آب و هوای کشور اوکراین

کشور اوکراین دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سرد و تابستان های گرم می باشد که هرچه به سمت جنوب و شرق حرکت می کنیم ، گرمتر می شود . آب و هوای کشور اوکراین در شمال ، سرد و در جنوب ، معتدل می باشد .

قسمت جنوب این کشور که مشرف به دریای سیاه است دارای آب و هوای ملایم تری در فصل زمستان با بارش کمتر است و آب و هوای مدیترانه ای به جز در ساحل جنوبی جزیره کریمه دیده می شود . بارش باران در نقاط مختلف کشور اوکراین متفاوت است به طوری که بیشترین میزان بارش در شمال و غرب در این کشور صورت می گیرد و کمترین میزان بارش در شرق و جنوب شرقی می باشد . به طور کلی آب و هوای کشور اوکراین در شمال ، سرد و در جنوب ، معتدل می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اوکراین ” اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور اوکراین – دمای هوا در نقاط مختلف کشور اوکراین

در شهر کی یف ۲ تا ۳ ماه از سال ، یخبندان کامل است که دما به ۳۰ درجه زیر صفر می رسد و میانگین دما در ماه ژانویه ۶- درجه و در جولای ۲۰+ درجه سانتی گراد است ولی در جنوب کشور اوکراین در ماه ژانویه ۴ درجه و در ماه جولای ۲۴ درجه سانتی گراد می باشد . در شهر اودسا میانگین دمای هوا در ماه ژانویه ، ۱٫۵ -درجه سانتیگراد می باشد و  به طور متوسط ۱۰۰ روز با حداقل دمای زیر انجماد در سال و ۴۰ روز با برف و رکورد سردی ۲۰ سال گذشته ۲۳- درجه سانتی گراد بوده است.  دریای سیاه در فصل زمستان برای ماه های جولای و آگوست قابل استفاده می باشد در حالی که در ماه های ژوئن و سپتامبر کمی خنک می شود و دریای آزوف، در فصل تابستان گرم تر می شود .

در مقاله ” اقامت در اوکراین ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت اوکراین اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور اوکراین – دمای هوا کشور اوکراین در فصول مختلف

دمای هوا و ساعت آفتابی در فصل بهار، به سرعت در حال افزایش است. در ماه مارس، برف ذوب می شود که به گل تبدیل می شود که می تواند سفرهای جاده های روستایی را سخت تر کند. در ماه آوریل، اولین روزهای گرم با بازگشت آب و هوای سرد، با برف و یخبندان ممکن است همراه باشد، در حالی که در ماه می، معمولا درجه حرارت شروع به تبدیل شدن به دمای دلخواه می شود. میانگین دمای زمستان در اوکراین از ۸- تا ۱۲- سانتی گراد متغیر می باشد . دما در مناطق جنوبی کشور اوکراین صفر درجه سانتی گراد می باشد . دمای متوسط در فصل تابستان بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد و با این حال، می تواند در طول روز ۳۵ درجه شود. بارش برف و باران در سراسر کشور اوکراین کاهش می یابد. بیشترین بارش در کوه های کریمه و کوه های کارپات اوکراین مشاهده می شود .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور اوکراین دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور اوکراین ” را مطالعه نمایید.

در فصل تابستان در اوکراین دمای روز به ۲۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد می رسد، اما گاهی اوقات بسیار بالاتر، ۳۵ درجه سانتیگراد یا بیشتر، به خصوص در مناطق داخلی می شود . ماه های فصل تابستان بیشتر اوقات دارای آب و هوای خشک با آفتاب است ، باران اغلب با بارندگی های شدید اما اغلب در امتداد ساحل دریای سیاه و اغلب در پایان روز رخ می دهد. ماه جولای گرمترین ماه با میانگین دمای ۲۴ درجه سانتیگراد است. بارش سالانه در حدود ۴۰۰-۶۰۰ میلی متر اما در مناطق داخلی اوکراین کمتر است. به طور کلی، بهترین آب و هوا اوکراین ماه مه یا سپتامبر می باشد و زمانی که روزها گرم و شبها سرد هستند، اگر چه در فصل بهار بیشتر از فصل تابستان است. فصل های پاییز و زمستان معمولا در سرزمین های ساحلی دریای سیاه خنک و مرطوب هستند و آب و هوای خشک در داخل کشور می باشد .

آب و هوای کشور اوکراین

آب و هوای کشور اوکراین

آب و هوای کشور اوکراینبهترین زمان برای سفر به کشور اوکراین

کشور اوکراین دارای آب و هوای مرطوب می باشد و گر‌م ترین ماه سال در این شهر ماه‌ های ژوئن، جولای و آگوست است. سردترین ماه ‌های سال در این کشور ، دسامبر، ژانویه و فوریه می باشد . در تمام طول سال سفر به اوکراین امکان ‌پذیر است اما بهترین زمان برای سفر به اوکراین ، فصل های بهار و پاییز هستند . سواحل دریای سیاه در روزهای فصل تابستان بسیار گرم و شلوغ هستند. فصل زمستان فصل بسیار سردی در اوکراین می باشد, اما گنبدها و مناره‌های شهر کی ‌یف زیر لایه ‌های برف، منظره‌ ای بسیار دیدنی دارند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button