امروزه افراد زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور قبرس و در نهایت اخذ اقامت ، کشور قبرس را انتخاب می کنند . شرایط کار دانشجویی در کشور قبرس نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی تفاوت آنچنانی ندارد و این کشور نیز از قوانین حاکم در اتحادیه اروپا تبعیت می کند . کشور قبرس از نظر محصور بودن در دریای مدیترانه از شرایط آب و هوایی مطبوعی برخوردار بوده که همین عامل باعث جذب گردشگر از سراسر دنیا به این کشور شده است و به همین دلیل عمده مشاغل این کشور به صنعت توریسم مربوط می شود که از این لحاظ فرصت مناسبی برای دانشجویان بین المللی ساکن در این کشور که قصد دارند برای تامین منابع مالی خود وارد بازار کار کشور قبرس در حین تحصیل شود ، به وجود آورده است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در قبرس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در قبرس ” است .

اگرچه رکود اقتصادی تاثیر زیادی بر بازار کار کشور قبرس گذاشته ولی در حال حاضر این کشور سعی بر ترمیم اقتصاد خود دارد ولی چالشهای بزرگی در کشور قبرس وجود دارد .نرخ بیکاری در کشور قبرس هنوز به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بالاتر است اما پس از پشت سر گذاشتن رکود اقتصادی نرخ بیکاری نیز کاهش یافته است. از این رو دانشجو و همچنین فرد متقاضی کار در قبرس باید با اتباع این کشور در به دست آوردن کار با هم رقابت می کنند. پس افراد متقاضی کار در قبرس باید انتظار پیدا کردن کار مناسب نداشته باشند مگر اینکه فرد متقاضی از مهارت های بالای برخوردار باشد. فرصت های شغلی موجود در کشور قبرس شامل بخش های گردشگری و مالی ،مخابرات،مهندسی برق و کامپیوتر است .کارفرمایان در کشور قبرس انتضار دارند افراد متقاضی مهارت کافی در تکلم به زبان یونانی و یا انگلیسی را داشته باشند.

کار دانشجویی در کشور قبرس

به طور کلی ساعت کار تمام وقت در قبرس ۳۸ تا ۴۰ ساعت در هفته است که در یک هفته (۵روز) به همراه اضافه کاری ها می باشد که از ۴۸ ساعت تجاوز نمی کند. معمولا در طول یک سال تعطیلات ۲۰ روز می باشد حتی اگر کار در طول پنج روز یا شش روز ۲۴ ساعته باشد . میانگین درآمد ساعتی در قبرس معادل 11 لیر می باشد.

در مقاله ” مهاجرت به قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به قبرس اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در قبرس
کار دانشجویی در قبرس

کار دانشجویی در کشور قبرس

دانشجویان فنی مهندسی (علوم پایه،مهندسی، تکنولوژی و هنر) می توانند بعد از گذراندن دوره های آموزشی در سطح وسیعی از کشورها از جمله کشور قبرس از طریق  IAESTE (انجمن بین المللی تبادل علمی دانشجویان برای کسب تجربه کاری) وارد بازار کار شوند.فرصتهای شغلی مناسب برای دانشجویان در سال دوم و ترم های بالاتر تحصیلی وجود دارد .

کار دانشجویی در کشور قبرس

ارتباط شخصی فرد با کارفرماها و شرکت های معتبر در کشور قبرس تاثیر به سزایی در ورود و جذب این شخص در بازار کار این کشور دارد.دانشجو زمانی که در کشور قبرس تحصیل می کند می تواند با کارفرماهای محلی و اصلی این کشور ارتباط داشته و برای ورود به بازار کار به تمامی شهرهای بزرگ قبرس مراجعه کند.در واقع رزومه کاری و تحصیلی فرد متقاضی کار دانشجویی در کشور قبرس تاثیر خیلی خوبی در جذب فرد در بازار کار دارد. رزومه فرد متقاضی کار دانشجویی در قبرس باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد حتی مصاحبه کاری فرد متقاضی به زبان انگلیسی می باشد.

کار دانشجویی در کشور قبرس

کارهای دانشجویی در کشور قبرس به صورت پاره وقت و فصلی اغلب در مناطق توریستی در سراسر قبرس قابل دسترس خواهند بود که این کارها شامل کار در هتل ها، رستورانها ،کافه ها و مناطق تفریحی که عمدتا این کارها در فصل تابستان رونق بیشتری دارند قابل دسترس می باشند.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در قبرس دارید می توانید مقاله ” تحصیل در قبرس ” را مطالعه نمایید.

اکثر کارهای دانشجویی در کشور قبرس را می توان از طریق کارفرمایان محلی و همچنین از طریق جستجو در روزنامه ها به دست آورد و درآمد حاصل از این کارها در حدود ۶۰۰ دلار در ماه است . اغلب دانشجویان در حال تحصیل در کشور قبرس می توانند در داخل دانشگاه نیز مشغول به کار شوند کارهایی که در دانشگاه وجود دارد شامل کار در رستوران و کافه دانشگاه و یا اینکه کار در کتابخانه، بخش فرهنگی و کامپیوتر دانشگاه می باشد . حقوق دریافتی دانشجویان بین المللی از این کارها در حدود ۲ تا ۲.۵ دلار در ساعت می باشد و همچنین اجازه کار بیشتر از حد معمول را ندارند که درآمد یک دانشجو در طول یک ماه در حدود ۲۲۰دلار می باشد.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button