آب و هوای کشور بلژیک

کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ، فرانسوی و آلمانی) و سه منطقه (بروکسل ، فنلاندرز و والوون) تشکیل شده است . این کشور از جنوب با فرانسه ، از شمال با هلند ، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ ، از غرب با دریای شمال همسایه است و پایتخت آن شهر بروکسل می باشد. آب و هوای کشور بلژیک معتدل دریایی است که تحت تاثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس تابستان های سرد و زمستان های معتدل قرار دارد . از آنجایی که بلژیک ، کشوری کوچک محسوب می شود تغییرات جوی آن از یک منطقه به منطقه دیگر بسیار کم است و بارندگی در کل سال با یک دوره خشکسالی از ماه آوریل تا سپتامبر پراکنده می شود . به خصوص در فصل های پاییز و زمستان ، سیستم های فشار پایین آتلانتیک می تواند باعث شرایط هوایی ناگواری گردد . گاهی اوقات بادهای شرقی در فصل تابستان می تواند آب و هوای گرم تر و خشک با زمستان های سرد با درجه دمای زیر صفر ایجاد نمایند . کشور بلژیک از نظر آب و هوایی شبیه کشور انگلیس است و بیشترین بازدید را در فصل  بهار و تابستان دارد . با آنکه شهر بروکسل هر چهار فصل را دارد اما در طول سال دارای آب و هوای معتدل می باشد . درجه حرارت در طول سال با میانگین کم در 1 درجه سانتی گراد در زمستان و تنها 23 درجه سانتی گراد در فصل تابستان نسبتا ملایم می باشد . بنابراین بهتر است که قبل از سفر به این کشور از آب و هوای کشور بلژیک آگاه شد .

در مقاله ” اقامت در بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در بلژیک اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور بلژیک گزینه ای مناسب برای سفر به کشور بلژیک

گردشگران یکی از دلایل رفتن به این کشور را آب ‌و هوای بلژیک معرفی می‌ کنند . همان طور که اشاره کردیم که کشور بلژیک دارای آب‌ و هوای معتدل دریایی است که در اغلب فصول سال میزان قابل ‌توجهی از باران در اغلب شهرهای آن باریده می ‌شود. این کشور در کنار بارش ‌های فراوانی که در اغلب فصول سال در شهرهای مختلف خود دارد دارای تابستانی گرم می باشد که البته این گرما زمان زیادی طول نمی‌کشد و با یک وزش باد در فصل زمستان از سمت قطب شمال درجه هوا به ‌اندازه 5 درجه زیر صفر کاهش می ‌یابد . آب و هوای کشور بلژیک شدید نیست از روزهای سرد زمستان نیز همچنان برخوردار نمی باشد و اغلب سرمای شدید در این کشور کوتاه و زودگذر است.لازم است گردشگران در هنگام سفر و مهاجرت به کشور بلژیک بدانند که حتماً لباس و بارانی و همچنین چتر همراه خود داشته باشند و در فصول گرم سال لباس ‌های سبک به همراه عینک آفتابی و کرم ‌های ضد آفتاب نیز با خود به این کشور بیاورند.

آب و هوای کشور بلژیک شرایط آب و هوایی در نقاط مختلف کشور بلژیک

کشور بلژیک به دلیل داشتن آب ‌و هوای معتدل دارای آسمانی صاف و تمیز می باشد. تپه ‌های موجود در قسمت مناطق شرقی این کشور به دلیل بارش و رطوبت بالا و همچنین هوای سرد اغلب در بهار و تابستان سرسبز بوده و دارای طبیعت رؤیایی و چشم ‌نوازی می باشند. اغلب تپه ‌ها در شرایط آب و هوای بلژیک به‌ خصوص در فصل زمستان پوشیده از برف می باشد و در فصل تابستان و بهار با گل ‌ها و درختان سرسبز زیبا پوشیده شده ‌اند. بنابراین این‌ گونه می‌ توان بیان کرد که آب‌ و هوای کشور بلژیک در شرایط فصلی متفاوت در نقاط مختلف این کشور دارای ویژگی ‌های منحصر به ‌فردی می باشد . تأثیرات دریایی و اقیانوس اطلس اغلب در داخل کشور بلژیک محدود است و بادهایی که از سمت شرق به این کشور می‌ وزند، با خود آب‌ و هوای نسبتاً گرم و خشک را در فصل تابستان به همراه می ‌آورند اما در فصل زمستان همچنان درجه حرارت به زیر صفر می ‌رسد .

آب و هوای کشور بلژیک تفاوت های منطقه ای آب و هوای کشور بلژیک

مکان‌ و شهرهای مختلف کشور بلژیک با توجه به تفاوت‌ های منطقه‌ ای که با یکدیگر دارند دارای آب ‌و هوای متفاوت هستند . آب‌ و هوای کشور بلژیک تحت تأثیر اقیانوس اطلس و همچنین دریای شمال دارای هوای معتدل است که اغلب در فصول سرد زمستان دارای دمایی زیر صفر و در فصل تابستان اغلب دمای آن به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌ رسد. میانگین دمایی ۱۰ درجه سانتی‌ گراد در آن حکم فرماست اما در مکان‌ها و مناطق مختلف کشور بلژیک می توان شاهد تفاوت ‌هایی در آب ‌و هوای این‌ گونه از مناطق نسبت به یکدیگر شد . به‌ عنوان ‌مثال آب ‌و هوای کشور بلژیک در قسمت‌ های که ارتفاع آن ‌ها از سطح درونی بیشتر می باشد دارای آ ب و هوایی بالاتری است.

آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک

آب ‌و هوای کشور بلژیک در سطح داخلی اغلب از تأثیرات دریایی به دور بوده و دارای آب‌ و هوای به نسبت بالاتر است که اغلب آب ‌و هوای و دما در این‌گونه از مناطق با تغییرات دمای فصلی می ‌تواند تعیین شود. در مناطقی از کشور بلژیک فرد شاهد بیشترین بارش بوده و در مناطقی ازجمله فلاندر شاهد هوایی گرم در اغلب روزهای سال خواهد بود. همچنین فرد در اغلب سواحل این کشور کمترین بارش را مشاهده خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلژیک شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به بلژیک ” بیاندازید.

آب و هوای کشور بلژیک – آب و هوای کشور بلژیک در فصل بهار

فصل بهار در کشور بلژیک اغلب با بارش ‌های نسبتاً متعادل همراه می باشد. بلژیک در ماه مارس فرد با بارندگی ‌های به نسبت مبهم و مکرر مواجه می باشد که با گذشت زمان در فصل بهار آب ‌و هوای بلژیک معمولاً به سمت گرم شدن می ‌رود. آب ‌و هوای بلژیک در فصل بهار اغلب به ۱۲ درجه سانتی‌ گراد نزدیک می‌ شود و زمانی که ماه آوریل شروع می‌ شود فرد با آب ‌و هوای به نسبت گرم مواجه می ‌شود. اغلب گردشگران تمایل زیادی دارند که در ماه‌ های جولای و مه به کشور بلژیک سفر کنند ، به دلیل توده ‌های هوا که از سمت اقیانوس اطلس به این کشور منتقل می‌ شود.

آب ‌و هوای کشور بلژیک در این ماه ‌ها دارای آب ‌و هوای سرد و بارانی می باشد و بنابراین توصیه نمی‌شود که در این روزها به این کشور مسافرت شود. آب ‌و هوای کشور بلژیک در فصل بهار به ‌خصوص شهر بروکسل در ماه مارس دارای ۱۰ روز بارانی می باشد. همچنین میزان بارش در این شهر اغلب به ۵۰ میلی‌ متر می ‌رسد که حداکثر دما در این روزها به ۱۰ درجه سانتی‌ گراد و در پایین‌ ترین میزان به ۲ درجه سانتی‌ گراد می ‌رسد. همچنین میزان بارش و روز بارانی در ماه آوریل با کمی تفاوت از ماه مارس در شهر بروکسل روی می‌ دهد.

آب و هوای کشور بلژیک – آب و هوای کشور بلژیک در فصل تابستان 

آب و هوای کشور بلژیک در فصل تابستان برای گردشگران و توریست مناسب است. گردشگران می ‌توانند در فصل تابستان (ماه ‌های ژوئن و آگوست) به این کشور و شهر بروکسل سفر کنند و در سواحل این کشور به شنا و تفریح بپردازند. همچنین با توجه به میانگین دمایی که بین ۱۶ تا ۲۵ درجه سانتی‌ گراد است در کشور بلژیک می‌ توان با دوستان و آشنایان خود به پیاده‌ روی در مناطق کوهستانی و یا کنار سواحل پرداخت ولی می ‌توان به این نکته اشاره کرد که آب‌ و هوای اقیانوس اطلس نمی ‌تواند پیش ‌بینی شود و امکان هرگونه بارش حتی در فصل تابستان وجود دارد. آب ‌و هوای بلژیک به‌ خصوص شهر بروکسل در ماه ژوئن ۱۰ روز بارانی می باشد و بیشترین دما در این ماه حدود ۲۲ درجه سانتی‌ گراد است و  همچنین میزان بارش در این شهر ۵۵ میلی‌ متر گزارش شده است.

آب و هوای کشور بلژیک – آب و هوای کشور بلژیک در فصل پاییز و زمستان

فصل پاییز در کشور بلژیک با ماه سپتامبر شروع می ‌شود که به‌ عنوان خورشیدی ‌ترین ماه سال است ولی بارش ‌های اصلی در این فصل آغاز می ‌شود. همچنین در اغلب مناطق مختلف بلژیک در این فصل بارش صورت می‌ گیرد .با شروع ماه اکتبر هوا رو به سردی می ‌رود و باران بیشتری قسمت‌ های مختلف کشور بلژیک را فرا می‌ گیرد ، از این رو با توجه به این نوع آب ‌و هوا گردشگران ترجیح می ‌دهند که سواحل این کشور را در فصل پاییز و زمستان ترک کنند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

با آمدن ماه نوامبر بیشترین بارش‌ ها صورت گرفته و همچنین برف شروع به باریدن می‌ کند ولی این سرما و بارش برف طولانی نبوده و بعد از مدتی کاهش می ‌یابد. با توجه به رطوبت زیادی که ایجاد می گردد در این فصل آب ‌و هوای کشور بلژیک بسیار سرد و مرطوب می باشد. دما در فصل پاییز در پایین ‌ترین مقدار صفر درجه و در بیشترین مقدار ۱۲ درجه سانتی‌ گراد است. شهر بروکسل دارای میزان بارش ۷۰ میلی‌ متری و همچنین ۱۱ روز بارانی در ماه سپتامبر می باشد و فصل زمستان در کشور بلژیک دارای آب‌ و هوایی معتدل است.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

آب و هوای کشور رومانی آب و هوای کشور رومانی

آب و هوای کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخارست...

نظرات کاربران
Call Now Button