کشور سوئد یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در طول سال های گذشته به دلیل برخورداری از دانشگاه های معتبر، استانداردهای عالی زندگی، هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه به عنوان یکی از محبوب ترین مکان های مهاجرت به خصوص مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. اما لازم است توجه کرد که تحصیل در کشور سوئد مهمترین اولویت این کشور محسوب می شود و شرط لازم برای کار کردن در کشور سوئد این است که نباید خدشه ای به تحصیل دانشجو وارد شود. در این مقاله با تلاش مشاورین ارشد گروه آتیه آفرینان ایرانیان به موضوع کار دانشجویی در کشور سوئد می پردازیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در سوئد می توانید مقاله ” تحصیل در سوئد ” را مطالعه فرمایید.

کار دانشجویی در کشور سوئد

کار دانشجویی در کشور سوئد به صورت پاره وقت در طول تحصیل می تواند به عنوان سکوی پرشی برای حرفه شغلی مرتبط با رشته تحصیلی باشد. گرچه رقابت برای کار پاره وقت دانشجویی در سوئد سخت و شدید است اما با داشتن پشتوانه علمی قوی می تواند رویکردی مناسب در جهت پیشرفت و اقامت تلقی شود. کار دانشجویی در کشور سوئد برای دانشجویان  زمانی دارای اعتبار بالایی خواهد بود که یک کار تخصصی با درآمد بالا باشد و متاسفانه یک کار تخصصی در سوئد نیازمند یادگیری تمام و کمال زبان سوئدی می باشد.

قابل تاکید است که دانشجویانی که موفق به تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری سوئد شدند می توانند در صورت موافقت اداره مهاجرت سوئد با ویزای کاری آنها، ۲ سال اقامت موقت کاری سوئد کسب کنند و پس از مدت ذکر شده در صورت داشتن کار تمام وقت در سوئد با درآمد مناسب و پرداخت مالیاتهای سنگین ویزای آنها ۲ سال دیگر تمدید می شود و سپس پس از ۴ سال می تواند برای اقامت دائم سوئد اقدام کرد. اما کار دانشجویی در کشور سوئد به صورت پاره وقت منجر به اقامت دائم نمی شود زیرا برای گرفتن اقامت دائم در سوئد 4 سال کار همراه با زندگی کردن مد نظر می باشد و تحصیل و کار پاره وقت تاثیر چندانی در گرفتن اقامت دائم ندارد.

کار دانشجویی در کشور سوئد – مزایای کار دانشجویی در کشور سوئد

از جمله مزایای کار دانشجویی در کشور سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • همان طور که در بالا اشاره شد دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیردولتی سوئد می توانند به صورت پاره وقت در یکی از کارهای دانشجویی در این کشور مشغول به کار شوند، البته باید توجه داشت که حداکثر زمان مجاز برای کار و تحصیل در یک هفته ۲۰ ساعت است زیرا مهمترین وظیفه دانشجو در این کشور ، تحصیل اوست و در صورتی فرد می تواند همزمان با تحصیل خود مشغول به کار شود که صدمه ای به تحصیل او وارد نشود.
  • دانشجویان متقاضی کار در سوئد می توانند با کار به صورت پاره وقت در این کشور بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند.
  • کار دانشجویی در این کشور باعث کسب تجربه و تقویت رزومه کاری فرد می شود و با قرار گرفتن در محیط های کاری این کشور ، افزایش مهارت های کار گروهی دانشجو و برقراری ارتباط با جامعه کاری سوئد راه را برای کار بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور هموار می سازد.

یکی از روش های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سوئد ” اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در کشور سوئد – راه های یافتن کار دانشجویی در کشور سوئد

یافتن کار دانشجویی در کشور سوئد بدون تسلط به زبان انگلیسی کار دشواری است اما غیر ممکن نیست. شغل مورد نظر و آن کار در سوئد برای دانشجویان باید حداقل به مدت ۱۰ روز به آگهی عمومی درآمده باشد و هیچ کس خواهان آن شغل نباشد و شرایط آن کار در سوئد برای دانشجویان مورد نظر مطابقت کند. اما بعضی از مشاغل و کار در سوئد برای دانشجویان مثل کارگری در رستوران یا پخش و تبلیغ درب منازل مردم به دانستن زبان سوئدی نیازی ندارد و درآمد تقریبی این گونه مشاغل و کار در سوئد برای دانشجویان بین ساعتی ۸۰ تا ۱۰۰ کرون است، البته درامد پخش تبلیغات کمتر از این مبالغ است.

لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور سوئد دارای سرویس های کاریابی برای جست وجوی کار پاره وقت دانشجویی برای دانشجویان خود می باشند، همچنین در رزومه نویسی به دانشجویان کمک می کنند. برای کار حرفه ای در کشور سوئد تسلط به زبان سوئدی ضروری می باشد.

در مقاله ” اقامت در سوئد ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در سوئد اطلاعات کسب کنید.

کار دانشجویی در کشور سوئد

راه های یافتن کار دانشجویی در کشور سوئد به شرح زیر است :

  • استفاده از وب سایت های کاریابی کشور سوئد
  • مراجعه به بخش کاریابی دانشگاه محل تحصیل
  • مطالعه روزنامه های منتشر شده در کشور سوئد
  • مشورت با دوستان و آشنایان
  • تماس با شرکت های بین المللی در سوئد

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button