کار دانشجویی در کشور هلند

امکان تحصیل در کشورهای اروپایی با بالاترین سطح رفاه اجتماعی و دانشگاه های بسیار معتبر و دارای رتبه های برتر در دنیا می تواند فرصتی عالی در زندگی هر شخصی باشد .کشور هلند یکی از بهترین گزینه ها جهت تحصیل در اروپا می باشد که دانشجوی مشغول به تحصیل در دانشگاه ، علاوه بر استفاده از بهترین امکانات تحصیل می تواند با رعایت شرایط خاص این کشور ، به کار دانشجویی در کشور هلند مشغول شود تا کمک هزینه های تحصیل در هلند را به دست آورد لذا در این مقاله قصد داریم به کار دانشجویی در کشور هلند بپردازیم و امید است در خصوص این موضوع برای شما مفید باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در هلند می توانید مقاله ” تحصیل در هلند ” را مطالعه فرمایید .

فرد متقاضی تحصیل در هلند ممکن است بخواهدد یک کار نیمه وقت داشته باشد که علاوه بر کمک به پوشش هزینه های تحصیل در هلند ، کار کردن نیز می تواند تجربه کار مفید را به فرد بدهد . به وی اجازه می دهد که در جامعه هلندی مشارکت داشته باشد و یادگیری زبان را نیز برای وی آسان تر می کند  .

کار دانشجویی در کشور هلند شرایط کار دانشجویی در کشور هلند

اجازه کار دانشجویی در کشور هلند ، بستگی به ملیت فرد متقاضی دارد . دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا / EEA (به جز کرواسی) و سوئیس به اجازه کار دانشجویی در کشور هلند نیاز ندارند و هیچ محدودیتی در تعداد ساعت هایی که این دانشجویان می توانند کار کنند ، وجود ندارد و ولی دانشجویان از کشور کرواسی قوانین مربوط به کار جداگانه ای دارند . با این حال ، این دسته از دانشجویان هنوز هم نیاز به اجازه کار دارند اما هیچ محدودیتی در تعداد ساعت کار این دانشجویان نیز وجود ندارد .

اما دانشجویان سایر کشورها به مجوز کار نیاز خواهند داشت و طبق قانون کشور هلند تعداد ساعات کاری که مجاز به کار هستند ، محدود می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه انجام ۱۰ ساعت ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و در مقطع دکترا دانشجویان اجازه ۳۰ ساعت کار در هفته طی دوران تحصیل خود را دارند . فرد متقاضی کار دانشجویی در کشور هلند می تواند در ماه های ژوئن ، ژوئیه و آگوست به صورت تمام وقت و بقیه ماه های سال ۱۰ ساعت در هفته و به صورت پاره وقت کار کند تا زمانی که کارفرما مجوز لازم برای استخدام را نگیرد ، نمی تواند به کار مشغول شود .بر اساس شرایط کار دانشجویی در کشور هلند متوسط حقوق برای هر ساعت کار دانشجویی بین ۸ تا ۱۰ یورو می باشد . کارهای متداول برای دانشجویان در شهرهای کشور هلند معمولا کار در بخش های مختلف رستوران ها و کافه ها ، هتل ها و فروشگاه ها هستند .

هر دانشجو قبل از این که یک کار دانشجویی در هلند را شروع کند، لازم است تمام شرایط از جمله تعداد ساعات و روزهای انجام کار، حقوق و مزایای دریافتی را با کارفرمای خود قطعی کند .برخی از دانشجویان ممکن است از طریق غیر قانونی نسبت به دریافت کار اقدام کنند (کار سیاه) که در این حالت کارفرما هیچ ­گونه حق بیمه ­ای برای آن­ها پرداخت نمی­کند. از جمله معایب این کارها می ­توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این کار غیرقانونی محسوب می شود و در صورت بروز مشکل، کارگر نمی ­تواند ادعای قابل قبولی داشته باشد.
  • درصورت وقوع حادثه برای شخص کارگر، وی هیچ بیمه درمانی که هزینه­های درمان وی را پوشش دهد، ندارد.
  • در برخی مواقع انجام کار غیرقانونی توسط دانشجو موجب می­شود که اقامت وی در کشور هلند سلب شود و بدیهی است که در چنین حالتی حق تحصیل وی نیز لغو می شود .
کار دانشجویی در هلند

کار دانشجویی در هلند

کار دانشجویی در کشور هلند – قرارداد کاری بر اساس شرایط کار دانشجویان در هلند

قراردادهای معمول برای مشاغل دانشجویی به مدت 3 ماه هستند . البته این قرارداد بسته به نوع شغل انتخابی می تواند تا ۲ سال را نیز پوشش دهد . لازم به ذکر است که در صورت عدم رضایت از هر یک از طرفین ، قوانین خاصی برای قطع کار و تسویه حساب وجود دارد .

برای آن دسته از دانشجویانی که در رشته های تحصیلی آن ها بخشی به نام دوره کارآموزی در نظر گرفته شده ، این دوره فرصت بسیار مناسبی برای آشنایی و اشتغال در مراکزی می باشد که به رشته تحصیلی آن ها ارتباط مستقیم داشته و حتی در صورت رضایت طرفین این همکاری می تواند تا پس از فارغ التحصیلی ادامه پیدا کند . این حالت ، وضعیت ایده آلی می باشد که می تواند در صورت ادامه اشتغال به اقامت موقت و سپس اقامت دائم شخص در هلند منجر شود .از سال ۲۰۱۷ میلادی نیز قانونی در کشور هلند تصویب شد که در آن ذکر شده اگر یک دانشجوی بین المللی حتی با داشتن کار پاره وقت دانشجویی ، توانایی راه اندازی و اداره یک کارآفرینی را داشته باشد ، هیچ گونه محدودیتی برای انجام آن نداشته و می تواند تا هر تعداد ساعتی که برای خودش امکان پذیر بود به کارآفرینی خود مشغول باشد .

شما می توانید برای مهاجرت به هلند مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به هلند ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در کشور هلند – بیمه خدمات درمانی برای کار دانشجویی در کشور هلند

براساس قانون کشور هلند ، تمام افراد اعم از شاغل یا غیر شاغل ملزم به داشتن بیمه خدمات درمانی هستند، اما دانشجویانی که با هدف تحصیل در کشور هلند اقامت دارند از این قاعده مثتثنی هستند. چنانچه اگر فردی مایل به کار در کشور هلند باشد چه در طول تحصیل ، کارآموزی ، یا کار پس از فارغ التحصیلی ( پاره وقت یا تمام وقت ) ، بیمه درمان عمومی هلندی اجباری است و  مهم نیست که دانشجو چه تعداد ساعت در هفته مشغول به کار است. قابل ذکر است این قانون برای همه شهروندان اتحادیه اروپا نیز صادق می باشد . حال اینکه شخص بیمه عمومی یا خصوصی را برگزیند بستگی به انتخاب شخص دارد. اگر فرد یک کار موقت داشته باشد باید بیمه خصوصی خود را به بیمه بهداشت عمومی هلندی تغییر دهد . اگر شخصی در کشور هلند کار کند و بیمه درمانی نداشته باشد ممکن است جریمه شود .

کار دانشجویی در کشور هلند – راه های یافتن کار دانشجویی در کشور هلند

پیدا کردن کار دانشجویی در کشور هلند ، برای فردی که به زبان هلندی نمی کند ممکن است کمی برای وی مشکل باشد . صحبت بنابراین یادگیری زبان هلندی قطعا فرصت های شغلی فرد را افزایش خواهد داد اما با این حال ، بازار کار بین المللی در منطقه آمستردام وجود دارد ، جایی که هلندی لزوما زبان تجاری نیست . از جمله راه های یافتن کار دانشجویی در کشور هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • آژانس­های استخدام نیروی کار
  • امور دانشجویی دانشگاه محل تحصیل در کشور هلند
  • آگهی­های کاری
  • وبسایت­ های کاریابی

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در هلند ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در هلند ” است .

کار دانشجویی در کشور هلند – مالیات کار دانشجویی در کشور هلند

دانشجوی در حال تحصیل در کشور هلند که دارای کار دانشجویی در هلند می باشد ، ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خود است . حدود یک سوم از درآمد ناخالص فرد دانشجو به عنوان مالیات بر درآمد وی محسوب می شود و لازم به ذکر است دریافت بورسیه تحصیلی هلند نیز مشمول مالیات می ­شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button