کشور صربستان در نیمه شرقی قاره اروپا واقع شده و با کشورهای رومانی ، بلغارستان ، کرواسی و بوسنی مرز مشترک دارد . صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی، کار و تحصیل برخوردار است. به دلیل سطح بالای آموزش عالی در صربستان، بسیاری از دانشجویان خارجی قصد تحصیل در این کشور را دارند. آموزش عالی در کشور صربستان، شرایط رفاه برای زندگی و همچنین زیبایی های طبیعی و گردشگری که در کشور صربستان وجود دارند، همه از دلایل محکمی هستند که باعث می شوند دانشجویان، این کشور را برای ادامه تحصیل و زندگی دانشجویی انتخاب کنند. هزینه تحصیل در صربستان در برخی از رشته های دانشگاهی در این کشور نسبتا زیاد می باشد و دانشجویان گاهی مجبور می شوند برای تامین هزینه های خود به کار دانشجویی در کشور صربستان بپردازند.

برای اقامت و تابعیت در صربستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در صربستان ” را مطالعه فرمایید .

با توجه به اینکه تمام هزینه های تحصیل در صربستان بر حسب یورو یا دلار هستند،مدیریت هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور اهمیت زیادی پیدا می‌کند. هزینه ‌های متفرقه که در کشور صربستان دانشجویان باید به آن دقت کنند شامل هزینه های حمل و نقل، هزینه های خرید کتاب، تفریحات، سرگرمی، خوراک، پوشاک و مواردی از قبیل می باشد. یافتن یک شغل مناسب یا همان کار دانشجویی در کشور صربستان در دوره های مختلف تحصیل می ‌تواند به تأمین بخشی از هزینه های تحصیلی و زندگی دانشجویی در این کشور کمک کند.

تحصیل در کشور صربستان علی رغم شرایط بسیار عالی، دارای یکسری محدودیت ‌ها برای دانشجویان می باشد، به عنوان مثال دانشجویانی که از تمکن مالی متوسط یا نسبتا متوسط برخوردار باشند و علاقه به یافتن کار دانشجویی در کشور صربستان هستند با محدودیت بیشتری  در این کشور روبرو می ‌شوند زیرا صربستان مجوز کار دانشجویی در طول مدت تحصیل را صادر نمی کند، به همین دلیل است که تأمین هزینه‌ های زندگی دانشجویی در صربستان ممکن است برای بسیاری از دانشجویان بین المللی کمی دشوار باشد.

یکی از قوانین این کشور برای صدور مجوز کار دانشجویی در صربستان به دانشجویان دانشگاه های این کشور، تسلط دانشجو به زبان صربستانی است. اگر فرد قصد دارد در طول تحصیل کار دانشجویی در صربستان بپردازد باید به زبان صربستانی علاوه بر زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد. شرایط فوق درباره دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی و همچنین دوره های لیسانس نیز صادق می باشد. با توجه به موارد فوق اگر دانشجویان دارای تمام شرایط کار دانشجویی در صربستان باشند می توانند یک شغل نیمه وقت یا پاره وقت برای خود پیدا کنند. حداکثر ساعت مجاز کار دانشجویی در کشور صربستان فقط ۲۰ ساعت در هفته می باشد.

کار دانشجویی در کشور صربستان تنها به این شرط مجاز می باشد که ساعات کاری دانشجو با ساعات درسی در طول هفته، هیچ تداخلی نداشته باشد. اگر دانشجویان قصد داشته باشند در مشاغل نیمه وقت در کشور صربستان به کار مشغول شوند، تمام قوانین کار آنها باید مطابق با اداره کار کشور صربستان تنظیم شود. کار دانشجویی در صربستان نیازمند مدرک ویزای تحصیلی و مجوزهای دانشگاهی برای دانشجو می باشد .

در مقاله ” مهاجرت به صربستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به صربستان اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در کشور صربستان

کار دانشجویی در کشور صربستان

مجوز کار دانشجویی در کشور صربستان برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دوره های فوق لیسانس و دکترا می تواند تا حداکثر ۴۰ ساعت در هفته مجاز باشد. به طور کلی دانشجویانی که در دانشگاه ‌های کشور صربستان تحصیل می کنند می‌ توانند در مشاغلی مانند کافه، رستوران‌ ها، قسمت های اداری در کالج های آموزشی، کتابفروشی و مواردی از این قبیل که کار پاره وقت ارائه می دهند، به کار مشغول شوند. در حال حاضر، رایج ترین کار دانشجویی در کشور صربستان که برای دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور صربستان مناسب است تدریس نیمه وقت می باشد. دانشجویان دانشگاه بلگراد صربستان به مشاغل تدریس پاره وقت و نیمه وقت علاقه زیادی دارند و اکثر آنها سعی می کنند در کالج های آموزشی به تدریس بپردازند. برای کار دانشجویی در کشور صربستان در حوزه تدریس و اشتغال در مراکز آموزشی و کالج ها، دانشجویان باید مدرک معتبر زبان انگلیسی را داشته باشند.

کار دانشجویی در کشور صربستان شرایط کار دانشجویی در کشور صربستان

دانشجویان خارجی حاضر در صربستان برای کار نیازی به اخذ ویزای کار ندارند. به طور کلی دانشجویان خارجی حاضر در دانشگاه های صربستان برای انجام کار ضمن تحصیل در صربستان دارای سه گزینه مشاغل پاره وقت، دوره های انترنی و کار خارج از دانشگاه هستند . مشاغل پاره وقت یکی از بهترین گزینه های در دسترس دانشجویان برای تامین مالی تحصیلات خود و نیز تجربه اندوزی در بازار کار اروپایی است .

دانشجویان می توانند فرصت های کاری را در داخل دانشگاه جستجو کنند. گزینه هایی مثل کار در بوفه ها، کافه تریاها، کتابخانه دانشگاه برای دانشجویان فراهم است. اما دانشجویان برای کار در بیرون از محوطه دانشگاه با گزینه های محدودی رو به رو هستند. کار در پارک تفریحی، مغازه خوار و بار، پست، نمایش خانه ها، رستوران ها، پمپ بنزین ها، یا حتی انجام کار خانگی از جمله کارهای خارج از دانشگاه هستند ولی از نظر تعداد و زمانبندی کار، کار دانشجویی در دانشگاه به مراتب بهتر از کار خارج از دانشگاه است. کاریابی از طریق پرس و جو از دوستان، استعلام آنلاین از سایت های کاریابی، روزنامه های محلی و موسسات کاریابی امکانپذیر است.

کار دانشجویی در کشور صربستان مشاغل پاره وقت دانشجویی در کشور صربستان

مشاغل پاره وقت یکی از فرصت های پشتیبانی مالی کشور صربستان است که در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد. کار های پاره وقت در کشور صربستان شکلی از استخدام می باشد که در قالب آن مشاغل، دانشجویان می توانند به مدت چند ساعت در روز کار کنند. در مشاغل پاره وقت، ساعات کاری معمولا کمتر از 30 تا 35 ساعت در هفته است. لذا با انجام کارهای پاره وقت، دانشجویان زمان زیادی برای تمرکز بر روی تحصیلات خود خواهند داشت.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور صربستان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در صربستان ” را مطالعه نمایید.

به منظور استخدام به عنوان کارمند پاره وقت در صربستان، دانشجویان در ابتداء باید مشاغل مناسبی را جستجو و پیدا نمایند که نیازها و زمانبندی آنها را تامین نماید. اما هدف از انجام کارهای پاره وقت تامین مالی هزینه های زندگی و تحصیلی در صربستان می باشد، فراموش نکنید که مزیت انجام کار پاره وقت تنها به تامین مالی هزینه ها ختم نمی شود بلکه دانشجویان از این طریق می توانند به تجربه کاری در یک کشور اروپایی دست یابند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button