کشور بلژیک ، یک کشور فوق العاده جذاب برای گردشگران و دانشجویان بین المللی است . دانشجویان بین المللی در این کشور می توانند از آموزش عالی بهره مند شوند و به طور کلی هزینه زندگی و تحصیل در این کشور کاملا مقرون به صرفه است . اما هزنیه تحصیل در دانشگاه های بلژیک در هر یک از سه مقطع تحصیلی متفاوت است و به طور کلی بیش از 835 یورو در سال نیست . دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا باید هزینه بیشتری برای تحصیل بپردازند که توسط ARES (آکادمی تحقیقات و آموزش عالی) تعیین می شود ولی معمولا نباید بیش از 5 برابر هزینه عالی یعنی 4175 یورو در سال باشد . دانشجویان می توانند برای تامین هزینه های زندگی خود به کار دانشجویی در کشور بلژیک بپردازند و پیدا کردن کار برای دانشجویان بسته به سطح تخصص و سطح زبان هر فرد متفاوت می باشد .

در مقاله ” مهاجرت به بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به بلژیک اطلاعات کسب کنید .

اگر فردی قصد تحصیل در بلژیک را داشته باشد باید بداند که امکان اخذ کار پاره وقت نیز برای وی وجود دارد که باعث می شود در تامین هزینه های خود یاری کند . قطعا فرد برای تحصیل در کشور بلژیک به کار پاره وقت نیاز دارد لذا جهت تحقق این امر و کسب تجارت پیشنهاد می شود که به محض ورود به سفارت این کشور مراجعه کرد .  این اجازه را می دهند تا 20 ساعت در هفته بتوانند کار کنند.. البته دانشجویان خارجی در هنگام تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ ها، برای کار کردن نیازی به مجوز کار ندارند.لازم به ذکر است که حداقل دستمزد برای کار در این کشور بین ۷ تا ۹ یورو در ساعت می باشد .

کار دانشجویی در کشور بلژیک | مهاجرت به بلژیک | تحصیل در بلژیک
کار دانشجویی در کشور بلژیک | مهاجرت به بلژیک | تحصیل در بلژیک

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

دانشجویان اتباع کشورهای غیر  EEA که مایل هستند در طول سال تحصیلی کار کنند، باید مجوز کار نوع C داشته باشند . مجوز کار نوع  Cبه این صورت است که  فرد باید به صورت قانونی در بلژیک اقامت داشته باشد و در یکی از موسسات آموزشی بلژیک ثبت نام کند. همچنین فرد باید در اداره ثبت نام از خارجیان ثبت نام کند و کارت شناسایی داشته باشد و خود باید برای مجوز کار درخواست دهد که پس از صدور مجوز، می تواند شروع به کار کند. مجوز کار برای هر کارفرمایی معتبر است و برای مدت حداکثر ۱۲ ماه صادر می شود (محدود به مدت اقامت فرد در بلژیک به عنوان دانشجو) .  این مجوز برای تمام فعالیت های کاری و اشتغال معتبر است و می توان آن را بدون محدودیت تمدید کرد . مجوز کار نوع C هیچ گونه امتیازی برای برخورداری از مجوز کار نوع B یا مجوز کار نوع A به فرد نمی دهد.

برای اقامت و تابعیت در بلژیک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

اگر فردی همسر خارجی یک شهروند بلژیکی باشد و در بلژیک اقامت دارد، از شرط لازم برای دریافت مجوز کار معاف می شود. وی می تواند بدون انجام مراحل اداری کار کند. به همین ترتیب، کودکان دارای والدین بلژیکی به شرطی که زیر ۲۱ سال سن داشته باشند، با والدین خود زندگی کنند و در پرداخت مالیات وابسته به والدین خود باشند، می توانند بدون انجام روند اداری مشغول کار نیز شوند. اما همسر دانشجویان غیر EEA باید مجوز کار نوع B داشته باشند تا بتوانند در بلژیک کار کنند که این مجوز کار تنها در صورتی صادر می شود که مشخص شود که هیچ بلژیکی واجد شرایطی برای آن شغل در دسترس نیست. درخواست مجوز کار نوع B تنها از طرف کارفرما ارسال می شود و احتمال این که مجوز کاز نوع B برای همسر یک دانشجوی غیر EEA صادر شود، نسبتاً اندک است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

1/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button