آب و هوای کشور بلغارستان

کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه های زیبا ، طبیعت دلفریب و خیابان های قدیمی توجه هر گردشگری را به خود جذب کرده است . برای این که بتوان با خیال راحت به هر کشوری سفر کرد باید قبل از آن اطلاعاتی از مقصد مورد نظر را در اختیار داشت که دانستن شرایط آب و هوای کشور بلغارستان قبل از سفر به این کشور بسیار مفید است زیرا یکی از دغدغه های مسافران راهی این کشور می باشد و بهتر است بدانند در چه فصلی به این کشور سفر کنند و چه جذابیت و تفریحاتی در انتظار آنها است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از این سفر استفاده کرده و از آن لذت ببرند زیرا در این کشور مطابق با هر نوع شرایط آب و هوایی تفریح و سرگرمی وجود دارد. کشور بلغارستان تقریبا هر چهار فصل را در طول سال تجربه می کند و این کشور با کوهستان های زیادی احاطه شده است ، از این رو شرایط آب و هوای کشور بلغارستان را می توان آب و هوای قاره ای دانست ولی با وجود بخش زیادی از دریا در جنوب این کشور نیز در تنوع آب و هوای آن بی تاثیر نیست و در شهرهای ساحلی و نزدیک به دریا شاهد آب و هوای مرطوب و گرم خواهد بود که می تواند انتخاب بسیار خوبی برای علاقه مندان تفریحات ساحلی و آفتاب باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلغارستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلغارستان ” است .

آب و هوای کشور بلغارستان – آب و هوای کشور بلغارستان در فصل بهار

در فصل بهار می ‌توان شاهد برگزاری جشن ‌ها و فستیوال ‌های مختلف و هیجان انگیزی در این کشور بود که برای مردم این کشور بسیار مهم بوده و به باشکوه ‌ترین نحو ممکن برگزار می‌ شوند، در فصل بهار هوای کشور بلغارستان معمولا معتدل یا خنک است و می ‌توان دمای هوایی حدود را تا 15 درجه سانتیگراد را از آن اتظار داشت  ، با نزدیک شدن به فصل تابستان هوا کم‌ کم گرم می‌ شود، همچنین فصل بهار در کشور بلغارستان فرصت بسیار مناسبی برای استفاده از پیست اسکی معروف بلغارستان و همچنین استراحت در مراکز اسپا و تفریحگاه‌ های کوهستانی که با چشمه ‌های معدنی پوشیده شده ‌اند است، در کشور بلژیک حدود 250 چشمه آب معدنی بوجود دارد که رفتن به آنها در سفر بلغارستان خالی از لطف نیست و میانگین هوا در ماه مارس تا اوخر ماه می از 10 تا 21 درجه سانتیگراد متغیر می باشد و جشن‌ های مهمی که در این فصل برگزار می‌شوند جشن بابا مارتا ” BABA MARTA “، روز جهانی زن است .

آب و هوای کشور بلغارستان – آب و هوای کشور بلغارستان در فصل تابستان

فصل تابستان در بلغارستان آفتابی و گرم است، به خصوص در ساحل دریای سیاه و در جنوب این کشور، در ماه های تابستان در ساحل دریای سیاه تقریبا امواج بزرگ و آب و هوای بد وجود ندارند، دریا نیز گرم می باشد و تمام هتل ها و سواحل پر از گردشگران به میزان 100 درصد است، فصل تابستان صعودی در هفته دوم ماه جولای مطابق ماه تیر آغاز می شود و تا پایان بیستم ماه اوت مطابق با ماه مرداد ادامه می ‌یابد،  معمولا در طول این دوره آب و هوا فوق العاده می باشد و درجه حرارت در حدود 28-32 درجه سانتی گراد و درجه حرارت دریا به 26 درجه سانتی گراد می رسد و بارش باران در این زمان تقریبا هرگز اتفاق نمی افتد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در بلغارستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلغارستان توضیح دادیم .

آب و هوای کشور بلغارستان – آب و هوای کشور بلغارستان در فصل پاییز

فصل پاییز زمانی است که در کشور بلغارستان هنوز گردشگران زیادی را می توان مشاهده کرد زیرا در ماه سپتامبر در بلغارستان را “فصل مخملی” می ‌نامند، ماه سپتامبر احتمالا بهترین ماه برای گذراندن تعطیلات در بلغارستان می باشد و حتی روزهای گرم تابستان گرم را نمی توان با سستی و لطافت ماه اول پاییز در کشور بلغارستان مقایسه کرد، فصل پاییز زمانی بسیار عالی برای اسب سواری، پیاده روی، دوچرخه سواری، بازدید از ذخایر طبیعت و سرک کشیدن به مراسم و جشنواره‌های فرهنگی و مردمی می باشد زیرا در فصل پاییز این مراسم بیشتر رخ می دهند و لازم است که بدانید درجه هوا در این فصل از 22 تا 9 درجه سانتیگزاد متغیر می باشد و  روز دانش و روز استقلال بلغارستان در این فصل برگزار می ‌شوند.

آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان – آب و هوای کشور بلغارستان در فصل زمستان 

فصل زمستان در بلغارستان، بیش از حد بارانی نیست و سرمای بیش از منفی 15 درجه سانتیگراد نادر می باشد ولی دمای زیر صفر در سطح منفی 5 درجه سانتیگراد یک چیز معمولی است، همچنین سرمای زیاد زمستان معمولی کشور بلغارستان در حدود 0 تا 5 درجه سانتیگراد می‌ دهد. آب و هوای کشور بلغارستان سردتر است و تا بهار برف می ‌بارد و در ماه ژانویه و همزمانی آن با تعطیلات سال نو میلادی شاهد سیل عظیم جمعیتی می باشند که برای لذت بردن از پیست اسکی این کشور به آن می ‌روند.

آب و هوای کشور بلغارستان بهترین زمان سفر به کشور بلغارستان

کشور بلغارستان تقریبا از نظر آب و هوایی مانند ایران است و فرد می تواند چهار فصل مختلف را در آن مشاهده کرد . در نتیجه گردشگران در تمامی فصول از این کشور دیدن می‌ کنند و نمی توان دقیقا بهترین زمان سفر به این کشور تاریخی و زیبا را مشخص کرد زیرا هر فصلی از سال در این کشور از زیبایی ‌ها و جاذبه ‌های مربوط به خود است ولی به طور کل این کشور در فصل تابستان شلوغ ‌تر از فصل ‌های دیگر می باشد و گردشگران بسیاری برای استفاده از خدمات ساحلی فوق ‌العاده ‌ای که در این فصل ارائه می ‌شوند به این کشور می ‌روند که معادل با ماه ‌های جولای و آگوست است و درجه هوا تا 30 درجه سانتیگراد بالا می ‌رود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلغارستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به بلغارستان ” بیاندازید.

آب و هوای کشور بلغارستان نکات مربوط به آب و هوای کشور بلغارستان

در این قسمت قصد داریم به نکات مربوط به آب و هوای کشور بلغارستان اشاره کنیم :

  • کشور بلغارستان دارای آب و هوای نیمه گرمسیری اما مرطوب است و به صورت کلی از جریان های دریایی آب و هوای قاره ای تاثیرات بسیار زیادی را می پذیرد.
  • با این که آب و هوای کشور بلغارستان به صورت کلی متعادل و مطبوع است ولی همیشه باید در نظر گرفت که برخی از ماه ها در فصل تابستان در این کشور دارای آفتابی تند و برخی از ماه ها در فصل زمستان نسبتا سرمایی گزنده دارند.
  • پر طرفدارترین ماه ها از نظر بهترین زمان سفر به کشور بلغارستان از نظر آب و هوایی، ماه های می ، جولای  و آگوست است.
  • در اغلب سال لباس هایی با وزن متوسط کافی می باشد ولی در طول فصل زمستان همراه داشتن لباس های گرم و پشمی لازم است .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور رومانی آب و هوای کشور رومانی

آب و هوای کشور رومانی کشور رومانی ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخارست...

نظرات کاربران
Call Now Button