کار در آمریکا برای ایرانیان و شرایط اخذ ویزای کار آمریکا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. یکی از بهترین گزینه ها برای زندگی در آمریکا و داشتن کار در آمریکا بدون دغدغه های مالی اخذ ویزای کاری آمریکا می باشد. ما در ادامه به بهترین راه های کار در آمریکا اشاره می کنیم.

کار در آمریکا برای ایرانیان

بررسی شرایط کار در آمریکا

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در آمریکا

چرا پیدا کردن کار در آمریکا به این میزان متقاضی دارد؟ آمریکا پس از رسیدن به استقلال تبدیل به ابرقدرت دنیا شده است. این کشور در زمینه های زیادی مثل کشاورزی، صنعت، هنر و تکنولوژی در جایگاه بالایی قرار دارد. جمعیت آمریکا بیش از 30 میلیون نفر است. آمریکا از 50 ایالت و 5 سرزمین تشکیل شده است و در مجموع یک منطقه فدرال را تشکیل می دهد.

پایتخت این کشور شهر واشنگتن دی سی است. پرجمعیت ترین شهر آمریکا نیویورک می باشد. ایالات متحده آمریکا در آمریکای شمالی واقع شده و با کشورهای کانادا و مکزیک مرز مشترک دارد.

آمریکا از نظر مساحت چهارمین کشور دنیا و از لحاظ جمعیت سومین کشور دنیا محسوب می شود. آمریکا در صادرات نیز رشد بسیار زیادی کرده و کالاهایی مانند دارو، مواد شیمیایی، موتور وسایل نقلیه، هواپیما و کامپیوتر را به کشورهای دیگر صادر می کند. در آمریکا مشاغلی مانند پزشکان، صاحبان داروخانه، مشاوران شرکت ها، دستیار پزشکان و پرستاران درآمد بالایی دارند.
بسیاری از افراد خارجی به دلیل شرایط خوب آمریکا برای تحصیل، کار و زندگی برای رفتن به این کشور و دریافت گرین کارت آمریکا اقدام می کنند. کار در آمریکا برای ایرانیان مزایای زیادی به همراه دارد و شخص متقاضی می تواند با داشتن شرایط لازم در کشوری پیشرفته زندگی کند.

پادکست راهنمای ویزای کاری آمریکا

اگر زمان کافی برای مطالعه این صفحه را ندارید حتما این پادکست کوتاه در خصوص راهنمای کلی اخذ ویزای کاری آمریکا را گوش کنید.

نحوه پیدا کردن کار در آمریکا چگونه است؟

کار در آمریکا برای ایرانیان نیاز به ویزا و مجوز کار دارد، که در واقع به طور رسمی به عنوان سند مجوز استخدام (EAD) شناخته می شود. قبل از مهاجرت به آمریکا باید از نزدیک ترین سفارت یا کنسولگری آمریکا ویزا دریافت کنید. نوع ویزا و مجوز کار شما نسبت به اهداف شغلی شما متفاوت است.

افراد خارجی برای کار در آمریکا باید ویزای مورد نظر خود را درخواست کنند. در ادامه ویزاهای آمریکا را به طور کامل به شما شرح می دهیم.

مشاوره و تماس
021-72207

مدارک مورد نیاز ویزای کار آمریکا

پس از بررسی شرایط کار و دانش کافی از مشاغل مهندسی در آمریکا، برای اخذ مجوز کار در آمریکا مدارکی مورد نیاز این کشور است که نحوه ارائه آنها نیز از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد.
در صورت کسری مدارک، ممکن است سفارت کشور آمریکا، درخواست ویزای متقاضی را رد نمایند. مدارک مورد نیاز ویزای کار آمریکا به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی متقاضی (شامل شناسنامه، بیمه نامه، کد ملی، داشتن مدارک خانواده در صورت داشتن همسر و فرزندان)
  • فرم درخواست ویزا
  • مدارک تحصیلی (مدارک دانشگاهی و گواهینامه های اثبات توانایی فرد)
  • رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر در زمینه مهندسی و حداقل داشتن سه سال سابقه کاری
  • ارائه قرارداد کاری و یا دعوتنامه کاری (با توجه با نوع ویزا تعیین می شود)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک مهارت های زبان انگلیسی مورد نیاز کشور آمریکا
  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی
  • پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت که نشان دهد توانایی مالی (تمکن مالی 6 ماه اخیر)
  • پرداخت هزینه های ویزا برای انجام مصاحبه
  • و در آخر انجام معاینه پزشکی توسط پزشکان متخصص مورد تایید سفارت آمریکا ( این مدرک زمانی درخواست می شود که مدارک مورد تایید قرار گیرد)

لازم به ذکر است که بر اساس رشته مورد نظر متقاضی، ممکن است مدرک خاصی در رابطه با آن از متقاضیان درخواست شود که مدت زمان مشخصی به متقاضی فرصت می دهند تا مدارک خود را ارتقا دهد.

تمام مدارک علاوه بر نسخه اصلی باید یک نسخه به صورت ترجمه رسمی نیز برای سفارت ارسال شود. همچنین مشاوران خبره ما در صورت نیاز می توانند در کنار شما باشند تا در ارسال مدارک خود دچار مشکل نشوید و مرحله به مرحله شما را همراهی می کنند تا به مقصد مورد نظرتان نزدیک شوید.

مدارک مورد نیاز کار در آمریکا

ویزای کار موقت در آمریکا

برخی افراد خارجی می خواهند، برای مدت زمان مشخصی در آمریکا کار کنند. در بیشتر مواقع یک کارفرما برای مجوز کار موقت یک دادخواست به خدمات شهروندی ایالات متحده آمریکا (USCIS) ارائه می دهد.
شخص متقاضی باید درخواست ویزا دهد. ویزای صادر شده با توجه به موقعیت شغلی متفاوت خواهد بود. در جدول زیر می توانید ویزای کار موقت در آمریکا را مشاهده کنید.

نوع ویزاهدف از اقامت
ویزای C-1 / Dبرای اعضای خدماتی شرکت های هواپیمایی یا شرکت های حمل و نقل، که برای کار وارد ایالات متحده می شوند، مناسب است.
ویزای E-1مناسب شرکت ها، مدیران، متخصصان و سرپرستان شرکت ها که تجارت قابل توجهی با آمریکا دارند.
ویزای E-2مناسب مالکان و مدیران شرکت ها که سرمایه قابل توجهی را در اقتصاد آمریکا سرمایه گذاری کرده اند.
ویزای H-1Bمناسب نیروی کار و افراد دارای مدرک تحصیلی عالی یا معادل آن
I-VISAمناسب روزنامه نگاران، خبرنگاران و نمایندگان سازمان های رسانه ای خارجی که برای کار به آمریکا سفر می کنند.
ویزای L-1مناسب برای انتقال نیروی کار در شرکت های داخل آمریکا مثل مدیران ارشد و پرسنل ماهر از هر ملیت
ویزای O-1مناسب برای افرادی با توانایی های استثنایی در زمینه های علمی، هنری، آموزشی، تجاری، ورزشی و رسانه ای
TN Visaمناسب برای اقامت کاری اتباع کانادا و مکزیک

ویزای H-1B

این ویزا محبوب ترین ویزای کار در آمریکا محسوب می شود و بیشتر افراد با مهارت بالا از طریق دریافت این ویزا برای اقامت در آمریکا اقدام می کنند. برای دریافت ویزای H-1B باید یک پیشنهاد شغلی مناسب از آمریکا دریافت کرد.
از شرایط مهم برای دریافت ویزا ارائه مدرک دانشگاهی است.

متاسفانه ویزای کار آمریکا مشمول سیستم سهمیه بندی سالانه بوده و به سرعت ظرفیت آن تکمیل می شود. سقف اقامت این ویزا 3 سال است. شرایط اخذ این ویزا به شرح زیر است:

شرایط اخذ ویزای H-1B

ویزای کار دائمی در آمریکا

کار در آمریکا برای ایرانیان می تواند شرایط مطلوبی را رقم بزند. افرادی که تمایل دارند، به همراه همسر و فرزندان به آمریکا سفر کرده و اقامت دائم این کشور را به دست آورند، باید یکی از ویزاهای ذکر شده در جدول زیر را دریافت کنند.

هر ساله تقریبا 140 هزار گرین کارت مبتنی بر اشتغال در آمریکا صادر می شود. افرادی که به موقع اقدام کنند و از نظر تحصیلات، تخصص و مهارت واجد شرایط باشند، می توانند اقامت دائم آمریکا را به دست آورند.
بیشتر این ویزاها نیاز به پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما دارند. کارفرما باید گواهی نامه مناسب را از وزارت کار ایالات متحده دریافت کند. این گواهی نامه ثابت می کند، که نیروی کار واجد شرایط برای این شغل در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد و استخدام افراد خارجی بر اشتغال شهروندان آمریکا تاثیر نمی گذارد.

نوع ویزاهدف از اقامت
ویزای EB-1افرادی که دارای توانایی بسیار بالایی هستند، مانند متخصصان تجاری، دانشگاهیان، محققان، دانشمندان و هنرمندان تحت پوشش این ویزا قرار می گیرند. این ویزا به گواهی کار نیازی ندارد. اگر شخص فرم تأیید شده  I-140  (گرین کارت) را دریافت کند، خانواده دارنده ویزای EB-1 می توانند در وضعیت مهاجرت E-14  یا E-15  برای پذیرش در ایالات متحده درخواست دهند.  
ویزای EB-2این ویزا برای متخصصانی که دارای مدرک پیشرفته یا معادل آن هستند، یا می توانند اثبات کنند حداقل ده سال تجربه در این زمینه دارند، صادر می شود. همچنین برای افرادی که اشتغال آن ها به نفع منافع ملی آمریکا باشد، امکان صدور این ویزا وجود دارد. در دو دسته اول نیاز به گواهی نامه کار یا گرین کارت است.
ویزای EB-3افرادی که دارای مدرک لیسانس یا معادل آن هستند، همچنین نیروی کاری که پیشنهاد کار غیر موقت از کارفرمایی در آمریکا دارد، می توانند این ویزا را دریافت کنند. هر شخصی که واجد شرایط است، باید مجوز کار دریافت کند.
ویزای EB-4این ویزا دسته خاصی را شامل می شود. مبلغان دینی و کارمندان سازمان های بین المللی می توانند از طریق این ویزا اقدام کنند.
ویزای EB-5این ویزا مناسب سرمایه گذاران خارجی می باشد. افرادی که سرمایه گذاری 1.8 میلیون دلاری در یک شرکت تجاری داشته و حداقل 10 نیروی کار آمریکایی استخدام کرده باشند، می توانند این ویزا را دریافت کنند. همچنین با سرمایه گذاری 900 هزار دلاری در تجارتی جدید در یک منطقه هدفمند و استخدام حداقل 10 نیروی کار آمریکایی می توان برای اخذ این ویزا اقدام کرد.

بهترین شغل در آمریکا

متوسط حقوق در ایالات متحده آمریکا یکی از بالاترین حقوق ها در دنیا می باشد. طبق آمار اداره کار ایالات متحده پر درآمدترین مشاغل در آمریکا به شرح زیر هستند.

شغل مورد نظرحقوق ساعتیحقوق سالانه
پزشک70 تا 130 دلار150 هزار تا 265 هزار دلار
مدیر ارشد95 دلار195 هزار دلار
وکلا68 دلار140 هزار دلار

در جدول زیر می توانید متوسط حقوق در مشاغلی با تقاضای بالا در آمریکا را مشاهده کنید.

شغل مورد نظرحقوق ساعتیحقوق سالانه
حسابدار و حسابرس33 تا 34 دلار69 هزار تا 70 هزار دلار
صندوق دار10 دلار20 هزار دلار
نمایندگان خدمات مشتری15 تا 16 دلار32 هزار تا 33 هزار دلار
پرستار33 تا 34 دلار70 هزار دلار
مدیر بازاریابی64 دلار132 هزار دلار
توسعه دهنده نرم افزار52 دلار108 هزار دلار
توسعه دهنده وب33 دلار68 هزار دلار

حداقل دستمزد کار در آمریکا توسط قانون کار ایالات متحده تعیین می شود و در هر ایالت متفاوت است. با این حال حداقل دستمزد ساعتی تعیین شده فدرال 7.25 دلار است.

مناطقی که بیشترین حداقل دستمزد ساعتی را دارند:

  • منطقه کلمبیا: 13.25 دلار
  • منطقه واشنگتن: 12.00 دلار
  • منطقه ماساچوست: 12.00 دلار
  • منطقه نیویورک: 11.10 دلار
  • مناطق کالیفرنیا، آریزونا، کلرادو و ماین: 11.00 دلار

برخی از ایالت ها مثل نیویورک، کلرادو و کالیفرنیا قصد دارند، در سال های آینده حداقل دستمزد خود را به تدریج افزایش دهند. همچنین ایالت هایی وجود دارند، که حداقل دستمزد در آن ها تعیین نشده است. این ایالت ها عبارتند از:

  • لوئیزیانا
  • می سی سی پی
  • آلاباما
  • کارولینای جنوبی
  • تنسی
متوسط حقوق کار در آمریکا برای ایرانیان

جمع بندی

کار در آمریکا برای ایرانیان و انواع ویزای کار آمریکا در این مطلب بررسی شد. افراد واجد شرایط با داشتن تحصیلات کافی و مهارت و تخصص بالا می توانند یکی از انواع ویزای کار آمریکا را با توجه به اهداف شغلی خود دریافت کنند. با اخذ ویزای کار آمریکا می توان برای اعضای خانواده نیز ویزا دریافت کرد.

سوالات متداول

ویزای EB-1 آمریکا برای چه کسانی است؟

افرادی که دارای توانایی بسیار بالایی هستند، مانند متخصصان تجاری، دانشگاهیان، محققان، دانشمندان و هنرمندان تحت پوشش این ویزا قرار می گیرند.

برای اخذ ویزای کار دائم در آمریکا نیاز به چیست؟

بیشتر این ویزاها نیاز به پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما دارند. کارفرما باید گواهی نامه مناسب را از وزارت کار ایالات متحده دریافت کند. این گواهی نامه ثابت می کند، که نیروی کار واجد شرایط برای این شغل در ایالات متحده آمریکا وجود ندارد و استخدام افراد خارجی بر اشتغال شهروندان آمریکا تاثیر نمی گذارد.

چه نوع ویزایی مناسب نیروی کار و افراد دارای مدرک تحصیلی عالی است؟

ویزای H-1B

متوسط حقوق پزشک در کشور آمریکا چقدر است؟

به طور متوسط حقوق پزشک سالیانه 150 هزار تا 265 هزار دلار است.

4.7/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در آمریکا تحصیل در آمریکا

یکی از راه های ورود به کشور آمریکا تحصیل در آمریکا می باشد. تحصیل در آمریکا و دریافت پذ...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

مهاجرت کاری به آمریکا مهاجرت کاری به آمریکا

مهاجرت کاری به آمریکا از پرطرفدارترین راه هایی است که افراد بسیاری برای رسیدن به استاندارد...

نظرات کاربران
ناصر فراهانی

رزومه رو چطور میشه براتون فرستاد

آتیه آفرینان

با سلام. باید اول مشاوره بگیرید تا روش مهاجرتتون مشخص بشه. برای هر روشی متفاوت هست. با شماره 02172207 تماس بگیرید تا همکارانم راهنماییتان کنند.

مریم

سلام وقت بخیر ارشد روانشناسی برای مهاجرت کاری چ ویزایی باید داشته باشه🙏

آتیه آفرینان

با سلام. باتوجه به رزومتون براتون در نظر گرفته میشه که چه ویزایی براتون مناسب هست.

مریم

سلام وقت بخیر جاب آفر چیه؟ و اینکه ارشد روانشناسی برای مهاجرت کاری چ ویزایی باید داشته باشه🙏

آتیه آفرینان

با سلام. جاب آفر همان پیشنهاد کار از سمت کارفرما از طریق کشور مقصد هست. که یکی از فیلدهای موسسه برای اقدام هست. کارشناسان باید رزومه شما را بررسی کنند (هم تحصیلی و هم کاری) تا به صورت قطعی راه حل را برایتان در بیاریم.

محیا

برای کار در آمریکا باید کارفرما پیدا کنیم؟

آتیه آفرینان

با سلام حتما پیشنهاد کاری (جاب آفر) بایستی داشته باشید.

دكتر سفير

سلام روزتون بخیر. امکان مهاجرت از طریق کار به آمریکا در حال حاضر وجود دارد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ، امکان مهاجرت کاری در صورت داشتن جاب آفر وجود دارد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button