کالج های ترکیه و نحوه اخذ پذیرش در آنها، در این مقاله مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد. در سال های اخیر افراد زیادی خواهان تحصیل در کشور ترکیه بوده اند و مهاجرت تحصیلی فراوانی در این خصوص صورت گرفته است. از این رو متقاضیان تحصیل در ترکیه نیاز به بررسی کالج های ترکیه دارند که در این راه ممکن است سؤالات بسیاری از این قبیل ذهن افراد را به خود مشغول نماید.

اگر قصد مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل را دارید، بهتر است مطالعه دقیق تری در این زمینه داشته باشید، زیرا این راه پیچیدگی های خاصی دارد که نیاز به بررسی جزئیات آن دارد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سؤالات خود در رابطه با تحصیل در ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

حتما بخوانید: آموزش زبان ترکی استانبولی

تحصیل در بهترین کالج های ترکیه

حتما بخوانید: آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه

شرایط عمومی کالج های ترکیه

واحد پول ترکیه لیر و دین رسمی ترکیه نیز اسلام است. کشور ترکیه در زمینه تحصیل نیز بسیار پیشرفت کرده است و دارای کالج ها و دانشگاه های بسیاری در سطح رتبه بندی جهانی می باشد.
همچنین کشور ترکیه با فراهم نمودن امکانات رفاهی بسیار در زمینه آموزش، برنامه های آموزشی مناسب و هزینه های مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی، باعث شده است که نظر افراد زیادی را برای ادامه تحصیل به خود جلب نماید.

کالج ها و دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی دارند به صورتی که مدرک علمی این دانشگاه ها در تمام کشورهای دنیا معتبر می باشد.
در سال های اخیر، تعداد دانشجویان بین ‌المللی که کشور ترکیه را برای تحصیل انتخاب می نمایند، روز به روز در حال افزایش است. این روند صعودی از سال 2015 بیشتر به چشم می خورد. به طوری که تاکنون به 650 هزار دانشجوی خارجی رسیده است.

حتما بخوانید: کار در ترکیه

شرایط عمومی کالج های ترکیه

شرایط تحصیل در کالج های ترکیه

اما ممکن است این سوال در ذهن متقاضیان پیش آید که چه افرادی بهتر است به کالج بروند؟ تصمیم گیری برای انتخاب بین رفتن به کالج و دانشگاه، به دانشجو و نیازهای او بستگی دارد.
متقاضی باید تصمیم بگیرد که کدام‌ یک انتخاب بهتری برای او و شرایط زندگیش می باشد. برخی فکر می کنند که رفتن به دانشگاه بهتر از رفتن به کالج است. اما هر دو، چه از نظر آموزشی و چه از نظر ارزش مدارک، مساوی می باشند.

تنها مزیتی که دانشگاه نسبت به کالج دارد، تنوع رشته‌ ها و مقاطع تحصیلی و برنامه‌ های آموزشی در دانشگاه ها می باشد.
چه بسا که دانشجویان و دانش‌آموزانی که کالج را انتخاب می نمایند، می‌توانند با اساتید و همکلاسی ‌های خود، تعامل بیشتری داشته باشند و در محیط کوچک ‌تر و دوستانه ‌تری تحصیل نمایند.به ‌طور کلی تحصیل در کالج ها، می تواند بسیار راحت ‌تر از تحصیل در دانشگاه ها باشد.

به خصوص برای افرادی که دارای کمک ‌هزینه تحصیلی و یا بورسیه تحصیلی نباشند. این افراد بهتر است کالج ‌ها را برای ادامه ‌تحصیل خود انتخاب نمایند، زیرا هزینه تحصیل در اکثر کالج‌ ها بسیار ارزان تر از دانشگاه ها می باشد.
به طور معمول دانش ‌آموزانی که دوره دبیرستان را به پایان رسانده‌ باشند، یا دارای مدارک فنی و حرفه ‌ای باشند و یا افرادی که نمی خواهند به دانشگاه بروند.

معمولا این افراد قصد دارند بلافاصله بعد از اخذ مدرک، مشغول ‌به ‌کار شوند.
به همین منظور کالج را برای تحصیل انتخاب می نمایند. تحصیل در کالج های ترکیه بر اساس آزمون ورودی استاندارد دبیرستان صورت می گیرد که توسط وزارت آموزش ملی ترکیه تهیه و طراحی شده است. این آزمون در کلاس هشتم و به زبان ترکی برگزار می شود. دانش آموزان دیگر نیز از طریق مصاحبه و ارزیابی های مورد نظر کالج های ترکیه پذیرفته می شوند.

تفاوت میان کالج ها و دانشگاه ها

کالج های ترکیه در مقایسه با دانشگاه، موسسه آموزشی کوچک ‌تری می باشد. کالج ها اغلب به ارائه سطوح و مدارک کارشناسی می‌پردازد.
همچنین در کالج تنوع رشته ‌ای کمتری نسبت به دانشگاه ها وجود دارد. لازم به ذکر است که در برخی از کالج‌ ها نظیر کالج‌ های دولتی community و junior تنها در مقاطع تحصیلی 2 ساله به دانشجویان خدمات آموزشی ارائه می نمایند.

اغلب کالج ها مدارک کارشناسی و برخی دیگر مدارک کاردانی یا همان «Associate Degrees» به متقاضیان اعطا می نمایند. در سال ‌های اخیر، سیستم آموزشی اکثر کالج‌ ها طوری طراحی شده است که دانشجویان می‌توانند با 4 سال تحصیل در آنها، مدرک لیسانس و حتی مدرک دانشگاهی دریافت کنند، کالج‌ های کشور ترکیه و کالج‌ های کبک کانادا از آن دسته می باشند که مدرک لیسانس اعطا می کنند. اما در مقابل کالج ها، نهادی که هر دو مدرک کارشناسی و کارشناسی ‌ارشد را ارائه نماید، یک دانشگاه به حساب می آید.

تفاوت میان کالج ها و دانشگاه ها

از این رو برنامه ‌های تحصیلی کارشناسی ‌ارشد، با هدف سوق دادن دانشجویان به سمت مدرک دکتری برگزار می شوند. در واقع دانشگاه یک موسسه آموزشی بزرگ می باشد که در کلیه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

دانشگاه ها اکثراً در مقایسه با کالج ها، به سبب تعداد زیاد دانشجویان متقاضی ثبت نام، در رشته های تحصیلی، کلاس ها و دوره های آموزشی تنوع بیشتری دارند. دانشگاه ها اکثراً از جهت مساحت بسیار بزرگ‌ تر از کالج ها می باشند.
برخی از دانشگاه ها به دانشجویان این امکان را می‌دهند که تحت برنامه آموزشی خاصی، در زمان کمتر مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را دریافت نمایند.

همچنین دانشگاه ها می توانند از چندین زیر مجموعه مانند دانشکده یا به اصطلاح school و کالج تشکیل شوند و همین عامل باعث می شود که تفاوت کالج و دانشگاه، به راحتی امکان پذیر نباشد.

مدارک مورد نیاز تحصیل در کالج های ترکیه

مراحل اخذ پذیرش از کالج های ترکیه تقریباً مشابه اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور می باشد و تفاوت چندانی ندارد. روند پذیرش در کالج ‌های ترکیه یک پروسه مستقیم بین درخواست کننده و کالج مورد نظر است.
درخواست دانشجویان بین الملل در قالب یک برنامه خاص و به شرط مدارک خاص صورت می پذیرد. به همین منظور آگاهی از مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش کالج ها بسیار مهم است که به شرح زیر می باشد:

  • فرم ثبت نام به طور کامل پر شده
  • مدارک شناسایی
  • معدل و مدارک سال های قبل به صورت ترجمه شده
  • پاسپورت
  • کارت بیمه
  • مدارک تأیید شده و رسمی دبیرستان
  • گواهی دانش آموزی، کارنامه و مدارک مدرسه تأیید شده توسط مدیر مدرسه فعلی که دانش آموز در آن شرکت کرده است و نشان دهنده نمرات پایان ترم یا میان ترم دانش آموز است.
  • گواهی مدرک تسلط به زبان
  • 2  قطعه عکس
  • گواهی توان مالی
  • سوابق پزشکی
  • گواهی پرداخت شهریه های کالج (در صورت لزوم)

لازم به ذکر است که برای پذیرش در کالج های ترکیه، تمام مدارک مورد نیاز باید برای ثبت نام نهایی، توسط دفتر معادلات آموزش و پرورش استانبول یا دفتر وابسته آموزشی یا مشاور آموزش در خارج از کشور به یک گواهی معادل سازی تبدیل شوند. همچنین ممکن است بر اساس رشته و مقطع تحصیلی، مدارک بیشتری از دانشجو طلب کنند.

مدارک مورد نیاز تحصیل در کالج های ترکیه

بهترین کالج های ترکیه

کالج های ترکیه وظیفه دارند تا دانش آموزان را برای قبل از ورود به دانشگاه های این کشور آماده کنند. به همین جهت یکی از مهمترین مراحل آموزش را تشکیل می دهند. تمام پیش نیازهای موجود که به ورود افراد به دانشگاه های معتبر و دریافت بورس تحصیلی آنها لازم باشد را در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

مهارت ‌های زبان، شبکه سازی و توان گفتگو در مصاحبه ‌های آموزشی، آمادگی برای آزمون‌ های ورودی و آماده سازی فرد برای زندگی به دور از دوستان و خانواده بخشی از اقداماتی است که کالج در جهت موفقیت تحصیلی افراد انجام می ‌دهد.
دانش آموزانی که مناسب ترین و بهترین کالج های ترکیه را برای تحصیلاتشان انتخاب می نمایند، یک قدم به کسب دانشگاه و گروه مورد نظرشان نزدیک تر می کند. از این رو به بررسی برخی از کالج های برتر ترکیه در زیر می پردازیم:

بهترین کالج های ترکیه
  • کالج کی اند کی ترکیه: کی اند کی یکی از مشهورترین کالج های ترکیه می باشد که در زمینه رشته های پزشکی و دندانپزشکی و مهندسی و مدیریت برنامه های زیادی را ارائه می دهد.
    برای ورود به این کالج، به آزمون ورودی yos نیازی نیست و تنها کافی است که دانشجویان دوره های زبان ترکی را بگذرانند. برای اخذ پذیرش در این کالج باید مدارک لازم را که پیش تر به آن اشاره شد، به این موسسه ارائه نماید.
  • کالج lasall: این کالج در استانبول واقع شده است که تیم های متخصص و اساتید بسیار خبره ای در آن تدریس می نمایند. برنامه ها و سیستم های آموزشی در این کالج بسیار قوی می باشد. به طوری که یادگیری دروس در این کالج، مبتنی بر نوآوری می باشد. به این معنی است که دانش آموز طبق نوآوری خود اقدام به یادگیری بخشی از درس می نماید و در نهایت ارزیابی های مشخصی بر روی نوآوری دروس مختلف صورت خواهد گرفت.
    این کالج در زمینه هنر و طراحی مد بسیار قدرتمند ظاهر شده است. هزینه ورود به این کالج کمی بالا می باشد. اما از سوی دانشگاه های وابسته به این کالج بودجه های اقتصادی مشخصی وجود دارد. در واقع هزینه تحصیل در این کالج بر اساس رتبه تحصیلی و همین‌طور مدرن بودن طرح موجود تعیین می شود.
  • کالج  Galatasaray ترکیه: در سال 1481 در بیو اوغلو، یکی از قدیمی ترین کالج های ترکیه افتتاح شد. ده ها هزار دانش آموز از این کالج فارغ التحصیل شده اند. این کالج قبلا با نام مکتب سلطانی شناخته می شد. تحصیلات فرانسوی در دبیرستان Galatasaray انجام می شود.
  • کالج آناتولی Kadıkö: این کالج یکی از معتبرترین کالج های ترکیه با معلمان واجد شرایط است که در سال 1955 تأسیس شد. دوره های جغرافیا و تاریخ آن به زبان ترکی تدریس می شوند. کالج Kadıköy Anatolian برنده بسیاری از جوایز بین المللی می باشد.
  • کالج پسرانه کاباتاش: یکی دیگر از کالج های ترکیه که به عنوان کالج پسرانه کاباتاش در سال 1908 تاسیس شده است، تدریس در این کالج علاوه بر زبان ترکی، به زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی نیز آموزش داده می شود.
  • کالج علوم آنکارا: این کالج عالی در سال 1964 تاسیس شده است. کالج علوم آنکارا در منطقه Çankaya آنکارا واقع شده است. کالج علوم آنکارا، به عنوان یکی از بهترین کالج های ترکیه در آموزش دانشمندان ترکیه، سهم بزرگی در پیشرفت علم ایفا نموده است.
  • کالج Darussafaka: یکی دیگر از کالج های ترکیه، کالج Darussafaka می باشد که در سال 1863 تاسیس شده است. این کالج یکی از قدیمی ترین کالج های ترکیه به شمار می آید.
  • کالج علوم Çapa: این کالج بیش از 500 دانش آموز در آن تحصیل می کردند، در دوره I Abdulmecid افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین کالج های تربیت معلم در ترکیه می باشد.
  • کالج امریکن رابرت: کالج رابرت در سال 1863 توسط کریستوفر راینلندر رابرت در استانبول تأسیس شده است. کالج رابرت هسته اصلی دانشگاه Boğaziçi می باشد. همچنین این کالج از قدیمی ترین کالج آمریکایی است که در خارج از ایالات متحده وجود داشته است. کالج رابرت به عنوان برجسته ترین و پیشرو ترین کالج خصوصی است که برخی از دروس آن به زبان انگلیسی ارائه می شود.
  • کالج علوم Erbakır: این کالج در سال 1996 در دنیزلی تأسیس شده است.زیست شناسی، ریاضیات و شیمی در این کالج، رتبه اول منطقه را کسب کرده است. کالج علوم Erbakır علاوه بر زبان ترکی، آموزش زبان انگلیسی و آلمانی را نیز ارائه می دهد.
  • کالج Cağaoğl آناتولی: این کالج در سال 1850 تاسیس شده است که به عنوان یکی از 10 کالج برتر ترکیه محسوب می شود. این کالج دارای آزمایشگاه های فیزیک و شیمی مجهزی نیز می باشد که نگرش و رویکرد آموزش و پرورش چند وجهی دارد.
  • کالج ITTC : یکی از معتبر ترین کالج های بین المللی ترکیه کالج ITTC می باشد. این کالج با استفاده از روشی که از شعبه اصلی این کالج در انگلیس ارائه می ‌شود، خدمات آموزشی در کلاس جهانی را به دانش آموزان و دانشجویان ارائه می‌ نماید.
بهترین کالج های ترکیه

برخی دیگر از بهترین کالج های ترکیه

  • بنیاد کالج TED آنکارا که دارای مدارس متعددی در کشور ترکیه است.
  • مدرسه علمیه هالکی Halki
  • هنرستان دولتی هنرهای زیبا آنکارا  – زیرمجموعه دانشگاه حاجت تپه
  • دانشکده جنگ ارتش
  • آکادمی نیروی هوایی ترکیه
  • آکادمی نظامی ترکیه
  • آکادمی نیروی دریایی
  • کالج دفاع ملی ترکیه
  • آکادمی پلیس ملی ترکیه
  • آکادمی هنرهای زیبا ایستاسیون Istasyon
  • مرکز طراحی استانبول TASARIM MERKEZI
  • کالج فنی TÜV Rheinland
  • آکادمی زبان کمبریج استانبول

بهترین کالج های خصوصی ترکیه

این کالج ها طبق تحقیقات و ارزیابی و موفقیت دانش آموزان، ​​موفق ترین کالج های استانبول شناخته شده اند که زیر به آنها اشاره شده است:

  • کالج TED
  • کالج مف
  • کالج بیلفن
  • کالج IELEV
  • کالج اتابرک
  • کالج FMV Isik
  • کالج رنسانس
  • کالج ENKA
  • کالج Istek Acıbadem
  • کالج آتا
بهترین کالج های خصوصی ترکیه

این کالج ها طبق تحقیقات و ارزیابی انجام شده از کالج های ترکیه، ​​موفق ترین کالج های آنکارا شناخته شده اند که به شرح زیر می باشد:

  • کالج فناوری اطلاعات
  • کالج مایا
  • کالج Bee
  • کالج بیلفن
  • کالج İnci
  • کالج باهس شهیر
  • کالج Kavaklidere
  • کالج Individual
  • کالج Examination
  • کالج رایزینگ
  • کالج ژاله تزر
  • کالج Mektebim

این کالج ها طبق تحقیقات و ارزیابی انجام شده در بین کالج های ترکیه، ​​موفق ترین کالج های ازمیر شناخته شده اند که به شرح زیر می باشد:

  • کالج خصوصی ترکیه
  • کالج باهس شهیر
  • کالج Çakabey
  • کالج Camlaraltı
  • کالج TED
  • کالج Takev
  • کالج روتا
  • کالج Ugur
  • کالج Tevfik Fikret
  • پردیس آموزش Işıkkent

کالج های زبان انگلیسی در ترکیه

کالج های زبان نقش بسیار موثری در این زمینه دارند زیرا بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، به منظور آمادگی جهت شرکت در دوره های تحصیل دانشگاهی، دوره های زبان انگلیسی را در کالج های زبان در خارج از کشور طی می نمایند.
کالج های زبان انگلیسی بسیاری در ترکیه وجود دارد که بسیاری از آنان حتی وابسته به بهترین دانشگاه های بین المللی این کشور نیز هستند.

از آنجایی که کشور ترکیه دارای دانشگاه های بسیاری می باشد که به زبان انگلیسی در آنها تدریس می شود، لذا این کالج ها به دانشجویان کمک می کند تا برای ورود به دانشگاه ها بتوانند به زبان انگلیسی مسلط شوند.  
همچنین در آن ها امکان آموزش و تقویت زبان انگلیسی در محیطی کاملا انگلیسی زبان برای داوطلبان مهیا شده است. تنوع دوره های زبان انگلیسی در ترکیه بسیار زیاد است.

کالج های زبان انگلیسی در ترکیه

داوطلبان شرکت در آزمون های زبان انگلیسی می توانند در این کالج ها، مهارت های خود را تقویت کرده و سپس در آزمون های انگلیسی مانند آیلتس و تافل شرکت نمایند و با اخذ نمره مورد نیاز خود برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود در هر جای دنیا اقدام کنند.

حتی امکان تحصیل در ترکیه نیز پس از گذراندن این دوره ها برای متقاضیان نیز وجود خواهد داشت. هزینه های دوره های زبان انگلیسی در ترکیه، در هر کالج زبان انگلیسی در ترکیه شهریه خاصی تعیین شده است.
هر کالج بر اساس امکاناتی که ارائه می دهد و موارد دیگر، هزینه دوره های زبان را برای متقاضیان تعیین می نماید. اما به طور میانگین هزینه دوره های زبان انگلیسی در ترکیه، برای یک دوره ترم زبان 2 تا 3 ماهه، در حدود 1800 لیر ترکیه می باشد.
یکی دیگر از عوامل تعیین هزینه دوره های زبان انگلیسی در ترکیه، شهر محل قرار گیری کالج است. به طور معمول شهریه در شهر استانبول بالاتر از سایر شهرهای ترکیه می باشد.

بهترین کالج های زبان انگلیسی در ترکیه

بهترین کالج های زبان انگلیسی در ترکیه

در این کالج ها که دانشگاه های بین المللی می باشند، دوره هایی بسیار کاربردی برای آموزش زبان انگلیسی ارائه می شود.

هزینه تحصیل در کالج های ترکیه

بررسی هزینه های تحصیلی برای دانشجویانی که قصد تحصیل در کشور ترکیه را دارند بسیار حائز اهمیت است. زیرا معمولا دانشجویان نمی توانند به صورت تمام وقت کار کنند و درآمد کاملی داشته باشند.
هزینه تحصیل در ترکیه با توجه به نوع کالج و دانشگاه و مقطع و رشته تحصیلی که فرد در آن تحصیل می نماید، می تواند بسیار متفاوت باشد. عموما هزینه کالج در ترکیه در بین موسسات مختلف متفاوت می باشد، به طور مثال هزینه کالج در ترکیه:

  • در کالج TED، 84.000 لیر در سال می باشد.
  • کالج خصوصی سن ژوزف فرانسه ازمیر برای افرادی که می خواهند زبان فرانسه بخوانند، مناسب است و هزینه سالانه آن 56.900  لیر می باشد.
  • هزینه کالج در ترکیه در کالج مایا آنکارا، برای سال تحصیلی 2020-2021، 32.255 لیر به استثنای وعده های غذایی در سال تخمین زده شده است.
  • هزینه های سالانه کالج Kocaeli که در بسیاری از شهرهای ترکیه شعبه دارد، از 26.800 لیر شروع می شود. هزینه غذا نیز 4.150 لیر می باشد.
  • بیلفن کالج دیگری است که در بسیاری از شهرها شعبه دارد. هزینه های تحصیل در کالج Bilfen در آتاشهیر، استانبول، از 67،260 لیر در سال آغاز شده است.
  • گرانترین هزینه کالج در ترکیه در بین کالج های ترکیه مربوط به کالج بین المللی رابرت با هزینه 167.000 لیر در سال تعین شده است.
هزینه تحصیل در کالج های ترکیه

هزینه های زندگی در ترکیه

یکی از مسائل مهمی که دانشجویان قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی خود به کشور ترکیه باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 3000TL لیر ترکیه تخمین زده شده است.
اما این هزینه ها می تواند با در نظر گرفتن امکاناتی که برای دانشجویان در نظر گرفته می شود به خصوص در کالج های دولتی، می تواند بسیار کم تر شود.

برخی از کالج های ترکیه دارای خوابگاه هستند که هزینه های آنها مقداری کم تر از خوابگاه های دیگر است و دانشجویان بین المللی نیز می توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند. همچنین برخی از خوابگاه های کالج و دانشگاه های ترکیه برای دانشجویان خود کوپن های غذا تعبیه کرده اند که کیفیت خوبی نیز دارد.

همچنین برای رفت و آمد و استفاده دانشجویان از حمل و نقل عمومی به آنها کارت هایی اعطا می نماید که می تواند هزینه های دانشجویان را در این زمینه نیز کاهش دهد. از این رو می توان هزینه های زندگی در این کشور را به این صورت کم تر کرد.
اگرچه هزینه های خرید کتاب و سایر ملزومات دانشجویان را نیز باید به هزینه های آنها اضافه نمود. به طور کلی در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، مسکن و برخی خدمات در ترکیه را به صورت کلی مشاهده کنید:

عنوانهزینه (لیر ترکیه)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط120 TL
شیر (1 لیتر)22.36 TL
یک قرص نان تازه (500 گرم)2.55 TL
برنج سفید (1 کیلوگرم)5.64 TL
تخم مرغ ( 12 عدد)12.59 TL
مرغ (1 کیلوگرم)9.66 TL
گوشت گاو (1 کیلوگرم)31.37 TL
سیب (1 کیلوگرم) 2.66 TL
موز (1 کیلوگرم)6.29 TL
پرتقال (1 کیلوگرم)3.28 TL
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)2.47 TL
سیب زمینی (1 کیلوگرم)1.48 TL
پیاز (1 کیلو گرم)  1.59 TL
آب (بطری 1/5 لیتری)2.30 TL
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)3.50 TL
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه عادی) 6.44 TL
بنزین (1 لیتر)26.30 TL
شارژ ماهانه ی آپارتمان 85 متر مربعی 490 TL
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر       1536 TL
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز       996 TL
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر       2642 TL
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز         1708 TL
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر583.45 TL
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز336.39 TL

7 مزیت تحصیل در کالج های ترکیه

کشور ترکیه دارای فرهنگی بسیار غنی می باشد که به عنوان یکی از امن ‌ترین کشورهای منطقه شناخته شده است. همچنین تحصیل در این کشور نیز مزایای بسیار زیادی را دارا می باشد.
متقاضیان با بررسی مزایای تحصیل در ترکیه می توانند به جزئیات شرایط این کشور اشراف بیشتری داشته باشند. سیستم آموزشی کالج ها و دانشگاه های ترکیه‌ سبکی مدرن دارد که به ترکیه اعتبار بین‌المللی اعطا کرده است. همچنین در کالج ها و دانشگاه ‌های ترکیه به دو زبان انگلیسی و ترکی تدریس می شود.

7 مزیت تحصیل در کالج های ترکیه
  1. استانداردهای آموزشی در ترکیه دارای اعتبار جهانی است که سطح آموزش‌ های ارائه شده دارای کیفیت بسیار مناسبی است. همچنین دانشجویان با وجود اساتید موفق و سیستم یکپارچه در آموزش، استاندارد های بالایی را در کالج های این کشور تجربه می نمایند.
  2. مدارک تحصیلی که در کالج ها و دانشگاه‌ های ترکیه به فارغ التحصیلی بین المللی ارائه می شود در بسیاری از کشور های دنیا و حتی در کشورهای اروپایی و آمریکا نیز دارای اعتبار است.
  3. اکثر کالج ها و دانشگاه های ترکیه پردیس‌ های مدرن و مجهزی را برای دانشجویان فراهم کرده است و برای دانشجویان فرصت دسترسی آسان‌ به اطلاعات و محیط آموزشی وسیع، راحت و مجهزی را در کالج های دولتی و خصوصی در اختیار دانشجویان قرار داده است. این پردیس ها دارای آزمایشگاه‌ های مجهز، کتابخانه های جامع‌ است که دانشجویان با فعالیت در انجمن ‌های دانشجویی، فعالیت ‌های هنری و فعالیت‌ های دانشجویی دیگر، تحصیلات عالی خود را در مکانی مدرن به اتمام برسانند.
  4. کشور ترکیه در مقایسه با کشورهای منطقه بسیار پیشرفته است که علاوه بر امنیت بالایی که دارد، دارای هزینه های بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی تری نسبت به کشور های اروپایی و آمریکا دارد.
  5. ترکیه مردمانی بسیار مهمان نواز دارد که روابط بسیار دوستانه ای نیز با افراد خارجی دارند که در مهمان نوازی بسیار شهرت دارند.
  6. امکانات و کیفیت اقامتی و خوابگاه های دانشجویی بسیار خوبی برای دانشجویان فراهم آورده اند که خدمات ویژه مشاوره ای نیز به دانشجویان ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند هرچه سریع تر با زندگی در کشور ترکیه سازگار شوند.
  7. سیستم حمل و نقل عمومی در کشور ترکیه بسیار پیشرفته است و دسترسی به آنها ساده و آسان می باشد. استفاده از امکانات حمل و نقل عمومی از جمله مترو، تراموا، اتوبوس، تاکسی شراکتی (کورسی) و سامانه اتوبوس‌های تندرو جا به‌ جایی از مکانی به مکانی دیگر در ترکیه بسیار ساده می باشد. همچنین برای دانشجویان، کارت‌ های تخفیف برای حمل و نقل داخل شهری نیز وجود دارد که هزینه های رفت و آمد را بسیار ارزان تر می کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

متقاضیان تحصیل در کالج های ترکیه پس از پایان تحصیلات خود می توانند با داشتن شرایط خاصی در این کشور بمانند و اقامت خود را در این کشور کسب نمایند. دانشجویانی که بخواهند پس از اتمام دوره کالج خود در کشور ترکیه بمانند و به ادامه تحصیل بپردازند، می توانند در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت در این کشور کار کنند.

از این رو فرصت مناسبی پیدا می کنند که بعد از پایان یافتن تحصیلات خود، شغل مناسبی پیدا کرده و قرارداد کاری مناسبی دریافت نمایند.
دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی می توانند به مدت یک سال، برای یافتن کار و عقد قرارداد با یک کارفرمای ترک، اقامتشان را تمدید کنند. در این بین متقاضیان حتما باید مجوز کار نیز داشته باشند تا بتوانند به صورت قانونی در این کشور کار کنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

افرادی که به زبان ترکی تسلط داشته باشند، شانس بیشتری در پیدا کردن شغل مورد نظر خود دارند. همچنین کارفرمایان ترکی نیز، افرادی را استخدام می نمایند که به زبان ترکی تسلط داشته باشند.
چنانچه متقاضیان بتوانند موفق به دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای ترک شوند، می توانند ویزای اقامت تحصیلی خود را به ویزای اقامت کاری ترکیه تبدیل نمایند.
در ابتدا یک ویزای کار موقت برای متقاضی صادر می شود و در صورت تمدید قرار داد به مدت 5 سال اقامت کاری آنها تمدید می شود. در صورتی که متقاضیان در این کشور به مدت 8 سال کار کنند، می توانند اقامت دائم کشور ترکیه را کسب نمایند.

سخن پایانی

کالج های ترکیه در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه را دارید، می توانید با توجه به شرایط خود اقدام به پذیرش از کالج های ترکیه نمایید. از آنجایی که مهاجرت تحصیلی در سال های اخیر مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به کالج های ترکیه مطالب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.

سوالات متداول

بهترین کالج های زبان انگلیسی در ترکیه کدامند؟

آکادمی کمبریج. دانشگاه بغازیچی. دانشگاه استانبول و…

هزینه دوره های زبان انگلیسی در ترکیه چقدر است؟

اما به طور میانگین هزینه دوره های زبان انگلیسی در ترکیه، برای یک دوره ترم زبان 2 تا 3 ماهه، در حدود 1800 لیر ترکیه می باشد.

هزینه ماهیانه یک فرد در ترکیه چقدر است؟

هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 3000TL لیر ترکیه تخمین زده شده است.

4.5/5 - (6 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
aMariy

سلام من کلاس نهم هستم میخوام از سال بعد دبیرستانو برم استانبول ترکیه زبان ترکی ام بلدم میشه بهترین کالج رو بهم معرفی کنین

آتیه آفرینان

با سلام. باید از کارشناس ارشد مجموعه مشاوره بگیرید تا بهتر راهنماییتان کنند.

mahdi moradpour

سلام من 17 سالمه کلاس یازدهم هستم و در رشته تجربی هستم میخواستم بدونم برای رفتن به کالج برای سال12هم در رشته تجربی برای دارو سازی یا پزشکی چه شرایطی لازمه و چه کتاب هایی نیازه برای خوندن اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

یاسمن

سلام من الان کلاس دهمم میخام برای کلاس یازدهم برم کالج رابرت . آیا کالج رابرت بورسیه میده؟وشرایط بورسیش چیه،؟

آتیه آفرینان

با سلام در کالج دروس تخصصی و زبان با شما کار می شود، برای پذیرش بهتره معدلتان بالا باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button