آب و هوای کشور دومینیکا

کشور دومینیکا ، جزیره ای در دریای کاراییپ و عضو کشورهای مشترک المنافع می باشد که قبل از سفر به این کشور بهتر است از آب و هوای کشور دومینیکا آگاهی پیدا کنیم . آب و هوایی استوایی ، گرم و مرطوب دارد . این کشور از ماه ژانویه تا اواسط ماه آوریل هوای گرم و خشک دارد که دلیل این امر این است که بادهای شمال شرقی در شرایط آب و هوای استوایی معمولا به صورت پیوسته و مداوم می وزد در حالی که از اواسط ژوئن تا اواسط نوامبر کشور دومینیکا آب و هوای داغ ، مرطوب و بارانی دارد زیرا این بادها به صورت نامنظم است و هرزگاهی متوقف می شوند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دومینیکا  می توانید مقاله ” تحصیل در دومینیکا ” را مطالعه فرمایید .

بین این دوره ، دوره های گذرای دیگری نیز وجود دارد : یکی از اواسط نوامبر تا اوایل ژوئن می باشد ، زمانی که باد شمال شرقی شروع به وزیدن می کند ، دمای هوا اندکی کاهش می باشد و دیگری از اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه ژوئن می باشد ، زمانی که هم دمای هوا و هم میزان بارش به تدریج افزایش می یابد .

در مقاله ” اقامت در دومینیکا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت دومینیکا  اطلاعات کسب کنید .

میزان بارش باران در ساحل شرقی کشور دومینیکا در مقایسه با ساحل غربی بیشتر است و به 2500 میلی لیتر در سال می رسد. در قسمت داخلی جزیره که عمدتا پوشیده از کوه و تپه می باشد بارش باران بیشتر می شود . در واقع جنگل های بارانی وجود دارد و آب و هوای این منطقه استوایی می باشد . در قسمت شمالی این کشور ، کوه آتش فشانی مورن دایابولتینز قرار دارد که 1447 متر ارتفاع دارد و سالیانه 9000 میلی متر باران را به خود اختصاص می دهد در حالی که در جنوب پارک ملی پیتونس ترویس قرار دارد که میراث جهانی یونسکو می باشد که رودخانه ها، چشمه های آب گرم و آبشارهای زیادی دارد. باران در طول سال در کشور دومینیکا به صورت بارش شدید اتفاق می افتد اما مدت زمان زیادی طول نمی کشد به همین دلیل ساعات آفتاب درخشان را کاهش نمی دهد. در واقع تعداد ساعات آفتاب درخشان در سال بسیار مناسب می باشد .

 

آب و هوای کشور دومینیکا

آب و هوای کشور دومینیکا

یکی از روش های مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دومینیکا ” اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور دومینیکا بهترین زمان برای سفر به دومینیکا

بهترین زمان برای سفر به کشور دومینیکا ، از ماه فوریه تا ماه آوریل می باشد که میزان بارش باران در مقایسه با ماه های دیگر کمتر است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button