کار دانشجویی در کشور اوکراین

کشور اوکراین در لیست کشورهایی می باشد که متقاضیان بسیاری برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آن وجود دارد . کار در حین تحصیل یا همان کار دانشجویی مورد توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی قرار گرفته است حتی در کشوری ارزان مانند کشور اوکراین که هزینه های تحصیل ، خوابگاه و خورد و خوراک بسیار ارزان تری نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد نیز داشتن یک کار دانشجویی در کشور اوکراین می تواند یک گزینه مناسب برای تعدیل هزینه باشد . در کشور اوکراین برای آن که شخص بتواند کار دانشجویی داشته باشد باید مجوز کار بگیرد که این مجوز به دانشجویان خارجی در دانشگاه های دولتی به صورت تمام وقت داده می شود . بنابراین دانشجویان در حین گذراندن دوره پاتفک نمی توانند مجوز کار بگیرند و کار کنند .

برای اقامت و تابعیت در اوکراین روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اوکراین ” را مطالعه فرمایید .

تمام دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در تمام دوره ها و رشته های تحصیلی در کشور اوکراین اجازه کار دانشجویی  درحدود 10-30ساعت در هفته را دارند و البته دانشجویان در آخر هفته و تعطیلات ژانویه و تابستان ها که دانشگاه ها تعطیل هستند اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت. دانشجویان می توانند بابت هر ساعت کار دانشجویی مبلغی بین 8 تا 12 دلار دریافت می کنند.

کار دانشجویی در کشور اوکراین قوانین کار در کشور اوکراین

در حین جستجوی شغلی  مناسب، مهم است به چند نکته مانند قوانین موجود در کشور خود دانشجو و کشورهای مختلف برای کار در ضمن تحصیل توجه کرد . لذا لازم است که این قوانین را قبل از درخواست کار رعایت کرد و باید دقت کرد شرایط کار دانشجویی در کشور اوکراین هرگز به تحصیل فرد صدمه ای وارد نکند . قوانین کار در کشور اوکراین به صورت زیر است :

  • دانشجویان بین المللی برای کار دانشجویی در کشور اوکراین نیاز به مجوز کار و یا اجازه اقامت به کار رسمی در اوکراین را دارند .
  • دانشجویان برای کار ضمن تحصیل در کشور اوکراین باید تاییدیه کتبی از موسسه آموزشی که در حال تحصیل در آن دانشگاه یا کالج هستند ، ارائه دهند.
  • دانشجویان برای اعمال مجوز کار در کشور اوکراین باید به هیئت پلیس (the Police) و گارد مرزی (Border Guard Board ) اوکراین مراجعه کنند البته بعد از گرفتن نامه از کارفرما . حداکثر مدت اعتبار مجوز کار دانشجویی در کشور اوکراین ، مدت اعتبار اجازه اقامت در اوکراین است. برنامه های کاربردی برای مجور کار ضمن تحصیل در اوکراین حدود 3 تا 6  هفته طول می کشد.
  • ساعات کاری ، کار دانشجویی در کشور اوکراین برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حدود ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته می باشد و برای مقاطع دکترا دانشجویان مجاز به ۳۰ ساعت کار ضمن تحصیل در اوکراین هستند.
  • ساعات کاری به صورت تمام وقت در کشور اوکراین ۴۰ ساعت می باشد .با توجه به قانون کار در اوکراین ساعات کارتمام وقت ۵ روز در هفته با ۲ روز تعطیلی (۴۰ ساعت در هفته) می باشد و بعضی از شرکت ها و سازمان ها در اوکراین به مدت ۶ روز در هفته کار با ۱ روز تعطیلی است اما تعداد کل ساعات کار همان (۴۰ ساعت در هفته) می باشد.

شرایط کار دانشجویی در کشور اوکراین مدارک مورد نیاز برای مجوز کار دانشجویان بین المللی در کشور اوکراین

مدارک مورد نیاز برای مجوز کار دانشجویان بین المللی در کشور اوکراین به شرح زیر می باشد :

  • تاییدیه کتبی از موسسه آموزشی در کشور اوکراین
  • دو قطعه عکس رنگی ۳.۵ × ۴.۵
  • یک کپی از اسناد دال بر تحصیلات دانشجوی بین المللی  و شرایط فرد خارجی
  • یک کپی از صفحه شناسایی و پاسپورت دانشجو جهت مجوز کار در اوکراین

در مقاله ” مهاجرت به اوکراین ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به اوکراین اطلاعات کسب کنید .

کار دانشجویی در اوکراین

کار دانشجویی در اوکراین

کار دانشجویی در کشور اوکراین راه های پیدا کردن کار در کشور اوکراین  

اکثر دانشجویان  کار دانشجویی در کشور اوکراین را انتخاب می کنند و داشتن شغلی پاره وقت در اوکراین برای دانشجویان بین المللی رایج است .برای پیدا کردن کار دانشجویی در کشور اوکراین معمولا دانشجویان می توانند با کارفرمای خود تماس بگیرند یا اینکه به آنها ایمیل بفرستند اما انجام این پروسه ترجیح داده نمی شود که در این صورت دانشجویان باید رزومه ارسال کرده ، و معمولا انگیزه نامه درخواست می شود و باید  برای مصاحبه آماده باشند . از جمله راه های پیدا کردن کار دانشجویی در کشور اوکراین به شرح زیر می باشد :

  • مراکز کاریابی در کشور اوکراین
  • بورد اطلاعات در دانشگاه های اوکراین
  • وب سایت دانشگاه در اوکراین
  • از طریق دوستان، همکلاسی ها و دانش آموزان اوکراینی

کار دانشجویی در کشور اوکراین – ویژگی های یک کار خوب دانشجویی در کشور اوکراین

یک کار خوب دانشجویی در کشور اوکراین دارای ویژگی های زیر می باشد :

  • کمک به سرعت ادغام فرهنگ دانش آموز به فرهنگ جدید و دیدار با دوستان جدید
  • در حالت ایده آل، ارائه برخی از تجارب کاری و باز کردن فرصت های شغلی برای  آینده
  • کار دانشجویی در کشور اوکراین باید مناسب سبک زندگی دانشجویان بین المللی است (مشاغل پاره وقتی که زمان کافی برای دوره های تحصیل دانشجو با ارائه ساعت کار انعطاف پذیری داشته باشد)
  • یک کار دانشجویی خوب باید مهارت های زبان دانشجوی بین المللی را قوی تر کند

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اوکراین ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در کشور اوکراین – مشاغل مورد نیاز دانشجویی در کشور اوکراین

مشاغل مورد نیاز دانشجویی در کشور اوکراین عبارتند از :

  • مترجم : دانستن زبان های انگلیسی، روسی و حتی اوکراینی در حد مناسبی می تواند به متقاضیان کار دانشجویی در کشور اوکراین این امکان را بدهد تا بتوانند با یک کار دانشجویی مناسب درآمد مناسبی داشته باشند.
  • معلم : از آنجایی که اوکراینی ها به صورت متوسط دارای دانش بسیار پایینی در زبان انگلیسی هستند لذا معلم زبان و همچنین معلم در مقطع دبستان می تواند یک گزینه مناسب جهت امرار معاش باشد. همچنین در کشور اوکراین تعدادی مدارس بین المللی وجود دارد که تدریس زبان یا تدریس دروس تخصصی به زبان انگلیسی در این مدارس می تواند گزینه مناسب برای دانشجویان بین المللی باشد.
  • متخصص فناوری اطلاعات (IT) : برنامه نویسی کامپیوتر ، یکی از پرطرفدارترین کار در اوکراین می باشد که هیچگونه نیازی به داشتن مهارت به زبان اوکراینی یا روسی ندارد اگرچه تسلط به آن میتواند بسیار  به پیدا کردن کار کمک کند . برنامه نویسی وب یا موبایل در کشور اوکراین می تواند بالاترین درآمد را داشته باشد که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار است .
  • کار در رستوران : تبحر به آشپزی می تواند یک مهارت بسیار درآمدزا در کشور اوکراین باشد . وجود دانشجویان بین المللی با ذائقه های غذایی مناسب می تواند حرفه آشپزی را به عنوان یک حرفه مناسب در اوکراین تبدیل کند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button