند . همچنین کفشهای با استحکام بالا بدون توجه به اینکه در چه زمانی از سال مسافرت می کنند مناسب ترین گزینه می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button