کار در آلمان برای شهروندان ایرانی با توجه به قوانین مهاجرتی سال های اخیر یکی از پرطرفدارترین گزینه های مهاجرتی می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که مانند قبل گرفتن اقامت از طریق کار و مهارت نیست و شرایط پیچیده تر و سخت تر شده است.

ما صادقانه به شما خواهیم گفت که با توجه به مهارت و شرایطی که دارید آیا می توانید برای کار در آلمان اقدام کنید یا انجام این کار برای شما هزینه های سوخت شده ایجاد می کند.
در ادامه با ما همراه باشید و موارد زیر را مطالعه کنید اما اگر پاسخ سوالات خود را پیدا نکرید همین الان تلفن خود را بردارید و از مشاوره کارشناسان آتیه آفرینان استفاده کنید.

کار در آلمان

بررسی شرایط کار در آلمان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کار در آلمان

کار در آلمان یکی از بهترین و در عین حال محبوب ترین راه ها برای مهاجرت به آلمان می باشد. آلمان با نام رسمی جمهوری فدرال آلمان کشوری در اروپا است. پایتخت آلمان شهر برلین است.

بنابراین امکان یافتن کار در آلمان برای ایرانیان با مهارت های خاص وجود دارد. حتی گاهی می توان مشاغلی در آلمان پیدا کرد، که در آن ها تسلط به زبان انگلیسی کافی است.

اما به طور کلی خوب است، قبل از مهاجرت به آلمان و کار در این کشور با زبان آلمانی آشنا شوید. اگر به زبان آلمانی تسلط نداشته باشید، احتمالا نمی توانید مشاغلی با مهارت حرفه ای پیدا کنید و باید به دنبال مشاغل غیر رسمی باشید، که معمولا دستمزد کمتری دارند.

پادکست راهنمای اخذ ویزای کار آلمان

اگر زمان کافی برای مطالعه این صفحه را ندارید حتما این پادکست کوتاه در خصوص راهنمای کلی اخذ ویزای کار آلمان را گوش کنید.

شرایط بازار کار آلمان

آلمان جز کشورهایی محسوب می شود، که در اتحادیه اروپا کم ترین نرخ بیکاری را دارند. در سال 2023 نرخ بیکاری در آلمان به 5.4% رسیده. این میزان کمتر از میانگین اتحادیه اروپا به نرخ 6.4% است.
در برخی مناطق جنوبی آلمان مانند بایرن نرخ بیکاری از این مقدار نیز کمتر می باشد. شاید از خود بپرسید شانس یافتن کار در آلمان برای ایرانیان چقدر است.

باید گفت، طبق مطالعه ای که توسط موسسه فدرال آلمان در رابطه با تحقیقات جمعیت انجام شد، مهاجران خارج از اتحادیه اروپا ظرف 12 ماه در آلمان شغلی پیدا کرده اند. اگرچه بعد از بحران کویید 19 در سال 2020 وضعیت کمی تغییر کرده است؛
اما اگر شما واجد شرایط اشتغال در آلمان بوده و دانش B2 زبان آلمانی داشته باشید، شانس یافتن شغل در این کشور برای شما بالا می باشد.

آلمان میزبان بسیاری از شرکت های بزرگ جهانی می باشد. این کشور به ویژه در بخش خودرو قدرتمند است. برخی از شرکت های بزرگ و مطرح در آلمان عبارتند از:

  • فولکس واگن (بخش خودرو)
  • دایملر (بخش خودرو)
  • آلیانز (امور مالی)
  • BMW (بخش خودرو)
  • زیمنس (الکترونیک)
  • بوش (الکترونیک)
  • دویچه تلکام (ارتباطات از راه دور)

مدارک مورد نیاز کار در آلمان

جهت درخواست اجازه اقامت و کار در آلمان برای ایرانیان باید مدارکی ارائه داده شود. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس در ابعاد عکس پاسپورت
  • رزومه مربوط به تحصیلات و سوابق کاری
  • اظهارات بانکی
  • مدرک زبان B2 آلمانی
مدارک مورد نیاز کار در آلمان

پیدا کردن کار در آلمان

کار در آلمان یکی از مهم‌ترین مواردی است که قبل از آغاز مهاجرت باید به فکر آن باشید. از اوایل ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی قوانین مهاجرت کاری به آلمان به شدت تغییر کرده است.

کار در آلمان برای مهاجران خارجی یک مسئله بسیار مهم و ضروری محسوب می گردد. در این مقاله با جزئیات بیشتری به شما خواهیم گفت که درهای مهاجرت کاری آلمان بر روی چه کسانی باز خواهند شد.
کار در آلمان برای افراد با تخصص های مختلف وجود دارد و اگر قبلاً تنها متخصصان خارجی با صلاحیت عالی میتوانستند اجازه کار و اقامت رسمی دریافت کنند، اکنون این امر در مورد خارجی هایی که دارای تحصیلات حرفه ای متوسطه هستند نیز صدق می کند.

کار در آلمان به گونه ای است که متقاضیان دارای مدارک تحصیلات عالی می توانند مشغول به فعالیت شوند. این افراد با ویزای بلند مدت نوع 16D به آلمان پرواز میکنند تا کار پیدا نمایند.

 کار در آلمان مطابق با یک سری از قوانین بوده و این ضوابط و قراردادها در سراسر اتحادیه اروپا اعمال می شوند.اکنون کارفرمای آلمانی خودش تصمیم می‌گیرد چه کسی را بر حسب شایستگی هایش استخدام نماید.

اخذ ویزا کار در آلمان

اخذ ویزا برای کار در آلمان

شما به عنوان یک شهروند ایرانی می توانید در صورت دارا بودن شرایط لازم، در آلمان زندگی و کار کنید. برای این که بتوانید قانونی به این کشور مهاجرت کنید، باید اجازه کار و اقامت آلمان را دریافت کنید.
تنها لازم است، از طریق سفارت آلمان در ایران برای اخذ ویزای کار آلمان اقدام کنید. مدت زمان اخذ ویزای کار ممکن است، از 3 روز تا 3 ماه طول بکشد. شما برای اقامت آلمان از طریق کار 2 روش پیش رو دارید. در ادامه این 2 روش را توضیح می دهیم.

پس از دریافت اجازه کار در آلمان باید محل اقامتی پیدا کرده (گاهی اوقات ممکنه کارفرما محل سکونت بده) و در اداره ثبت اسکان محلی آدرس خود را ثبت کنید. همچنین می توانید در بیمه درمانی قانونی آلمان ثبت نام کنید.
اکثر نیروی کار آلمان به زبان انگلیسی تسلط دارند. اما برای داشتن زندگی راحت در آلمان و پیدا کردن شغل مناسب توانایی صحبت به زبان آلمانی در سطح مناسب لازم می باشد.

در شرایط اقامت کاری آلمان تسلط حداقل زبان B1 آلمانی موردنیاز است و هیچ آزمون مهارتی از شخص متقاضی گرفته نمی شود. اما بدون شک در بیشتر مشاغل به ویژه بخش مراقبت های بهداشتی مثلا برای پرستاران B2 و در برخی موارد B1 موردنیاز هست.

ویزای پیشنهاد کار آلمان (Job Offer)

در این روش شما باید پیشنهاد شغلی از کارفرما در آلمان دریافت کنید. برای دریافت پیشنهاد شغلی می توانید سایت های کاریابی در آلمان را بررسی کرده و شغل مناسب خود را پیدا کنید.

در صورتی که رزومه و اطلاعات خود را برای کارفرما فرستاده و مورد تایید قرار گرفتید (با داشتن قراردادکار از طرف کارفرما و پیش تاییدیه اداره کار)

ویزای جستجوی کار آلمان (Job Seeker)

روش دیگر این است، که به سفارت آلمان مراجعه کرده و درخواست ویزای جستجوی کار دهید. با ویزای جستجوی کار می توانید به آلمان مهاجرت کرده و به دنبال شغل مورد نظر خود باشید.

برای جستجوی کار در آلمان ویزا 6 ماهه صادر میشه اما تا 6 ماهه دیگش طبق شرایطی قابل تمدیده بعد از یافتن شغل باید درخواست اجازه کار و اقامت بدهید.

ویزای جستجوی کار آلمان

کار در آلمان برای چه کسانی فراهم است؟

 کار در آلمان برای متخصصان واجد شرایط فراهم می‌باشد. جالب است بدانید که کشور صنعتی آلمان به شدت با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است.

 کار در آلمان برای یک نیروی ماهر و متخصص بسیار زیاد پیدا می‌شود. کار در آلمان برای کسانی که می توانند در شغل خود حرفی برای گفتن داشته باشند مهیا می باشد. بنا به گفته کارشناسان  حدود دو میلیون جای خالی برای متخصصان حرفه ای در آلمان وجود دارد.

کار در آلمان به وفور پیدا می‌شود اما لازم است تخصص و مهارت های لازم را داشته باشید. با این حال متقاضیان خارجی دریافت کار در برخی موارد مدارک بالاتری از شهروندان آلمانی دارند و مایلند با دستمزد کمتری کار کنند. در چنین شرایطی کارفرما ترجیح می دهد از نیروی ماهر خارجی استفاده کند.

 بازار کار برای مهاجران از سراسر جهان در آلمان فراهم می باشد. کار کردن در آلمان بستگی به تجربه و مهارت شخص دارد و عامل تاثیرگذار مهم دیگر یک کارفرمای خوب می باشد.

کار کردن در آلمان سخت است و رابطه مستقیمی با میزان تجربه و سطح زبان متقاضیان دارد.

حقوق مشاغل مختلف در آلمان

با پایین بودن نرخ بیکاری در آلمان، این کشور به اندازه دیگر کشورهای اتحادیه اروپا تحت تاثیر کمبود نیروی ماهر قرار ندارد.
با این وجود در بخش هایی مثل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات و مشاغل مربوط به گروه درمان در آلمان کمبود نیرو وجود دارد.
طبق آمار ژوئیه سال 2020، در حال حاضر بیش از 573000 فرصت شغلی در آلمان وجود دارد. در سال قبل این رقم 800 هزار نفر بود.

هر ساله حداقل دستمزد در آلمان تعیین می شود. در ژانویه سال 2022 برای هر ساعت کار حداقل دستمزد 12 یورو در نظر گرفته شد. با این میزان حقوق آلمان در حال حاضر در رده پنجم کشورهای اتحادیه اروپا قرار دارد.
درآمد ماهانه 3000€ برای درمان و 5000€ به بالا برای مهندسی و پزشکی یورو است. میزان حقوق با توجه به منطقه مورد نظر، جنسیت و مرتبه شغلی متفاوت است. در جدول زیر می توانید متوسط حقوق سالانه در ده صنعت برتر آلمان را مشاهده کنید.

موقعیت شغلیمتوسط حقوق
بانک و امور مالی47000 تا 87000 یورو
بیمه35000 تا 62000 یورو
مشاوره37000 تا 58000 یورو
IT46000 تا 70000 یورو
دارو52000 تا 81000 یورو
مهندسی50000 تا 80000 یورو
حقوق43000 تا 77000 یورو

آشنایی با زبان آلمانی، شرط اصلی یافتن کار در آلمان

کار در آلمان مستلزم آشنایی با زبان رسمی این کشور می باشد. این بدان معنی است که هر چه میزان تسلط شما به زبان آلمانی بیشتر باشد از شانس فراوان‌تری برای یافتن شغل برخوردار خواهید بود.

کار در آلمان برای متقاضیانی که در حرفه خود حرفی برای گفتن دارند و به زبان آلمانی نیز مسلط هستند فراهم است. آشنایی حدودی با زبان آلمانی شرط اولیه برای یافتن کار می باشد. این بدان معناست که هر متقاضی خارجی باید مدرک تحصیلات حرفه‌ای تکمیل شده را ارائه دهد.

  • کار کردن در آلمان بستگی به نظر کارفرما دارد. کارفرمایان آلمانی معمولاً خواستار متقاضیانی هستند که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند.
  • کار در آلمان نیازمند دانش زبان آلمانی در سطح  B1 و بالاتر می باشد.
  • از جمله الزاماتی که برای پیدا کردن شغل باید آن را مد نظر قرار دهید، تسلط به زبان کشور آلمان می باشد.
  •  بهتر است به کلاس های ترمیک آلمانی بروید و با مراجعه به این کلاس‌ها سطح زبان آلمانی خود را افزایش دهید. سپس در امتحانات معتبر شرکت کرده تا مدرک زبان آلمانی دریافت کنید.
  • کار در آلمان یک فرصت عالی برای افرادی است که قصد دارند در این کشور اقامت دائم را اخذ کنند.
  • کار کردن در آلمان هدف تعداد زیادی از افراد جامعه می‌باشد. از آنجا که میزان حقوق و دستمزدها در کشور آلمان بالا می باشد عده زیادی خواهان پیدا کردن شغل در آن کشور هستند.
  • اولین مرحله پیدا کردن کار در کشور آلمان داشتن تبحر و سابقه کاری است. مورد دیگر آشنایی کامل با زبان آلمانی می باشد که بایستی آن را تقویت کنید.
  • کار در آلمان یک فرصت ایده‌آل محسوب می‌شود. پس وقت خود را هدر ندهید و  آموختن زبان آلمانی را از هم اکنون شروع نمایید.
شرایط کاریابی در آلمان

مشاغلی که در آلمان دارای طرفدار زیادی هستند

کار کردن در آلمان برای متقاضیان اخذ اقامت این کشور تبدیل به یک موضوع حیاتی و جدی شده است.

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا با مشاغلی که در آلمان تقاضای بیشتری برای آنها وجود دارد آشنا شویم.

  • کار در آلمان مستلزم یادگیری مهارت ها و داشتن سابقه کاری است.
  • کار در آلمان برای افرادی که در حوزه مخصوص دارای سابقه بالای کاری و تجربه زیاد هستند زودتر پیدا میشود. (به جز برای پیراپزشکان که فقط گواهی پایان طرح کافیه) کارفرما معمولاً به دنبال اشخاصی است که کار را به سرعت پیش ببرند.
  • کار در آلمان برای افراد زیادی در حرفه‌های مختلف مهیا و فراهم است.
  • دانشمندان، معلمان، دبیران ریاضیات، علوم کامپیوتر و سازندگان تجهیزات پزشکی، کارکنان بخش های پزشکی، صنعتگران، کارگران بخش خدمات و مجموعه رستوران و هتل داری، رانندگان، لوله کش ها، پزشک، دندانپزشک، پرستار، هوشبر، ماما، اتاق عمل، کار درمان، علوم آزمایشگاه و… فرصت پیدا کردن شغل در آلمان را دارند.
  • حداقل پایان طرح برای پیراپزشکی و 3 سال سابقه کار برای بقیه مورد نیاز هست.
  • کار در آلمان طبق قوانین جدید برای اشخاص خارجی آسانتر پیدا می‌شود.
  • کار آلمان به گونه ای است که هر شخصی که شرایط لازم را داشته باشد و از دانش کافی زبان آلمانی برخوردار باشد می‌تواند به این کشور بیاید و شغل رسمی پیدا کند.
  • کار در آلمان برای افراد دارای تحصیلات حرفه‌ای فراهم می‌باشد. با پیدا کردن کار و یافتن یک شغل رسمی در آلمان می‌توانید اقامت دائم این کشور را بعد از گذشت 5 سال از اقامت و در شرایطی بعد از 21 ماه دریافت کنید.

نرخ مالیات بر درآمد در آلمان

پس از یافتن کار در آلمان و شروع به کار باید مالیات بر درآمد خود را پرداخت کنید. نرخ مالیات بر درآمد در آلمان با توجه به میزان حقوق از 25% تا حداکثر 40% تعیین شده است.
در صورتی که سالانه کمتر از 9744 یورو درآمد کسب کنید، از پرداخت مالیات بر درآمد معاف خواهید بود. با توجه به حقوق دریافتی نرخ مالیات به شرح زیر است.

میزان حقوقنرخ مالیات بر درآمد
کمتر از 9744 یورو در سال0%
بین 9745 یورو تا 57918 یورو در سال25 تا 30 در صد
بین 57919 یورو تا 274612 یورو در سال42 در صد

کارفرمای شما هر ماه میزان مالیات بر درآمد را از حقوق شما کم می کند. نیمی از میزان مالیات مورد نظر از حقوق شما کسر شده و نیمی دیگر را کارفرما پرداخت می کند.
در پایان سال مالیاتی در صورتی که بیشتر از میزان مورد نظر پرداخت کرده باشید، مبلغ اضافه به شما برگردانده می شود. البته بازپرداخت مالیات در آلمان بسیار نادر است.

شرایط مالیاتی آلمان

دریافت پیشنهاد شغلی از آلمان

کار در آلمان مستلزم دریافت پیشنهاد از سوی کارفرما می باشد. برای یافتن و پیدا کردن کار در آلمان لازم است یک پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما دریافت کنید.
همچنین یک قرارداد منعقد شده با کارفرمای آلمانی می تواند شما را به حرفه و شغل دلخواه تان برساند. کار در آلمان دارای شرایط خاصی است. شرایط استخدام شدن همچنان توسط دولت این کشور کنترل می شود.

 کار کردن در آلمان دارای قوانینی است و شرایط برای یک آلمانی و همچنین یک متخصص خارجی در همان شغل یکسان میباشد. یک بخش خدمات در آژانس کار فدرال ایجاد شده است که به خارجی ها در مورد مسائل شغلی مشاوره می‌دهد. کار در آلمان برای افراد دارای ضوابط مشخص شده ای است. یعنی ماهیت فعالیت با دانش کسب شده می بایست مطابقت داشته باشد.

کار در آلمان نیازمند دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرماست و کارفرمایان معمولاً افرادی را جذب می‌کنند که دارای تخصص کافی بوده و به زبان آلمانی مسلط هستند.

متخصصانی که دارای مدرک معتبر دانشگاهی باشند، همواره در اولویت استخدام قرار دارند. (تنها متخصص آی تی در صورت داشتن حداقل 3 سال کار مرتبط طی 7 سال اخیر و داشتن مدرک حداقل B2، بدون مدرک آکادمیک و سابقه کار میتونه ویزای متخصص آی تی بگیره)
کار کردن در آلمان دارای قوانین و نکات مختلف و متعددی بوده و لازم است که از آنها آگاهی کافی داشته باشید.

به عنوان مثال برای متخصصان افراد بالای 45 سال که درآمد سالانه زیر 44000€ دارند باید به دولت گواهی بازنشستگی نشون بدن. این گواهی رو مبلغش رو خود شخص باید جور کنه و مبلغش رو اداره رفاه آلمان تعیین میکنه.

درخواست اصلاح قانون مهاجرت و جذب کارگران خارجی

کارگران در قلب کسب و کارهای متوسط ​​و موتور اقتصادی در آلمان قرار دارند. این تجارت تنها کارگران را هدف قرار نمی دهد، بلکه صنعت، تجارت و بخش عمومی را نیز هدف قرار می دهد. این شاخه نیز بسیار متنوع است و شامل موارد زیر است:

  • سازه و توسعه
  • فلزات و برق
  • چوب و پلاستیک
  • صنایع دستی تمیز کننده ساختمان
  • صنایع دستی غذایی
  • صنایع دستی بهداشتی و مراقبت شخصی
  • صنایع دستی پوشاک، پارچه و چرم
  • طراحی گرافیک
پذیرش کارکر خارجی در آلمان

حرفه خود را در آلمان به عنوان کارگر ماهر شروع کنید:

متخصصان واجد شرایط به ویژه در زمینه های زیر مورد توجه قرار می گیرند:

لوله کش: در کارگاه لوله کشی، شما طیف وسیعی از کارهای مقدماتی را بر روی اجزای ساخته شده از فلز یا پلاستیک در کارگاه انجام می دهید که بعدا آنها را روی سازه نصب می کنید، به عنوان مثال روی سقف ها و نماها.
علاوه بر ساختمان‌های جدید، این امر می‌تواند شامل بازسازی نیز باشد، به عنوان مثال برای برآوردن الزامات جدید حفاظت از محیط زیست در زمینه سیستم‌های استفاده از انرژی، زهکشی آب و عایق حرارتی.

مکانیک کارخانه در فناوری بهداشتی، گرمایش و تهویه مطبوع: در این شغل شما سیستم های تامین آب و هوا (سیستم های بهداشتی) را در ساختمان ها و همچنین سیستم های گرمایشی مانند سیستم های خورشیدی، پمپ های حرارتی و سیستم های فناوری چوبی نصب می کنید.
علاوه بر پردازش دستی و مکانیکی لوله‌ها، ورق‌ها و پروفیل‌ها، پس از مونتاژ، به طور منظم عملکرد سیستم‌های مختلف را بررسی خواهید کرد. همچنین سیستم های خانه هوشمند و نرم افزارهای مخصوص دستگاه را نصب خواهید کرد.

ساخت و ساز ساختمان:

کارگر بتن و فولاد: کارگر علاوه بر تولید بتن یا بتن فولاد، قبل از پردازش بیشتر قطعات به صورت مجزا در قسمت ‌های ساختمان، به عنوان مثال در راه پله‌ها، دیوارها، پل‌ها و یا سدها، قالب سازی نیز انجام میدهد.

ساخت کوره و دودکش: دودکش هایی تا ارتفاع 300 متر از ارتفاع قرار دارند که کارگر علاوه بر اشتغال به تولید سازه های نسوز، مواد عایق مختلف را نیز نصب می کند، به عنوان مثال در حفاظت از سرما و گرما. راه اندازی سیستم های حفاظت در برابر صاعقه نیز بخشی از زمینه فعالیت می باشد.

بنا: به عنوان یک آجرکار، کارگر عمدتاً به صورت مستقل و در یک تیم با همکاران، مدیران سایت و معماران در فضای باز در سایت های ساختمانی کار خواهد کرد. زمینه فعالیت وی علاوه بر کار سنگ تراشی، شامل برنامه ریزی و تولید نیز می شود.

پی ساز (زمین ساز): به عنوان یک لایه کف، کارگر از ابتدا تا انتهای پروژه درگیر می باشد، یعنی از مشاوره به مشتری تا آماده کردن کف زیرین، چیدمان واقعی کف و هرگونه تکمیل سطوح.

مهندسان برق با تمرکز بر فناوری انرژی: در این حرفه، کارگر از طراحی، برنامه ریزی تا ساخت و نصب سیستم های الکترونیکی تا پذیرش نهایی و پشتیبانی را انجام خواد داد.
عمدتاً در فناوری اتوماسیون، تامین انرژی، مهندسی مکانیک و کارخانه و ساخت وسایل نقلیه جای خالی پیدا وجود دارد.

تمیز کننده ساختمان: در این شغل سیستماتیک، فرد در ساختمان های اداری یا ساختمان های عمومی مانند ساختمان های اداری، بیمارستان ها و استخرها و همچنین در حمل و نقل عمومی و پارک ها کار خواهد کرد. برای انتخاب ابزار مناسب و دوز مواد پاک کننده، اقدام استراتژیک ضروری است.

صنایع دستی نه تنها به شکوفایی جامعه کمک می کند، بلکه به تربیت متخصصان واجد شرایط نیز کمک می کند. بیش از 27 درصد از کارآموزان در مشاغل ماهر شاغل هستند. با این حال، بسیاری از موقعیت های آموزشی خالی مانده است.

آیا نیاز به معادل سازی مدرک می باشد؟

در حرفه های به اصطلاح تحت نظارت (مشاغل غیر درمان، روانشناسی و حقوق)، برای اینکه بتوانید این حرفه ها را در آلمان انجام دهید، باید مدرک خارجی خود را معادل سازی نمایید.

در مورد مشاغل تحت نظارت، معادل سازی مدارک تحصیلی خارجی به طور کلی الزامی نیست. با این حال، اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا آمده‌اید و به ویزا یا مجوز کار برای آلمان نیاز دارید، معادل سازی آن الزامی است. اگر مدرک صلاحیت حرفه ای دارید نیز می بایست مراحل معادل سازی را طی کنید.

معادلسازی مدرک در آلمان

کار در آلمان و امکان همراه شدن خانواده

در صورتی که اجازه اقامت در آلمان و کار در این کشور را دریافت کردید، می توانید برای اعضای خانواده نیز ویزای اقامت درخواست دهید. اعضای خانواده می توانند از طریق ویزای خانواده با شما در آلمان زندگی کنند.
آن ها می توانند همزمان با شما یا بعد از اقامت در آلمان برای دریافت ویزا درخواست دهند. اعضای خانواده نزدیک که امکان همراهی آن ها وجود دارد، عبارتند از:

  • همسر
  • فرزندان زیر 18 سال

سخن پایانی

کار در آلمان برای ایرانیان و شرایط اقامت کاری در آلمان در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. مشاغلی که با کمبود نیرو مواجه هستند و متوسط حقوق در مشاغل مختلف توضیح داده شد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در آلمان برای ایرانیان می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید در پایین همین مطلب در بخش دیدگاه ها سوالات خود را مطرح کرده و در کوتاه ترین زمان پاسخ آن ها را دریافت کنید.

سوالات متداول

شرایط ویزای پشنهاد کار در آلمان چیست؟

در صورتی که رزومه و اطلاعات خود را برای کارفرما فرستاده و مورد تایید قرار گرفتید، با داشتن دعوت نامه از طرف کارفرما می توانید به سفارت آلمان مراجعه کنید

آیا با دریافت ویزای کار امکان همراه شدن خانواده وجود دارد؟

بله، اعضای خانواده می توانند از طریق ویزای خانواده با شما در آلمان زندگی کنند. آن ها می توانند همزمان با شما یا بعد از اقامت در آلمان برای دریافت ویزا درخواست دهند.

چه مدت برای جستجوی کار در آلمان فرصت داریم؟

برای جستجوی کار در آلمان تنها 6 ماه فرصت دارید. بعد از یافتن شغل باید درخواست اجازه کار و اقامت بدهید.

مدت زمان اخذ ویزای کار چقدر است؟

مدت زمان اخذ ویزای کار ممکن است، از 1 ماه تا 3 ماه طول بکشد.

4.7/5 - (12 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
محسن ایزی

با سلام من به عنوان فرد مهاجر که مقصدم کشور آلمان هست و جهت اخذ ویزای کار چه کارهایی باید انجام دهم ضمنا برای کار هیچ حرفه ای ندارم و مدرک تحصیلیم دیپلم متالورژی است و برای کار کردن یکی از شهرهای کشور آلمان وجود دارد البته کارهای ساده و بدون نیاز به سابقه باشد وبا توجه به شرایط مذکور یاد شده آیا میتوانم در آلمان فعالیت کنم یا خیر و کلام آخرم که خیلی مهمه هزینه ویزای کار و در کل چقدر هزینه بر خواهد بود از مبدا تا مقصد. با تشکر

آتیه آفرینان

با سلام. با مدرک دیپلم برای کاری آلمان نمیشه اقدام کرد. مگه اینکه سنتون زیر 23 سال باشه که از طریق آوسبیلدونگ بشه اقدام کرد.

اناهید

سلام با توجه به اینکه الان جاب سیکر فعال نیست شما می تونید جاب افر برای رشته ساختمان با b2 المانی بگیرید یانه همون مصاحبه های که خودمون از طریق سایت های کاریابی المان بدست می اوریم رو شما ترتیب میدهید و شرایطش به چه شکل است?

آتیه آفرینان

با سلام. اگه تحصیلاتتون با سوابق شغلی یکی باشه. بله انجام میدیم.

Shahram.mosavi

سلام من تازه وارد کشور قبرس اروپایی شدم و در شغل های لوله کشی ساختمان نقاشی دیوار چینی وارد هستم.و در کشاورزی باغبانی کار با تراکتور ادوارات نیز وارد هستم دامداری گاوداری هم همینطور.دوست دارم در کنار کار ادامه تحصیل هم بدم در ایران سیکل و مدرک گرافیک از فنی حرفه ی گرفتم ابا میتوانم به المان مهاجرت کنم

آتیه آفرینان

با سلام. به علت اینکه سوابق شغلی و تحصیلیتون مرتبط با هم نیست امکان مهاجرت به آلمان وجود ندارد.

شهرام موسوی

سلام من در کشور قبرس اروپایی هستم و به شغل لوله کشی پلاستیکی کشاورزی باغبانی کار با تراکتور و ادوارات دامداری .نقاشی ساختمان وارد هستم در کنار شغل هم میخاستم تحصیل کنم ایا میتوانم به کشور المان مهاجرت کنم

آتیه آفرینان

با سلام. به علت اینکه سوابق شغلی و تحصیلیتون مرتبط با هم نیست امکان مهاجرت به آلمان وجود ندارد.

مجتبی

سلام. شما امکان تهیه پیشنهاد کار رو دارید؟من برنامه نویس بانکهای اطلاعاتی هستم و 46 ساله.

آتیه آفرینان

با سلام. بله موسسه در بخش آی تی (جاب سیکر) آلمان بسیار فعال هست. حتما تماس بگیرید باید رزومتون رو بررسی کنیم.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button