آب و هوای کشور برزیل

کشور برزیل ، بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی و پنجمین کشور بزرگ جهان از نظر جمعیتی و جغرافیایی است . قبل از سفر به کشور برزیل باید در مورد آب و هوای  کشور برزیل آگاهی کسب نمود. کشور برزیل با توجه به وسعت و وضعیت جغرافیایی این سرزمین، دارای طیف گسترده از شرایط آب و هوایی می باشد.

بخش بزرگی از کشور برزیل دارای آب و هوای گرمسیری است و خط استوا بر دهانه جنگل آمازون قرار دارد. در نزدیکی خط استوا، تنوع فصلی چندانی مشاهده نمی شود و هوا در بیشتر روزهای سال گرم است. دمای هوای این بخش برزیل در خنک ترین زمان به ۲۵ درجه سانتی گراد می رسد، ولی با این وجود معمولا گرما از ۴۰ درجه سانتی گراد نیز فراتر نمی رود. به دلیل قرار گرفتن این کشور در نیمکره جنوبی ، فصول کشور برزیل برخلاف کشورهای نیمکره شمالی (از جمله ایران) است یعنی در فصل بهار ایران ، برزیل فصل پاییز را پشت سر می گذارد و تابستان ایران معادل زمستان کشور برزیل می باشد .  لذا فصل های کشور برزیل به صورت زیر است:

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در برزیل می توانید مقاله ” تحصیل در برزیل ” را مطالعه فرمایید .

  • فصل بهار در برزیل : سپتامبر- دسامبر
  • فصل تابستان در برزیل : دسامبر- مارس
  • فصل پاییز در برزیل : مارس- ژوئن
  • فصل زمستان در برزیل : ژوئن- سپتامبر

برخی از شهرهای کشور برزیل ارتفاع زیادی نسبت به سطح دریا دارند و همین امر باعث می ‌شود که نسبت به شهرهای کم ارتفاع، گرمای کمتری را هم تجربه کنند. برای مثال، هر دو شهر کوریتیبا و پورتو الگره زمستانی ملایم را پشت سر می‌گذارند، اما پورتو الگره با تنها ارتفاع ۱۰ متر بالاتر از سطح دریا، تابستانی داغ دارد، ولی پورتو الگره با ارتفاع ۹۳۴٫۶ متری، دارای گرمای تابستانی معمولی می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در برزیل ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در برزیل” است .

آب و هوای کشور برزیل – انواع بخش های برزیل از نظر مناطق مختلف آب و هوایی

انواع بخش های برزیل از نظر مناطق مختلف آب و هوایی عبارتند از:

  • بخش شمال شرقی برزیل : این بخش دارای گرمترین و همچنین خشکترین بخش برزیل می باشد که در طول سال بارش کمی را تجربه می کند. در ماه‌ های می تا نوامبر، کمترین بارش در این منطقه رخ می‌دهد و دمای هوا به طور میانگین در حدود ۳۸ درجه سانتیگراد می باشد.
  • بخش مرکزی و غربی برزیل : در این بخش میزان بارش باران بین ۱٫۵۰۰ تا ۲٫۰۰۰ میلیمتر است و فصل خشک آن در اواسط سال میلادی است.
  • بخش‌های جنوب و جنوب شرقی برزیل : در این بخش ها در بیشتر طول سال امکان بارش باران وجود دارد و نمی‌توان فصلی را به عنوان فصل خشک آن در نظر گرفت. در جنوب کشور ، آب و هوای نیمه گرمسیری همراه با زمستان های سرد که می تواند گاهی هوای برفی به انجماد نیز تبدیل شود، وجود دارد .در بخش جنوبی کشور برزیل و در فصل زمستان (ماه ‌های ژوئن تا سپتامبر)، حتی امکان بارش برف نیز وجود دارد.

شما می توانید برای مهاجرت به برزیل مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به برزیل ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور برزیل

آب و هوای کشور برزیل

آب و هوای کشور برزیل  – ماه های مناسب برای بازدید از برزیل از نظر آب و هوایی

کشور برزیل با توجه به جو گرمسیری و نیمه گرمسیری، مقصد توریستی ایده آلی برای گردشگران می باشد، اما برای برنامه‌ریزی زمان سفر به این کشور زیبا، بهتر است به فصل سال و شهر مقصد و شرایط آن توجه داشت و تصمیم‌گیری کرد . بسیاری از افرادی که علاقه مند به بازدید از کشور برزیل هستند باید بهترین مکان را در فصل مناسب انتخاب کنند. زمستان های کشور برزیل تنها سه ماه از سال از ماه ژوئن تا ماه اوت، طول می کشد، اما بهترین فصل برای رزرو هتل و گذراندن تعطیلات، بیشتر در ماه های نوامبر و تا مارس می باشد . ماه مارس ماه خوبی برای بازدید از جنوب برزیل، ریودوژانیرو ویا سائوپائولو است زیرا در این ماه به ندرت بارندگی وجود دارد. ماه آوریل، یک ماه عالی از نظر آب و هوا برای ورزش های دریایی و بازدید از سواحل ریودوژانیرو و جنوب برزیل می باشد ولی در این ماه نمی توان به مناطق شمال و شمال شرقی برزیل سفر کرد. ماه ژوئن نیز زمان بسیار مناسبی برای بازدید از آمازون، لانکوئیس و پانتانال می باشد و ماهی نسبتا خشک با درجه حرارت منطقه گرمسیری را دارا است . همچنین می توان در این ماه از شهر های داخلی میناس گرایس و برازیلیا بازدید کرد. سواحل استوایی در مناطق شمالی و شمال شرقی کشور برزیل به دلیل بارندگی کم نیز در ماه ژوئن بسیار مناسب هستند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button