کمیسیون خرید ملک در ترکیه و هزینه های خرید خانه در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که قصد مهاجرت به ترکیه و خرید املاک و مستغلات در این کشور را دارید، احتمالا با سوالاتی روبرو می شوید.
برای خرید ملک در ترکیه چه هزینه هایی باید پرداخت کرد؟ نرخ کمیسیون خرید ملک در ترکیه چقدر است؟ کمیسیون ملک را چه کسی باید پرداخت کند؟ تفاوت کمیسیون خرید ملک با اجاره ملک چقدر است؟

در این مطلب پاسخ کلیه سوالات ارائه می شود. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما کاربردی باشد.
در صورتی که به اطلاعات بیشتری در رابطه با کمیسیون خرید ملک در ترکیه نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ترکیه کلیک کنید.

کمیسیون خرید ملک در ترکیه

شرایط کمیسیون خرید ملک در ترکیه

ترکیه کشوری وسیع است، که در فاصله بین اروپا و آسیا قرار دارد. تقریبا 7000 کیلومتر از وسعت این کشور مربوط به دریای مدیترانه، اژه و دریای سیاه است.
اگر به دنبال خرید ملک در خارج از کشور هستید، ترکیه می تواند گزینه خوبی باشد. در ترکیه برای مقاصد مختلفی مثل تعطیلات، دوران بازنشستگی و یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات گزینه های زیادی وجود دارد.

به طور کلی هزینه خرید ملک در ترکیه به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر است. اما بهتر است قبل از هر اقدامی از پرداخت های اضافی اطلاع داشته باشید. این آگاهی روند خرید ملک را برای شما سریع تر می‌کند. بنابراین در ادامه هزینه های مورد انتظار زمان خرید ملک را عنوان می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر درباره پاسپورت کشور ترکیه کلیک کنید.

هزینه خرید ملک در ترکیه

قبل از انتقال سند مالکیت ذکر ارزش ملک در گزارش ارزیابی الزامی است. هزینه گزارش ارزیابی بسته به شهر و ملک حدود 1000 تا 1500 لیر ترکیه (117 تا 176 دلار آمریکا) است. خریدار باید این هزینه را مستقیما به بخش ارزیابی املاک و مستغلات بپردازند. زمان تکمیل گزارش ارزیابی 2 تا 3 روز است.

اداره ثبت اسناد املاک و مستغلات در ترکیه 4% از ارزش ملک را دریافت می کند. هزینه مالیات بر فروش که باید توسط خریدار و فروشنده پرداخت شود، 4 در صد از ارزش ملک است. این مالیات قبل از سال 2020 به میزان 3% از ارزش ملک بود.

اگر برای ثبت اسناد وکیل استخدام کرده باشید، این هزینه نیز به لیست هزینه های شما اضافه می شود. هزینه وکالت متفاوت است. اما معمولا این هزینه حدود 1500 دلار آمریکا می شود. هزینه مربوط به کمیسیون نیز باید به نماینده املاک پرداخت شود. این مبلغ توسط خریدار و فروشنده قابل پرداخت است.

برای اطلاعات بیشتر درباره کار در ترکیه کلیک کنید.

هزینه خرید ملک در ترکیه

کمیسیون خرید ملک چیست؟

برای خرید یا اجاره ملک در ترکیه مشاوران املاک فایل‌های مختلف را به خریدار معرفی کرده و واسطه بین طرفین می شوند. در ادامه باید خریدار و فروشنده قراردادی را امضا کنند و کارهای مربوط به ثبت اسناد انجام شود. در این مراحل نماینده املاک به عنوان واسط و مسئول قرارداد دستمزدی از هر دو طرف دریافت می ‌کند.

برای کمیسیون نیز باید قراردادی تنطیم شود. در این قرارداد اطلاعاتی در مورد ارزش ملک، میزان کمیسیون پرداختی و سایر مفاد معامله اطلاعاتی قید می شود. حتما پیش از امضای این قرارداد تمامی مفاد آن را با دقت مطالعه کنید. نماینده املاک قرارداد را بسته و هزینه کمیسیون را دریافت می کند.

نرخ کمیسیون خرید ملک در ترکیه

نرخ کمیسیون شرکت های املاک و مستغلات توسط مقررات مربوط به تجارت املاک تعیین می شود. در این آیین نامه کمیسیون فروش املاک 2% بوده و مالیات بر ارزش افزوده 18% از قیمت فروش تعریف شده است.

این هزینه به طور جدا از فروشنده و خریدار دریافت می شود. لازم به ذکر است، در صورت توافق کتبی، کمیسیون املاک و مستغلات، تنها توسط خریدار یا فروشنده قابل پرداخت است. در این صورت یک طرف قرارداد باید 4% از ارزش ملک را به عنوان کمیسیون پرداخت کند.

نرخ کمیسیون خرید ملک در ترکیه

نرخ کمیسیون اجاره ملک در ترکیه

در صورت اجاره املاک و مستغلات در ترکیه، حداکثر هزینه کمیسیون هزینه اجاره یک ماه بوده و مالیات بر ارزش افزوده همان 18% خواهد بود. در ترکیه به طور معمول باید کمیسیون اجاره توسط مستاجر و صاحب خانه به طور مساوی پرداخت می شود.
اما در صورتی که در قرارداد به وضوح قید شده باشد که مستأجر کمیسیون را پرداخت می کند، این مبلغ توسط مستاجر پرداخت می شود.

قوانین کمیسیون املاک

طبق مقررات تجارت املاک و مستغلات ماده 20 در معاملات تجاری املاک و مستغلات، نرخ هزینه خدمات نمی تواند، از 4% قیمت فروش در قرارداد کارگزاری بیشتر شود.

در معاملات مربوط به اجاره ملک، هزینه خدمات نمی تواند از مبلغ ماهانه قیمت اجاره که در قرارداد مشخص شده است، تجاوز کند. در صورتی که به طور کتبی توافق دیگری صورت گرفته باشد، هزینه خدمات به طور مساوی بین صاحب ملک و خریدار یا مستاجر تقسیم می شود.

مشاور املاک و مستغلات نمی توانند برای نمایش مسکن هزینه ای دریافت کنند. در صورتی که ملک خارج از منطقه باشد، مشاور املاک می‌تواند هزینه حمل و نقل را دریافت کند.

قوانین کمیسیون املاک | کمیسیون خرید ملک در ترکیه

عدم پرداخت کمیسیون ملک

خریدار و فروشنده باید نرخ کمیسیون مشخص شده در قراردادهای خود را به بنگاه معاملات ملکی بپردازند. طبق قرارداد کمیسیون این مبلغ به عنوان بدهی خریدار و فروشنده تعیین می شود. اگر طرفین به تعهدات خود در مدت زمان معین پایبند نباشند، نماینده املاک می تواند طبق مفاد قرارداد برای دریافت کمیسیون اقدام کند.

سخن پایانی

کمیسیون خرید ملک در ترکیه و هزینه های خرید املاک در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید، بهتر است ابتدا از هزینه ها و شرایط خرید خانه اطلاعات کسب کنید.
در این مطلب نرخ کمیسیون خرید ملک در ترکیه، نرخ کمیسیون اجاره ملک، هزینه های جانبی خرید املاک و مستغلات و قوانین مربوط به کمیسیون توضیح داده شد.

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد کمیسیون خرید ملک در ترکیه نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، عنوان کرده و پاسخ آن ها را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول

هزینه خرید ملک در ترکیه چقدر است؟

قبل از انتقال سند مالکیت ذکر ارزش ملک در گزارش ارزیابی الزامی است. هزینه گزارش ارزیابی بسته به شهر و ملک حدود 1000 تا 1500 لیر ترکیه (117 تا 176 دلار آمریکا) است.

نرخ کمیسیون خرید ملک در ترکیه چقدر است؟

نرخ کمیسیون شرکت های املاک و مستغلات توسط مقررات مربوط به تجارت املاک تعیین می شود. در این آیین نامه کمیسیون فروش املاک 2% بوده و مالیات بر ارزش افزوده 18% از قیمت فروش تعریف شده است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
دانشگاه بیکنت ترکیه دانشگاه بیکنت ترکیه

دانشگاه بیکنت ترکیه، یکی از دانشگاه های ترکیه می باشد که در سال 1997 در شهر استانبول تاسیس شد ...

دانشگاه آنادولو ترکیه دانشگاه آنادولو ترکیه

دانشگاه آنادولو ترکیه یا دانشگاه آناتولی ترکیه یکی از اولین دانشگاه های بزرگ و مبتکر کشور ...

دانشگاه چوکوروا ترکیه دانشگاه چوکوروا ترکیه

دانشگاه چوکوروا ترکیه، یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۹۷۳ در شهر آدانا تاسیس شد. دانشگاه چ...

نظرات کاربران
Call Now Button