سالانه کشور اسپانیا میلیون ها گردشگر را از نقاط مختلف جهان به سمت خود جذب می کند و یکی از عوامل جذب گردشگر به این کشور ، آب و هوای کشور اسپانیا می باشد . بسته به هدف سفر می توان در تمام طول سال به این کشور سفر کرد . این کشور دارای آب و هوای متغیری می باشد و هر منطقه از این کشور آب و هوای خاص خود را دارد به طوری که برخی از قسمت ها آب و هوای مدیترانه ای و قسمتی دیگر آب و هوای اقیانوسی یا کوهستانی دارد . جنوب شرق کشور اسپانیا ، تابستان های داغ و زمستان های معدل مدیترانه ای دارد . مناطق خشک مرکزی این کشور نیز تابستان های گرم و داغ و زمستان های سرد و خشک دارند مناطق کوهستانی نیز تابستان های خنک دارند . میانگین روشنایی روزانه در فصل زمستان ۱۰ ساعت و میانگین روشنایی روزانه در فصل تابستان به ۱۶ ساعت می رسد . این کشور از نظر آب و هوا به چهار منطقه تقسیم می شود که عبارتند از :

برای اقامت و تابعیت در اسپانیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید .

  • مناطق مرکزی اسپانیا : بیش از نیمی از مناطق مرکزی اسپانیا دارای بارندگی کمی هستند اما با این وجود برف زمستانی در این مناطق تقریبا سنگین بوده و در مدت طولانی در کوه ها باقی می ماند . بارندگی مطلوب و آب و هوای معتدل باعث شده تا از شدت گرما به طور محسوسی کم شود و حتی بارندگی های خوبی را در فصل تابستان در اسپانیا شاهد باشیم و در فصل زمستان آب و هوای خنک و معتدل و بادهای کمی حاکم باشد .
  • شمال و شمال غربی اسپانیا : این منطقه در فصل تابستان ابری ترین ، بارانی ترین و خنک ترین قسمت نسبت به سایر نقاط دیگر کشور اسپانیامی باشد ولی با این وجود همچنان جز مناطق تقریبا گرم و با آب و هوای آفتابی محسوب می شود . میزان بارندگی از غرب به شرق کاهش پیدا می کند و از دامنه دریا نسبت به کاتابریانس و همچنین شمال غرب بالاتر می باشد .
  • آب و هوای مدیترانه ای اسپانیا : مناطق دارای آب و هوای مدیترانه ای در اسپانیادارای محبوب ترین استراحتگاه های اسپانیا می باشند . مدت زمان روز های آفتابی تقریبا به طور میانگین ۶ ساعت در زمستان و ۱۲ ساعت در تابستان است . در فصل زمستان این مناطق معتدل تر و گرمتر از مناطق مرکزی این کشور می باشد . در فصل تابستان ، هوا گرم و گاها مرطوب می باشد شدت گرمی هوا در بعد از ظهر ها با نسیم های دریایی کمتر می شود . در ماه های ژوئن تا آگوست بارندگی بسیار کم می باشد و در این مناطق پاییز بارانی تر از فصل زمستان است .
  • جزایر قناری : در این مناطق دمای هوا در فصل تابستان خیلی گرم نمی شود و این به دلیل جریان هوای خنک می باشد . هوا در فصل زمستان معتدل است . گرم ترین هوا در فصل تابستان زمانی است که گرما و خشکی صحراهای آفریقا به جزایر نفوذ پیدا می کنند لازم به ذکر است که هوای طوفانی و مرطوب به ندرت در زمستان وجود دارد . مدت زمان روز های آفتابی در زمستان ۶ ساعت و در تابستان ۱۱ ساعت است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در برزیل می توانید مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید .

آب و هوای کشور اسپانیا – آب و هوای کشور اسپانیا در فصول مختلف

آب و هوای کشور اسپانیا در فصول مختلف به صورت زیر است :

  • آب و هوای کشور اسپانیا در فصل بهار: این فصل زمان خوبی برای بازدید از اسپانیا را فراهم می کند. در جنوب کشور اسپانیا ، لباس های نازک و سبک باید همراه خود داشت ، خصوصا وقتی که به فصل تابستان نزدیک می شویم.
  • آب و هوای کشور اسپانیا در فصل تابستانکشور اسپانیا دارای آب و هوایی گرم در تمام طول فصل تابستان است .
  • آب و هوای کشور اسپانیا در فصل پاییزفصل پاییز در کشور اسپانیا اغلب طولانی تر از سایر کشورها است، با این حال امکان سفر به سواحل تا ماه اکتبر ممکن می باشد .
  • آب و هوای کشور اسپانیا در فصل زمستانآب و هوای کشور اسپانیا در فصل زمستان بسیار متنوع و عالی می باشد و مناطق ساحلی دارای آب و هوای معتدل است. آب و هوای زمستانی اسپانیا شرایط متغیری دارد و معمولا خشک است، قابل ذکر است که یکی از لذت بخش ترین کشورهای اروپایی در زمستان اسپانیا است، اما انتظار آفتاب گرفتن در این فصل را نداشته باشید.
آب و هوای کشور اسپانیا
آب و هوای کشور اسپانیا

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسپانیا ” اطلاعات کسب کنید .

آب و هوای کشور اسپانیا بهترین زمان برای سفر به اسپانیا

بهترین زمان ممکن برای بازدید تقریبا تمام مناطق اسپانیا فصل های بهار و پاییز می باشد. البته ممکن است در ماه‌ های اکتبر و نوامبر (۹ آبان تا ۹ آذر) در سواحل اقیانوس اطلس باران شدیدی را تجربه کرد . ماه‌ های می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) و اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) از لحاظ آب و هوا و همین ‌طور جمعیت، بهترین زمان برای سفر به اسپانیا هستند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آب و هوای کشور لتونی آب و هوای کشور لتونی

آب و هوای کشور لتونی کشور لتونی ، کشوری اروپایی است که در کنار دریای بالتیک قرار دارد . این ک...

آب و هوای کشور بلژیک آب و هوای کشور بلژیک

آب و هوای کشور بلژیک کشور بلژیک ، کشوری مستقل در اروپای غربی می باشد که از سه جامعه (فنلاندی ...

آب و هوای کشور بلغارستان آب و هوای کشور بلغارستان

آب و هوای کشور بلغارستان کشور بلغارستان ، کشوری زیبا و دیدنی در شرق دریای سیاه است که با کوه...

نظرات کاربران
Call Now Button