کشور انگلستان قسمتی از بریتانیا کبیر در کنار ایرلند شمالی ، ولز و اسکاتلند می باشد . موقعیت این کشور در غرب ارواسیا و دارای یک خط ساحلی گسترده است . به خاطر موقعیت جغرافیایی این کشور ، آب و هوای کشور انگلیس در طول سال بسیار متغیر می باشد و برخی از روزها خشک و قاره ای و برخی دیگر مرطوب و دریایی است. به همین علت باعث می شود نوسانات دما زیاد شده و در طی یک روز می توان چند فصل را تجربه کرد .  برخلاف تصور مردم که کشور انگلیس، کشوری سردسیری می باشد ، آب و هوا در این کشور بسیار مناسب بوده و معمولا مه آلود است . فرد می تواند نور آفتاب را در طول روز مشاهده کند .به طور متوسط در هر سال ۱۳۴۰ ساعت هوای انگلیس آفتابی است . سواحل جنوبی به علت وزش دائمی باد ، دارای صاف ترین آسمان می باشد و کمترین میزان ابر را دارد ، بدین معنا که در شهرهایی مانند کنت و ساسکس از بیشترین میزان تابش خورشید برخوردارند که سبب جذب توریست های داخلی و خارجی به ساحل های آنها می شود .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

پر ابرترین قسمت های کشور انگلیس نیز در نواحی شمالی و غربی ، کوهستانی می باشد که روزهای کمتری از سال ، آفتابی است . بارش باران ، دمای هوا و روشنی روز همه بستگی به محل زندگی دارد . به طور کلی بخش غربی انگلستان که به اقیانوس اطلس بیشتر نزدیک است دارای آب و هوای معتدل و در عین حال شرجی ترین و پر بادترین بخش انگلیس نیز می باشند . قسمت شرقی این کشور از آب و هوای خشک تر و کم باد تر است که در بیشتر روزهای  سال ، دمای آن از قسمت غربی ، پایین تر است . انتظار می رود وضعیت آب و هوای انگلیس در دهه های آینده دستخوش تغییرات شود و همچنین انتظار می رود تا سال ۲۰۵۰ میلادی ، دمای میانگین تا ۲ درجه و بالاترین دما در تابستان ، ۳ درجه افزایش پیدا کند ، میزان بارش کلی نیز کاهش پیدا می کند ولی بارش زمستانی بیشتر خواهد شد .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت انگلیس مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه بفرمایید .

آب و هوای کشور انگلیس  – وضعیت آب و هوای کشور انگلیس در چهار فصل سال

وضعیت آب و هوای کشور انگلیس در چهار فصل سال به صورت زیر است :

کشور انگلیس در فصل بهار : فصل بهار در انگلیس از ماه مارس شروع می شود و تا ماه می ادامه دارد . آب و هوای این فصل خنک و خشک است . در ظهر دمای هوا زیاد می شود و در نزدیکی فصل تابستان دما افزایش می یابد و حتی ممکن است در ماه آپریل برف ببارد . دمای این کشور در فصل بهار بین صفر تا ۱۰ درجه سانتی گراد می باشد .

کشور انگلیس در فصل تابستان : فصل تابستان در انگلیس از ماه ژوئن تا اگوست می باشد و بیشترین دما در همین فصل است و همچنین خشک ترین آب و هوا را در این فصل شاهد هستیم .در مناطق شرقی و مرکزی و جنوبی بارندگی های بسیاری وجود دارد که باعث سرسبزی این مناطق می شود در جنوب شرقی کشور انگلیس ممکن است در بعضی روزها دمای هوا به ۳۰ درجه سانتی گراد هم می رسد که بیشترین دما در این کشور می باشد . معمولا میانگین دما در فصل بین ۱۷تا ۲۰ درجه سانتی گراد است . بهترین فصل برای سفر به کشور انگلیس ، همین فصل تابستان می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به انگلیس شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به انگلیس ” بیاندازید.

کشور انگلیس در فصل پاییز : فصل پاییز در انگلیس از ماه سپتامبر شروع و تا اخر ماه نوامبر ادامه می یابد . بارندگی در فصل پاییز به اوج خود می رسد که آب و هوایی نا متعادل را در این کشور به وجود می آورد و میانگین دما در این فصل ۱تا ۱۳ درجه سانتی می باشد .

کشور انگلیس در فصل زمستان : فصل زمستان در انگلیس از ماه دسامبر تا ماه فوریه است و دمای هوا در تمام انگلیس بسیار سرد می شود . در اکثر شهرهای این کشور برف می بارد دمای هوا در فصل زمستان به زیر صفر می رسد و بیشترین دما به ۱۰درجه سانتی گراد می رسد و همچنین باد های بسیار سردی می وزد .

آب و هوای کشور انگلیس
آب و هوای کشور انگلیس

آب و هوای کشور انگلیس  – پوشیدن لباس مناسب در فصول مختلف سال در انگلیس

اگرچه آب و هوا در انگلیس پیش ‌بینی ‌ناپذیر است، اما کمتر پیش می‌آید که آب و هوا به وضعیت حاد و نامتعادلی در قرار بگیرد . در فصل تابستان دمای هوا بین ۱۸- ۹ درجه سانتی‌گراد در نوسان است البته گاه دما به حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد هم برسد. در فصل زمستان میانگین هوا بین ۷ تا ۲ درجه سانتی‌گراد است و گاهی به زیر صفر درجه نیز افت می‌کند اما خوشبختانه اکثر خانه‌ ها، ساختمان ‌ها، قطارها و اتوبوس ‌ها از سیستم گرمایشی مناسبی برخوردارند. به ‌طور کلی تفاوت اندکی میان آب و هوای در مناطق مختلف مشاهده می‌شود، اما در مناطق کوهستانی و شمالی، بارش برف و باران و وزش باد بیشتر دیده می‌شود و البته با پوشیدن لباس و همراه داشتن تجهیزات مناسب (مانند عینک آفتابی، کلاه، چتر و …) می توان از آب و هوای انگلیس لذت برد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button