یکی از اولویت های مقاصد دانشجویان بین المللی و به خصوص آسیایی ، تحصیل در مجارستان می باشد . این کشور زمینه مناسبی در رابطه با جذب دانشجو دارد و سالانه تعداد بسیاری از دانشجویان حتی از سایر کشورهای اتحادیه اروپا به این کشور مهاجرت تحصیلی می کنند . کار دانشجویی در کشور مجارستان از موضوعات بسیار مهم برای مهاجرت به کشور مجارستان از طریق تحصیل می باشد .

در مقاله ” مهاجرت به مجارستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مجارستان اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در کشور مجارستان شرایط کار دانشجویی در کشور مجارستان

اگر فرد متقاضی شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد ساکن کشور مجارستان ، نیاز به ویزا یا اجازه کار نخواهد داشت ولی در صورتیکه از شهروندان اتحادیه اروپا نباشد، نیازمند اخذ ویزای کار کشور مجارستان یا اجازه کار در این کشور می باشد. اخذ اجازه کار در کشور مجارستان از طریق اداره مهاجرت مجارستان انجام می گیرد و با یک قرارداد کار معتبر بین متقاضی و یک شرکت مجارستانی شروع شده و روشی بسیار پیچیده و وقت گیر می باشد . معمولا افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند برای این که بتوانند ویزاهای کاری را دریافت کنند نیازمند داشتن دعوت نامه کاری از یک کارفرما هستند که معمولا کشور های اروپایی با توجه به گستردگی و شرایط بسیار مناسبی که دارند می توانند مقصد بسیار مناسبی برای افراد متقاضی اخذ ویزاهای کاری باشد. با توجه به این که کشور مجارستان ، جز کشور های اتحادیه اروپا می باشد از این شرایط نیز برخوردار می باشد و افرادی که تمایل دارند برای اخذ ویزای کاری کشور مجارستان اقدام کنند باید از یک کارفرمای معتبر دعوت نامه داشته باشند که برطبق قوانین اتحادیه اروپا اشخاص کارفرما برای این که بتوانند برای فرد متقاضی کار در مجارستان دعوت نامه کاری ارسال کند و در ابتدا باید کار مورد نظر را به مدت 3 ماه در کشور مجارستان آگهی کند و  اگر شخصی برای آن کار پیدا نشود و بعد همان آگهی را به مدت 3 ماه در تمامی کشور های اتحادیه اروپا اگهی نماید و باز هم اگر فردی برای آن کار پیدا نشد که بتواند برای فرد متقاضی دعوت نامه کاری ارسال کند و با توجه به احتمال این که فردی برای کار مورد نظر در مجارستان و اتحادیه اروپا بشود بسیار پایین است . بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای افراد متقاضی کار در مجارستان نمی باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مجارستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در مجارستان ” است .

کار دانشجویی در مجارستان

کار دانشجویی در مجارستان

لازم به ذکر است که افرادی که تمایل دارند از طریق ویزاهای کاری کشور مجارستان اقدام کنند بهتر است که به زبان کشور مجارستان مسلط باشند و این تسلط به زبان کمک بسیار بزرگی به افراد متقاضی کار در کشور مجارستان و همچنین به اقامت رسیدن کشور مجارستان خواهد کرد . برای یافتن کار دانشجویی در کشور مجارستان به صورت پاره وقت ، متقاضیان بهتر است به تابلو و اعلانات موجود در دانشگاه ها و یا سایت های کاریابی مراجعه کنند .

کار دانشجویی در کشور مجارستان میزان ساعات کاری و درآمد کار دانشجویی در کشور مجارستان

میزان ساعات کار دانشجویی در کشور مجارستان با توجه به مقطع تحصیلی می باشد که طبق قانون کشور مجارستان دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در کشور مجارستان اجازه دارند که 10 الی 30 ساعت در هفته کار کنند که البته این نوع کار به عنوان یک کار نیمه وقت در سابقه کاری دانشجو لحاظ خواهد شد. 2 سال سابقه کار در دوران دانشجویی معادل ۱ سال کار تمام وقت است . در کشور مجارستان برای هر ساعت کار دانشجویی ، حداقل دستمزد معادل با 5 یورو در نظر گرفته شده است .در واقع کار دانشجویی در کشور مجارستان باعث می شود که دانشجویان هزینه های زندگی خود را پوشش دهند لذا انتظار می رود افرادی که قصد مهاجرت به کشور مجارستان را دارند ، نسبت به تامین هزینه های زندگی خود در سال اول تحصیلی آگاه باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مجارستان می توانید مقاله ” تحصیل در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در کشور مجارستان انواع کارهایی دانشجویی در کشور مجارستان

از جمله انواع کارهایی دانشجویی در کشور مجارستان می توان به کارکردن در مراکزی مانند کتابخانه ها ، کافه ها ، سالن های ورزشی ، لابراتورها ، بخش فروشگاه و رستوران دانشگاه و غیره اشاره کرد . .متقاضیان اخذ ویزای کار کشور مجارستان می توانند در زمان کوتاهی اقامت کار کشور را دریافت کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button