کار دانشجویی در کشور انگلیس یکی از مهمترین موضوعاتی است که متقاضیان تحصیل در کشور انگلیس با آن سروکار دارند . وزارت کشور انگلستان به دانشجویان دارای ویزای تحصیلی ، اجازه کار در طول تحصیل را می دهد البته در آیین نامه تحصیلی کشور انگلیس آمده است که هدف از ویزای تحصیلی کشور انگلیس ، آمدن فرد به کشور انگلیس جهت تحصیل می باشد که اجازه کار کردن در حین تحصیل را دارد و هدف از کار دانشجویی در کشور انگلیس این است که بتواند در حین تحصیل درآمد کسب کند و از پس هزینه های زندگی خود در کشور انگلیس برآید .

از ویژگی های کار دانشجویی در کشور انگلیس این است که می توان در تعطیلات به صورت تمام وقت کار کرد. به عنوان مثال دانشجویان در زمان تحصیل در کشور انگلیس در کریسمس و عید پاک تعطیل می شوند و دانشجویان در این ایام امکان کار کردن به صورت تمام وقت را دارند.

برای اقامت و تابعیت در انگلیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

چنان چه فرد دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد 12 ماهه یا سال دوم ۲۴ ماهه باشد ، زمان نگارش پایان نامه تا تاریخ اتمام رسمی دوره تحصیلی وی در CAS  جزو زمان تعطیلات فرد محسوب نمی شود و در زمان نگارش پایان نامه  هم چنان در حال تحصیل در انگلستان است . البته لازم به ذکر است که دانشگاه می تواند برای مدت چهار هفته در بازه زمانی نگارش پایان نامه به فرد تعطیلات بدهد که در این تعطیلات می تواند به به صورت تمام وقت کار کند . اما قبل آغاز به کار تمام وقت در کشور انگلیس ابتدا لازم است تاییدیه تعطیلات خود را به اداره ثبت برساند که این درخواست بسیار مهم و ضروری می باشد و اداره ثبت نیز زمانی که از طرف کارکنان گروه دانشگاه ایمیلی را دریافت کرده باشند، اقدام به صدور تاییدیه تعطیلات می کنند.

 کار دانشجویی در کشور انگلیس شرایط کار دانشجویی در کشور انگلیس

شرایط کار دانشجویی در کشور انگلیس به صورت زیر است :

  1. تمامی دانشجویان آموزش عالی می توانند 10 تا 30 ساعت کار با حقوق یا کار بدون دست مزد در هفته را انجام دهند.
  2. تمامی دانشجویان مرکز زبان می توانند برای ۱۰ ساعت در هفته کار با حقوق یا بدون دست مزد انجام دهند.
  3. دانشجویان در ایام تعطیلات می توانند به صورت تمام وقت کار کنند .
  4. در کشور انگلیس نباید خود اشتغالی کرد یا به عبارتی کار مستقل داشت
  5. در کشور انگلیس نمی توان به عنوان یک ورزشکار حرفه ای مانند مربی کار کرد
  6. لازم به ذکر است با داشتن ویزای دانشجویی کوتاه مدت در انگلستان قادر به یافتن کار نخواهد بود.
  7. کلیه افراد شاغل یعنی دانش آموزان و دانشجویان و سایرین ،همگی باید اقدام به پرداخت مالیات بر درآمد کنند که میزان مالیات بر اساس درآمد شخص مشخص می شود.

کار دانشجویی در کشور انگلیس مزایای داشتن کار دانشجویی در کشور انگلیس

از جمله مزایای داشتن کار دانشجویی در کشور انگلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • از طریق کار دانشجویی در کشور انگلیس مقداری پول به دست می آید که بخشی از هزینه های روزمره را پوشش می دهد.
  • با داشتن کار دانشجویی در کشور انگلستان رزومه فرد پر بار تر می شود و داشتن تجربه کاری برای پیدا کردن کار پس از فارغ التحصیلی ضروری می باشد.
  • کار دانشجویی ، دورنما شغلی  را تقویت می کند.
  • فرد در صورت داشتن کار دانشجویی در کشور انگلیس ارتباطات جدیدی پیدا می کند که می توانند در خصوص برنامه های آینده فرد هدایتگر باشند.
  • دانش و مهارت های کسب شده در حین تحصیل در محیط کار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • توسط کار دانشجویی در کشور انگلیس، فرد به اقتصاد محلی کمک می کند و از این طریق کارفرمایان را از محاسن جذب دانشجویان آگاه می کند.
کار دانشجویی در کشور انگلیس
کار دانشجویی در کشور انگلیس

شرایط کار دانشجویی در کشور انگلیس انواع کارهای دانشجویی پاره وقت در کشور انگلیس

شغلی که بطور خاص به عنوان کار دانشجویی معرفی شود، وجود ندارد ولی فرصت های شغلی در تمامی بخش های صنعت وجود دارد و برخی از انواع مشاغل فراوانی بیشتری دارند، به خصوص در فروشگاه ها، رستوران ها و بارها. انواع کارهای پاره وقت دانشجویی نیز در داخل دانشگاه نظیر بارهای دانشگاه یا رستوران دانشگاه نیز وجود دارد که اطلاعات این مشاغل توسط خود دانشگاه یا انجمن دانشجویی ارائه می شود .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در کشور انگلیس مدت زمان کار دانشجویی در کشور انگلیس

اگر فرد دانشجوی تمام وقت باشد دانشگاه حداکثر 16 ساعت کار در هفته را برای وی توصیه می کند و معمولا وضعیت دانشجویی فرد مشخص می کند که چند ساعت در هفته مجاز به کار کردن در کشور انگلیس می باشد . دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا مجاز به کار کردن تا 20 ساعت در هفته می باشند و در ایام تعطیلی دانشگاه ساعات بیشتری می توانند کار کنند (حداکثر توصیه دانشگاه که 16 ساعت می باشد) . اگر دانشجو دارای چند شغل باشد باید توجه داشته باشد که تعداد ساعات کاری وی از میزان تعداد ساعات مجاز فزونی نیابد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی (آموزش محور) همانند دانشجویان بین الملل می باشند و می توانند به صورت تمام وقت در تعطیلات کریسمس و عید پاک کار کنند ولی در تعطیلات تابستان نمی توانند به صورت تمام وقت کار کنند مگر اینکه تمامی امتحانات خود را به پایان رسانده باشند و پایان نامه خود را تحویل داده باشند. دانشجویان پژوهش محور در هر سال تحصیلی 8 هفته تعطیلات دارند که می توانند در این بازه زمانی به صورت تمام وقت کار کنند و کار دانشجویی این دانشجویان باید با هماهنگی با اساتید راهنمای آنها باشد . دانشجویان دوره های تحصیلی زیر 6 ماه، مجاز به کار کردن نمی باشند ولی در دوره های تحصیلی بیش از 6 ماه تا 12 ماه، دانشجو مجاز به 10 ساعت کار در هفته می باشد.

کار دانشجویی در کشور انگلیس راه های یافتن کار دانشجویی در کشور انگلیس

در ادامه قصد داریم راه های یافتن کار دانشجویی در کشور انگلیس را برای شما عزیزان معرفی می نماییم که عبارتند از :

  • وبسایت دانشگاه : معمولا در وبسایت دانشگاه ها مشاغل پاره وقت اطلاع رسانی می شوند و ایمیل هایی در این خصوص برای متقاضیان ارسال می شود. همچنین در این وبسایت ها مشاغل پس از فارغ التحصیلی داخل یا خارج از انگلیس ارائه می شوند.
  • رسانه های جمعی و اینترنت: معمولا مشاغل بر روی وبسایت های شرکت ها و در رسانه های جمعی تبلیغ می شوند. پس چک کردن سایت سازمان های مورد علاقه و یا استفاده از فیسبوک، تویتر، اینستاگرام و لینکدین می تواند مفید واقع شود و لازم است بدانید که مشاغل خیلی سریع ارائه و گرفته می شوند.
  • مراجعه به دفاتر کاریابی: می توان در وبسایت این دفاتر ثبت نام نمود و رزومه خود را در آنجا ثبت کرد و بعضی دفاتر در بعضی زمینه های کاری خاص تخصص دارند .
  • استفاده از روزنامه های محلی و سایت های شغل یابی در کشور انگلیس
  • نمایشگاه مشاغل پاره وقت و کارهای داوطلبانه: هر ساله در ابتدای ترم اول هر سال تحصیلی نمایشگاه مشاغل پاره وقت و کارهای داوطلبانه برگزار می شود که در این نمایشگاه دانشجویان می توانند با سازمان ها و کارفرمایان دارای مشاغل دانشجویی به طور مستقیم تماس داشته باشند و از این طریق می توان در همان روز نمایندگان کارفرما را تحت تاثیر قرار داد و درخواست کار را در همان مکان ارائه داد و ظرف چند هفته مشغول به کار شد.
  • پوستر ها و اعلامیه ها: بعضی از مشاغل بر روی پنجره فروشگاه ها تبلیغ می شوند.
  • مشورت با دوستان، اساتید و هر کس دیگر
  • خود اشتغالی: بعضی مشاغل پاره وقت بر پایه خود اشتغالی هستند مانند توسعه دهنده وب یا ارزیاب فروشگاه ها. از آنجایی که فرد خود مسئول ارائه صورت حساب در زمینه پرداخت مالیات و بیمه می باشد قوانین در زمینه خود اشتغالی تا حدودی پیچیده است .

شما می توانید برای مهاجرت به انگلیس مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به  انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

کار دانشجویی در کشور انگلیس دستمزد و دریافتی های کارمند در کشور انگلیس

دولت انگلستان برای کارمندان دارای سن ۱۸ سال و بیشتر حداقل حقوق مشخصی مشخص کرده است و در ماه اکتبر هر سال میزان این مبالغ مشخص می شود حداقل حقوق کارگر در انگلیس در سال ۲۰۲۰ برابر با ۷ پوند در هر ساعت می‌باشد. این حداقل دستمزد تقریباً به کلیه کارکنان و کارگران خارجی داده می‌شود . بدیهی است این حداقل درامد در انگلستان برای کارگر ساده در انگلستان است و به عنوان مثال حقوق نجار در انگلستان با حقوق جوشکار در انگلیس بسته به سوابق کاری و تجربه فرد متغیر است.. لذا دستمزد بر اساس ساعت های کارکرد به صورت هفتگی یا ماهانه پرداخت می شود و فرد می بایست تعداد ساعات کارکرد خود را در یک جدول ثبت کند و در پایان دوره، حقوق، پس از کسر مالیات و عوارض قانونی به صورت نقدی یا به حساب بانکی واریز می شود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال مهاجرت و اقامت کاری پرتغال

مهاجرت و اقامت کاری پرتغال یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب ...

کار دانشجویی در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

کار دانشجویی در کشور رومانی تحصیل در رومانی طرفداران بسیاری دارد و از جمله مزایای تحصیل در ...

نظرات کاربران
Call Now Button