کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را برای شما آسان می کند. اصولا پیدا کردن کار در فرانسه برای هر شغلی کار آسانی نیست اما اگر کمی با صبر و آگاهی برای جستجوی کار در فرانسه اقدام کنید می توانید از این طریق با خیال راحت به مهاجرت خود نگاه کنید.

به همین منظور به شما توصیه می کنید علاوه بر مطالعه نکات مهم این صفحه، حتما برای گرفتن مشاوره رایگان به ما مراجعه کنید تا با خیالی آسوده برای مهاجرت از طریق پیدا کردن کار در فرانسه اقدام کنید.

بررسی شرایط کار در فرانسه

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در فرانسه

کار در فرانسه به دلیل شرایط خوب این کشور ممکن است برای شما جذاب باشد. کشور فرانسه در اروپای غربی واقع شده است و با کشورهای مانند آلمان، سوئیس، موناکو، ایتالیا، اسپانیا، آندورا، بلژیک و لوکزامبورگ مرز زمینی دارد.

کشور فرانسه با جمعیتی در حدود 67 میلیون نفر، بعد از کشور آلمان پرجمعیت ‌ترین کشور اروپا به حساب می آید. پایتخت این کشور شهر رویایی و زیبای پاریس است و مردم آن دارای فرهنگ و تاریخ غنی هستند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است و عموم مردم به زبان انگلیسی تسلط ندارند.

پس می توان گفت که یاد گرفتن زبان فرانسه برای ایرانیانی که قصد اقدام دارند، از واجبات به حساب می آید. واحد پول کشور فرانسه یورو است.

با وجود آثار تاریخی، فرهنگی و همچنین مناظر زیبای شهری، صنعت گردشگری این کشور بسیار پر رونق است و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند.

کشور فرانسه بسیار پیشرفته و توسعه یافته  است که در زمینه های متنوعی از جمله علوم بنیادی، فناوری، هنر، اقتصاد، فرهنگ و سیاست پیشرفت چشمگیری داشته است. کشاورزی و دامپروری بخش اصلی تجارت و محصول این کشور به شمار می آیند.

کار در فرانسه

ویزای کار در فرانسه

ایرانیانی که قصد مهاجرت به فرانسه از طریق اخذ ویزای کاری دارند، نیاز به یک پیشنهاد کاری (JOB OFFER) از یک کارفرمای فرانسوی یا شرکت تجاری دارند.

در این روش پیدا کردن کار در فرانسه داشتن پیشنهاد کاری برای افرادی که مهارت و تخصص علمی دارند، از یک کارفرمای فرانسوی الزامی است. چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی فرانسه و حتی کشور های حوزه شنگن نیز اطمینان حاصل کند.
در صورتی که فردی پیدا نشود که این شغل را بتواند انجام دهد، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور فرانسه کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند تا برای مصاحبه آماده شوند و با رزومه قوی بتوانند یک موقعیت مناسب برای خود پیدا کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار فرانسه

برای اخذ مجوز کار در فرانسه و دریافت ویزای کار فرانسه مدارکی مورد نیاز این کشور است که بهتر است مدارک به ترتیب درخواست سفارت باشد و نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن پرونده شود. مدارک مورد نیاز ویزای کار فرانسه به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی متقاضی
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • مدارک مهارت های زبان مورد نیاز کشور فرانسه (انگلیسی یا فرانسوی)
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال می شود.

مشاوره و تماس
021-72207

کار در فرانسه و نرخ بیکاری در فرانسه

بررسی نرخ بیکاری در روند پیدا کردن کار فرانسه بسیار حائز اهمیت است. زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.
نرخ بیکاری در کشور فرانسه 8 درصد بوده است که نشان می دهد فرصت های شغلی مناسب در فرانسه را کمتر می توان یافت. نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار به حساب می آید و با توجه به آمار، بازار کار کشور فرانسه وضعیت مطلوبی ندارد.

مشاغل مورد نیاز در فرانسه

مشاغل مورد نیاز در سال 2023 فرانسه

دولت فرانسه هر سال، لیستی از مشاغل مورد نیاز برای کار در فرانسه را منتشر می کند که شامل مشاغلی است که نیاز به مهارت و تجربه و همچنین تحصیلات آکادمیک دارد.

لیست مشاغل مورد نیاز هر کشوری می تواند در این زمینه اطلاعات کافی را به متقاضی کار بدهد و فرد متقاضی بتواند مهارت و تخصص خود را بررسی و ارتقا دهد. برخی از مشاغلی که کشور فرانسه در سال 2021 با کمبود نیرو با آن مواجه است.

میزان حقوق در فرانسه

حقوق و دستمزد برای کار در فرانسه در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.
میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد. افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد.

متوسط درآمد در کشور فرانسه در سال 2021، در حدود ​​46600 یورو در سال، برای مشاغل مختلف یورو تعریف شده است. حقوق در فرانسه از 12.500 یورو در سال تا 221000 یورو در سال متغیر است.

نحوه کاریابی در فرانسه برای ایرانیان

برای اخذ ویزای کار کشور فرانسه، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. تسلط به زبان فرانسوی یکی از مسائل مهم در اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است. داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند.

بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در فرانسه برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند.
ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در فرانسه باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند.

در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای فرانسوی است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند. در این روش وکلای مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به خوبی می توانند به افراد کمک کنند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

جستجوی کار در فرانسه

ویزای همراه فرانسه

ویزای همراه از مهم ترین مسائلی است که اغلب ایرانیان متاهل نگران آن هستند که می توانند همسر و فرزندانشان را همراه با خود به کشور فرانسه بیاورند یا نه؟ کشور فرانسه با اخذ ویزای کار به افراد این اجازه را می دهد که برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، درخواست ویزای همراه دهند.
متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان در فرانسه و سند ازدواج می شود. همسر فرد متقاضی پس از اخذ ویزای همراه اجازه کار در فرانسه تمام وقت در کشور فرانسه را دارد.

وضعیت اقامت در فرانسه

به طور معمول ایرانیانی که به دنبال ویزای کار در فرانسه برای ایرانیان می آیند قصدشان اخذ اقامت دائم و پاسپورت این کشور است. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود.

متقاضیان پس از 5 سال زندگی پیوسته در کشور فرانسه در صورتی که قرارداد کاری خود را تمدید کنند، می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند و پس از آن برای تابعیت فرانسه درخواست دهند.

اقامت با کار در فرانسه

سخن پایانی

ویزای کار فرانسه و شرایط اخذ آن، در این مقاله مورد بررسی قرار گفت. از آنجا که اقامت فرانسه به سبب استانداردهای بالای زندگی در این کشور، ایرانیان بسیاری را مجذوب خود کرده است.

به همین جهت بر آن شدیم پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار فرانسه و کار در فرانسه مطالبی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز 2023  فرانسه، میزان دستمزد و نکات مربوط به شرایط کاری فرانسه و اخذ ویزای کار  فرانسه از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفت.

سوالات متداول

شرایط اخذ اقامت دائم در فرانسه چیست؟

این کشور است. افرادی که بتوانند از طریق ویزای کاری مجوز دریافت کنند در ابتدا اقامت موقت به آنها اعطا می شود. متقاضیان پس از 5 سال زندگی پیوسته در کشور فرانسه در صورتی که قرارداد کاری…

مهمترین معیار کاریابی در فرانسه چیست؟

تسلط به زبان فرانسوی یکی از مسائل مهم در اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است. داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند. بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در فرانسه برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند.

شرایط اخذ ویزای همراه در کشور فرانسه چیست؟

متقاضی برای درخواست ویزای همراه خود باید مدارکی را ارائه دهد که شامل تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی همراهان در فرانسه و سند ازدواج می شود. همسر فرد متقاضی پس از اخذ ویزای همراه اجازه کار تمام وقت در کشور فرانسه را دارد.

متوسط حقوق در کشور فرانسه چقدر است؟

متوسط درآمد در کشور فرانسه در سال 2023، در حدود ​​46600 یورو در سال، برای مشاغل مختلف یورو تعریف شده است.

4.6/5 - (8 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در فرانسه مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در فرانسه

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری فرانسه و انواع روش های سرمایه گذاری در فرانسه در این مطلب مورد ...

نظرات کاربران
علی مرادی

اری

فرهاد

سلام. آیا برای رشته آی تی امکان کار در فرانسه وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام، بله لازم است که دعوتنامه ی کاری داشته باشید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button