یکی از مهمترین کشورهای گردشگری دنیا ، کشور ترکیه می باشد . این کشور سالانه میزان شمار زیادی از گردشگران از سراسر دنیا می باشد لذا شرایط آب و هوایی ترکیه نقش زیادی در زمان ازدحام گردشگران خواهد داشت . هر ناحیه از این کشور دارای شرایط به خصوص و متفاوتی می باشد و در تمام طول سال از گردشگر خالی نخواهد بود . آب و هوای ترکیه به دلیل جغرافیایی این کشور بسیار متفاوت می باشد و نمی توان یک الگوی آب و هوای ثابتی برای این کشور تعیین کرد . آب و هوای کشور ترکیه دارای تنوع عجیب از آب و هوای مدیترانه ای تا آب و هوای قاره ای می باشد . مناطق شمالی کشور ترکیه، آب و هوای اقیانوسی دارد در حالی که مناطق جنوب دارای آب و هوای معتدل مدیترانه ای است . آب و هوای حاکم در مناطق داخلی نسبتا خشک و قاره ای می باشد . بنابراین فرد می تواند در یک روز در ترکیه ، چهار فصل را تجربه کند . به طور کلی کشور ترکیه دارای چهار منطقه آب و هوایی می باشد که عبارتند از :

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ترکیه می توانید مقاله ” تحصیل در ترکیه ” را مطالعه فرمایید .

  • بخش های مرکزی فلات آناتولی با آب وهوای نسبتا خشک قاره ای و دارای زمستان هایی بسیار سرد
  • بخش های شرق و شمال شرقی ترکیه با آب وهوایی کوهستانی و دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد با احتمال بارش برف
  • سواحل دریای سیاه با تابستان هایی گرم و زمستان هایی معتدل و مرطوب
  • سواحل جنوب و سواحل غرب با آب و هوایی مدیترانه ای

برای اقامت و تابعیت در ترکیه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ترکیه ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور ترکیه – آب و هوای کشور ترکیه در شهرهای مختلف

در این قسمت قصد داریم به آب و هوای ترکیه در شهرهای مختلف بپردازیم . فصل تابستان در استانبول ترکیه از ژوئن آغاز می شود و تا سپتامبر ادامه دارد و این ماه ها گرم ترین ماه های سال هستند. بالاترین درجه حرارت ثبت شده این شهر ۳۷ درجه سانتی گراد بوده است. میانگین درجه حرارت هوا در فصل تابستان ۲۸ سانتی گراد است. ماه های فصل تابستان خشک ترین ماه های سال می باشند . فصل زمستان در شهر استانبول دیر شروع می شود و اواسط دسامبر هوا شروع به خنک شدن می کند. در ماه دسامبر حداقل درجه حرارت هوا به ۵ درجه سانتی گراد و حداکثر درجه حرارت هوا به ۱۱ درجه سانتی گراد می رسد . ماه های ژانویه و فوریه سردترین ماه ها هستند و درجه حرارت هوا تا ۲ درجه سانتی گراد کاهش پیدا می کند. ماه مارس نیز شرایطی مشابه به ماه دسامبر دارد و زمستان های کشور ترکیه معمولا آب و هوایی مرطوب دارد. در سمت جنوب ترکیه و شهر های ازمیر و بورسا ، شرایط آب و هوایی متفاوت می شود. این مناطق نسبت به سواحل دریای سیاه زمستان های گرمتری دارند. به عنوان مثال درجه حرارت هوا در اواسط تابستان در شهر بورسا تا ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد. در شهر ازمیر با توجه به نزدیکی به دریای سیاه و دریای مرمره شرایط آب و هوایی متفاوت می باشد . وقتی به نواحی ساحلی نزدیک تر می شویم شرایط آب و هوایی کمی معتدل تر می شود. شهرهایی که در نزدیکی سواحل هستند معمولا در تابستان از نسیم خنکی که از سمت دریا می وزد لذت می برند اما ازمیر این ویژگی را ندارد و آب و هوایی مرطوب دارد.

شما می توانید برای مهاجرت به ترکیه مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به ترکیه ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور ترکیه
آب و هوای کشور ترکیه

آب و هوای کشور ترکیه – بهترین زمان برای سفر به کشور ترکیه

بهترین زمان برای سفر به کشور ترکیه دو فصل بهار و پاییز می باشد که در این فصل ها هوا نه زیاد گرم و نه زیاد سرد است.

آب و هوای کشور ترکیه – لباس مورد نیاز در ترکیه

اگر فردی در فصل تابستان به ترکیه سفر کند باید یک لباس نخی نازک به همراه کلاه لبه دار بپوشد، در بعضی از شهرهای ترکیه در این روزها درجه حرارت بسیار داغ می‌ شود. در فصل زمستان بهتر است لباس ‌های ضخیم و ضد آب پوشید. کفش و تجهیزات مناسب برای افرادی که می‌خواهند در مناطق کوهستانی کوهپیمایی کنند نیز لازم و ضروری می باشد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button